Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 47:sta
  1. #1
    Eilen lähti uuteen kotiin K 75 S ja siihen päättyi lokakuussa 1987 alkanut BMW-kierre. 306 tkm takana kuudella eri pyörällä. Kolme K 75:ttä, joistra yksi S, K 100 LT, K 1100 LT ja R 1150 R.
    Tarkoitus on siirtyä italioalaiseen merkkiin mutta keväällä sen näkee onnistuiko se...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  2. #2
    Vaivansa meillä kaikilla, toivottavasti kuitenkin paranet

    Se on ihan hyvä kokeilla joskus jotakin muuta. Itselläni oli aikoinaan Volvo putki, 23 Volvoa putkeen ja joskus jopa 4 samaan aikaan pihalla. No jotkut oli harraste pelejä enempi kuin toiset. Nyt olen ollut nelisen vuotta ilman ja hyvin mennyt tähän asti mitä nyt tänä kesänä alkanut nostaa uudelleen päätään tuo Volvo mania, tekis mieli Duettia.
  3. #3
    Ducatico mielessä?
  4. #4
    Pyörä kuin pyörä. Ei nää Bemarit nyt mitään taikalaatikoita ole. Pyöriä yhtä kaikki. Toisessa joku ominaisuus toista parempi ja päin vastoin....
    <p>2002-2014</p>
  5. #5
    Norge on mielessä... Alunperin sen piti olla iso Breva jo viime keväänä mutta Norge muutti tilanteen mutta sitä taas ei ole ollut saatavissa kuin vasta nyt ja haluamani GTL-mallin valmistus alkaa vasta lomien jälkeen. T-mallia on saatavana ja pari kertaa olen sillä ajanutkin. Motorman möisi mielellään esittelypelinsä...

    BMW on vastannut tarpeitani erittäin hyvin eikä noihin ajettuihin vuosiin ole mahtunut kuin yksi takaisku ja sekin oli aika pieni juttu pari vuotta sitten kun 1150 R:n perä piti laakeroida uudestaan.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  6. #6
    Terve asenne r1150r, on ihan hyvä kokeilla erilaisia ja -merkkisiä pyöriä. Näissä piireissä tuntuu vaan olevan tietty fanaattisuus usein valloillaan, on yksi ainoa oikea merkki, ainoa oikea ajopuku jne........
  7. #7
    Lainaa (julles @ Syys. 03 2006,20:43) kirjoitti
    Terve asenne r1150r, on ihan hyvä kokeilla erilaisia ja -merkkisiä pyöriä. *Näissä piireissä tuntuu vaan olevan tietty fanaattisuus usein valloillaan, on yksi ainoa oikea merkki, ainoa oikea ajopuku jne........
    Samaa mieltä tuosta ajopuvusta. Millaisen koreteksin aiot ostaa R1150R?
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  8. #8
    Motorrad 19 lehdessä 1.9.2006 oli vertailutesti
    R1200RT ja Norge 1200GT

    Norge hävisi aika pahasti.

    Max BMW Moto Guzzi
    Moottoriominaisuudet touring 20 14 16
    Tavarankantokyky 10 7 8
    Ajovakavuus täydellä kuormalla 20 18 11
    Voimareservit ohituksessa 10 9 3
    Käsitttely täydellä kuormalla 20 17 15
    Ajomukavuus 30 27 25
    Touring varustus 30 30 26
    Matkatavarakuormaus 30 25 22
    Ergonomia 30 25 23

    Yhteensä 200 172 149

    En ihan heti ostais Moto Guzzia.
    No on siinä tiettyä eksotiikkaa, jos haluaa olla erilainen nuori.

    Pekka
    Pekka
  9. #9
    Lupaathan raportoida *keväällä kokemuksistasi.
    Vaikeutensa oli totutella sormijärjestys Hitlerin koston ohjaimiin, liekö *poisoppiminen yhtä vaivalloista. Se kuullaan sitten keväällä, eiks niin.



