huomasin tossa muutama päivä sitten että akun nestepinta oli päässy vajenemaan.lisäsin akkuvettä ja laitoin akun lataukseen.nyt se on ollu 3vrk latauksessa ja vieläkin latailee.latauslaitteena on se LIDLlistä ostettu laturi.miten kauan yleensä kestää tommosen akun lataaminen.akku oli kuitenkin ihan käyttö kunnossa, eli ei se täysin tyhjä ollu
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Latausaika riippuu akun koosta ja laturin latausvirrasta.
Mikäli akku on 10ah niin latausaika 1 ampeerin virralla olisi noin 10h ja 0.5 ampeerin virralla 20h.
Ahdettu 1216
laturin käyttöohjeesta lainattua:
"Jos akusta on otettu voimakas virta,alkaa lataus suurella alkuvirralla (max 0,6A), joka lyhyen ajan kuluttua pienenee.Tämä tarkoittaa, että latausvirta pienenee akun jännitteen noustessa"
no kuinka pieneksi se latausvirta voi pienentyä
14Ah on akku eli jos latausvirta pienenee vaikka 0,1A niin sehän lataa melkein 6vrk![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
nyt alkaa jo nyppiä. yli 4vrk ollu latauksessa ja vieläkin lataa. voisko olla että akku on sökö?
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
No minä nyt en sitä natsi-Siwasta ostettua laturia uskoisi. Noilla saa heittää kuikkaa pyrstösulkiin.
<p>2002-2014</p>
tätä olen itsekin alkanut epäillä. onko joku lataillu akkuja tollasella laturilla.ottaisin mielelläni vastaan kokemuksia alle 10€ laturista(C-A-D @ Elo. 25 2006,20:04) kirjoitti
![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
ei veten lisäämisen jälkeen tartte laata jos kerran tarttaa hyvin
Triumph Tiger 800 XRX
Ja lataahan se ajaessakin (toivottavasti)(MÄLÄKÄTTÄJÄ @ Elo. 25 2006,20:34) kirjoitti
![]()
-Pepe-
Yamaha RD 125 -> Suzuki GSX 600 F -> Honda CBR 1100 XX -> Suzuki GSX 1300 R
Eikun ajoa vaan. Kyllä se ensimmäiseksi lopettaa starttaamisen jos se akku on sökö. Pidemmän aikaa itsellä pyöritti huonommin ja sitten se ei enää ottanu virtaa ollenkaan. Olihan se jo varmasti 7 vuotta vanha.En ole ikinä ladannut akkua erillisellä laturilla, en edes uutta akkua. Ja hyvin on toiminut.
GSR 600 -06
XV 535 -92 Projekti
---------------------
SV 650 S -03
CB 500 -99
Mistä päättelet että laturi "lataa" eikä akku ole täynnä ?
Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
zx-12r 02
mulla latas samasta paikasata ostettu laturi 14ah akkua
toista viikkoa,eikä tullut täyteen,jos siihen vihreeseen merkkivaloon
on luottaminen,olen tuolla laturilla kyllä ladannut 1,5 vuotta käytöstä pois olleen ja romuksi menevän akun täyteen,ja vieläkin tuo
akku pelittää tyttären skootterissa.
suorita testi tuolle akulle,kun se on kiinni m-pyörässä,pistä virta
päälle ja mittari kiinni,ilman mitään valoja,katso mitä näyttää, ja
sitten valot päälle ja katso uudestaan.
