"Eli onko sulla "Lippi" kiinni Givin pleksissä ?"
Ei ole enkä aio laittaa. Givin pleksillä pärjää. Laitoin noi prikat pleksin alle ja saatan kokeilla ton Anttoonin mainostamia reikiä ensi suvena.
http://www.fjr1300.info/howto/ löytyy mielenkiintoisia juttuja.
Ovat tehneet FJR:ään muutoksia.
Kesä 2010 oli juhlavuosi: 50. kesä kahdella pyörällä!
Kiitos paljon hyvästä linkistä(ekinet @ Loka. 05 2006,16:26) kirjoitti
.
Kopukka
Apu tulee ylhäältä, mutta onko siitä enää apua ...
No niin... Lipin maahantuoja tarjoutui oikaisemaan tuulisuojan HENK.KOHT!(ttuttu @ Loka. 05 2006,08:55) kirjoitti
Kerron ehkäpä jo illalla lisää?
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Tässähän meinaa tulla oikein omantunnontuskia kun menin lippiä kehumaan. Tais vaan olla meikäläisellä hyvä tuuri kun laitoin lipin paikoilleen vajaan tunnin tuumimisen ja sovittelemisen jälkeen enkä siihen sitten sen koommin ole kajonnutkaan.(ttuttu @ Loka. 09 2006,06:11) kirjoitti
Mut eiks sitä niin sanota, että hyvää hiljaa tulee (ei kyllä tietenkään sovi kauheen hyvin näihin moottoripyöräpiireihin).
Jepjep. NYT on Lippi paikoillaan itsensä maahantuojan toimesta. Joviaali kaveri, joka sanoi, että olisit vaan heti soittanut kun tuli ongelmia. ON TOTTA, että FJR:n Lipissä on "teknisiä ongelmia"! Sen "kaarevuuskulma" on väärä FJR:n omaan tuulisuojaan nähden. Maahantuoja lämpöpuhaltimella lämmittäen ja oikeaan muotoon vääntäen laittoi ko. kulman oikeaksi. Täytyy myöntää, että Lippi toimii!! Kypärämelu on vähäisempää; varsinkin jos olisin 5 cm lyhyempi, niin melu jäisi lähes olemattomaksi, mutta 190 senttisen ei auta kuin sopeutua. Kaiken kaikkiaan mopoilu on parhaimmilaan 165-180 senttisten laji!(Miikku @ Loka. 09 2006,13:47) kirjoitti
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Otin tänään FJR:n pleksin kokonaan irti ja ajelin noin 70 km, oli kuin uusi pyörä. Arain kypärästä hävisi tuulen suhina liki kokonaan ja moottorin hyrräys kuului niinkuin kuuluukin. Ainoa mikä oli uutta; tuulen lievä paine rinnassa.
Joten talvella rakentelen Givin spoileripleksiin köyhän miehen alipaineentasaajan ohje täällä![]()
Mä taasen puolestani koetan metsästää matalampaa pleksiä...
Edelliseen malliin löytyi kuvakin:
"Täältä"
Uudempaan malliinkin niillä on tarjolla jotain, muttei niillä ole edes kuvaa, höh.
Joo, nimenomaan toi ulkonäkö.....(Miikku @ Syys. 18 2006,12:22) kirjoitti
Saattaa toimiakin melun hiljentäjän tai tuulen ohjaajana, mutta onhan toi oikeesti aivan HIRVITTÄVÄN NÄKÖNEN HÖKÖTYS!
Olen itse osteskelemassa kans FJR:ää, mut olen Köpin kanssa samoilla linjoilla ja hakisin vakiopleksiäkin matalampaa versioo.
Olen koeajanut monen vuotisia pyöriä ja testaillu niissä olleita pleksejä, eikä mikään ole oikeen toiminu kunnolla. Tuo Köpin linkin takana oleva pleksi olis kyllä kiinostava!
Enimmäkseen poutasäällähän sitä ajellaan. Mutta silloin kun sataa, on nuo matalammat ja aukotetut mallit aika huonoja suojaamaan.
