Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
    Pyörä on Kawa GPZ 500S ´97, ajettu 27 tkm. Jonkun verran tärisee noin 130-140 km/h vauhdissa. Kun vauhtia vähentää tai lisää, tuntuu ettei tärisekään niin paljon. Muutaman kerran moottorijarruttaessa olen päästänyt kädet irti stongasta ja alkaa woblaamaan. Äkkiä kädet kiinni tankoon ja kaikki hyvin.

Missä vika? Ilmanpaineet tarkistin juuri tänään. Saattaa olla vähän reilustikin painetta, mutta tuskin haittaa (edessä 2.3 bar).

Vähän mietin vanteen tasapainoitusta. Oisko painot lähteneet kävelemään? Pyörä ei ole ollut mulla kovin kauaa, joten en tiedä onko ollut painoja vai ei.
    Kronoby Racing Team
    Tarkista ohjauslaakerin välys... Samoin svingin laakerointi ja eturenkaan laakerointi.
    "Pykälille" kulahtanut etunakki, veikkaan. Painetta ei ole liikaa, jopa piirun pari enemmän sais olla.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

CFMOTO 800MT-X -25
    Onko perälaukkua takana ja korkeella?
    Onko ohjauslaakeri kunnossa?
    Onko takalinkkujen puslat kunnossa?
    Onko takaswingin laakerit kunnossa?

Ko. Kawahan ei ole herkkä woblailemaan mutta yllämainitut asiat saattaapi aiheutta woblausta.
    Taivas saa odottaa
    Varmaan kannattaa hondurasistakin nuo paikat tarkistaa? Kun nimittäin itelläkin tekee pyörä tuota. Ei kestä yli 50km/h vauhista löysätä tangosta yhtään. Alkaa puistaan niin hemmetisti. Renkaan kulumisesta se tuskin johtuu kun teki tuota silloinkin kun oli uusi etu ja taka rengas.
    Veikkaus: laineille kulunut etunakki.
    GPZ on muutenkin herkkä "woblaamaan" moottorijarrulla ilman käsiä tietyllä nopeudella. Mulla se nopeus oli 70-80 km/h edellisessä pyörässä.

Pelästyyhän sitä ekan kerran. Äkkiä siihen kuitenkin tottuu, eikä se niin vaarallista ole kun ei tahallaan päästä liian suureksi äitymään
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Lainaa (BlackCat @ Syys. 21 2006,21:00) kirjoitti
    Onko perälaukkua takana ja korkeella?
    Onko ohjauslaakeri kunnossa?
    Onko takalinkkujen puslat kunnossa?
    Onko takaswingin laakerit kunnossa?

Ko. Kawahan ei ole herkkä woblailemaan mutta yllämainitut asiat saattaapi aiheutta woblausta.
    No rengas on kyllä melko hyvässä kunnossa. Ei oo laukkua. Ohjauslaakerikin oli ainakin pari viikkoa sitten hyvä. Perä tuntuisi toimivan normaalisti. Eli joko se ohjauslakru on väljistynyt tai sitten etupyörän lakrut.. Kiitoksia.
    Kronoby Racing Team
    Mulla oli kesällä samankaltaisia ongelmia. Kilometrien myötä ilmiö vain vahvistui. Miellessä kävi jo, että tolle täytyy kohta tehdä jotain.

Yllätys oli suuri, kun laitoin uuden ketjun ja rattaat, niin voblailut katosivat melkein kokonaan.
    Äänestän kulunutta/epätasapainossa olevaa eturengasta.
    Gpz-s woblaa. Siitä ei pääse mihinkään. Uudet nakit tuo avun hetkeksi, mutta taas kohta sama homma. Mulla toi wobellus ei koskaan edennyt kovin vaaralliseksi vaikka mopo sai kyllä kyytiä. Hartiat rennoiksi ja anna woblata. Lisää kaasua, jos mahdollista.
    ooo
    No siltä tuo vähän vaikuttaa, että woblaa vaan! Eturengas on tosiaan hyvässä kunnossa. Ketjut ja rattaat 1 tkm ajetut, joten tuskin siitäkään kiikastaa. Ohjauslaakeri ei ole väljä. Tasapainoituksen vois vielä tarkastaa. Onkos sellanen etupään lievä tärinä ominaista 130-140 vauhdissa? Kun vauhtia lisää, tuntuu et tärinä vähenee.
    Kronoby Racing Team
    Lainaa (zimba @ Syys. 22 2006,17:02) kirjoitti
    Yllätys oli suuri, kun laitoin uuden ketjun ja rattaat, niin voblailut katosivat melkein kokonaan.
    Tämä on minun vakio vastaus. Ketjut ja rattaat ovat kuitenkin uudet, mutta ovatko ketjut liian kireällä?
    Tarkista on pyörässäsi vakiokokoiset renkaat (muistaakseni 100/90/16 ja 130/90/16). Jos ei ole vakiot, saattaa se edesauttaa ongelmaasi. Kawasi woblaa joka tapauksessa, mutta ei sen pitäisi normaaliajoa häiritä. Joudut tod.näk pitämään aina vähintään toisen käden tangossa. Itsekin jouduin aikoinaan.
    Honda CB1300F-04, CB1100F-83, CB125T-78,
    Tarkista myös etupumppujen säädöt. Mulla oli joku ystävällinen sielu käyny vääntelemässä ne aivan vituralleen suizassa.
    itellä on sama vika -95 sessa kikserissä. mullapa on ohjauslaakeri väljä samoin kun ohjaus iskari... ens talvena molemmat uusiks ja solong sille vipatukselle !
    =)
    Oma pyörä (joskin aivan eri kuin ketjun aloittajalla) voblasi kanssa jos irrotti kädet sarvista. Eturengas oli hyvässä kunnossa ja ajoin vian kanssa ja etusella yli 5tkm. Silti kyse oli eturenkaasta, ilmeisesti sen tasapainotus oli pielessä, sillä uudella etusella voblaus loppui heti.
    Retired
  17.  
    Itellä teki GPX samaa, diagnoosi: ohjauslaakeri oli vähän löysässä. Sen kun kiristi, niin jo loppus voblaaminen. Nyt pystyy ajamaan millä tahansa nopeudella ilman käsiä.. Noniin, ja nyt joku vääräleuka sanoo et en varmaan pysty 2 markan nopeuksissa.. mut hei, ei niin kovaa saa edes ajaa suomessa
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95