En ole minäkään tyytyväinen Lidlin akkulaturiin. Siitä ei tiedä lataako vai ei ja jännitemittarillakaan mitaten lataus ei taida olla riittävä. Ainakaan tyhjään akkuun ei tullut mitään eloa, kun taas isolla autolaturilla akku otti virtaa.
sitä vihreetä lediä oon kytänny ku mykkä p*llua,eikä mitään muutosta tapahdu.nyt laitan akun kiinni mopoon ja seurailen tilannetta(jarijii @ Elo. 25 2006,21:34) kirjoitti
e:akku on taas kiinni mopossa ja hyvin starttaili ja lämpimäksi käytettiin.mutta jo ilmaantu seuraava huoli, nyt ei toimi vilkutvoiskohan näillä sateilla olla osuutta asiaan,kun mopo seisoo tossa pihalla ilman peitettä
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Voi. Availemaan liittimiä ja ruiskuttelemaan niitä CRC:llä.(Salmon @ Elo. 26 2006,10:28) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Kannattaako muuten 10Ah:n laturilla ladata 14Ah:n akkua? Itse en uskaltanut, koska akku alkoi heti kiehua. Ostin C-TECin laturin, eikä ole tarvinnut katua. Lataa moposta traktoriin kaikki akut.(suiza 1200 @ Elo. 24 2006,17:30) kirjoitti
tuossa laturin käyttöohjeessa sanottiin että voi latailla akkuja 100Ah asti(Pärinä-Pappa @ Elo. 26 2006,22:38) kirjoitti
vilkku vika löytyi. rele on tullu tiensä päähän.olihan se jo temppuillu aikaisemminkin ja nyt se on sitten kaput. saakos noita releitä ihan huoltoasemilta?
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
tuossa laturin käyttöohjeessa sanottiin että voi latailla akkuja 100Ah asti[/QUOTE](Salmon @ Elo. 27 2006,08:37) kirjoitti
CTek laturista:Kun oli matka läheltä niin kävin takuukorjauttamassa laturini tehtaalla, ja kysyin tuosta akkujen koosta, ja heidän mukaan voi ladata suurempiakin akkuja kun 90 Ah joka minun laturille on max, se ottaa vain pitemmän ajan.
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Helpoin tapa tarkistaa onko akku latingissa on mitata sen akun jännite, joka pitäisi kunnossa olevassa 12V nimellisjännitteellisessä akussa olla latauksen jälkeen n. 12,8V tai enemmän.(Salmon @ Elo. 24 2006,17:18) kirjoitti
Talvi lähestyy ja akun ylläpitävä lataaminen. Aikaisemmassa mopossa en laturia käyttänyt lainkaan mutta nykyisessä se on kyllä pakko tuo laturi hommata, vaikka kuukausittain kävisikin käyttelemässä. Nyt tarvittaisiin vinkkejä hyvistä akkulatureista. Orgshopissa näyttäisi ainakin olevan kohtuullisen hintainen yksilö tarjolla. Meinaan hommata sellaisen "fiksun" yksilön joka tarjoilee sitä virtaa akun tarpeen mukaan. Mitäs muitea käytännäön asioita tulisi tuossa akun talvilatauksessa muistaa? Mopon ohjekirja ohjeistaa, että ainakin miinuskaapeli irti mutta onko must?
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Ctek ja PowerX ainakin hyviä, itellä tuo jälkimmäinen hoitanut latauksen parina talvena nyt. Mitään kenkiä en ole irroitellut.(mikkokoo @ Syys. 26 2006,09:56) kirjoitti
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Kenkien irrottaminen liittyy mm. yleiseen paloturvallisuuteen. Eristys voi esimerkiksi pettää ja tulla vuoto. Sen lisäksi, kun kenkä on irti, ei mikään laite, joka on kytketty virtalukon ohi, kuormita laturia. On hyvä aina irrottaa kenkä/kengät talviseisonnassa ja akun huoltoon liittyy sen pesu ja kontaktien rasvaus.
Nämä uudet, laadukkaat laturit ja se, mitä tapahtuu latausprosessin aikana, on jo suositeltava oppijakso, josta kannattaa maksaa (siis jos sulla on mittarit prosessin seuraamiseen). Lisäksi laadukas laturi säästää hintaansa takaisin, kun akku kestää pitempään.
... jotain piti muistaa