Sateella olen ajanut, mutten silloinkaan voinut nostaa pleksia yla-asentoon, koska se peitti silloin nakyvyyden (piti katsoa pleksin lapi, mutta nakyi huonosti kun pleksissa oli vetta), jouduin laskemaan alas pleksin.(Kake3 @ Loka. 18 2006,23:56) kirjoitti
Matala pleksi nostettuna yla-asentoon suojannee saman (tai jopa enemman) kuin vakiopleksi ala-asennossa. Eika ole pakko katsoa pleksin lapi.
Hyvissa olosuhteissa tod.nak. hiljaisempi, siis tuo matala, puhumattakaan siita etta saa ilmavirtaa paahan paremmin.
Loysin uuteen 06:seen matalan pleksin, jossa pieni ns. spoileri ylareunassa. Aion kokeilla sita. Viela kun tietaisi, kannattaako ottaa 1, 2 vai 3 tuumaa matalamman kuin vakio
Sorry, skandit puuttuu nappiksesta, SAS:n loungessa (onneksi ne sentaan lentaa tanaankin)
Samoja huomioita kuluneen kesän 15tkm aikana, ei ollut pleksi ylhäällä, varmaan kertaakaan. Sateella kokeilin "suojaavaa" vaikutusta, ei hyvä. Pisarat kertyi visiiriin ja ilmavirta ei pyyhkinyt niitä pois, alas, niin että ilmavirta pyyhki noin leukasuojan korkeudelle, avot taas matka eteni.
Ainoa milloin käytin melkein yläasentoa, joskus kesäiltoina, kun teki mieli ajaa visiiri auki ja ei halunnut itikoita silmiin, niin silloin sellainen väliasento niin ilmavirta heitti itikat kypärän yläosaan.
Kyllä hiljaisuuskin löytyi, mutta vasta yli 220km/h nopeudessa, kun tuntui olevan ilmavirtaukset kuosissa ja kypärä hiljeni.....
Minä nostan ilman muuta sateella pleksin yläasentoon. Ei ole tullut mieleenkään mitään näkyväisyys- tai muuta pulmaa. Suojaa melko hyvin sateelta. Vakiopleksi mallia -05. Onkohan uudemman mallin korkeammassa pleksissä eroa asian suhteen?
Tämä oli minulla ideana, kun sorvasin vastaaviin kohtiin pyörösahalla rei'ät. Aion niitä ensi viikolla suurentaa ja tässä syssyn mittaan kokeilla myös matalaa pleksiä yhdessä muutetun kulman kanssa. Tämä pyörösaha on siitä kätevä, että tulee kerrasta siisti ja symmetrinen reikä ilman turhia taiteiluja.(Matva @ Loka. 18 2006,13:30) kirjoitti
Ja sitten ihan offtopic: Onko Rottarallin ritsa-ammunnan voittanut Fjärräkuski täällä joukossamme? 5%
Toi Köpin löytämä pleksi olisi varmasti minulle mieluisin sillä viimeinen ajelu tänä syksynä oli ilman pleksiä ja pyörä oli aivan hiljainen. Tuulen painetta toi matala pleksi vähentää ja pitää vielä ajomelun hiljaisena, hyvä. Täytää katsoa millainen toi pleksi on tilata tänne suomeen vai onko sillä maahantuoja suomessa? Itselläni on Givin spoileripleksi ja siihen tuli myös hyvät työstöohjeet jotka voisi ihan mielenkiinnosta toteuttaa. Ulkonäkö tolla matalalla pleksillä ei ole aivan paras mutta jos muuten on hyvä niin ei haittaa.
Bimota DB6 ja Ducati Pikes Peak
Saisko ne työstöohjeet julkisesti?? Itsellä sama pleksi, alkuperäisen lisäksi (-05 malli)(8551 @ Loka. 22 2006,19:08) kirjoitti
Omassani ei tullut kuin asennusohje, eli kiinnostaa myös. 5%(Matva @ Loka. 22 2006,19:34) kirjoitti
Alla linkki josta työstöohjeet löytyy Givin pleksille, tällä hetkellä ilman kuvia mutta jos ei kuvat ilmaannu niin voin toimittaa työstöohjeet vaikka sähköpostilla kunhan skannaan ne koneelleni.
http://www.fjrowners.ws/phpbb2/viewtopic.php?t=1226
Bimota DB6 ja Ducati Pikes Peak