Tollanen 8Ah geeliakku olis Biltemassa 35€ ja oikee akku maksais tuplaten.
Onko tolla 1.5Ah oikeesti merkitystä ??
e: v... typot
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Ei pitäis olla mitään eroa..(Jussi M @ Syys. 15 2006,23:26) kirjoitti
Mulla oli esim. darrassa 14Ah vakiona, viime kesänä ja nyt on 7Ah hyytelö. Starttas saatanan hienosti ja muutenkin skulas hyvin.
Painon säästön ja tilanpuutteen takia
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Joo, itseasiassa amppeeritunnit ei välttämäti merkkaa yhtään mitään. Nehän kertoo vaan sen kuinka paljon energiaa akkuun on varastoitu. Tärkeempi arvo käynnistymisen ja akun toimimisen suhteen on maksimi purkausvirta, jonka pitäis olla suhteellisen suuri, jotta starttimoottori jaksaa pyöriä. Biltemassa ei enää myydä avoimia akkuja ollenkaan, joten luulisin, että Bilteman akut on nykyjään ihan käypäsiä moottoripyöriinkin. suljetussa akussa onnimittäin vahvemmat hapot kuin avoimessa, joita bilteman akut aiemmin olivat.
Laatu- ja halpisakun erona useimmiten on juuri purkausvita, mutta eiköhän nuo Bilteman akut nykyjään ole ihankäypäsiä tosiaan. Testaa ja kerro ;)
haa, mulla oli keväästä heti alkaen pyörässäin Biliteman huoltovapaa akku 8 Ah:n, maksoi vajaa 17 €. Ikinä ei tarvinnut jännittää starttaamista, edellinen merkki akku hyytyi syys kylmällä, tosin sillä oli jo ikää reilusti.
<p>I/ö- got the Feeling</p>
Pääasia mun mielestä noiden akkujen tehoissa on
se että kunhan se jaksaa startin pyöräyttää vähintään
muutaman kerran. Koska aina pyörä ei ekalla kerralla
lähde käyntiin syystä tai toisesta.
Jossa sitten tullaankin myös itse moottoriin - pikkumukinen rivikone pyörähtää keveämmin kuin suurimukinen V2 => starttivirrat erilaiset ja sitä myöten myös akussa pitää olla Ah ihan eri malliin jotta jaksaa edes sen muutaman kerran sahata(Berglund @ Syys. 16 2006,18:47) kirjoitti
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Ampeeritunti tarkoittaa yksinkertaisesti että akkua voi kuormittaa yhden ampeerin virralla niin monta tuntia. Se ei kerro yhtään mitään siitä, paljonko sieltä saadaan hetkellisesti ulos. 5%(HiTec @ Syys. 16 2006,20:50) kirjoitti
Jep Ah on tuttu ja ei ainakaan tänpäivän kokemuksella ole eroa. Hain sellasen geeliakun 35€
Katotaan miten jaksaa... Kallishan tuo ei ollut ja takuukin sillä on...
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Sen verran tuli stedattua noita akkuja viime vuonna, että 5Ah avoin biltema akku --> Ei jaksanut käynnistää darraa.
7Ah avoin ei myöskään jaksanut..
mutta 7Ah GS suljettu, pyöritti jo hyvin! Kelailin että ei tää voi mitään vaikuttaa, mutta helvetin iso ero oli!
Akkukellarista saa noita GS, wanha itäväylä.
DUCATI is just the Italian word for Harley.
No enpä mä niin sanonutkaan. Mutta ajatellaan että esim. 10Ah akku riittää vaikkapa 10 starttiin a 5s ja 100A. Niin jos tuo virtamäärä vaikkapa 2x, niin niitä 5s startteja ei enää riitäkään kuin 5kpl. Ja juuri tästä on kyse pikkumuki vs. isomuki jos/kun niillä molemmilla kuitenkin sen 10 starttikertaa haluais. Vai luuletko että ihan huvikseen johonkin mopoon tungetaan suurempaa, painavampaa ja kalliimpaa akkua kuin toiseen(kaasunalle @ Syys. 16 2006,21:54) kirjoitti
![]()
Huono mopo, jos ei kymmenellä startilla lähde. Isomoottorisiin laitteisiin tungetaan isompi akku, jotta saadaan tarpeeksi starttivirtaa ja siinä isommassa akussa on automaattisesti enemmän ampeeritunteja. Ihan niinkuin 25l:n tankilla ajaa pitemmälle kuin 15:n, jos kulutus on sama, mutta ei vaikuta suorituskykyyn. Käynnistymisen jälkeen ihan sama, laturi on sitä varten ja akku toimii virtavarastona. En veetuile, muistelen vaan. Silti 95%, olettaisin.(HiTec @ Syys. 16 2006,21:17) kirjoitti
Totta kyllä, mutta jos vertaa V2:sen ja pikku rivikoneen startteja, niin V2:sessa on varmasti tehokkaampi, joten se vie myös enemmän virtaa ja syö myös sitä akun varausta enemmän. Kotilon akuissa yleensä on myös oikosulkuvirta kerrottu, mutta ei taida näissä mopojen akuissa olla. Se kertoo sen todellisen tehon, mitä siitä saadaan kerralla irti.(kaasunalle @ Syys. 16 2006,21:54) kirjoitti
GSR 600 -06
XV 535 -92 Projekti
---------------------
SV 650 S -03
CB 500 -99
Noh, uusi akku on aina uusi akku... Parin ajokauden jälkeen niitä akkuja kannattaa vasta ruveta vertailemaan, nimittäin biltema vs. muu maailma![]()
GSR 600 -06 ---> GSX-R 1000 -05
Joskus riittää yksikin kausi(Kärppä @ Syys. 16 2006,23:53) kirjoitti
Reveressä ei Vartan kallis hyytelö-super-hyper-tekninen kestänyt paria kk pitempään kun jo otti nokkiinsa. Sittemmin Globen litku-perinteinen halpisakku kesti 2 talvea seisokkiakin ja sillä akullaan Revere meni myyntiinkin. Eli ei se aina "halpa = huono" päde
![]()
Tollanen 25 litranen tankkihan painaa täytenä kuin synti. Tehopainokäppyrät ja varttimailiajat muuttuu ihan katastrofaalisesti. Siks mä tankkaankin aina vitosella. Tankki pysyy tyhjänä liikennevalolähtöjä varten, eikä haittaa bensan hinnan vaihtelut. Pitää vaan tankata useemmin.(kaasunalle @ Syys. 16 2006,22:33) kirjoitti
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Fjr:n ensiasennusvanukasakulla ajettu 4,5v, eikä merkkejäkään ryytymisestä.(HiTec @ Syys. 17 2006,10:13) kirjoitti
(Pianonvirittäjä @ Syys. 17 2006 @ 10:37) kirjoitti
Itse kompensoin tilanteen täyttämällä renkaat heliumilla ja syömällä paljon papuja. Näin aikaansaatu nostovoima kumoaa n. 7,2 bensalitran painon. 95%