    Nuoruus on humala ilman viiniä. (Goethe)
  10. #10
    Huom! Tää ei ole vittuila vaan ihan itsekseen pohdintaa.
    Mietin vaan että mikä on saanut miehen niin epätoivoiseen tilaan että vaihtaa MotoGuzziin, onko siinä jotain samaa kuin vaimon vaihto 20 vuoden jälkeen. Sitä ihmettelee hän.
  11. #11
    Lainaa (K100 @ Syys. 06 2006,02:52) kirjoitti
    Samaa mieltä tuosta ajopuvusta. Millaisen koreteksin aiot ostaa R1150R?
    Enhän minä mitään pukua ole ostamassa enkä ainakaan mitään texiä,,, niin kus tiiät.. Vastahan sen Vanuccin hommasin...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  12. #12
    Lainaa (Pekkavee @ Syys. 06 2006,20:59) kirjoitti
    Motorrad 19 lehdessä 1.9.2006 oli vertailutesti
    R1200RT ja Norge 1200GT

    Norge hävisi aika pahasti.

    * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *Max * *BMW * Moto Guzzi
    Moottoriominaisuudet touring * * 20 * * *14 * * * *16
    Tavarankantokyky * * * * * * * * * 10 * * * *7 * * * * *8
    Ajovakavuus täydellä kuormalla * 20 * * *18 * * * *11
    Voimareservit ohituksessa * * * * *10 * * * *9 * * * * 3
    Käsitttely täydellä kuormalla * * * 20 * * * 17 * * * 15
    Ajomukavuus * * * * * * * * * * * * * 30 * * * 27 * * * 25
    Touring varustus * * * * * * * * * * * 30 * * * 30 * * * 26
    Matkatavarakuormaus * * * * * * * *30 * * * 25 * * * 22
    Ergonomia * * * * * * * * * * * * * * * *30 * * * 25 * * * 23

    Yhteensä * * * * * * * * * * * * * * * *200 * * *172 * * 149

    En ihan heti ostais Moto Guzzia.
    No on siinä tiettyä eksotiikkaa, jos haluaa olla erilainen nuori.

    Pekka
    Eipä ole tullut mieleenikään ostaa mainittua RT:tä. Enkä testivoittajia vain sen vuoksi että se on testivoittaja. Mukava tietysti jos jonkun lehden testi tukee omaa valintaa.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  13. #13
    Lainaa (Pekkavee @ Syys. 06 2006,20:59) kirjoitti
    Motorrad 19 lehdessä 1.9.2006 oli vertailutesti
    R1200RT ja Norge 1200GT

    Norge hävisi aika pahasti.

    Max BMW Moto Guzzi
    Moottoriominaisuudet touring 20 14 16
    Tavarankantokyky 10 7 8
    Ajovakavuus täydellä kuormalla 20 18 11
    Voimareservit ohituksessa 10 9 3
    Käsitttely täydellä kuormalla 20 17 15
    Ajomukavuus 30 27 25
    Touring varustus 30 30 26
    Matkatavarakuormaus 30 25 22
    Ergonomia 30 25 23

    Yhteensä 200 172 149

    En ihan heti ostais Moto Guzzia.
    No on siinä tiettyä eksotiikkaa, jos haluaa olla erilainen nuori.

    Pekka
    Ho hoijjaa ostaako joku tavaransa testien perusteella eix noi testit oo jonkun,joittenkin näkemyksiä asioista ja joitakin mittauksia jotka saattaa hyvinkin poiketa omista tarpeista/mieltymyksistä.
    elä ja anna muiden roudata
  14. #14
    Lainaa (Pena @ Syys. 07 2006,07:33) kirjoitti
    Mietin vaan että mikä on saanut miehen niin epätoivoiseen tilaan että vaihtaa MotoGuzziin, onko siinä jotain samaa kuin vaimon vaihto 20 vuoden jälkeen. Sitä ihmettelee hän.
    Vaihtelu virkistää. Olen ollut kinnostunut Guzzeista jo 90-luvun alusta saakka. Alkuun kiinnosti California, jota koeajoin muutamat kerrat ja ´96 syksyllä oli uuden Calin ostaminen jo lähellä. Emäntä torppasi valittamalla Calin tärinästä. Oli ollut myös koeajolla. Kiinnostus Caliin meni EV-mallin myötä. Olemus muuttui turhan prameaksi, 1100i oli tyylikkäämpi.
    Seuraava sopiva malli tuli sitten Brevan myötä. Iso Breva on olemukseltaan hyvin samanoloinen kuin R 1150 R. Norge on sitten hieman matkailullisempi olematta kuitenkaan liian muovinen, massiivinen ja ruma kuten esim. mainittu R 1200 RT.
    Nyky BMW:t on varmasti hyviä pyöriä mutta niiden muotoilu K 1200 R:ää lukuunottamatta ei oikein viehätä.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  15. #15
    Lainaa (ande @ Syys. 07 2006,08:37) kirjoitti
    Ho hoijjaa ostaako joku tavaransa testien perusteella eix noi testit oo jonkun,joittenkin näkemyksiä asioista ja joitakin mittauksia jotka saattaa hyvinkin poiketa omista tarpeista/mieltymyksistä.
    Aivan. Motorrad vertaili kesällä ´05 R 1150 R:ää ja isoa Brevaa ja päätyivät muistaakseni tasapisteisiin. Ja Norge on ilmeisesti vähintään yhtä hyvä katteineen ja isompinen koneineen. Niinpä kun lähtökohtani oli jo myymäni R 1150 R, suunta on ylöspäin... eikö... Ja kun 1200 RT ei tule kysymykseenkään niin eikö suunnittelemani Guzzin osto tunnu jo järkevältä ihan testienenkin perusteella.

    Missä numerossa se testi muuten oli... kiinnostaa kovasti... Paljonko oli kiintyvyydet suurimmalla vaihteella 60-140 tms.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  16. #16
    Uudessa Bikessa on testi Norgesta, sääli ettei ole mitään mittauksia...
  17. #17
    Lainaa (Pena @ Syys. 07 2006,07:33) kirjoitti
    Huom! Tää ei ole vittuila vaan ihan itsekseen pohdintaa.
    Mietin vaan että mikä on saanut miehen niin epätoivoiseen tilaan että vaihtaa MotoGuzziin, onko siinä jotain samaa kuin vaimon vaihto 20 vuoden jälkeen. Sitä ihmettelee hän.
    En minä nyt kyllä ymmärrä mikä näissä Bemareissa nyt sitten niin ihmeellistä on?

    Tänä kesänä on tullut ajettua Motoguzzeilla huomattavasti enemmän kuin tuolla pihassa kököttävällä K1200 ässällä.

    Eipähän ainakaan tarvitse kuvitella ajavansa parhaalla mahdollisella pyörällä kuten kieltämättä aika moni tapaamani Bmw-kuski tuntuu omasta pyörästään ajattelevan...
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  18. #18
    Lainaa (karikoo @ Syys. 06 2006,21:44) kirjoitti
    Vaikeutensa oli totutella sormijärjestys Hitlerin koston ohjaimiin, liekö *poisoppiminen yhtä vaivalloista. Se kuullaan sitten keväällä, eiks niin.
    Vaikeuksia ei tule varmaan olemaan eikä ole edes koskaan ollutkaan, kun on noita japsejakin tallissa. Noista vilkuista on väännetty kättä kautta aikain ja moitittu niiden käyttöä ja satunnainen käyttäjä tai testaaja niihin saattaakin seota mutta omistaja-asteella kaikkeen tottuu eikä tuo vilkkukatkaisin ole kai kellään kynnyskysymys.

    Ens kevääseen on pitkä matka ja kaikkea voi sattua mutta jos Norge silloin on niin jotakin kommentteja varmasti tulee. Parin koeajoreisun jäljiltä jäi mieleen jonkinasteinen plexin viritystarve, itselle mieleinen ajoasento, perstuntumalta riittävästi voimaa mantieajoon, miellyttävä ulkomuoto ja ajotietokoneen liitoittelu (näytti kulutukseksi 5.6 ja mittasin tankkaamalla 5.15).
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  19. #19
    Minäkin kävin koeajamassa Guzzia tänä kesänä, kohteena oli Breva 1100 joka kiinnostaa. Myös Norge kiinnostaa mutta kun ajo on pääasiassa kruisailua lyhyemmillä matkoilla, voisi Breva olla pienellä pleksillä ja laukuilla hyvä. Makeinta Guzzissa tuntui olevan moottori, henkevä ja vedokas.

    Mitä taas tulee tähän ikuisuus- eli vilkkukysymykseen; ihmettelen asian saamaa julkisuutta. Eihän kaikissa autoissakaan ole esim. lämmitys- ja ilmastointilaiteen säätimen samassa järjestyksessä ja silti niitä osataan mukisematta käyttää. Samoin pyyhkijän kytkimet toimivat mikä mitenkin. Eipä ole haitannut.
    Mutta mennään nyt tällä bemarilla vielä kun mä siitä(kin) niin tykkään.



    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  20. #20
    Lainaa (r1150r @ Syys. 07 2006,08:51) kirjoitti
    Missä numerossa se testi muuten oli... kiinnostaa kovasti... Paljonko oli kiintyvyydet suurimmalla vaihteella 60-140 tms.
    En tiedä vaihteista, mutta molemmilla kiihtyvyys
    100 - 140 km/h oli 5.2 sekuntia ja
    140 - 180 km/h samoin molemmilla 7.2 sekuntia.
    60 - 100 km/h BMW 5 sekuntia ja Moto-Guzzi 4.9 sekuntia.

    Testi oli Motorrad numero 19, joka ilmestyi 1.9.2006

    Pekka





    Pekka
  21. #21
    Lainaa (r1150r @ Syys. 07 2006,08:45) kirjoitti
    Lainaa (Pena @ Syys. 07 2006,07:33) kirjoitti
    Mietin vaan että mikä on saanut miehen niin epätoivoiseen tilaan että vaihtaa MotoGuzziin, onko siinä jotain samaa kuin vaimon vaihto 20 vuoden jälkeen. Sitä ihmettelee hän.
    Vaihtelu virkistää. Olen ollut kinnostunut Guzzeista jo 90-luvun alusta saakka. Alkuun kiinnosti California, jota koeajoin muutamat kerrat ja ´96 syksyllä oli uuden Calin ostaminen jo lähellä. Emäntä torppasi valittamalla Calin tärinästä. Oli ollut myös koeajolla. Kiinnostus Caliin meni EV-mallin myötä. Olemus muuttui turhan prameaksi, 1100i oli tyylikkäämpi.
    * Seuraava sopiva malli tuli sitten Brevan myötä. Iso Breva on olemukseltaan hyvin samanoloinen kuin R 1150 R. Norge on sitten hieman matkailullisempi olematta kuitenkaan liian muovinen, massiivinen ja ruma kuten esim. mainittu R 1200 RT.
    * Nyky BMW:t on varmasti hyviä pyöriä mutta niiden muotoilu K 1200 R:ää lukuunottamatta ei oikein viehätä.
    Joo ymmärrän hyvin vaihtelun tarpeen. Omalla kohdallani ehkä suurimmaksi kynnykseksi nousee se että uskonpuute italialaiseen tekniikkaan on melkein fobiaa. On se verran ihmeellistä, siinä jopa ranskalaiset kalpenee välillä. Itseäni kiinnostaisi noi Ducatit, mutta uskallus ei anna periksi kokeilla ja toisaalta niillä ei ole kaiketi missään mallissa sitä keppivetoa jota vaadin käyttöpyörältä.

    Niin ja Ekku, en todellakaan pidä bemaria minään ihmeenä, päinvastoin on siinä ollut totuttelua tämä kesän 5:n Yamahan jälkeen. Ainakin R1100RT:n järkevä kierrosalue on todella suppea, mutta se mikä on parasta on se leppoisa ajoasentoa huoleton meno. Toisaalta niinkuin joku jossain toetsi parasta olisi jos RT saisi joko Panin tai FJR:n tekniikalla.

    Kerro tosiaan kokemukset sitten kun Norge on ollut ajossa.
  22. #22
    Lainaa (ande @ Syys. 07 2006,08:37) kirjoitti
    Hoh hoijjaa ostaako joku tavaransa testien perusteella eix noi testit oo jonkun,joittenkin näkemyksiä asioista ja joitakin mittauksia jotka saattaa hyvinkin poiketa omista tarpeista/mieltymyksistä.
    No en mä oikeesti tiedä noista ns. matkapyöristä mitään.

    Mulla on R1100GS, joka on mun mielestä erinomaisen monipuolinen matka-, enduro, rata- ja kaupunkipyörä.

    Mulla on ollut monta ns. asfalttipyörää, mutta tämä on hauskin ja monipuolisin pyörä kaikista. Sorateitä on hauska kaahailla kanssa.

    Onneksi älysin sen ostaa muutama vuosi sitten.

