Huoh, näköjään ei pitäisi yrittää huoltaa itse yhtikäs mitään, kun on täysi tumpelo näissä hommissa. Vaihtelin tuossa äsken Thundercattiin öljyjä ja tiukkasin propun pikkasen liian kireälle => öljypohja halkesi
Mitäköhän moisen korjauttaminen maksaa ja mistä saisi osia kohtuuhintaan? Selviänkö alle 500e?
Vedit sitten kireälle, about 20Nm olisi riittänyt. Kalliit oppirahat.
Tämä nyt ei auta sinua, mutta ehkä jotakuta toista joka on aikeissa tehdä saman tempun.
Sehän riippuu miten on hajonnut... Luulisi, että halkeaman voi hitsata ja kierteen korjata helicoililla. Ei pitäisi olla kallis.
Tai sitten etsii uuden osan hajottamolta tai esim ebaysta.
Huono tie, parempi mieli
Todentotta. Aiempi omistaja oli vääntänyt propun niin kireälle, että hädin tuskin sain auki, josta tietysti piti päätellä, että kovaahan se pitää laittaa kiinni(Simbad @ Syys. 17 2006,15:48) kirjoitti
![]()
tuo on ikävä kyllä yksi pahimmista virheitä mitä voi just tehdä että sen propun kiertää kiinni helvetin tiukasti. pitäis vaan uskoa että pieni momentti riittää ja että samalla vaihtaa siihen sen öljypropun tiivisteen, niin ei vuoda.
tuon takia just hommasin 5-25nm momenttiavaimen että ei tule turhan kireelle laitettua mitään pulttia.
Mo!(klauskinkel @ Syys. 17 2006,15:44) kirjoitti
No probleemo... pohja irti ja hitsattavaks! Tilaus Oy, paloheinässä! Hyvä mesta.. korjaa sen kierteenkin samalla.
Veikkasin, että tulee maksaa noin 50egee fixaus!
Kandee viedä sinne suoraan, puhe-elimessä ei pysty hahmottaa hyvin
DUCATI is just the Italian word for Harley.
viet vaan jonnekin hitsattavaks ja ostat uuden tiivisteen... uus maksaa varmaan jotain parisataa tiivisteineen ja vaihto nyt ei oo kovin vaikea homma..
Kawasaki Ninja ZX-10R
Samalla reissulla proppuun reikä ja varmistuslangalla kiinni..
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
pohja vex ja kiikutat sen asiansa osaavaan korjaamoon.
jos duunaat ite niin hommaa laadukas momenttiavain millä kiristät ne pohjan pultit oikeaan momenttiin ettei mee lohkosta kierteet on sitten vähän vittumaisempi homma ehjäillä.
elä ja anna muiden roudata
on varmaan ihan tarpeellinen toimenpide jos ajelee radalla, mut kuinka(Earthend @ Syys. 17 2006,21:07) kirjoitti
tarpeellinen ihan normi katukäytössä.meinaan on tullu tollaset 20 vuotta oltua erillaisten moottorilla toimivien laitteitten kaa tekemisissä ja vaihdettua öljyjä varmaankin satoihin eri vempeleisiin niin ikinä ei oo öljyroppu löystyny enkä oo kuullu et olis jos on vaan oikeaan momentiin kiristetty???
elä ja anna muiden roudata
Tulee kato sellainen Pröö-meininki tekemiseen. Vielä kun ottaa klykolit pois ja pelkkää vettä koneeseen, niin sitten vasta tosi ammattimaiselta näyttääkin...(ande @ Syys. 17 2006,21:49) kirjoitti