Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Mites tämä Suomen lainsäädäntö suhtautuu pyörän moottorin vaihtamiseen isommaksi? Toimiiko kuin kotiloissa että jarrut päivitetään tai osoitetaan muutokset tehdyksi kuin isommissa malleissa tvs. ...ja onko Ducatin myllyissä miten eroa mallien/vuosimallien välillä? ...kokemuksia?

  2. #2
    jos ei kerro kellekkään (etenkään kateelliselle naapurille, jolle moottoripyörä on edelleen punainen vaate) niin, eipähän tuota ihan heti huomaa..

    En tiedä kuinka homma virallisesti menee, mutta, jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin kaikenmoista byrokratiarumbaa luulisi olevan tiedossa.

    onhan noihin ducateihin jos jonkinmoista sylinterisarjaa saatavilla, ettei tartte koko konetta vaihtaa (eikä siis koneen numerokaan vaihdu)
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  3. #3
    Lainaa (vtwin @ Syys. 29 2006,19:46) kirjoitti
    onhan noihin ducateihin jos jonkinmoista sylinterisarjaa saatavilla, ettei tartte koko konetta vaihtaa (eikä siis koneen numerokaan vaihdu)
    Mistä.......hiukan kiinnostus heräsi...
    Nyt olisi pitkä talvi aikaa tehdä kolttosia.
    Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.

    Suzuki GSX-1300R Hayabusa
    Kawasaki ZZR1400
  4. #4
    Koneen numero ei ole missään kirjoissa, eli siitä ei tarvi välittää. Ducateissa käytetään saman mallisarjan pyörissä samanlaisia runkoja eri koneilla, eli vaihtotyö on helppo, koska kiinnikkeet osuvat kohdilleen.
    Eroja on lähinnä takahaarukan kiinnityksessä, eli onko lohkoissa laakerit vai ei. Usein laakerittomat lohkot on kuitenkin koneistettu samanlaisiksi kuin laakeroidut.
    Eli kone vaihtoon, kurkkaat sarvien yli ja varmistat, että siellä on kaksi jarrulevyä ja sitten muutoskatsastukseen (tai sitten ajat vaan ja säästät vakuutuksissa).
  5. #5
    no, ainakin ducati performance katalookeissa oon nähnyt, mutta se tarkoittaa sitten $$$$.

    kämna <-tuolta vois ainakin kattella. suorempi linkki, jos vaikka toimis. --> klick
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  6. #6
    Lainaa (888 @ Syys. 29 2006,19:58) kirjoitti
    Koneen numero ei ole missään kirjoissa, eli siitä ei tarvi välittää.
    yhyy, mullapa lukeekin koneen numero rekisteriotteessa..
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  7. #7
    Kahdet jarrulevyt löytyis... 750 olisin kasvattamassa... mites mahtaa koneitten lohkot olla samanlaisia esim. 750 vs. 900? ..900 on ainaski 6 vaihteinen. Käviskö esim. 900 pytyt 750 heittämällä? ..sitten tietty askarruttaa kaasarit/imusarjat kanssa.
  8. #8
    Lainaa kirjoitti
    Eli kone vaihtoon, kurkkaat sarvien yli ja varmistat, että siellä on kaksi jarrulevyä
    Oli pakko sotkeutua tähänkii threadiin kun viereises sama mies kauppaa samaa ideaa *
    Elikkä mistääs sais kuussataseen toisen etulaikan?



    maxiskootteri

    -Punainen on edelleen väreistä nopein -
  9. #9
    Lainaa (karket @ Syys. 29 2006,20:19) kirjoitti
    Kahdet jarrulevyt löytyis... 750 olisin kasvattamassa... mites mahtaa koneitten lohkot olla samanlaisia esim. 750 vs. 900? ..900 on ainaski 6 vaihteinen. Käviskö esim. 900 pytyt 750 heittämällä? ..sitten tietty askarruttaa kaasarit/imusarjat kanssa. *
    750:een ei käy 900:n sylinterit, mutta jos 750:een on saatavilla kaksi milliä suuremmalla porauksella sylinterit, tulisikos siitä jotakin 853cc.

    Kaasarit ja imusarjat käy 750:sta 900:een. Suuttimet ja neulat vaihtoon.
  10. #10
    Lainaa (foxterrier @ Syys. 29 2006,20:22) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Eli kone vaihtoon, kurkkaat sarvien yli ja varmistat, että siellä on kaksi jarrulevyä
    Oli pakko sotkeutua tähänkii threadiin kun viereises sama mies kauppaa samaa ideaa
    Elikkä mistääs sais kuussataseen toisen etulaikan?
    Ducaticlubin keskustelupalstalla joku kauppas pelkkiä levyjä. Tuosta teidän keskustelusta se mullakin pomppas taasen mieleen. Tännekin voi konetta tarjota jos jollakin on ylimääräisiä.
  11. #11
    Lainaa (foxterrier @ Syys. 29 2006,20:22) kirjoitti
    Elikkä mistääs sais kuussataseen toisen etulaikan?
    Lisäksi tarvit toisen jarrusatulan ja etuteleskoopin alapään, jossa on jarrusatulan kiinnike. Jos teet seiskapätkän, niin yksi levy riittää.

    Vai onkos muuten 900 monstereita yhdellä etulevyllä? Jos on, niin yksi levy riittää ysisataseen.



  12. #12
    Kuussasatasessa darkissa o viimeks ollu sinkkumörkölevy

    http://www.motorcyclespecs.co.za/bikes/Ducati.htm



    maxiskootteri

    -Punainen on edelleen väreistä nopein -
  13. #13
    Koneen numerosta kannattaa todellakin valittaa, varsinkin jos rungon ja koneen numerot ovat samaa sarjaa kuten uudemmissa pyorissa yleensa ovat. Valvonnan tamanhetkinen puute ei tee asiasta yhtaan vahemman valittamisen arvoista.

    Jos viiveisaa numeroista voi edessa olla epailys varastetun tavaran valittamisesta (virka-ajattelussa se ek johtopaatos), ajoneuvon identiteetin menetys (prosentit ei riitakaan), autoveron tilitys ja pitkallinen ja stressaava oikeusprosessi.

    Jarrulevyjen lukumaara ei valttamatta kerro jarrutehosta mitaan. Hydrauli- ja vipusuhteiden (esim. levyn halkaisija) vaikuttavat asiaan todella paljon.

    Koneen voi tietyin ehdoin hyvin vaihtaa. On kaksi asiaa joista kannattaa pitaa huolta; identiteetti ja tekniset maaraykset. Asiat kannattaa hoitaa pykalien mukaan oikein, kun ne samalla vaivalla voi, niin ei tule jalkeenpain ongelmia.

    Kaikkia netin keskustelupalstoilla jaettavia ohjeita ei kannata siis uskoa. Osa tassakin ketjussa kerrotuista 'faktoista' ei ole totta ja voivat johtaa vaikeuksiin. Oikeaa tietoa saat vaikka asiaan vihkiytyneen yhdistystoiminnan kautta, www.mmaf.fi tai suoraan katsastuskonttoreilta.



    Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home. More about this: http://luupilotti.blogspot.com/
  14. #14
    Minulla ei ole ollut yhdenkään Ducatini koneen numeroita missään papereissa, eikä niillä ole ollut mitään tekemistä rungon numeron kanssa. Kaikki Ducatini ja Cagivani olen käynyt rekisteröintikatsastamassa, eikä katsastusviranomaisia ole koneen numero kiinnostanut. Ja kaikissa on ollut alkuperäinen moottori.

    Meinaatkos että jos ratsiassa todetaan, että moottorini numerolla ei ole mitään tekemistä rungon numeron kanssa niin olen kusessa? Älä hulluja puhu.

    Kyllä koneen vaihto pyörissä onnistuu samalla kaavalla kuin autoissakin, eli moottoriksi voi vaihtaa saman mallisarjan suurimman moottorin, jos pyörä muilta osiltaan vastaa mallisarjan suurinta. Ja muutoskatsastuksessahan nämä todetaan.
    Jarrujen vipuvarsien kanssa ei tarvi mietiskellä, koska tässä ko. keskustelun tapauksessa on samassa mallisarjassa kaikissa samanlaiset jarrut. 600:ssa ja joissakin 750:ssa on vain yksi etulevy, 900:ssa kaksi (satulat samanlaiset). Tiedän ko. pyörien kaikki eroavaisuudet, vaan ei liene tarvetta luetella tässä.

    Ducatien osalta muutokset ovat selkeitä, koska useissa eri malleissa käytetään täysin samoja osia, joten niitä on melko helposti saatavilla.



  15. #15
    Kuten sanoin se, etta asiaa ei talla hetkella juurikaan valvota ei oikeuta tekemaan mita tahansa, kun saman asian voi hoitaa myos oikein. En tunne Ducatin numerointilogiikkaa enka siten voi arvioida 'kiinnijaamisen' riskia.

    Ja en puhu hulluja, HD vaki on naihin asioihin 'paassyt' tutustumaan oikein mukavan yksityiskohtaisesti. Naiden oikeustaistelujen myota perustettiin aikoinaan myos MMAF.
    Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home. More about this: http://luupilotti.blogspot.com/
  16.  
  17. #16
    Lainaa (karket @ Syys. 29 2006,20:19) kirjoitti
    Kahdet jarrulevyt löytyis... 750 olisin kasvattamassa... mites mahtaa koneitten lohkot olla samanlaisia esim. 750 vs. 900?
    Ymmästääkseni kinnikkeet käy mutta ketjulinja 900:ssa vähän ulompana. Lienee pelkkä rataan vaihto(ainakin Pasoissa)
    mime
    Finpaso korjaa jos on aihetta.