    Pekka
    Pekka
  23. #23
    Täälläkin erinomaiset kokemukset 1100GS:stä, todellinen jokapaikan yleiskone, tuli vaan aikanaan vaihdettua ja nyt on takana kolmen vuoden ja 40 tkm:n ongelmaton taival RT:llä. RT ei vaan istu millään lailla sorateille joten syksyn mittaan RT lähtee uuteen osoitteeseen ja tilalle GS:n tyyppinen, mutta ilmeisesti ei BMW.
  24. #24
    Ihme legendaa nämä italopyörien kestävyysongelmat. Ajoin Moto Guzzi California EV:llä 70.000 km ilman merkittäviä ongelmia. Yksi laakeri vaihdettiin 50.000 km. kohdalla kun piti ääntä. Poika on ajanut kahdella Ducati monsterlla (620 ja 1000)yhteensä 40.000 km, eikä mitään ongelmia. Huollot suoritettu ajallaan ja asiantuntevasti. Itse vaihdon (tilapäisesti) Hondaan kun kaipasin toisentyyppistä menoa. Silti saatan vaihtaa takaisin Guzziin. On siinä luonnetta ja ääni.
  25. #25
    Minua pelottaisi tuo MotoGuzzin arvon tippuminen. Tietysti jos ei ole rahasta kiinni tai aikoo ajaa pyörällä vaikka 19 vuotta niin eihän silläkään ole väliä...
  26. #26
    Ei kai nyt moottoripyörää valita sen perusteella, missä hinta pysyy parhaiten. Itse sain Kustista ihan kohtuullisen hyvityksen vaihdossa Hondaan, vaikka itse tietysti kuvittelin etukäteen saavana tonnin enemmän. Moottoripyöräilyä on vaikea perustella järkisyin. Kannattaako sitä edes yrittää. Ihan persaukisillehan tämä ei sovi.
  27. #27
    Lainaa (arikorho @ Syys. 09 2006,21:22) kirjoitti
    Minua pelottaisi tuo MotoGuzzin arvon tippuminen. Tietysti jos ei ole rahasta kiinni tai aikoo ajaa pyörällä vaikka 19 vuotta niin eihän silläkään ole väliä...
    Toinen vaihtoehto voisi olla ostaa se 20 vuotta vanha Guzzi jo valmiiksi...

    Jotenkin en vaan oikein jaksa uskoa, että nykyään edes Bmw pitäisi hintaansa kovin hyvin. Toki Motoguzzit on kieltämättä hinnoiteltu uutena aika lailla yläkanttiin. Jos olisivat muutaman tonnin halvempia, niin kauppa varmasti kävisi ihan eri lailla kuin nykyään.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  28. #28
    Mitä tulee italialaiseen tekniikkaan ja sen kestoon niin olen harjoitellut sitä jo autoilla, parilla Dedralla ja nyt Alfa 156:lla ja jos pyörät toimii yhtä hyvin kuin nuo niin ei mitään ihmeitä odotettavissa. Kaverilla on 80-luvun Guzzeja ja ainakin ne tuntuu kulkevan ja toimivan periaatteella "vähän huoltoa ja paljon ajoa..." Tosin yksi kone leikkasi reilun 200tkm:n jälkeen...
    Ja miten sitten arvo säilyy... Olen ajatellut se niin, että kaikesta joutuu maksamaan ja myös siitä, että saa ajaa millä haluaa. Jos vahtaa vain tulevaa vaihtoarvoa niin silloin ei kannata ainakaan mitään uutta ostaa. On olemassa sanonta jotta "Sitä vo olla joko moottoripyöräilija tai moottoripyöräkauppias..." Ajatelmani mukaan jos ajaisi tuolla taas 4 vuotta ja siitä saisi esim. 2 t€ vähemmän kuin jostakin muusta niin eihän se tee kuin 500€/vuosi lisämaksua.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  29. #29
    Näinhän se on että toiset pelkää ja toiset tekee mitä haluaa. Täältä ainakin kannustusta hankintaan!

    Jos Norge miellyttää niin ei sitä ostamatta kannata jättää ainakaan toisten pelkojen (kestävyys, arvonaleneminen, italialaisuus, harvinaisuus etc...) vuoksi. Käsityönä valmistettu Guzzi on massasta poikkeva ja persoonallinen valinta ja niinpä se herättää tunteita puoleen ja toiseen.

