Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Cbr:n nokkaketjusta on varmasti väännetty täällä kymmeniä kertoja, mutta ei osunut haulla silmään yksi asia.

Elikkäs kertoisiko joku aloittelijalle miten tämä nokkaketjun kiristin toimii? Pyöräni nokkaketju on alkanut rahisemaan siihen malliin, että ainakin kiristimen vaihto on ilmeisesti edessä. Pohdin tässä sitä, että pystyykö tuolla kiristäjällä kiristämään ketjua niin, ettei se enää ääntele.

pyörä on 600 cbr -92 ja 67tkm ajettu
    Honda CBR600F2
    Vakiona kierrejousella oleva automaattinen kiristin. Voit kiristää sitä manuaalisestikin, mutta siitä ei ole mitään hyötyä jos kiristin on kulunut. Näillä sivuilla on näkynyt hyviä kuvia manuaalisesta kiristimestä jota voi säätää itse, mutta en nyt löytänyt ketjua missä se oli.
    Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
    Lainaa (mopokesa @ Syys. 22 2006,11:56) kirjoitti
    Voit kiristää sitä manuaalisestikin, mutta siitä ei ole mitään hyötyä jos kiristin on kulunut.
    -98 xx:n tein tuon kiristimen kiristyksen, eli lisäsin jousen esijännitystä.
    mikäköhän kohta tuossa kuluu?? eikös se kiristin paina sitä pitkää "ketjuohjuria". sellaista muovista jutskaa.

se kuluu, ainakin niissä moottoreissa joita olen purkanut on ollut tällainen ratkaisu.

tuo kiristys on helppo homma, 10kertaa helpompi kuin moottorisahan tai ruohonleikkurin narun palautusjousen asennus

-98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
    Riippuu siitä onko mekaaninen vai öljynpaineella toimiva, semmoinen kutina että vanhemmissa seeproissa olisi öljynpaineella toimiva. Uudemmissa ei kyllä ihan nopea juttu ole tuo irroitus/kiristys. Itse ajattelin laittaa manuaalisen kiristimen ettei tarvitse joka suvi olla vaihtamassa. Löytyy myös 92 seepraan.
    - ihan turha tulla selittää mitään ennen aamukahvia -
    Mulla on -93 CeeBRa, ja oon viritelly prikkoja sen kiristimen jousen alle. Loppu rohinat eikä ole tarvinu kiristintä sen jälkeen vaihdella. Sen kiristimen saa purettua helposti. *
    Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.

"Ei sun kannata
    ei kai kannata
    pitää päällä vilkkua
    jos oot jo ojassa"
    Lainaa (Siipiveikko @ Syys. 22 2006,21:55) kirjoitti
    Mulla on -93 CeeBRa, ja oon viritelly prikkoja sen kiristimen jousen alle. Loppu rohinat eikä ole tarvinu kiristintä sen jälkeen vaihdella. Sen kiristimen saa purettua helposti.
    Kuinka paksusti laitoit prikkoja? Olisiko tässä vastaus ongelmaan, eikä tarvis (taas) viedä pyörää huoltoon, että uusivat ketjun ja kiristimen.. prikkoja kun saa ilmaseksi Viimekesänä uusittiin ketju ja kiristin.. nyt kesä ajettu vähän rankemmalla kädellä, ja alko oireileen..
    Lainaa (Needle @ Loka. 01 2006,16:56) kirjoitti
    Lainaa (Siipiveikko @ Syys. 22 2006,21:55) kirjoitti
    Mulla on -93 CeeBRa, ja oon viritelly prikkoja sen kiristimen jousen alle. Loppu rohinat eikä ole tarvinu kiristintä sen jälkeen vaihdella. Sen kiristimen saa purettua helposti. *
    Kuinka paksusti laitoit prikkoja? Olisiko tässä vastaus ongelmaan, eikä tarvis (taas) viedä pyörää huoltoon, että uusivat ketjun ja kiristimen.. prikkoja kun saa ilmaseksi * Viimekesänä uusittiin ketju ja kiristin.. nyt kesä ajettu vähän rankemmalla kädellä, ja alko oireileen.. *
    Mulla on siellä nyt muistaakseni kaksi mutteria, suurimmat mitä sinne sisään halkaisijaltaan sopii. Mut sen kuule kyllä äänestä, jos laitaa liikaa ja menee kireälle.
    Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.

"Ei sun kannata
    ei kai kannata
    pitää päällä vilkkua
    jos oot jo ojassa"
  8.  
    http://motospeed.com

engine&ignition, APE

--Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

Gas Gas EC 300
    Kawa z750