Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Huomasinpa tuossa eilen illalla että oli Paraleverin perän murikan ja kardaaniputken välisen haitarikumin välistä tihkunut vähän öljyä. Vuoto on niin pieni ettei se mieltä pahenna, lähinnä talviseisokin aikana hoidettavia asioita. En löytänyt hajoituskuvaa perästä, eli mikähän on tämä systeemi? Onko siellä vaan stefa kardaanin molemmissa päissä, joista joku nyt sitten vuotaa? Mistä se yleensä alkaa vuotaa? Pyörällä on ajettu 60 tkm.



    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  2. #2
    Löytyisikö tuosta apua:
    www.realoem.com
    Dixi et animam levavi
  3. #3
    Kuuluu mielestäni asiaan jos se on lähinnä vain hikoilua. Kartaaniputkeen sitätulee hiukan kai perän suunnaasta koska kartaanin etupään suojakumi on kuiva.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  4. #4
    Lainaa (ek@ @ Syys. 20 2006,09:16) kirjoitti
    Löytyisikö tuosta apua:
    www.realoem.com
    Onpas hyvät kuvat. Noistahan tajusin minäkin mikä stefa sieltä on mennyt. On sitäpaitsi yksinkertainen rakenne.

    Kiittäen, T
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  5. #5
    Ajoin omalla ässälläni 70 tkm ja perämurikan tietämillä oli koko ajan öljynsekaista pölyä. Ei aiheuttanut missään vaiheessa toimenpiteitä ja huollossakin asia kuitattiin että "kuuluu asiaan". Jos alkaa selkeitä tippoja näkyyn niin sitten onkin jo toinen juttu.
    Kumminkin
  6. #6
    Lainaa (r1150r @ Syys. 20 2006,11:53) kirjoitti
    Kuuluu mielestäni asiaan jos se on lähinnä vain hikoilua. Kartaaniputkeen sitätulee hiukan kai perän suunnaasta koska kartaanin etupään suojakumi on kuiva.
    Mitään hikoilua tai muuta öljyn esiintulemista ei ole edellisen ajamani 29,5 tuhannen kilometrin matkalla esiintynyt, joten oletan stefan alkaneen nyt vuotaa. Pieniä valumajälkiä, ei ihan enää hikoilua. Mutta joo luulisi sen olevan perän suunnasta kun muualla kardaaniputken saumoissa on kuivaa.

    Kiittää edelleen,
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  7. #7
    Taitaapi olla melko yleistä tuo öljyn vuotaminen haitarikumin välistä. Huollossa tosiaan väittivät sen kuuluvan asiaan.Tarpeeksi kun sitä kertyy kumin sisään,alkaa takimmainen klemmari fuskata ja päästää öljyä pihalle.Nyt kun löysää etummaista klemmaria ja raottaa haitarikumia niin jovain siltä lorahtaa noin lusikallinen öljymönjää.Kerran kesässä olen joutunut toimenpiteen tekemään.Se vain ei ole selvinnyt mistä se öljy sinne tulee kun öljy ei näytä vähenevän laatikosta eikä perästä.
  8. #8
    Mullakin oli samaisessa kohtaa haitarikumin alareunassa pölyn ja rasvan muodostama "makkara". Mutta kun sen pyyhin ja putsasin pois, ei sinne ole mitään valunut yli 15000km aikana.

    Osa tuosta rasvasta saattaa olla kardaanin liukuspoorien vaseliinia joka kuumalla ilmalla saattaa notkistuessaan valua putken sisäpinnalle ja sitäkautta sitten kyseiseen paikkaan.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  9. #9
    Enpä taida moisesta sitten huolestua. Tällä pelillä on kyllä vedetty kesähelteet ja muut ja pitkää reissua kuumalla jolloin luulisi hikoilevan jos on taipumusta. Mutta kun ei. Ja nyt syysviileellä (no okei +18 °C) yhellä sadan kilsan lenkillä sottaa. Niin siitä vaan ajattelin että on siellä jotain tapahtunut.

    Kun ottaa perän kardaaniputkesta irti niin jo varmaan näkee onko laatikon päästä tullut mitään vai onko tavara peräisin perästä. Todennäköisesti talven aikana otamma hänet auki ja sondeeraamme laatikon ulostuloakselin ja perän natsan stefat. Kun näyttää lähtevän parilla ruuvilla koko mötikkä. Tai sitten sen tekee Kaskelan Racing Team (todennäköisempää kun itte on niin laiska ja muutenkin olevinaan).
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  10. #10
    Niin, kun purat sitä perää,,, kannattaa noudattaa kirjaimellisesti niitä korjauskirjan ohjeita, eli niitä laakeripesiä siinä nivelistössä piti lämmittää 120 asteeseen ennen irroitusta. Ne kun on lukitettu Loctiten lujalla lukitteella (2701) ja jos kierretään väkisin kylmänä auki, tulee kierteet perässä. Aika monessa muussakin kohtaa näyttäisi lukevan että lämmitä osa/mutteri/ruuvi 80/100/120 asteeseen ennen irroitusta. Lukite on takahaarukan laakeritapeissa ja kupeissa Loctite 2701 ja muualla 4701.

    Tuolla pelican partsin keskustelupalstalla on liikkunut kaikenlaisia huhuja että jenkkien piirimyyjät on tuhonnu "taitamattomuuttaan" noitten laakerikuppien kierteitä haarukassa, jolloin tietysti koko takahaarukka on romualumiinia.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  11. #11
    Toi perän hikoilu kuuluu asiaan. Pelkästään sen takia ei kannata toimivaa alkaa purkaa (edellyttäen tietty, että öljyn pinta perämurikassa pysyy säädetyissä tasoissa).
    <p>2002-2014</p>
  12.  
  13. #12
    Lorautappa ylimääräiset pois, niin ei enään vähäänaikaan sottaa.