Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Onko joku nostanut pumppuja ja minkä verran? Itse ajattelin lähteä kokeilemaan 5mm:llä ja siitä lisää jos siltä tuntuu.

Syy tähän: tuon vuotisessa pyörässä minkä omistan (-95) on pyörän suunnittelu hieman eroava uusien kyykkäreiden kanssa, keula on ylempänä ja keulaputkien nostamisella hakisin parempaa kääntyvyyttä mutkiin, sekä samalla voisi pitää keulasta esijännityksiä kovempana ilman että keula hirveästi nousee ja rupeaa yliohjaamaan.

Eli jos joku on tätä harrastanut niin kommenttia miten muuttui/mihin suuntaan Tietenkin muistakin pyöristä voi antaa kokemuksia.
    No tähän kun ei nyt ole vastauksia tullut niin vastaanpa itse, pudotin -95 600 separista keulaa ~10mm eli aika reilusti.

Tulos = pyörä taittuu mutkaan _huomattavasti_ paremmin! Keulaa pystyy nyt pitämään kovempana ilman että se on liian ylhäällä ja alkaa yliohjaamaan. Muutenkin tuntuu että menee huomattavasti vakaammin suorallakin.

Omasta puolestani voin suositella kaikille samaa operaatiota wanhempiin sportteihin!
    Mullakin on putkia nostettu 5-6mm. Tosin alusta ei ole muutenkaan ihan vakio. Edessä on racetechin täyssatsi ja takana wilberssi, joka näytti sekin olevan vähän alkuperäistä iskaria pidempi, eli nostaa perää ja nopeuttaa ohjausta. Muutama millin nosto ei tosiaankaan tee pyörästä vielä levotonta. Pyörä on cbr600 -97.

Onhan noissa vanhemmissa kisapyöriksi tehdyissä cepareissa nostettu putkia välillä reilustikin, ehkä noin 2cm. Paljon enempää ei varmaan kannata laittaakaan, osuu muuten alaputki alakolmioon tiukassa jarrutuksessa.
    Mäkin nostin FZS1000:sesta putkia parisen senttiä ja kyllä muuttu ketterämmäks kans. Suosittelen muillekkin...

Jos mahdollisuutta on niin yritä nostaa enemmän ja kokeile miltä tuntuu. Jos meni huonompaan suuntaan niin onhan ne helppo laskea.
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
    Hmm pitääpäs kokeilla varmaan vielä lisää.. kuulostaa tuo 2cm kyllä paljolta :o mutta toisaalta näissä wanhemmissa sporteissa toimii ihan eri tavalla, uusissa kun nuo perät on vakiona niin korkealla ja keulat matalalla.
    2cm vaikuttaa jo paljon pyörän ohjattavuuteen ja suuntavakauteen. Niinkuin sanoin, olen nähnyt tuollaisia säätöjä vain ratapyöriksi tehdyissä cepareissa, joissa on usein myös ohjausiskari. Ei toimi välttämättä hyvin kadulla tuommoiset säädöt, mutta ainahan voi kokeilla.
    Päivitys: pudotinpa toisen mokoman! eli nyt on keulaa laskettu/putkia nostettu 19mm aika tarkalleen, eipä mennyt kun parempaan suuntaan vieläkin! :o

Nyt on kyllä jo niin alhaalla että ei pysty yhtään enempää laskemaan, ottaa muuten keula katteeseen kiinni. Kokeilin satasen vauhdista alamäkeen etujarrulla koviakin jarruja niin että keula meni melkein joustonsa pohjaan mutta eipä tuo vielä ainakaan osunut joten eiköhän tuon tuossa uskalla pitää
    onko itse hommassa mitään erikoista? mopo keskiseisontatuelle ja pultteja löysämään vaan vai mitä?
    "My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
    Itse kans nostin alkukesästä -93 CBR:n keulaputkia n. 15mm, ja kyllä muuten muuttui paljon paremmaksi kuin alunperin oli!
    Normal people believe that if it ain't broke, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broke, it doesn't have enough features yet. -Scott Adams
    Lainaa (fiuri @ Syys. 01 2006,18:39) kirjoitti
    onko itse hommassa mitään erikoista? mopo keskiseisontatuelle ja pultteja löysämään vaan vai mitä?
    Ei ole erikoinen homma, tuossa -95 ainakin on alakolmiolla 14mm pultit, ylhäällä molemmin puolin stongassa 6mm kuusiokolo ja vielä yläkolmiossa 12mm.

Itsellä oli ainakin nuo alakolmion pultit niin _jumissa_ että ei tosikaan, meinas jo itku päästä kun tuntu että ei aukee sitten millään, yks hylsykin siinä halkes niitä vääntäessä. Muut kyllä aukeskin sitten ihan nätisti!
  11.  
    joo-o. vaihdoin takanakin ja samaan syssyyn nostin putkia about 12mm. takanakki oli aivan loppu niin että peräkin vissiin hivenen nousi uuden renkaan myötä. värkin ajettavuus muuttui severta paljon että tässä on kyllä vähäksi aikaa sulattelemista. taittuu todella hanakasti mutkiin ja nopeissa mutkissa ainakin näin ensi alkuun vähän orpo olo. niin paljon herkemmän oloinen. rengasvalintakin mietityttää että mitä tulikaan tehtyä

edit: pilot roadin laiton taakse, amatöörimäinen temppu?

"My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-