Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 123:sta
  1. #91
    Lainaa (Tylyttäjä @ Syys. 27 2006,09:21) kirjoitti
    Lainaa (mic @ Syys. 27 2006,09:15) kirjoitti
    No vauhti lisääntyy kyllä koko ajan ja alkaa oman tuntuman mukaan olemaan turhan usein siinä rajoilla... Kommentit vaan Öhlinseitä käyttäviltä, millä tahansa pyörällä, on olleet kaikki sitä suuntaa että kierrosajat ja tuntuma paranee huomattavasti. Helpommin voittaa aikaa alustalla kuin tehoilla näissä nurkissa. Ja Yammun alkuperäisellä ohjausiskarilla saa heittää vesilintua... Öhlins siihenkin tilalle.

    Mut kysymys lähinnä oli se, että riittääkö keulaan sisusten vaihto vai onko samantien koko keulan vaihto suositeltavaa?

    Ja kaikkeahan täytyy kokeilla, paitsi omaa veljeä... "Camel boots, miehille jotka polkevat omia siskojaan"
    Noinhan se on. Rata-ajeluun riittää 600cc:n tehot täkäläisillä radoilla ihan hyvin. Meinasin itekkin hommaa kuussatkun jos tässä lähiaikoina kilvettömän hommaan..

    Mun mielestä jos vaan rahat riittää ja homma kiinnostaa, niin kannattaa tehdä just ne muutokset pyörään mitä haluaa. Turha siinä on muitten mielipiteitä kuunnella. Sama koskee niin moottorin viritystä kuin alustan säätöä; jos omasta mielestä kannattaa, niin eikös se riitä..

    Eiköhän nuo keulat parane shimmaamalla aika paljon, moni kisakuskikin vetää shimmatulla vakiokeulalla. Jos osaa kertoa mitä haluaa keulalta, niin sitten vaan ammattimiehelle laitettavaksi. Eikös tuo Mr. Power (Reinikainen), Penttilä ja Kaukonen ainakin ole aika päteviä?

    Gixxerin keula kandeis ainakin shimmata, jos rata-ajoon keskittyy enemmän. Paluuvaimennus ei meinaa riittää vakiosäädöillä. Tehtaan säädöt oli suorastaan hirveät keulassa!

    Orkkis ohjausiskarin vaihdoin myös suosiolla WP-tuotteeseen; on se vaan paljon parempi. Oli jäänyt sellainen sopivasti ylimääräiseksi edellisestä pyörästä.

    Yks juttu muuten tuohon R1:een kandee vielä hommata: shifteri siihen Commanderiin kiinni. Se pitkään aikaan hauskin kapine mitä olen pyörään hommannu *
    Shifteri vois olla kyllä ihan hauskanen, mutta täytyy nyt sitäkin vielä pohtia. Ensin taitaa olla toi alustapäivitys edessä...
    Beta 350 RR -11 enskahärveli

    R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)

    GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)

    R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)

    K1200R -05 (myyty -06)

    CBR600F -90 (myyty -04)
  2. #92
    Lainaa (Köpi @ Syys. 27 2006,09:18) kirjoitti
    Mahtavaa, dynokäppyrätopikki vaihteeksi *

    Viihdyttävää vääntöä, vaikkakin nuo kaikki kiloset kyykyt onkin "kierrosmopoja", jotkut enemmän, toiset hieman vähemmän *
    Jep,kierrospeli näkyy olevan paljon puhuttu kilogikserikin!
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  3. #93
    Lainaa (mic @ Syys. 27 2006,08:14) kirjoitti
    No jospa tästä edes jatketaan alkuperäisestä, vaikka kovasti uskon että jollakin on vielä jotain muuta kommentoitavaa lisäksi. En kyllä vielä myöskään ole aivan varma kuka se voisi olla *


    Mites Parjan muuten, olisko jotain muita ns. helppoja vinkkejä itse laitteen piristämiseen?
    No en mä tiiä onko ne helppoja, mutta samallahan sinne ohkasemman kansipahvin vaihtaa kun nokkiakin ropailee. Menee ns. samoilla löylyillä ja saa koko kierrosalueelle lisää potkua.

    Ja yksi mitä en suosi on PC. Joku muu boksi sinne, mikäli vaan on mahdollista.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  4. #94
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 27 2006,10:03) kirjoitti
    Lainaa (mic @ Syys. 27 2006,08:14) kirjoitti
    No jospa tästä edes jatketaan alkuperäisestä, vaikka kovasti uskon että jollakin on vielä jotain muuta kommentoitavaa lisäksi. En kyllä vielä myöskään ole aivan varma kuka se voisi olla *


    Mites Parjan muuten, olisko jotain muita ns. helppoja vinkkejä itse laitteen piristämiseen?
    No en mä tiiä onko ne helppoja, mutta samallahan sinne ohkasemman kansipahvin vaihtaa kun nokkiakin ropailee. Menee ns. samoilla löylyillä ja saa koko kierrosalueelle lisää potkua.

    Ja yksi mitä en suosi on PC. Joku muu boksi sinne, mikäli vaan on mahdollista.
    No PC siellä jo on... Mikäs siinä Commanderissa sitten ahdistaa?
    Beta 350 RR -11 enskahärveli

    R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)

    GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)

    R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)

    K1200R -05 (myyty -06)

    CBR600F -90 (myyty -04)
  5. #95
    Lainaa (mic @ Syys. 27 2006,08:28) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 27 2006,08:08) kirjoitti
    Lainaa (Gari @ Syys. 27 2006,07:54) kirjoitti
    Lähtikö nyt hiukan taas virimopo käsistä tässä keskustelussa??
    Juu, topicin _piti_ käsitellä R1:sen (2006) viritystä, ei Suzuki vs. Yamaha -aihetta.

    Jostain kumman syystä nää keskustelut valuu aina Suzuki vs. (joku muu) -keskusteluiksi... en ole vielä yhtäläisyyksiä löytänyt että kuka tuon liki aina aloittaa... ;)
    Ja vielä voisi siirtyä alustan virittelyyn... Kokemuksia, mikä tosiaan kannattaa?

    Ajatuksena oli Öhlins iskari perään ja Öhlinsin sisuskalut keulaan. Kait noi sisuskalujen vaihto riittää keulaan?
    No keulan jos pelkästään shimmautat ja laitat oikean jäykkyiset jouset niin homma toimii ihan ok. Sitten kun tarttee enemmän hifistellä niin vaihda sitten sinne ne venttiilipakat ja neulat sekä shimmit Ö:n tai WP:n valmistamiin kamoihin.

    Itse vaan shimmauttaisin, vaihtaisin jouset sekä öljyt siihen keulaan. Pitäis päästä hinta luokkaan 200 - 300 euroa silloin. Venttiilipakkojen ja töiden kanssa kun se menee jonnekin 600 - 700 euro. Cartridge on sitten n. 1500 eur. Nämä hinta-arviot perustuu ihan omiin hajatuksiin ja siihen mitä olen noista kuullut maksettavan. Jostain voi saada vielä halvemmallakin.

    Takapamppu on siinä ja siinä... Sen ehkä vaihtaisin suoriltaan aftermarket kamaan. Sen toki saa shimmattua ja jousen vaihdettua, muttamutta... R6R:ssä olis pärjännyt vakioiskarillakin erinomaisesti, se kun toimii juuri niin kuin pitääkin.

    Ohjausiskari kannattaa laittaa ja mielellään sellainen minkä saa purettua, huollettua ja myös säädettyä.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  6. #96
    Lainaa (mic @ Syys. 27 2006,10:08) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 27 2006,10:03) kirjoitti
    Lainaa (mic @ Syys. 27 2006,08:14) kirjoitti
    No jospa tästä edes jatketaan alkuperäisestä, vaikka kovasti uskon että jollakin on vielä jotain muuta kommentoitavaa lisäksi. En kyllä vielä myöskään ole aivan varma kuka se voisi olla *


    Mites Parjan muuten, olisko jotain muita ns. helppoja vinkkejä itse laitteen piristämiseen?
    No en mä tiiä onko ne helppoja, mutta samallahan sinne ohkasemman kansipahvin vaihtaa kun nokkiakin ropailee. Menee ns. samoilla löylyillä ja saa koko kierrosalueelle lisää potkua.

    Ja yksi mitä en suosi on PC. Joku muu boksi sinne, mikäli vaan on mahdollista.
    No PC siellä jo on... Mikäs siinä Commanderissa sitten ahdistaa?
    No suoraan ja hiukan karrikoiden sanottuna 3 euron osista rakennetulla laitteella ei kovin kummoisia voi saada aikaiseksi.

    Kokeilepa laittaa se PC vaikka nolla -kartalla kiinni laitteeseen ja aja dynoveto. Se viheliäinen keksintö hidastaa laitteen toimintaa ihan tuhottomasti (viivettä kaasunavauksen yms.) ja vie tehoja pois, vaikka sen ei pitäis tehdä mitään! R6R:ssä se hukkas heti 2.5 heppaa ja 3 Nm (nolla -kartalla). Vaikka sitä kuinka sääti niin ei päästy kuin -2 Hp ja -2 Nm lukemiin. Ja tämän verran tuli turpaan koko alueella. Lisäksi kaasun avauksesta tuli todellakin unelias ja viivellinen. Ei naurattanut!

    Ja ennen kuin joku irvileuka alkaa vääntämään jotain tuninglinkistä niin sanonpa vaan että eipä se tuninglinkkikään olisi siitä lambdasta suorempaa saanut, eli ihan varsin hyvä säätäjä oli kyseessä ja aikaa tuohon säätöön / kokeiluun uhrattiin melkosen paljon.

    Jos laite on metsässä niin että raikaa niin PC voipi olla ihan ok ratkaisu, mutta jos laite on jo siellä tontilla niin PC:llä ei välttämättä saa mitään hyvää aikaiseksi. Kannattaa todellakin miettiä onko kaasuunvastaavuus / parin hevosen menetys n. 300 euron arvoinen veto.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  7. #97
    Lainaa (mic @ Syys. 27 2006,10:08) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 27 2006,10:03) kirjoitti
    Lainaa (mic @ Syys. 27 2006,08:14) kirjoitti
    No jospa tästä edes jatketaan alkuperäisestä, vaikka kovasti uskon että jollakin on vielä jotain muuta kommentoitavaa lisäksi. En kyllä vielä myöskään ole aivan varma kuka se voisi olla *


    Mites Parjan muuten, olisko jotain muita ns. helppoja vinkkejä itse laitteen piristämiseen?
    No en mä tiiä onko ne helppoja, mutta samallahan sinne ohkasemman kansipahvin vaihtaa kun nokkiakin ropailee. Menee ns. samoilla löylyillä ja saa koko kierrosalueelle lisää potkua.

    Ja yksi mitä en suosi on PC. Joku muu boksi sinne, mikäli vaan on mahdollista.
    No PC siellä jo on... Mikäs siinä Commanderissa sitten ahdistaa?
    Ensimmäisiä commandereita hajosi mutta tätä uutta versiota en ole kuullut ainuttakaan. Powercommander on hyvä boxi meikäläisten käyttöön ja suosittu,jos sitä nyt joku alkaa täällä moittimaan 400e boxi vaihtoehdoista niin epäilen että jää Duelilta sponsori tuet saamatta....
  8. #98
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 27 2006,10:10) kirjoitti
    Lainaa (mic @ Syys. 27 2006,08:28) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 27 2006,08:08) kirjoitti
    Lainaa (Gari @ Syys. 27 2006,07:54) kirjoitti
    Lähtikö nyt hiukan taas virimopo käsistä tässä keskustelussa??
    Juu, topicin _piti_ käsitellä R1:sen (2006) viritystä, ei Suzuki vs. Yamaha -aihetta.

    Jostain kumman syystä nää keskustelut valuu aina Suzuki vs. (joku muu) -keskusteluiksi... en ole vielä yhtäläisyyksiä löytänyt että kuka tuon liki aina aloittaa... ;)
    Ja vielä voisi siirtyä alustan virittelyyn... Kokemuksia, mikä tosiaan kannattaa?

    Ajatuksena oli Öhlins iskari perään ja Öhlinsin sisuskalut keulaan. Kait noi sisuskalujen vaihto riittää keulaan?
    No keulan jos pelkästään shimmautat ja laitat oikean jäykkyiset jouset niin homma toimii ihan ok. Sitten kun tarttee enemmän hifistellä niin vaihda sitten sinne ne venttiilipakat ja neulat sekä shimmit Ö:n tai WP:n valmistamiin kamoihin.

    Itse vaan shimmauttaisin, vaihtaisin jouset sekä öljyt siihen keulaan. Pitäis päästä hinta luokkaan 200 - 300 euroa silloin. Venttiilipakkojen ja töiden kanssa kun se menee jonnekin 600 - 700 euro. Cartridge on sitten n. 1500 eur. Nämä hinta-arviot perustuu ihan omiin hajatuksiin ja siihen mitä olen noista kuullut maksettavan. Jostain voi saada vielä halvemmallakin.

    Takapamppu on siinä ja siinä... Sen ehkä vaihtaisin suoriltaan aftermarket kamaan. Sen toki saa shimmattua ja jousen vaihdettua, muttamutta... R6R:ssä olis pärjännyt vakioiskarillakin erinomaisesti, se kun toimii juuri niin kuin pitääkin.

    Ohjausiskari kannattaa laittaa ja mielellään sellainen minkä saa purettua, huollettua ja myös säädettyä.
    Eli taidanpa päätyä siihen mitä ajattelin... Öhlins sisuskalut keulaan ja iskari taakse. Kiitos kommenteista
    Beta 350 RR -11 enskahärveli

    R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)

    GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)

    R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)

    K1200R -05 (myyty -06)

    CBR600F -90 (myyty -04)
  9. #99
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 27 2006,10:16) kirjoitti
    Lainaa (mic @ Syys. 27 2006,10:08) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 27 2006,10:03) kirjoitti
    Lainaa (mic @ Syys. 27 2006,08:14) kirjoitti
    No jospa tästä edes jatketaan alkuperäisestä, vaikka kovasti uskon että jollakin on vielä jotain muuta kommentoitavaa lisäksi. En kyllä vielä myöskään ole aivan varma kuka se voisi olla *


    Mites Parjan muuten, olisko jotain muita ns. helppoja vinkkejä itse laitteen piristämiseen?
    No en mä tiiä onko ne helppoja, mutta samallahan sinne ohkasemman kansipahvin vaihtaa kun nokkiakin ropailee. Menee ns. samoilla löylyillä ja saa koko kierrosalueelle lisää potkua.

    Ja yksi mitä en suosi on PC. Joku muu boksi sinne, mikäli vaan on mahdollista.
    No PC siellä jo on... Mikäs siinä Commanderissa sitten ahdistaa?
    No suoraan ja hiukan karrikoiden sanottuna 3 euron osista rakennetulla laitteella ei kovin kummoisia voi saada aikaiseksi.

    Kokeilepa laittaa se PC vaikka nolla -kartalla kiinni laitteeseen ja aja dynoveto. Se viheliäinen keksintö hidastaa laitteen toimintaa ihan tuhottomasti (viivettä kaasunavauksen yms.) ja vie tehoja pois, vaikka sen ei pitäis tehdä mitään! R6R:ssä se hukkas heti 2.5 heppaa ja 3 Nm (nolla -kartalla). Vaikka sitä kuinka sääti niin ei päästy kuin -2 Hp ja -2 Nm lukemiin. Ja tämän verran tuli turpaan koko alueella. Lisäksi kaasun avauksesta tuli todellakin unelias ja viivellinen. Ei naurattanut!

    Ja ennen kuin joku irvileuka alkaa vääntämään jotain tuninglinkistä niin sanonpa vaan että eipä se tuninglinkkikään olisi siitä lambdasta suorempaa saanut, eli ihan varsin hyvä säätäjä oli kyseessä ja aikaa tuohon säätöön / kokeiluun uhrattiin melkosen paljon.

    Jos laite on metsässä niin että raikaa niin PC voipi olla ihan ok ratkaisu, mutta jos laite on jo siellä tontilla niin PC:llä ei välttämättä saa mitään hyvää aikaiseksi. Kannattaa todellakin miettiä onko kaasuunvastaavuus / parin hevosen menetys n. 300 euron arvoinen veto.
    Olisko heittää jotain hyvää vaihtoehtoa? Ei kuitenkaan luokkaa 1500-3000 eur maksavia moteceja ym.
    Beta 350 RR -11 enskahärveli

    R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)

    GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)

    R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)

    K1200R -05 (myyty -06)

    CBR600F -90 (myyty -04)
  10. #100
    Lainaa (Tylyttäjä @ Syys. 27 2006,09:01) kirjoitti
    Parjan: Kivahan se on välillä tiputtaa maan pinnalle, kun aletaan elämään pilvilinnoissa tai jopa esittämään perusteettomia väitteitä. Suurimmaksi osaksi kuitenkin käy "kutsu" näihin topikkeihin (kiitos Kaasunallelle tällä kertaa), ja mikäs on se hauskempaa kun aiheuttaa vähän pahennusta...

    Se vasta hienoa onkin, jos sattuu osumaan kesken parhaan hurmoksen johonkin marginaalimerkin topikkiin, jossa vailla minkäänlaista kritiikkiä tai todellisuuspohjaa kehutaan omaa merkkiä kilpaa ryhmässä * Siinä kun on vähän aikaa kilpaa taputeltu selkään ja kehuttu, niin se meneekin jo eniten, ja muutenkin on aika ylivoimainen vekotin. Sinne kun käy sohasemassa pari faktaa väliin, niin jamboree on valmis *

    Tässä topikissa nyt ei ole kyse siitä, mutta en malttanut olla kesken käppyröiden kehumisen vähän kertoa vertailutietoa, että oliko ne käppyrät nyt sitten niin hyvät vai ei.. Nähtävästi se on monelle vaikee hahmottaa, että mikä on hyvä tulos ja mikä ei, jos ei ole vertailutietoa.

    Käsittääkseni kun suoria kilpailijoita ovat, niin on ihan luonnollista verrata R1:n käyriä Suitsan, Kawan ja Hondan käppyröihin. Tulos näyttää joka kerta kovin saman suuntaiselta: R1:n moottori on ryhmänsä huonoin, ikävä kyllä.

