Näin syksyllä on eri tahoilla hyviä tarjouksia renkaista, mutta 2005 ZX-6R:n etunen on harvinaisempaa 120/65 kokoa jota ei tarjoushintaan juuri ole saatavissa.
Tahtoisin kuulla kokemuksianne etusen vaihtamisesta 120/65 --> 120/70. Onko mahdollista ja miten vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin jne?
Pirellin Diablo Corsa III tai Dragon Supercorsa ovat harkinnassa. Jälkimmäistä ei edes saa kokoa 120/65 (lähteenä www.duell.fi).
70-profiilinen rengas toimii oikein hyvin, ja boonuksena 70-profiilin renkaassa on enemmän "kallistusvaraa".
Mopon geometria tosin aavistuksen muuttuu (keula nousee/keulakulma loivenee) mutta sen voit kompensoida laskemalla keulaa 6mm.
Tuossa on tosin keula jo vakiona aika alhaalla (ja löysä), eikä kallistusvaraakaan ole ihan älyttömästi, joten itse jättäisin keulan vakiokorkeuteen ja nostaisin ennemmin perää hiukan...
Tarkempaa perstuntumalla havaittua eroa 120/65 ja 120/70 renkaiden välillä en oikein osaa sanoa, kun tuo 65:nen heivattiin meikäläisen moposta pois ennenkuin sillä oli ajettu metriäkään.
ZX-10R + ZX-6RR
Vuoden 2003 ja uudempiin 6R/6RR:iin noita on vaihdettu paljon (varsinaisia ratarenkaita ei taida edes saada 65-koossa). Ei ole mitään haittaa. 70 vaihto alle nostaa hieman etupäätä, joten jos kovasti rataa/mutkapätkää ajat, voi vähän (muutama milli) tiputtaa etuputkia (siihen, miten se tehdään, en ala antamaan neuvoja, kun en sitä viimeksi itse tehnyt). Älä kuitenkaan tiputa liikaa, tekee pyörästä epävakaan ja vähentää kallistusvaroja.
(Pitäisi joskus kysyä Kawasakilta, miks niillä on edelleen toi ihan pässi rengaskoko edessä).
Edit: Ohoh, janne oli nopeampi. Ja tiesikin asiasta enemmän.
Excellence is the result of caring more than others think is wise,
risking more than others think is safe,
dreaming more than others think is practical and
expecting more than others think is possible.
Ai niin, ja jos on tarvista, niin mulla on tuolla noita supercorsia (ja "sisar-rengasta" racetec:iä) vinot pinot...
Renkaat käytettyjä, ja niitä on vähän kaikenkuntoisia, tosin kaikissa on keskellä pintaa >90%...
Janne
Puh:050-64871
ZX-10R + ZX-6RR