MORO!!!
Mulla tommonen tupla äksä ja siinä ei pysy nelonen päällä, tiputtaa sen välivapaalle, elikkäs on p*skana,mitä tommonen remontti maksaa?Mitä maksaa etuiskarit ko. pyörään???
Olisin erittäin kiitollinen tiedoista......
Jos meinaat viedä korjaamolle tyyliin: se o rikki, pistäkää kuntoon, ni paljon maksaa.
melkeen kyselisin jostain purkaamoilta koko vaihteistoa/ koko moottoria ja kysyisin mitä maksaa, ja luultavasti hyvittävät jotain omastasi.
Ja sama noitten iskarien kanssa, tarvitsetko koko pumput vai pelkät liukuputket vai mitä?
paras/halvin vaihtoehto on purkaa itse ja vaihtaa tarvittavat osat ehjiin.
Mutta ehdottomasti kannattaa silti kysellä hinta-arvioita korjaamoilta ja purkaamoilta.
-98 xx KTM 300 exc
TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
Kyseleppä ainakin konetta täältä, saattaa sieltä löytyä muutakin apua.
Sukisukimies
Morooo!!!!
Semmonen kysymys, kun joudun itse laatikkoremontin itse tekemään, asiasta jotain tietävän toverin kanssa, että joutuuko koko koneen purkamaan, eetä pääsee lootaan käsiksi, vai onnistuuko remppa muuta kautta???
Kun tiedä en!!!![]()
ei tarvi kokonaan purkaa, moottori irti ja katolleen, pohja auki. Kansi, kampiakseli yms voi jäädä paikalleen. joten välttämättä tarvittavia tiivisteitä ei tarvi monta.
kova ruuvaaminen on kyllä.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Paljonkohan mahtaa olla ajettu laatikolla kun noin ikävästi losahti ? Nelosta ei luulis saavan rikki äkkilähdöillä joten onko kilometrit syöny ?![]()
Just "nyt" ei bikeä...
Ei sitä kilometreillä ole rikki saatu. Mulla on '99 malli, jonka alakerta avattiin aikoinaan takuuna Brandtilla kovien mekaanisten kolinoiden vuoksi. Sinne vaihdettiin paljon tavaraa, sekä vaihteensiirtäjäakselit, mitä ihmettelin silloin. Korjaamopäällikön mukaan alkupaan xx:issä olis ollut vaihteensiirtäjävikoja, ja varmuuden vuoksi samalla vaihtoivat nekin. Nyt en niin tarkasti enää muista kaikkea, kun on tuosta jo aikaa, mutta voiskohan olla siirtäjissä siis vikaa..? Sen jälkeen on toiminut hyvin.
Vai olisko jotain saatu rikki vaihtamalla jatkuvasti ilman kytkintä.. Se tyyli kun on joidenkin mielestä se nopein, tehokkain, tyylikkäin ja vetomiesmäisin tapa vaihtaa..
Muuten xx:n laatikko kuten muukin pyörä on kestävän maineessa.
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
eihän se ole tarkoitettu että vaihdetaan ilman kytkintä mutta isommalle sen pitäs kestää vaihtaa ilmanki. purkaminen ei ole mahdoton homma ja tiivisteet tekee vaikka itse. mutta varaudu siihen että rahaa palaa. Osat on ihan sika hinnoissa ja siirtäjä maksaa varmasti 200-300eur. Sitten jos rattaat on ottanu kipeetä ni taas menee 500eur lisää.![]()
pyörässä on mittarissa 48tkm, tiedä noita todellisia kilometrejä kun se on uitettu saksasta suomeen, ei tosin minun toimesta.
Ostin pyörän kesänä eräästä vantaalaisesta liikkeestä......pyörä tosin oli siellä myynnissä erään henkilökuntaan kuuluvan henkilön omana pyöränä......
Laatikko rupesi temppuilemaan kuukausi oston jälkeen ja olin yhteydessä ko. myyjään, mut sieltä tuli että voi harmi ei voi mitään......Tarjosi osia kyllä edullisemmin jos jotain tarvitsen.... Heiltä en tarvitse enää mitään......
Onko hyviä firmoja ulkomailla mistä saisi tilattua osia kohtuu hintaan??? Onko mitään aavistusta paljonko osien hinnat on suomessa?
