Ongelmana on että pitäisi poistaa
Giksusta tarrat maalausta varten.
Millä olette poistaneet tarroja?
Mikä on ollut helpoin ja tehokkain keino?
Aikaisemmin olen poistanut kuumailmapuhaltimella,
mutta liima on jäänyt aina kiinni. Sen poisto on
ollut tosi hidasta ja työlästä.
Jos taas liikaa kuumentaa tarraa niin katteet rupeavat
sulamaan...
Ducatissa tarrat on ainakin lakan olla (kuluneen viikon hionut katteita): Ensin hion hetken jonka jälkeen "nypellän" tarrat irti ja hion loppuun. Ota hiontaan noita 3M tyynyjä joissa on superlooni toisella puolella niin käy varsin puuha sujuvasti ainakin minusta.![]()
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.
Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Kawasaki ZZR1400
jos jää liimoja, niin koitahan pyyhkiä lakkabensiinillä ne pois. rätti tai trasseli kunnolla märäksi ja sillä "kastelet" liimakohdat, anna olla ihan pieni hetki ja pyyhi pois samalla rätillä. toimii ainakin kiinni palaneisiin maalarinteipin liimoihin. koita toki johonkin huomaamattomaan paikkaan ekaks..![]()
-niin teki myös Tarzan, mies joka asui puussa ja ymmärsi luonnon päälle-
Kiitos ohjeista.
Olen kokeillut yhtä tarran poisto ainetta,
muttei se läpäissyt tuota muovipintaista tarraa.
Pitää kokeilla lämmittämistä ja sitten poistaa liimat
tarranpoistolla taikka jollain muulla aineella.
Itse poistin tarroja katteista ihan vaan kylmiltää, eikä jäänyt mitään liima jämiä.. Ensin yritin lämmittämällä mutta liimat jäi kiinni.
Tästä aiheesta on vissiin sata viestiketjua mutta yhessäkään ei ole mitää mainintaa että miten saa lakan pois? No harvoinpa sitä kukaan haluaakaan, mutta tässä tapauksessa haluan minä kyllä. Asetoni ja muut kemialliset aineet ehtii haihtua pois ennen kuin lakka alkaisi sulaa. No hionta tietysti jää jäljelle, mutta eikö tohon oikeesti ole mitää pehmittävää ainetta olemassa mitä voisi ennen hiontaa käyttää?
Näillä mennää!
Wurthin tarranpoistolaikka kiinni porakoneeseen ja surrrrur.
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Lakka lähtee pois samalla maalinpoistoaineella kuin kaikki muutkin maalit. Tosin jos on pelkästään ottamassa tarranpäältä sitä lakkaa pois niin ehkä en silloin sitä konstia ensimmäisenä suosittelisi, vaan varovaista hiomista.(jamppa @ Syys. 25 2006,16:48) kirjoitti
Ja Ksyleeni on parempaa tuohon tarran jättämien liimojen poistamineen paristakin eri syystä.
Se ei ole niin ärhäkkää ainetta kuin asetoni eli ei kuivu yhtä nopeasti. Toisaalta se ei vahingoita yhtä helposti muuta maalipintaa, mikäli sattuu olemaan "tuoreempaa".
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
meil on tommonen ja toimii mahtavasti, en oo ihan varma onko wurthin mut ''toffeelaikka'' nimelläkin kuulemma löytyy ja tuoksuu toffeelle *(sakuc @ Syys. 25 2006,21:32) kirjoitti
![]()
![]()