Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Myin Hontan vtr1000 ja ostin Jammu fj1200 ja onpa kiva pyörä ajaa. Hieno ajoasento. Myyjä väitti että pyörällä ajettu 31tkm itte veikkaan 131tkm. Kulutusosat kyllä puoltaa myyjän stooria (esim. jarrulevyt eivät oikeestaan yhtään kuluneet) mutta koneen äänet tyhjäkäynnillä on mielestäni liian karheet. Mielestäni jakoketju pitää näihin kilsoihin liikaa ääntä. Missä kilometreissä jakoketju - kiristin hässäkkä alkaa olla vaihdossa ja hiljeneekö rahina vain kiristintä vaihtamalla ?? .Pyörällä olisi viella tarkootus ajaa syys - lokakuu ja sitten viedä pajalle huoltoon.
    Edelliset vehkeet Suzuki gt250,katana500,gsx750 Honda cb750,cb900,vfr750,cb250,vtr1000 ja jammu
    B1200S hopee
  2. #2
    Taitaapi olla ominaisuuus. Ainakin 600 dive rapsutti melkoisesti kylmänä, mutta lämpimänä nätimmin. Ehkä kiristimen vaihto saattaa auttaa, ehkä ei ??
    <p><strike>JiiÄm</strike></p>
  3. #3
    tervehdys!!!

    Koneesta kuuluva raplatus ei johdu nokkaketjusta vaan siitä toisesta ketjusta joka (onko se nyt sitten laturiin) millä ei ole kiristäjiä.... kehuvat että konerempan jälkeen kun sen vaihtaa 10tkm :n jälkeen rapina on sama että ei muuta kuin turvallisia kilometrejä....
    t:Jari (fj1200 vm.90 aj. 141tkm)
    Näillä mennään mitä on saatu !
  4. #4
    Aina ne vähän rohisee, kuuluu asiaan. Sillä myllyllä heittää helposti 200tkm, kunhan huoltelee säännöllisesti. 5%
  5. #5
    Mulla on -92 FJ ja sillä on rehellisesti ajettu 98Tkm. Nokkaketju on just vaihdettu ja rallatus on edelleen samanlaista, niinku xj650t sanoi, turvallisia kilometrejä. Ilmajäähdytteiset rapisee muutenkin aina..
    Näillä mennää!
  6. #6
    niinhän se jammu kestää ,jos ei ole korjattu mikä ei ole rikki ja sekin väärin...fj on hieno pyörä. mulla oli melkeen 10 vuotta!!!
    -------------iso ähvä--------------------
  7. #7
    XJ900 on sama homma se toinen ketju siä pitää ääntä, ei muuta ku hyvää öljyä käyttää ja vaihtaa tarpeeksi usein ja ajelee
  8. #8
    Ei huolta, niin kauan kuin kuuluu niitä rapinoita ja niksutuksia. Jos kone rupee oikein hiljaiseksi, kannattaa ruveta tutkimaan tarkemmin. Työkoneen sukua, molemmat XJ ja FJ.

    Edit: lis. XJ...



    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  9. #9
    Joo, sen kuuluukin rapista. Se toinen ketju on semmonen monirivinen ns. morse - ketju ja siinä on pelkkä ohjuri. Se pyörittää semmosta apuakselia jonka toisessa päässä on laturi ja toisessa päässä startin kytkin.
    FJR -17
  10.  
  11. #10
    Kaveri FJssä oli se "toinen" ketju venahtanut sen verran paljon että oli ohjurit kuluneet ja syönyt jopa rattaita jonkun verran. Voipi olla että liika rallatus ei ole kuitenkaan hyväksi. =)
    Nykyinen: Yamaha R1 2006
    Exät: Honda CBR 900 1993, KTM EXC 250 2003