Kattelin et tuolta blackbird.fi:stä saa uudehkon koneen 2000ekuun.... et jos rupee maksaa remontti älyttömästi, niin ostan ennemmin sen koneen ja myyn vanhan varaosiksi.........
Osia kannattaa katella vaikka saksan ebaystä, sieltä löytyy kaikenlaista roipetta, uutta ja vanhaa. Sitten sieltä voi selata niitä firmojen tietoja ja kysellä suoraan niistä.
Jos sinulla on oikeasti "osaava" kaveri, kannattaa varmaan nyt ensin katsoa mitä se loota on syönyt. Tämmöisen <a href="http://houseofmotorcycles.bikebandit.com/partsbandit/oem_schematic_view~schem_dept_id~389967~section_de pt_id~1~section_dept_name~OEM+%28Stock%29+Parts~de pt_type_id~2~model_dept_year~2000~model_dept_mfr~H onda~model_dept_id~375142~mod
el_dept_name~CBR1100XX.asp" target="_blank">linkin</a> löysin.
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Väittävät että Belgia on vielä halvempi maa kuin saksa mutta korjatkaa jos olen väärässä. itse ku en ole sieltä tilannu. Saattas muuten löytyä yks XX kone edullisestiilmoita jos tulee tarvista.
Terve taas kaikille!!!
Tänään saatiin kone pois rungolta ja huomenna olis tarkotus kurkistaan vaihdelaatikkoon..... Kyllä oli aika ruuvaaminen et sain sen irti.....Onneks kaveri on pelannu noitten vehkeitten kans ja ties mitä tehdä..... en kyllä yksin olis onnistunut hommassa...........
Onko kellään hyvää vinkkiä mistä kannattais osia kysellä kun selviää mitä lootasta on mennyt.... Tietysti edulliseen hintaan..... suomesta/ ulkomailta ihan sama.....
laittakaa nyt vinkkiä muutenkin mitä kannattais kattoa kun kone nyt on irti, niin on helppo laittaa...
Katsoitkos tuota linkkiä? Minusta osat vaikuttivat suht edullisilta.(mopedman @ Tammi. 18 2007,16:44) kirjoitti
Tarkistakaa nyt ainakin venttiilivälykset samalla, ja tulpatkin vois vaihtaa jos et tiedä milloin on vaihdettu.
CFMOTO 800MT-X -25
Terve taas.....
Nyt on kone avattu ja tuomio saatu....
Joutuu ainakin hommaamaan nelosen rattaat ja vaihteensiirtäjänrummun..... Prkl!!!
Nyt täytyy tuumata et tehdäänkö vielä isompi remontti laakerit jne. et pidänkö pyörän itselläni vai korjataanko vain välttämättömät ja pannaan pyörä kiertoon..... ei osaa sanoa.....![]()
Jos laakereita meinaat vaihtaa niin kysäise osaavasta laakerikaupasta ennen orkkiksien tilaamista. Itsellä oli aikoinaan wanha GSX ja siihen piti laittaa kaikki laatikon laakerit uusiksi. No, Oulussa on hyvä laakeri- ja tiivistekauppa, Tauno Tasanto Oy. Toimittivat ainakin siihen aikaan postiennakolla kotio asti.
Tarvikkeena sai laakereita joissa oli se lukkorenkaan ura. Ainoa minkä joutui käymään teettämässä paikallisella koneistamolla oli niiden laakerin pyörimisen estävien lukkotappien reiät (tulikohan oikein). Laakerit, stefat ja nuo tappien poraukset maksoivat hieman alle puolet orkkis suzukiosien hinnoista.
Itse en tuollaisen remontin jälkeen laittaisi pyörää kiertoon jos se vain muuten on hyvässä kunnossa ja miellyttää. Kiva sillä on onnistuneen remontin jälkeen ajella.
Tuo tasanto on kyllä hyvä liike. Itekkin juossu siellä nyt kun muutamia laakereita uusinu pyörään. Joitain semmoisia laakereitakin tuolta löytyi joita ei edes alkuperäsenä saanu.