    Itselläni on nyt alla 1100 Breva, jolla 15000 murheetonta km mittarissa. Edellisen 750 Brevani möin kaverille ja siinä on nyt mittarissa 25000 km. Pahoin pelkään, että ensi kesän reissuilla allani on Norge. Paha Guzzi-kierre päällä.

    Satunnaiselle lukijalle tiedoksi, että Guzzeissa on kahden vuoden takuu ja Assistance -turva, joka hoitaa matkan jatkumisen missä tahansa Euroopassa, vaikka ongelmana olisi vaikka vain rengasrikko.
    Life's pretty straight without motorcycling
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Pekkavee @ Syys. 06 2006,20:59) kirjoitti
    Norge hävisi aika pahasti.

    * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *Max * *BMW * Moto Guzzi
    Moottoriominaisuudet touring * * 20 * * *14 * * * *16
    Tavarankantokyky * * * * * * * * * 10 * * * *7 * * * * *8
    Ajovakavuus täydellä kuormalla * 20 * * *18 * * * *11
    Voimareservit ohituksessa * * * * *10 * * * *9 * * * * 3
    Käsitttely täydellä kuormalla * * * 20 * * * 17 * * * 15
    Ajomukavuus * * * * * * * * * * * * * 30 * * * 27 * * * 25
    Touring varustus * * * * * * * * * * * 30 * * * 30 * * * 26
    Matkatavarakuormaus * * * * * * * *30 * * * 25 * * * 22
    Ergonomia * * * * * * * * * * * * * * * *30 * * * 25 * * * 23

    Yhteensä * * * * * * * * * * * * * * * *200 * * *172 * * 149

    En ihan heti ostais Moto Guzzia.
    Tuli tutustuttua vertailuun eikä testin tulos mielestäni tarkoita sitä, että Norge olisi hävinnyt edes pahasti. Sinänsä RT:lle häviäminen on selvää eikä mikään häpeä koska se on epäilemättä ettei peräti paras pyörä luokassaa.

    Jos joku vain tuon testin perusteella jättää ostamatta Norgen niin olisi kyllä mielenkiintoista tietää millä kalustolla ko. henkilö itseään kuljettaa.

    Kuriositettina mainittakoon, jotta ko. testin 1000-pisteen osiossa Norge on kerännyt enemmän pisteitä kuin K 1200 LT ja vain 4 vähemmän kuin GL 1800...

    Oheisessa taulukossa on muuten pari ikävää käännösvirhettä... Siinä ei puhuta mitään "voimareserveistä ohituksessa" vaan kohta tarkoittaa "kallistusvaroja kuormattuna". Jos kirjoittaja olisi tutustunut vertailun tekstiin ja kääntäjä hallitsisi saksalaista mp-sanastoa niin asia olisi selvinnyt. Jopa kuvassa on Norgen keskituki, joka on raapinut kovasti asfalttiin. Suorituskykymittauksista selviää että voimaa on ja taulokossa se selviää kohdasta, joka sekin on käännetty väärin "tavarankatokyky". Kohta tarkoittaa "vääntö täydellä kuormalla..."

    Muuten taulukko on mielestäni käännetty oikein.

    Itse kiinnitin vertailussa huomioni siihen, että tehohävikkiä on melkoisesti verrattuna tehtaan ilmoitukseen. Tehoa ei ole mitattu sen enempää kuin 1100 Brevasta eli 82 heppaa. RT:ssä on kaikki 110 kotona. Lisäksi Norgeakin vaivaa Brevan kaltainen kuoppa vääntökäyrässä 3000 ja 4000 rpm -välillä. Norgessa näyttää kuitenkin vaihteiston välitykset onnistuneen hyvin koska se ei suorituskyvyssä suurimmalla vaihteella juurikaan näy eli ei haittaa minua. Brevassa se näkyy. Polttoaineenkulutus on Nórgessa suurempi mutta koska RT on jo pieniruokainen niin Norgenkaan kulutus ei ainakaan normaalissa pohjoismaisessa liikenteessä nouse kuin hieman kuudennelle litralle.

    Vertailu antoi ainakin minulle positiivisen kuvan myös Norgesta. Sitäpaitsi itse kun lisään tyylipisteet ja sen, että oma valintani olisi vertailussa olleen GT:n sijaan GTL niin ei se piste-ero enää ole iso.

    Ja hei... Kun vertailun maksimi oli 1000 pistettä, niin Norge sai 644 ja RT 722.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen