Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
    Alla on siis 30 tkm ajettu 929 bleidi. Itse olen ajanut tuosta kolmanneksen. Mukava peli ajaa, mutta koneen kilkatukset ovat alkaneet viime aikoina ärsyttämään enemmän ja enemmän. Koneesta kuuluu siis aina ja jatkuvasti "metallinen ääni", aivan kuin jokin hilputin olisi irti tai jokin ottaisi kiinni. Joillakin kierroksilla tämä on voimakkaampi ja joillakin vaimeampi. Taitaapi olla että äänet ovat voimistuneet pikku hiljaa. Kone toimii aivan normaalisti ja tehot ovat tallella. Ääni ei ole kova ja ajaessa tuskin kuultava, mutta vieressä seisoessa motin ääni ei ole kaunista kuunneltavaa.

Kuuluisiko tuolllaisen motin edes kuulostaa "kehräykseltä" vai saako se (esim. korkeahkojen puristussuhteiden vuoksi) kuulostaa siltä että siellä on muttereita irrallaan?

Onkohan -00/-01 bleideissä vielä saman tapaiset paskat nokkaketjunkiristäjät kuin noissa vanhemmissa cbr 600:ssa? Omassa -94:ssa kiristin oli vaihtokunnossa, mutta sen tuottama ääni oli enemmänkin "rallatusta" eikä niinkään tällaista säksätystä ja kolinaa.

Tein koneeseen 24 tkm huollon itse, mutten säätänyt/tarkistanut vielä venoja vaan ajattelin säästää sen talveen. Samalla varmaankin vaihdan kiristimen. Nyt on alkanut arveluttamaan että josko siellä on venojen välykset jo aivan muuta kuin pitäisi... Kilometreihin luotan, koska täydellinen huoltokirja löytyy (siis ennen minun omistustani)!

PS. Meneeköhän 929:iin kiristin yhtä helposti kun -00 600:een?
    kts.CBR-600 F4:n kiristimen vaihto
    Harrikka
    ei se mikään hiljainen kone ole, jos ajat pitkään öljyillä, niin meteli lisääntyy koko ajan kun öljy huononee. yli 5000-6000 ei kannata yrittää.

tuossa koneessa on niin ohuet kuoret, että äänet kuuluu läpi.

JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Lainaa (jannu @ Syys. 06 2006,09:51) kirjoitti
    Alla on siis 30 tkm ajettu 929 bleidi. Itse olen ajanut tuosta kolmanneksen. Mukava peli ajaa, mutta koneen kilkatukset ovat alkaneet viime aikoina ärsyttämään enemmän ja enemmän. Koneesta kuuluu siis aina ja jatkuvasti "metallinen ääni", aivan kuin jokin hilputin olisi irti tai jokin ottaisi kiinni. Joillakin kierroksilla tämä on voimakkaampi ja joillakin vaimeampi. Taitaapi olla että äänet ovat voimistuneet pikku hiljaa. Kone toimii aivan normaalisti ja tehot ovat tallella. Ääni ei ole kova ja ajaessa tuskin kuultava, mutta vieressä seisoessa motin ääni ei ole kaunista kuunneltavaa.

Kuuluisiko tuolllaisen motin edes kuulostaa "kehräykseltä" vai saako se (esim. korkeahkojen puristussuhteiden vuoksi) kuulostaa siltä että siellä on muttereita irrallaan?

Onkohan -00/-01 bleideissä vielä saman tapaiset paskat nokkaketjunkiristäjät kuin noissa vanhemmissa cbr 600:ssa? Omassa -94:ssa kiristin oli vaihtokunnossa, mutta sen tuottama ääni oli enemmänkin "rallatusta" eikä niinkään tällaista säksätystä ja kolinaa.

Tein koneeseen 24 tkm huollon itse, mutten säätänyt/tarkistanut vielä venoja vaan ajattelin säästää sen talveen. Samalla varmaankin vaihdan kiristimen. Nyt on alkanut arveluttamaan että josko siellä on venojen välykset jo aivan muuta kuin pitäisi... Kilometreihin luotan, koska täydellinen huoltokirja löytyy (siis ennen minun omistustani)!

PS. Meneeköhän 929:iin kiristin yhtä helposti kun -00 600:een?
    kts.CBR-600 F4:n kiristimen vaihto
    jep itse pohtinut samaa. omallani ajettu nyt 49tkm. Venttiilit tarkastettu 10tkm. sitten ja ohjearvojen sisällä ovat välykset.
    Jakoketjun kiristimen kävin tilaamassa ja AIKOMUS olisi viikonloppuna vaihtaa. 60egee+tiiviste5,5
    Joten sitten olen viisaampi .APU olisi tännekin tarpeen.
    Voiko vitutukseen kuolla
    Itse itselleni vastaten (ja janirr:lle ehkä tiedoksi) : taitaa mennä aikalailla samalla tavalla kuin tuohon kusiaiseen (kts. kuvat yllä), koska ainakin osa on samassa paikassa ja näyttää samalta.

Kerro kuitenkin oliko hankalaa ja paraniko koneen saundi! Fiileksellähän sitä mennään ja joskus ainakin itselle pikkujuttu voi tökkiä...
    Harrikka
  5.  
    nonii kiristin vaihrettu.Omassani ehkä hieman hiljeni äänet ja kolinat.
    Tässä hieman neuvoja.
    -Ensin oikeen puolen sivukate pois ,sitten kuskin jakkara,jonka
    jälkeen pensatankki kannattaa nostaa hieman sivulle ja ylös
    itse en ottanut kokonaan pois.
    -Kiristintä irroittaessa taivutin sellaisen 8mm:sen silmukka-avaimen hieman mutkalle,joka sopii siitä ilmanputsarin ja rungon välistä sinne väliin.On hieman ahtaassa paikassa se toinen pultti.
    -Kun kiristin on irti, ei muutakuin tiivisteen jämät pois.
    -Kun uusi kiristin on paikallaan. Poista sitten se lukitus pala
    siitä kiristimen päästä ja laitat pultin päähän.
    Ja ei muutakuin kovaa ajoa
    Voiko vitutukseen kuolla