Tuossa laskeskelin että sellaset 500 euroa menee osiin, mikä ei minun mielestä kovin paha ole. Tietysti samalla laakerit vaihtaisin, kun kerta loota on auki. Kyllähän tuon itsekin tekee, jos laatikko on jo auki. Sopivaa ulosvetäjää, lekaa ja paljon![]()
GSR 600 -06
XV 535 -92 Projekti
---------------------
SV 650 S -03
CB 500 -99
No onkos tuo nyt paha.. ainakin halvempi kuin tunnetun italialaismerkin määräaikaishuolto(Jayded @ Tammi. 27 2007,20:50) kirjoitti
.
Laittakaa vaan peli kuntoon kun kerran osaatte. Eipähän ole sitten paha mieli jälkeenpäin.
Muokataan: Tee välttämättömät ja pidä pyörä. Mistä tiedetään että joku on syönyt ne laakerit?
Toinen eritys: nyt kun tiedät mikä siellä on pazkana, voisi kannattaa rähistä siihen vienti-tuonti -ja juontiliikkeeseen mistä mopon ostit. Ja vaatia osat takuuseen. Tai, yrittää ainakin, vaikka et haluakaan asioida heidän kanssaan, kuluttajansuoja-asiat tulevat kysymykseen. Hyvä kompromissi minusta olisi, että he hommaisivat sulle osat kun kerran itse olet järjestänyt korjauksen. Tai joku sovinto siitä välimaastosta.![]()
![]()
![]()
CFMOTO 800MT-X -25
Moroo!!!
Nyt on tarvittavat osat hankittu ja vielä ihan koto Suomesta!!!
Pyörä niputetaan ihan lähiaikoina!!! siitä raportoin kyllä!
Hommasin koko lootan motodudesilta eli blackbird.fi:stä, loota on jostain purkupyörästä, mutta todella siistissä kunnossa ja kohtuu hintaan...... *
Palvelu on erinomaista!!! Siitä suuri KIITOS!!!!! Laittoivat vielä sähköpostilla ohjeita kasaamiseen!!!! *
Uskon että tulen heidän kanssa asioimaan jatkossakin!!!! Saivat minusta ILMAISEN mainosmiehen!!!
R
Morommoro, olinkin jo utelias että kuinka tuossa kävi.Kova kasailu tuossa on vielä, laita ihmeessä teknistä infoa kuinka luonnistaa, mua ainakin kiinnostaa.
Ainoa mikä ihmetyttää on se, että miten alkup. loota on saatu niin pahaan kuntoon.
Onnea ja menestystä!![]()
CFMOTO 800MT-X -25
Hienoa kuulla että asiointi tuolla blackbird.fi:ssä tuotti hyvää tulosta.(Sir_R @ Maalis. 23 2007,13:27) kirjoitti
Olen itsekin ajatellut hankkivani tuolta omaan XX:ään kaikenlaista tilpehööriä jota ei muualta oikein tahdo löytyä, ja jos homma toimii ilman mitään eri hienoja nettikauppavirityksiä niin mikäs siinä, saanevat minustakin asiakkaan.
/MarcusB
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
No morjes vaan!!!
Tänään saatiin pyörä vihdoin nippuun ja koneesta savut.... Vielä ainakin pelittää hienosti! *
Tässä lähipäivinä ruuvaan vielä viimeset katteet kiinni ja kylille näytille.....![]()
MORO!
No niin nyt on joku sata kilsaa kurvailtu ja laatikko tuntuu paljon paremmalta kuin entinen!!!!Voi sanoa että oli hyvä ostos!!!
Oli myös erittäin antoisaa olla mukana laittamassa konetta.....
Sen opin tästä rempasta että otan seuraavaan remppaan purkuvaiheessa mukaan digikameran, niin ei tarvi aina miettiä et mikä oli mistäkin, kun on kuvat!!!! Sitä joutuu meinaan tekemään, vaikka kuinka kaikki merkittiin purkaus vaiheessa!!! No onneks on onnellinen loppu!!!
Ei muuta kun kaikille hyvää ajokautta ja turvallisia ohituksia!!!
Sir_R
Hauska kuulla että homma onnistui. Nyt tuntuu varmaan pyöräkin tutulta ..Ja luottamus omaan osaamiseen lisääntynyt. Tämän urakan jälkeen oletkin valmis tekemään kaikki huollot itse, joten rahaa säästyy jatkossa. Hyvää kevään alkua vaan!
![]()
CFMOTO 800MT-X -25