Rakas uskollinen yamahani on toiminut koko kesän nätisti ja ensimmäisenä ajokesänäni onkin tullut kilometrejä mukavat 5000, mutta nyt tuli ongelma:
Aina moottorijarrutuksessa koneesta alkaa kuulumaan ilkeän tuntuista kolinaa, eli aina kiihdytyksen jälkeen jos höllään kaasua. Voi myös olla että tehot(muutenkin niin huimat) eivät ole entisellään, mutta kokematon kun olen niin en voi vannoa. Pääsisin viikonloppuna paikkaan missä voisin yrittää ongelmaani korjata, jos olisi edes pieni haju mistä vikaa voisi lähteä etsimään.
En tiedä moottoripyörien osista paljoakaan, mutta jos jaksaisitte laittaa edes pientä vinkkiä niin voisin yrittää ensin ährätä ongelman kanssa itse. Tekemällähän sitä parhaiten oppii
Kiitos jo etukäteen kaikille arvaajille/tietäjille!
Yamaha XJ600 Diversion
Yamaha XVS Dragstar
Yamaha YZF1000 Thunderace
Olisko tästä tyyppiominaisuudesta taas kyse?(andylin @ Syys. 11 2006,13:28) kirjoitti
LINKKI_Divarin_nokkaketjun_kiristin
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Hei!
Itselläni on -92 Versiooni. Ajettu 106 000.
Koriksen lainaussillisalaatista poimin ja muokkasin seuraavan:
Itse tein sen seuraavasti
- _EI_ moottoria käynnissä
- Keskimmäinen, isoin pultti irti joittei kiristäjä "holahda tappiin"
säädintä irroittaessa
- Laitimmaiset, pienet pultit irti
- Säädin varovaisesti ulos jottei säädin siirry takertuessaan jonnekin
- Säätimen kohta talteen SELVÄSTI
- Itse testasin, että kiristäjän mekanismi toimii eikä se hirtä ym
- Siirrä kiristäjää yksi ja vain yksi pykälä siihen suuntaan minne jousi sitä painaa.
- Laitimmaiset pultit kiinni
- Jousi kiinni
Jos sekoilet tai olet epävarma mikä lokonen se olikaan niin resetoi tilanne:
- Ota keskipultti auki ja sitten reunimmaiset pultit
- Löysää kiristin eli paina kiristävä tappi kiristimen sisälle vapauttamalla lukitseva hammas
- Kiinnitä reunimmaiset pultit, työnnä jousi kiristimeen ja kiristä keskipultti
- Käynnistä kone ja anna käydä kuumaksi
Nokkaketju rallattaa tyypillisesti pienillä kierroksilla
Aloita alusta
Jos ääni ei vähene kun kiristät kiristäjää yhden pykälän ei syy ole nokkaketjussa. Tee homma silloin vielä kerran ja löysää kiristäjä.
On parempi kuunnella vähän ketjun rallatusta kuin kiristää se liian tiukkaan! Mutta nyt äänen alkuperä on todella selvitettävä.
Keskipultin kupariprikka periaatteessa vaihdetaan kun kiristäjä avataan. Mutta seuraa alkaako se vuotamaan.
Itselläni on tarkoitus talvella laittaa uusi niitattava nokkaketju ja ohjuri muiden juttujen ohella.