JOVAINKOHAN..?
Kertokaas nyt ainakin Pomppe, Prätkis ja Pozo et kuinkas teillä tuo pakki toimii kun olisin ite siinä uskossa jotta tuon peruutusmatkan vois säätää MoDiTec:illä ? Itellä peruuttaminen sujuu startin painalluksesta aina semmosen 1-1.5 metriä kerrallaan, ja toistoja sitten vaan tarvittaessa, mulle tuo riittää aivan hyvin, mutta kun noita koeajopyöääriä oun testaillu niin mielestäni peruuttavat pitempään, tai sitten en enää muista... .
Otin asian puheeksi BMW-Meetingissä GAP:ssa jossa tietysti olikin alan asiantuntijoilta mutta kun höpisivät jostain lämpöreleestä että se olisi minulla vialla. TÄ ? No saa olla jos on, kuten sanottu, ei haittaa tuo matkan lyhyys kun ylämäkeenkin tuo tarvittaessa nousee. Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen kun tuli mieleen?
![]()
Mulla se pakki toimii niin kauan kuin painan starttipainikkeesta.
... no ainakin 7 metriä on saattanut peruuttaa, eikä ole tarvinnu
välillä painaa uudestaan...
MOditeciin tai lämpöreleeseen en osaa ottaa kantaa
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Kerran vedin semmoiseen soramonttu hässäkkään, ja jouduin peruuttelemaan n. 15 metriä. Hyvin meni yhdellä ja samalla painamisella, kuten aina muutenkin. Imeisesti sinulla on sitä vikaa omassasi. Korvausehdotusta en osaa neuvoa. Kysäise Kymäläisen Harrilta Tampereen R.M. Heinolta, luultavasti osaa kertoa vian laadun. t.p
Same shit, different day.
Minä olen myös peruuttanut joskus jotain kymmenisen metriä yhdellä painalluksella, enpä ole tullut ajatelleeksi, josko siellä olisi joku lämpörele suojaamassa, olen vain ollut huolissani startin palamisesta, samoin kuin silloin, jos autoakin joskus joutuu siirtämään startilla... ei sitä tee yhtään ylimääräistä metriä.
Minulle sanoivat tuolta Tampereen heinolta että kyseinen "vaiva" johtuu vanhemman mallin releestä.
Minulla *kuitenkin pyörä liikkuu kokoajan mutta nopeus on aaltoilevaa.
Vaiva korjautuisi kuulemma 150 EURON releellä, en kuitenkaan lähtenyt tähän.
Kuulopuheiden perusteella rele löytyisi boschilta noin 40-50llä eurolla.![]()
IsoPoika
R1200GS"ADV" -05
Minulla oli taannoin sama ongelma huollon jälkeen. En vain osannut yhdistää sitä tuohon huoltokeikkaan. Seuraavassa huollossa laitettiin liittimet kiinni ja alkoi pelittää muutenkin kuin 1,5m pätkissä. Aiheesta löytyy beemerlt:n ansiokas raportti:
www.bmwlt.net
- juha -
Joo, tuttu juttu....
Aika usein (oma moponi mukaanluettuna) ongelma on induktiivinen pyörintävahti eli anturintapainen, joka tsekkaa, että kardaani (tai jokin muu akseli) todella pyörii kun startti pyörittää pakkia. Jos anturi on kaputt, mopo peruuttaa metrin pari ja stoppaa kunnes painat namiskaa uudestaan.
Joskus vika ei olekaan itse anturissa vaan sen liittimessä, joka sijaitsee oikealla puolella bensatankin (pika)liittimien vieressä. Jollakin oli nippuside vedetty niin tiukalle, että liitin rupesi pätkimään.
Mulle vaihdettiin ensin jokin rele sinne bensatankin alla olevaan koteloon, sitten vaihdettiin se iso umpeenvalettu mutikka kuskin penkin alla (vasemmalla) eikä mikään auttanut. Lopulta sain sen pyörintävahdin mukaani ja vaihdoin sen itse talviremonttien yhteydessä ja se auttoi.
Eli kyllä pyörän pitää pakittaa niin kauan kuin sormi pysyy namiskalla tai kunnes ylikuorma/kuumennussuoja tulee väliin. Eikä se tule ihan äkkiä...
t. pozo
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
JOVVAIN...!
....Kiitos pozo ja muutkin tiedoista. Häätyy kahtoo tuota liitintä kun seuraavan kerran kuorin muovit päältä, muistan kyllä noi liittimet ja nippusitee siinä oikealla.....mutta misäs olikaan sitten tuo itse pyörintävahti ? Tiedätkö pozo suoralta muistilta ? Toki kuvistakin met varmaan näjemmä kuhan vaan ennättäs tsiikailla
Vielä ei tuo ole ajankohtaista kun jutaamiskelit sen kun paranee......!
Jos löyvät sen liittimen siitä heti bensaliittimien vierestä, niin sen toisesta päästä se pyörintävahtikin löytyy. Se on semmoinen induktiivinen anturi joka on kierretty vaihdelaatikon kylkeen . Lähtee irti sopivalla jako- eli kiintoavaimella. Kokoa en muista.
Ensin kannattaa hetkutella sitä liitintä samalla kun pyörää keskituella peruuttelet, josko vaikka olisi vain johto ollut litistyksissä. Joskus on siinä vain vika eikä varsinaisessa anturissa.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo