Tulokset 1:stä 11:een 11:sta

HP2

Eipä tunnu löytyvän tuosta otsikosta mainitusta fillarista mitään juttua. Kenelläkään mitään kokemuksia moisesta tai edes kuultua tarinaa esson baarista? Kaikessa rumuudessaan miellyttää jostain syystä mun silmää, tuo hinta nyt on aika kova, mutta jotain vaihtelua sitä kaipaisi ja mielessä on nyt alkanut pyöriä ajatus että ehkä joku tuollainen joskus...
    "Kaikki hullut pitäisi tappaa tai ainakin niiden peilit kuuluisi säätää"
    Simo Kirssi ainakin ajelee jotain kisaa tuommoisella. Tuossa pari vanhempaa hehkutusta asiasta:
    Video 1
    Video 2

Tuolla olisi jotain artikkeleitakin, jos lontoo taipuu:
    HP2
    Dixi et animam levavi
    Mulla on tämän kesän ollu tollanen BMW HP2 toisena pyöränä. Eipä ole toista vastaan tullut. Tässä muutaman tonnin jälkeen kokemuksia:

-Hauska värkki sorateillä. Pakosta naurattaa ajaessa kun sladit on loputtomia. 105hv/115nm riittää soralle ihan hyvin.

- Välitykset on aika pitkät pienemmille poluille. Esim. 2:lla peli menee 120km/h ja vaihteita on 6.

-Ketterän oloinen kokoisekseen kun painopiste on aika alhaalla.

-Laadukkaasti tehty. Mitään vikoja tai häiriöitä ei ole ollut.

-Keulaa en oo saanu oikein säätöihin. On aika pintakova nimismiehen kiharassa oli vauhti mikä tahansa. Isommissa montuissa alusta pelaa hyvin, myös takana, vaikka se jousitus toimiikin ilmalla.

-Takarenkaita kuluu 1 per 1000 km jos ajotyyli on vähänkin "aktiivisempi".

-Tankki on aika pieni (13L)

- Pienemmälle kuskille pyörä voi olla aika korkea. Mulle sopiva kun pituutta yli 190cm.

Käytännössä tuo HP2 on hauskin 2-pyöräinen joka mulla on ollu ja aika monenlaista härveliä 320hv kyykystä EXC400 Kotkaan on tallissa ollut.

Ei HP2 ole varmasti missään asiassa paras, tehokkain tai nopein, tms, eikä sen ostamisessa ole järjellä mitään sijaa, mutta nimenomaan hauska laite se on.

GSXR 1000 Turbo K3
    HD rocker SE 113" -08
    Lainaa (ruostekasa @ Syys. 15 2006,15:57) kirjoitti
    Mulla on tämän kesän ollu tollanen BMW HP2 toisena pyöränä. Eipä ole toista vastaan tullut. Tässä muutaman tonnin jälkeen kokemuksia:....(nips naps)
    Kiitos vastauksesta. Onko sulla tohon toiset vanteet/katukummit vai nappuloillako vaan ajelet? Ajattelin että millainen toi on asfaltin päällä? Jösses miten noita renkaita kuluu, tosin tämä oli jo tiedossa mutta kuulostaa pahalta

Ja noilla tehoilla ei nyt sinällään ole merkitystä, tarkoituskin on saada jotain vaihtelua kun jostain syystä mikään uudemmista katupyöristä ei vaan tunnu kiinnostavalta ja jotenkin tuo alkoi kiinnostamaan aivan perkuleesti.

Tuo paino mua tuossa arveluttaa, ei sillä että se nyt mikään tonnikeiju olisi mutta kuitenkin, kun en tuon tapaisella pyörällä ole koskaan ajanut niin mietityttää että kuinka ketterä sellainen on. Tarvinnee ensi kesänä koittaa etsiä jostain koeajoon tuollainen.
    Karkeilla kummeilla oon päästelly kun on tuo toinen härveli sileitä teitä varten. Saahan tollaseen möhköenduroon katukumitkin laittaa, mutta mun mielestä se on vähän sama kun laittais M5:een MudTerrainit. On sillä tullu kyllä asfaltillakin ajettua. Ihan hyvä se on sieläkin ja tietenkin sopivammilla renkailla parempi. Painoa on sen verran, että suolle en sillä kyllä mene. Mutkikkaat ja mäkiset metsäautotiet on sitä ominta alustaa. Jos kevyempää haluaa niin huhuillaan, että ens vuonna olisi tulossa HP1 joka on sitten 1-mukinen enduro ja samat huhut kertoo myös HP4:stä joka olis sitten 4-mukinen katubemari 190-200hv koneella.
    GSXR 1000 Turbo K3
    HD rocker SE 113" -08
    Tuolla Pohjolan Kurapyöräilijät sivuilla näytti olevan HP2 asiaa.

http://www.matkaendurot.net/forum/se...p?mode=results

Hae hakusanalla HP2.

Kävin R.M Heinossa toissapäivänä Tampereella.
    Siellä oli tarjous SMOTO pyörät HP2 ostajalle 1490.-

Pekka

Pekka
    Juttelin Simo Kirrsin isän kanssa viime viikonloppuna ja kehui pyörää maasta taivaaseen. Ilmaiskari on vähän ongelmallinen ja kisakäytössä kuulemma vaihtavat sen 5h ajon välein. Toisaalta kisakäytössä laatikkokin rakennetaan kilpailu kohtaisesti.

Etin netistä videoita tuosta hp2:sta mutta kaikissa niissä ajetaan kuivalla ja melko helpolla alustalla. Noilla saksan "enduro" baanoilla näyttäisi pärjäävänkin tuollaisella hieman painavammalla pyörällä mutta en löydä yhtään videota joissa pyörällä ajettaisiin kunnon mutaspooreja tai upotettaisiin se suohon.
    Lainaa (Pekkavee @ Syys. 16 2006,19:40) kirjoitti
    Tuolla Pohjolan Kurapyöräilijät sivuilla näytti olevan HP2 asiaa.

http://www.matkaendurot.net/forum/se...p?mode=results

Hae hakusanalla HP2.

Kävin R.M Heinossa toissapäivänä Tampereella.
    Siellä oli tarjous SMOTO pyörät HP2 ostajalle 1490.-

Pekka
    Perhana. Kylläpä tuo pyörä vaan polttelee nyt entistä enemmän. Noista heräsi kysymys että mites nuo pytyt kestää nuttaamisen, se kun on kuitenkin jossakin vaiheessa edessä (tuolla toisella palstalla joku tuota oli kysynyt mutta en huomannut vastausta) Ruostekasalla kokemuksia? Tuolla bimmerin sivuilla näytti olevan tarjolla jonkinlaisia suojuksiakin noille. Lähinnä meinaan että tuleeko pienistäkin lipoista iso lasku?

Tässä vaiheessa lienee paras viheltää peli poikki, älkää kehuko tuota enempää enään, kuume nousee muuten liikaa.
    Noista heräsi kysymys että mites nuo pytyt kestää nuttaamisen, se kun on kuitenkin jossakin vaiheessa edessä (tuolla toisella palstalla joku tuota oli kysynyt mutta en huomannut vastausta)[/QUOTE]
    Voi siinä käydä noin, niinkuin mulle kävi:

http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=3882

Sylinterissä reikä.

Suosittelen tukevia kaatumarautoja, jotka minäkin hommaan nyt.

Pekka
    Pekka
    Vakiona tulee muoviset suojat sylinterien alaosiin. Ne varmaan auttaa vähän. Venakopan kannet on magnesiumia ja ne siinä ensin menee jos huolella lippaa. Muoviosat pelissä on sellaset, että naarmut sun muut ei oikein näy kun muovi on sellasta karheata.

HP2:een saa myös perinteisesti toimivia iskareita. Ainakin Öhlarilta ja Wilbersiltä. Samoten saa WP-keulaa. Mun ajossa tuo takapää ei oo ollu ongelma.

Ei kannata mennä koeajolle, ainakaan soratielle. Saattaa olla vaikee jättää sen jälkeen mopo kauppaan.
    GSXR 1000 Turbo K3
    HD rocker SE 113" -08
  11.  
    Lainaa (ruostekasa @ Syys. 17 2006,11:12) kirjoitti
    Vakiona tulee muoviset suojat sylinterien alaosiin. Ne varmaan auttaa vähän. Venakopan kannet on magnesiumia ja ne siinä ensin menee jos huolella lippaa.
    Ei noi muoviset suojat mitään auta tuolla sorapoluilla.
    Mulla meni edellisessä lipassa muoviset venttiilikopan suojat ihan pillun päreiksi (molemmilta puolilta, kun se pyörä heitti vielä voltin sieltä ojasta) ja toinen venakoppa kului puhki. Yritin sitä paikata roudarin teipillä, mutta öljyä kului kotimatkalla ( 200 km) 1 l/100km ja kaikki tuli vasempaan saapaaseen.

Myöhemmin paikkasin sen venakopan kemiallisella metallilla ja se piti hyvin. Sitten kyllä ostin uudet kopatkin.

Kunnon kaatumaraudat on ainoa mahdollisuus, että ei tule suurempia remontteja.

Pekka

Pekka