    Vanhempien rykkösten koneet oli sen aikaisiiin kilpailijoihinsa nähden hyvinkin kilpailukykyisiä.

    Mielelläni vaihdan takaisin Yammu-leiriin, jos saavat parannettua moottoria. Tykkäsin kyllä pirusti siitä rykkösestä mikä mulla oli pari vuotta, uus on kaikin puolin vielä parempi, mutta tuo moottori.. Tonnisen pitää vääntää, eikä käyttäytyä kuin anaboleilla terästetty 600cc...
    Niin no.

    Varmaan ymmärtänet sen että jokaisella merkillä verrataan sen ko. mallin arvoja vastaavaan malliin, jossain muualla tehtyy / säädettyyn laitteeseen?

    Kyllä jokainen jo hetkenkin tätä foorumia seuranneena tietää että sulla on se über-Suzuki ja sen tehot / käyrät on myös tiedossa. Ei kai sun oikeasti tartte joka kerta olla tuomassa niitä esille, vai tartteeko? Onko sussakin niin paljon narsissin (juu, sen kukan) vikaa?

    Eikä se ole kenellekään epäselvää (kai?) että R1:nen on kilpailijoihinsa nähden hiukan heikompi alarekisterissä, mutta aika isoa osaa porukaa se ei tunnu haittaavan. Kai siis annat heillekin oman nautintonsa nauttia omasta laitteestaan ja hyvästä hankinnastaan? Ei kai sitä tartte olla mollaamassa toisen kallista kaunokaista ihan joka kerta?

    Oikeasti olisi mukava lyödä sinunkin mopoosi vaikkapa Motec ja tiedonkeruu päälle. Tekis oikeasti mieli kurkkia kuinka paljon sä sitä kaasua availet tuolla normiliikenteessä ja kuinka paljon sitä paljon puhumaasi vääntöä oikeasti käytät tuolla liikenteessä. Ja tämä ei ole vittuilua, vaan ihan puhdasta mielenkiintoa aihetta kohtaan. Kovin moni usein luulee ajavansa koko ajan roka auki, kun todellisuudessa ollaan tehty jotain ihan muuta. Tiedonkeruu kun on lahjomaton.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  11. #101
    Lainaa (mic @ Syys. 27 2006,10:27) kirjoitti
    Olisko heittää jotain hyvää vaihtoehtoa? Ei kuitenkaan luokkaa 1500-3000 eur maksavia moteceja ym.
    No siinäpä se onkin, kun niitä ei oikein ole. Ainoa mikä tulee mieleen on Yamahan oma KIT ECU, sitä voi säätää melkein laidasta laitaan ja ei aiheuta mitään viiveitä kaasunavauksiin.

    Suzukilla on Yoshin EMS:t, mutta ne käy vaan noihin Suzukeihin (tietääkseni).
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  12. #102
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 27 2006,10:33) kirjoitti
    Lainaa (mic @ Syys. 27 2006,10:27) kirjoitti
    Olisko heittää jotain hyvää vaihtoehtoa? Ei kuitenkaan luokkaa 1500-3000 eur maksavia moteceja ym.
    No siinäpä se onkin, kun niitä ei oikein ole. Ainoa mikä tulee mieleen on Yamahan oma KIT ECU, sitä voi säätää melkein laidasta laitaan ja ei aiheuta mitään viiveitä kaasunavauksiin.

    Suzukilla on Yoshin EMS:t, mutta ne käy vaan noihin Suzukeihin (tietääkseni).
    Mitähän tollanen Yammun oma maksaa? Vois vaan ihan huvin vuoksi kokeilla eri vaihtoehtoja niin tietää tulevaisuudessa mihin päätyä Ja joskus sitten vaikka sitä Motecia...
    Beta 350 RR -11 enskahärveli

    R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)

    GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)

    R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)

    K1200R -05 (myyty -06)

    CBR600F -90 (myyty -04)
  13. #103
    Lainaa (kawa zx10 @ Syys. 27 2006,10:17) kirjoitti
    Ensimmäisiä commandereita hajosi mutta tätä uutta versiota en ole kuullut ainuttakaan. Powercommander on hyvä boxi meikäläisten käyttöön ja suosittu,jos sitä nyt joku alkaa täällä moittimaan 400e boxi vaihtoehdoista niin epäilen että jää Duelilta sponsori tuet saamatta....
    Kuten tuolla aikaisemminkin sanoin niin silloin jos laite on todella rajusti seoksien puolesta metsässä niin se menee ja ajaa asiansa, mutta ei silloin kun seokset on jo tontilla. Silloin tuosta kapineesta on enemmän haittaa (mun oma mielipiteeni sekä kokemukseni asiasta).

    Jos joku ottaa herneen nenäänsä mun mielipiteestä niin sitten ottaa. En voi sille mitään. 400 euron vaihtoehdoista PC on kuitenkin se ainoa joka ehkä kannattaa laitteeseen laittaa ja on myös suosituin. Uskon ettei mun sanalla ole siihen markkinarakoon mitään sanomista. Ja kun kilpailijoita ei ole (hyviä sellaisia) niin PC on ja porskuttaa edelleenkin, eikä mulla ole mitään sitä vastaan. Ei se kai suotta ole suosituin, vai?

    Tulipa vaan kerrottua oma mielipide omakohtaisista kokemuksista, varmaan sekin oli virhe?
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  14. #104
    Lainaa (mic @ Syys. 27 2006,10:38) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 27 2006,10:33) kirjoitti
    Lainaa (mic @ Syys. 27 2006,10:27) kirjoitti
    Olisko heittää jotain hyvää vaihtoehtoa? Ei kuitenkaan luokkaa 1500-3000 eur maksavia moteceja ym.
    No siinäpä se onkin, kun niitä ei oikein ole. Ainoa mikä tulee mieleen on Yamahan oma KIT ECU, sitä voi säätää melkein laidasta laitaan ja ei aiheuta mitään viiveitä kaasunavauksiin.

    Suzukilla on Yoshin EMS:t, mutta ne käy vaan noihin Suzukeihin (tietääkseni).
    Mitähän tollanen Yammun oma maksaa? Vois vaan ihan huvin vuoksi kokeilla eri vaihtoehtoja niin tietää tulevaisuudessa mihin päätyä * Ja joskus sitten vaikka sitä Motecia...
    Kattelepa tuolta niitä osia: http://www.yamaha-racingparts.com/r1.asp Sieltä löytyy myös ohkasemmat kansipahvit, imutorvia jne. jne.

    Varoituksen sana; tuo sivusto on addiktoiva ja pian huomaat selailevasi niitä kovinkin tiuhaan ja laskevasi rahoja sekä miettiväsi seuraavaa hankintaa.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  15. #105
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 27 2006,10:16) kirjoitti
    Lainaa (mic @ Syys. 27 2006,10:08) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 27 2006,10:03) kirjoitti
    Lainaa (mic @ Syys. 27 2006,08:14) kirjoitti
    No jospa tästä edes jatketaan alkuperäisestä, vaikka kovasti uskon että jollakin on vielä jotain muuta kommentoitavaa lisäksi. En kyllä vielä myöskään ole aivan varma kuka se voisi olla *


    Mites Parjan muuten, olisko jotain muita ns. helppoja vinkkejä itse laitteen piristämiseen?
    No en mä tiiä onko ne helppoja, mutta samallahan sinne ohkasemman kansipahvin vaihtaa kun nokkiakin ropailee. Menee ns. samoilla löylyillä ja saa koko kierrosalueelle lisää potkua.

    Ja yksi mitä en suosi on PC. Joku muu boksi sinne, mikäli vaan on mahdollista.
    No PC siellä jo on... Mikäs siinä Commanderissa sitten ahdistaa?
    No suoraan ja hiukan karrikoiden sanottuna 3 euron osista rakennetulla laitteella ei kovin kummoisia voi saada aikaiseksi.

    Kokeilepa laittaa se PC vaikka nolla -kartalla kiinni laitteeseen ja aja dynoveto. Se viheliäinen keksintö hidastaa laitteen toimintaa ihan tuhottomasti (viivettä kaasunavauksen yms.) ja vie tehoja pois, vaikka sen ei pitäis tehdä mitään! R6R:ssä se hukkas heti 2.5 heppaa ja 3 Nm (nolla -kartalla). Vaikka sitä kuinka sääti niin ei päästy kuin -2 Hp ja -2 Nm lukemiin. Ja tämän verran tuli turpaan koko alueella. Lisäksi kaasun avauksesta tuli todellakin unelias ja viivellinen. Ei naurattanut!

    Ja ennen kuin joku irvileuka alkaa vääntämään jotain tuninglinkistä niin sanonpa vaan että eipä se tuninglinkkikään olisi siitä lambdasta suorempaa saanut, eli ihan varsin hyvä säätäjä oli kyseessä ja aikaa tuohon säätöön / kokeiluun uhrattiin melkosen paljon.

    Jos laite on metsässä niin että raikaa niin PC voipi olla ihan ok ratkaisu, mutta jos laite on jo siellä tontilla niin PC:llä ei välttämättä saa mitään hyvää aikaiseksi. Kannattaa todellakin miettiä onko kaasuunvastaavuus / parin hevosen menetys n. 300 euron arvoinen veto.
    Eiköhän se tuossa R6R:ssä ole vähän spesiaalitapaus. Liittynee tuohon vaijerittomaan kaasuläppien liikutukseen.. Dynojetillähän ongelma on tiedossa, en laittaisi kyllä PC:tä siihen:
    Lainaa kirjoitti
    This bike uses a fly-by wire system, so conventional
    tuning can not be performed for all RPM
    and throttle ranges.
    Mulla oli kannattava veto, ei tullut viivettä kaasuun, ja kaasuunvastaavuus, teho/vääntö ja toiminta parani joka osa-alueella huomattavasti!

    En sitä yritä väittääkään, että Dynojetin kamat olisi huippuluokkaa. Mutta hintaansa nähden toimivia pelejä, joilla saa kyllä seokset kohdalleen. Shifterikin on toiminut kuin unelma.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  16. #106
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 27 2006,10:42) kirjoitti
    Lainaa (mic @ Syys. 27 2006,10:38) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 27 2006,10:33) kirjoitti
    Lainaa (mic @ Syys. 27 2006,10:27) kirjoitti
    Olisko heittää jotain hyvää vaihtoehtoa? Ei kuitenkaan luokkaa 1500-3000 eur maksavia moteceja ym.
    No siinäpä se onkin, kun niitä ei oikein ole. Ainoa mikä tulee mieleen on Yamahan oma KIT ECU, sitä voi säätää melkein laidasta laitaan ja ei aiheuta mitään viiveitä kaasunavauksiin.

    Suzukilla on Yoshin EMS:t, mutta ne käy vaan noihin Suzukeihin (tietääkseni).
    Mitähän tollanen Yammun oma maksaa? Vois vaan ihan huvin vuoksi kokeilla eri vaihtoehtoja niin tietää tulevaisuudessa mihin päätyä * Ja joskus sitten vaikka sitä Motecia...
    Kattelepa tuolta niitä osia: http://www.yamaha-racingparts.com/r1.asp Sieltä löytyy myös ohkasemmat kansipahvit, imutorvia jne. jne.

    Varoituksen sana; tuo sivusto on addiktoiva ja pian huomaat selailevasi niitä kovinkin tiuhaan ja laskevasi rahoja sekä miettiväsi seuraavaa hankintaa.
    Kiitos tästä

    Eikä niitä rahoja lasketa, pankki hoitaa sen mun puolesta. Kyllä ne sitten ilmoittaa jos siellä ei ole enää mitään ja visa on täynnä
    Beta 350 RR -11 enskahärveli

    R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)

    GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)

    R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)

    K1200R -05 (myyty -06)

    CBR600F -90 (myyty -04)
  17. #107
    No ei ole kallis ecu... alle 550 eskoo... Sinällään jos meinaa ns. walk whole line niin kannattaa laittaa tuo Yamahan oma purkki.
  18. #108
    Lainaa (Tylyttäjä @ Syys. 27 2006,10:48) kirjoitti
    Eiköhän se tuossa R6R:ssä ole vähän spesiaalitapaus. Liittynee tuohon vaijerittomaan kaasuläppien liikutukseen.. Dynojetillähän ongelma on tiedossa, en laittaisi kyllä PC:tä siihen:
    Lainaa kirjoitti
    This bike uses a fly-by wire system, so conventional
    tuning can not be performed for all RPM
    and throttle ranges.
    Mulla oli kannattava veto, ei tullut viivettä kaasuun, ja kaasuunvastaavuus, teho/vääntö ja toiminta parani joka osa-alueella huomattavasti!

    En sitä yritä väittääkään, että Dynojetin kamat olisi huippuluokkaa. Mutta hintaansa nähden toimivia pelejä, joilla saa kyllä seokset kohdalleen. Shifterikin on toiminut kuin unelma.
    Speciaali ainoastaan siinä mielessä että alle 9 000 rpm ei saa säädettyä 100% kaasunavausta, mutta muita saa. Sama käy kun mennään tietyn kierrosalueen alle niin ei onnistu säätämään enää yli 80% tai 60% kaasunavauksia.

    Se mihin tuon pitäisi purra kuitenkin on yli 9 000 rpm 100% kaasunavaukset, mutta eipä purrut. Huippuvääntö on melkein 12 krpm kohdalla ja huipputeho 14500 rpm kohdalla, joten noille kohdille tuon PC:n olisi pitänyt auttaa, vaan takkiin tuli. Syytä en osaa sanoa miksi näin kävi tuossa mun laitteessa, tosin mun laite ei ole ollut ainoa missä on noin käynyt.

    On toki kadulla ja radallakin muita R6R:iä, joissa PC on tuonut huomattavan parannuksen seoksiin ja tehoihin sekä kaasuunvastaavuuteen. Ilmeisesti yksilöerot on aikamoisia. Tästä toimii vertailukohtana vaikkapa tiimikaverini laite. Samanlaiset laitteet, samat täysputkistot yms. Samassa penkissä PC:llä säädettynä 113 hp takapallolle ja ilman PC:tä reilusti alle 110 hp. Mun laite sykki takapallolle 118 hp ilman PC:tä ja PC:n kanssa säädettynä hiukan päälle 115 hp. Nyt sitten ei pidä alkaa miettimään että mitä nuo luvut on, vaan se on pointtina että ne en vedetty samassa penkissä jne. Noi luvut vois olla vaikka 90 hp vs. 95 hp takapallolle. Ero on se mikä ratkaisee, ei se puhdas ja paljas luku.

    Se PC:ssä on kyllä plussaa että siihen saa ns. 'pikkurahalla' shifterin yms pikkusälää lisäksi.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  19. #109
    Poikkean Tylyttäjän linjasta sikäli, että en pidä niin oleellisena moottorin päivitystä kuin alustan päivitystä. En vaan käsitä mitä muuta hyötyä kuin lisääntynyt pörinä (eli kauniimpi ääni) on asentaa putkistoja jos ajaa vaan kadulla. Ei maantiellä kuitenkaan voi kaahata kokoajan, jos laite toimii jo ihan jees esimerkiksi sliparilla niin luulisi tonnisissa tehojen riittävän ilman suurempaa hieromista. Toisaalta virittely on aina mielenkiintoista... *

    Sen vähän mitä olen tonnisella gigsulla ja R1:llä maantiellä ajanut niin en kyllä voi sanoa kumpaakaan kierroskoneeksi.

    Pelkillä uusilla etujousilla, jos siis alkuperäiset eivät ole oikealla k-arvolla, ja simmauksella sekä hydraulisen pohjaukseneston modaamisella asiansa osaava jousituspaja saa alkuperäisen etuhaarukan toimimaan huomattavasti paremmin useissa pyörissä mitä alkuperäisasetuksissa oleva haarukka toimii. Hydraulisen pohjaukseneston modaaminen lisää käytössä olevaa joustomatkaa hieman, jolloin mm. jarrutukset ja kovavauhtiset mutkat sujuvat paremmin.

    Takaiskarin vaihtaisin itsekin... joissakin pyörissä tosin alkuperäinen on jo tosi hyvä, eli sekään ei ole välttämätön mutta usein hyvä ratkaisu.



  20. #110
    Lainaa (Tylyttäjä @ Syys. 27 2006,08:29) kirjoitti
    Lainaa (Attitude @ Syys. 26 2006,20:40) kirjoitti
    Kieltämättä komeen näköset käppyrät!
    Onko toi "vakio" tehokäyrän kolmentonnin kohdalla oleva nyppylä ihan todellinen verrattuna kaasukäyrään...
    Joo kyllä siinä sellanen nyppylä on, tai oikeammin kuoppa, jonka pohja on siinä 3500rpm kohdalla. Sininen käyrä on alettu vetämään sen verran myöhemmin ettei sitä näy siinä.

    Tuota kuoppaa ei siis ole sliparilla, on kokeiltu. Commanderin säädön jälkeen se kuoppa puolittui eikä sitä enää juuri ajossa huomaa. Tuo käyrä on siis vedetty sen PC:n säädön jälkeen, eli se oli vielä selvästi pahempi. Sitä ennen huomasi kyllä todella selkeästi, jopa siinä määrin että vitutti. Meinasin heivata sen kokoputken jo samantien,mutta ajattelin kuitenkin katsoa paljonko PC:n säädöllä saa parannettua, onneksi!

    "Aiheeseen": @3000rpm ero _kampuraväännöissä_ on lappujen mukaan:
    R1: n. 65Nm
    GSX-R: n. 98Nm

    Hui mikä ero Näköjään yli 30nm.. Jokainen voi miettiä onko se paljon vai vähän noilla kierroksilla. Vaikka pistää tuohon 5Nm virhetoleranssin, niin silti se on huimasti, n. 40% vääntää Suitsa enemmän siinä kohtaa.. Jopa sen 3500rpm vääntökuopan pohjalla vääntöä on selvästi paremmin.

    No, tuo oli vähän tarkoituksella haettu ero, mutta kuitenkin.. * Sliparilla ero olis muuten tota luokkaa alhaalla isommallakin alueella, koska tuo kokoputki ei ole alhaalta niin hyvä.
    Jos alapäässä sliparilla potkiikin paremmin, niin entäs sitten tilanne keski- ja yläpäässä - onko erot millasia verrattuna kokoputkistoon?
    ZH2 2020
  21. #111
    http://www.akrapovic-exhaust.com/mai...ts-catalog.htm Tuolta voi katsoa minkä verran suunnilleen voi odottaa tehoa tulevan slipareilla/kokoputkella. Suhteellisen totuuden mukaisia lukemia oman kokemuksen mukaan.
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  22. #112
    Lainaa (Attitude @ Syys. 27 2006,12:02) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Syys. 27 2006,08:29) kirjoitti
    Lainaa (Attitude @ Syys. 26 2006,20:40) kirjoitti
    Kieltämättä komeen näköset käppyrät!
    Onko toi "vakio" tehokäyrän kolmentonnin kohdalla oleva nyppylä ihan todellinen verrattuna kaasukäyrään...
    Joo kyllä siinä sellanen nyppylä on, tai oikeammin kuoppa, jonka pohja on siinä 3500rpm kohdalla. Sininen käyrä on alettu vetämään sen verran myöhemmin ettei sitä näy siinä.

    Tuota kuoppaa ei siis ole sliparilla, on kokeiltu. Commanderin säädön jälkeen se kuoppa puolittui eikä sitä enää juuri ajossa huomaa. Tuo käyrä on siis vedetty sen PC:n säädön jälkeen, eli se oli vielä selvästi pahempi. Sitä ennen huomasi kyllä todella selkeästi, jopa siinä määrin että vitutti. Meinasin heivata sen kokoputken jo samantien,mutta ajattelin kuitenkin katsoa paljonko PC:n säädöllä saa parannettua, onneksi!

    "Aiheeseen": @3000rpm ero _kampuraväännöissä_ on lappujen mukaan:
    R1: n. 65Nm
    GSX-R: n. 98Nm

    Hui mikä ero Näköjään yli 30nm.. Jokainen voi miettiä onko se paljon vai vähän noilla kierroksilla. Vaikka pistää tuohon 5Nm virhetoleranssin, niin silti se on huimasti, n. 40% vääntää Suitsa enemmän siinä kohtaa.. Jopa sen 3500rpm vääntökuopan pohjalla vääntöä on selvästi paremmin.

    No, tuo oli vähän tarkoituksella haettu ero, mutta kuitenkin.. * Sliparilla ero olis muuten tota luokkaa alhaalla isommallakin alueella, koska tuo kokoputki ei ole alhaalta niin hyvä.
    Jos alapäässä sliparilla potkiikin paremmin, niin entäs sitten tilanne keski- ja yläpäässä - onko erot millasia verrattuna kokoputkistoon?
    Se ero on ihan hienoinen siellä alakierroksilla sliparin hyväksi sen jälkeen, kun se säädettiin kunnolla kokoputkelle. Oikeastaan tuo 3500rpm on ainoa kauneusvirhe kokoputkella.

    Sitä en lähde arvaamaan, että kuinka paljon PC:llä olis sliparin kanssa saanu sinne alas lisää, ainakin jonkun verranhan sinne olisi tullut. Mulla kun säädettiin sliparin kanssa vain oma boxi.

    Kokonaisuutena kokoputki on tuohon pyörään kannattava, kyllä se vetää siitä keskeltä lähtien selvästi paremmin kuin sliparilla. Huomaa sen perstuntumallakin.

    Pikkasen yli 10hp tuli lisää verrattuna siihen, kun oli slipari ja oma boxi säädetty, ja heitin kokoputken, PC:n ja sitten säädettiin kunnolla. Säädöllä tuli se 10hp siihen lisää, eli ilman kunnon säätöä kokoputkella ei tee oikeen mitään tuossa pyörässä.

    Omaa boxiakin säätämällä saa toki kokoputkella lähes samat huipputehot, mutta säädön karkeuden takia kaasunvastetta ei saa samalle tasolle, ja käyrään jää enemmän kuoppia. Pelkkiä maximiarvoja ei tosissaan kannata katsoa, vaan vääntökäyrä ja ajettavuus koko kierrosalueella on se mikä käytännössä ratkaisee..



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  23. #113
    Lainaa (Pahkasika @ Syys. 27 2006,08:53) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Syys. 27 2006,09:18) kirjoitti
    Mahtavaa, dynokäppyrätopikki vaihteeksi *

    Viihdyttävää vääntöä, vaikkakin nuo kaikki kiloset kyykyt onkin "kierrosmopoja", jotkut enemmän, toiset hieman vähemmän *
    Jep,kierrospeli näkyy olevan paljon puhuttu kilogikserikin!
    Entäs Hajapusu? Onko se vääntökyykky vai kierrosvessa? 95%
  24. #114
    Lainaa (kaasunalle @ Syys. 27 2006,18:34) kirjoitti
    Lainaa (Pahkasika @ Syys. 27 2006,08:53) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Syys. 27 2006,09:18) kirjoitti
    Mahtavaa, dynokäppyrätopikki vaihteeksi *

    Viihdyttävää vääntöä, vaikkakin nuo kaikki kiloset kyykyt onkin "kierrosmopoja", jotkut enemmän, toiset hieman vähemmän *
    Jep,kierrospeli näkyy olevan paljon puhuttu kilogikserikin!
    Entäs Hajapusu? Onko se vääntökyykky vai kierrosvessa? * *95%
    Sehän riippuu siitä mihin sitä vertaa . Kyllähän se varmaan tuonne kierrosvessan puolelle kääntyy,eihän sekään oikein alle 5000-6000rpm:n vedä mihinkään.
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  25. #115
    peksu:n avatar
    Liittyi Jul 2004
    Tallin perällä tietysti..
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 27 2006,11:34) kirjoitti
    Mun laite sykki takapallolle 118 hp ilman PC:tä ja PC:n kanssa säädettynä hiukan päälle 115 hp.
    En lähtis sanomaan että laitteen tehot on laskenu säädettäessä PowerCommanderin kanssa.
    Tuollainen ero kun tulee *ilmanpaineen, lämmön tai kosteuden muuttuessa.
    Samaa pyörää yli 200 vetoa samassa penkissä ajettuamme, juurikin tuo 3 hv. oli yleisin vaihtelu, suurin ero oli 5 hv.
    Johtuen imuilman saannista ja laadusta.

    Sama testi tehtiin uudella pyörällä ilman imuilman puhallinta ja puhaltimella, josta raitista ilmaa tulee "Riittävästi" (ei patopaine) ja ero oli takapyörätehossa ~4 hv.

    Ja mun mielestä nuo "laskennalliset" kampura sekä vaihteistotehot voi jättää ihan omaan arvoonsa.



  26. #116
    Lainaa (peksu @ Syys. 28 2006,01:09) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Syys. 27 2006,11:34) kirjoitti
    Mun laite sykki takapallolle 118 hp ilman PC:tä ja PC:n kanssa säädettynä hiukan päälle 115 hp.
    En lähtis sanomaan että laitteen tehot on laskenu säädettäessä PowerCommanderin kanssa.
    Tuollainen ero kun tulee *ilmanpaineen, lämmön tai kosteuden muuttuessa.
    Samaa pyörää yli 200 vetoa samassa penkissä ajettuamme, juurikin tuo 3 hv. oli yleisin vaihtelu, suurin ero oli 5 hv.
    Johtuen imuilman saannista ja laadusta.

    Sama testi tehtiin uudella pyörällä ilman imuilman puhallinta ja puhaltimella, josta raitista ilmaa tulee "Riittävästi" (ei patopaine) ja ero oli takapyörätehossa ~4 hv.

    Ja mun mielestä nuo "laskennalliset" *kampura sekä vaihteistotehot voi jättää ihan omaan arvoonsa.
    No minä lähtisin, sillä saman päivän aikana tehtiin nuo testit ja 6 vetoa vedettiin molemilla tyyleillä (siis säätätyön jälkeen), niistä vedoista otettiin huonoin pois, samoin paras ja sitten noista ns. keskiarvotulos.

    Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin niin R6R:ssä (tuossa mun yksilössä ja parissa muussakin) PC:llä ei ole saatu lisää tehoa, vaan sitä on menetetty. Sitten kun on ollut kyseessä tarpeeksi rajut muutokset seoksessa niin tulokset on parantuneet, mutta tehot jääneet silti alle tuon mitä esim. meikäläisen kilpurissa on.

    Tiedän kyllä että ilmanpaineet yms. vaikuttaa noihin tuloksiin, mutta tässä tapauksessa ne on todellakin marginaaliset vaihtelut, koska päivän aikana ei sää muuttunut mihinkään, eikä muutettu hapen saantia laitteelle millään muotoa.

    Mun vanhalle kilpurille tuo 200 vetoa tuskin edes riittää, samassa penkissä. Tälle uudelle on tehty samassa penkissä jonkun 50 ja 70 vedon väliin.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  27. #117
    itse oon ajanu noin 1600km omalla r1,eikä oo mitään valittamista,ja ens vuodelle sliparit kiinni ja säätö.sitte jos alkaa tuntuun siltä että ei oo vääntöjä ja on muutenki nuhanen paska niin työntää katteen alle turbon.
    R1 -06
  28. #118
    Lainaa (avantTdi @ Syys. 30 2006,02:28) kirjoitti
    itse oon ajanu noin 1600km omalla r1,eikä oo mitään valittamista,ja ens vuodelle sliparit kiinni ja säätö.sitte jos alkaa tuntuun siltä että ei oo vääntöjä ja on muutenki nuhanen paska niin työntää katteen alle turbon.
    Jos meinaat sliparit laittaa ja säädättää niin laita ilman muuta sitten se Y-kappale myös joka on sliparien jälkeen. Slipareilla et juuri muuta saa kuin äänet, Y-kappale tuo myös ruutia kunnolla lisää.
    .
  29. #119
    juu niin oli tarkoituskin
    R1 -06
  30.  
  31. #120
    Lainaa (Tylyttäjä @ Syys. 27 2006,09:21) kirjoitti
    ... Rata-ajeluun riittää 600cc:n tehot täkäläisillä radoilla ihan hyvin. Meinasin itekkin hommaa kuussatkun jos tässä lähiaikoina kilvettömän hommaan..
    Et kai sä hyvämies (yhteen) nyt jotain kierroskonetta meinaa laittaa ja aio ruveta vieläpä kierrättämään?

    Lainaa (Tylyttäjä @ Syys. 27 2006,09:21) kirjoitti
    Yks juttu muuten tuohon R1:een kandee vielä hommata: shifteri siihen Commanderiin kiinni. Se pitkään aikaan hauskin kapine mitä olen pyörään hommannu *
    Ihan mainio tuo sun voimakomenjavaihtaja - kokeilin muutaman vedon (kyllä! Suitsa lähtee paremin kuin RR tai ehkä mikään). Ehkä siitä stripillä tms. on jopa "hyötyä", mutta aika turha vekotin tälläiselle entiselle Tamperelaiselle**? Tylyn Suizassa oli muutenkin jopa "parempi" kuin RR; lepposampi ajoasento, enemmän vääntöä, mutta ei - en silti ajais Valmetillakaan vaikka siinä olis dynojen mukaan taatusti enemmän vääntöä.

    Jotain luxuzta olla pitää; pianokoneen vois teoriassa laittaa (sen paremman öölinssimallin, kun pianotehdas taitaa omistaa kyseisen putiikin, ei siksi että minä sillä mitään tekisin, mutta se itseluottamus!). Sen jos sais niin siinä tapauksessa rykkönen saa surrata kuin ompelukone, ei niin paljon se pörinän sävellaji tai nuottiviivaston käppyrät kiinnosta.

    Btw:. Aprilia vs. Factory, R1 vs. SP-malli onko jollakulla omakohtaista perstuntumaa eli vertailutietoa "miltä se nyt tuntui"-koeajoja kaikista näistä, mieluummin tietysti radalta(Ihan vaan fiilistelläkseni* kysyn kun ei sillä mulle muuten mitään merkitystä ole)?

    /z

    edit:: * Muutkin tietysti ns. vakiosta tehdastyönä laitetut "paremmalla" alustalla olevat (märät unet) kiinnostaa, kuten Ducati/Agusta, mutta vain teorissa.
    edit:: ** ei ehkä aukea ihan heti, entistenkin piiiiirRRkan maalaisten edessä ja välissä on tännepäin tullessa noi härrRRmäläiset hidastelemassa..



Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen