Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Minkälaisilla alustasäädöillä VFR:n omistajat ajelevat?

    Itselläni RC 36, -93 750. Painoa kuskilla + vermeillä ajokunnossa 115 kg. Radalla en ole testannut, mutta painuma on noin 30mm edessä ja 25mm takana ja ripeähkössä maantieajelussa tuntuu toimivalta.

    Edessä jousituksen kireyssäätö keskiasento + puoli kierrosta kireämpään
    Takana kireys 15 napsua maksimista ja vaimennus 1 kokonaisen ja 1/4 kierroksen verran auki.

    Kyytiläisen kanssa heitän takajousta pari napsua kireämmälle.

    Että mitenkä muilla?
    * Joka kaasua säästää, se moottoriaan vihaa
  2. #2
    Mulla on samanlainen peli. Painumia en ole mittaillut enkä muutenkaan ole kovin tarkaan katsonut missä säätö on - enempi fiiiliksellä. Kuitekin etuset on "tehdasasetusta" himpun kireämmällä. Tänään juuri Kemorassa kun oli tunne että nopeissa mutkissa etunen puskee löysäsin puoli kierrosta niin alkoi rauhoittua - rengas apineet kiun ei auttaneet suuntaan eikä toiseen. Takanen mulla on aika tapissa. Maantiellä pikkusen löysään jotta ei potki takamuksille mutta radalla mulla on ollut aika kireällä.

    Toki näissä vanhoissa alkaa jo vaikuttaa jousien kuoleentuminen, etuputkien nesteet, takapumpun kunto, nesteet etc.. *Eli taitaa olla jo aika yksilöllisiä säädöt näihin peleihin. Jos itsestä tuntuu hyvälle niin silloin on säädöt kohdallaan ;-)

    Niin itse painan 70 + kamat



    --JaSa
    TFM
    Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
  3. #3
    mie ajelen löysällä keulalla.... -02 VFR alla ja edessä 2kpl viiruja näkyvissä +- -.... takana täys kireällä.. soon lepposa ajettava ja joustoa piisaa.. +102Kg kuskillekkin.
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  4. #4
    Tällä 2kpl otannalla takajousia aika kireällä. Eikö pyri takanen pomppimaan tai radalla luistamaan kurvista avattaessa?

    Tai ei taida vifferin tehoilla olla luisto-ongelmaa.
    Kerran kylläkin luisti itsellä tiukassa kurvissa, pienemmälle vaihdettaessa.
    * Joka kaasua säästää, se moottoriaan vihaa
  5. #5
    Lainaa (Mopottelija @ Elo. 31 2006,21:14) kirjoitti
    Minkälaisilla alustasäädöillä VFR:n omistajat ajelevat?

    Itselläni RC 36, -93 750. Painoa kuskilla + vermeillä ajokunnossa 115 kg. Radalla en ole testannut, mutta painuma on noin 30mm edessä ja 25mm takana ja ripeähkössä maantieajelussa tuntuu toimivalta.

    Edessä jousituksen kireyssäätö keskiasento + puoli kierrosta kireämpään
    Takana kireys 15 napsua maksimista ja vaimennus 1 kokonaisen ja 1/4 kierroksen verran auki.

    Kyytiläisen kanssa heitän takajousta pari napsua kireämmälle.

    Että mitenkä muilla?
    voisko joku ton vfr:n takajousen säätöhommista hiukan vihjasta!!
    Pyörä on vuosimallia -97...
    Tieten tuo etusen kans
    Yamaha YZF 750 R -93
    Honda CB 750 -82
    Suzuki Intruder 1400 *-02
    Yamaha R1 -04
    Honda VFR 750 - 96
    Suzuki GSX-R 750 -90
  6. #6
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=31730

    Tuolta löytyy alustan säätöön ohjeistusta. Löytyy mummo-ohjetta (perus painumat) ja sitten enemmän geezeri pohjaista (vaimennuksien säädöt).

    Normi kuskille riittää pelkät painuman mittailut.



    --JaSa
    TFM
    Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
  7. #7
    Kiitos vaan!! säätöhommat käynnissä, ainakin etusen suhteen
    Takapäätä vielä hiukan jäykemmälle! Mietin tuossa vaan ennen kuin alan touhuamaan takapään kans niin joutuu varmaan noita katteita eestä purkaan? Jos se nyt ees on perinteinen säätö et takajousen yläpäästä säätö tapahtuu?! Asiasta tietävät kuulolle
    Yamaha YZF 750 R -93
    Honda CB 750 -82
    Suzuki Intruder 1400 *-02
    Yamaha R1 -04
    Honda VFR 750 - 96
    Suzuki GSX-R 750 -90
  8. #8
    Ei tarvi purkaa mitään. Vaikkakin itselläni on vanhempi rc-36, löytynee uudemmasssakin samasta paikasta säädöt.

    Jousen jäykkyys säädetään 8mm hylsyllä ja riittävän pitkällä jatkolla pyörän vasemmalta puolelta.
    Vanhemmassa onnistuu kiintolenkilläkin.

    Eli uudemmassa pitäisi olla runkopalkissa reikä säätöä varten jousen sivulla, pyörän vasemmalla kyljellä.
    Haynesin oppaassa on uudemmassa mallissa säätöreiän alla soikea suurempi aukko rungossa.
    Vasemmalle löysenee ja oikealle kiristyy. Itseltä löytyy 36 napsua, jotka tuntuvat työkalun varressa ja kuuluvat vaimeasti.

    Kirjan mukaan perussäätö on uudemmilla 12 napsua äärivasemmasta(löysimmästä) kireämpään.
    Ja itselläni on möhköfantille sopivavammaksi osoittautunut 15 napsua äärioikeasta (kireämmästä) löysempään.

    Paluuvaimennuksen säätö löytyy iskarin alapäästä vasemmalta. Hieman hankala paikka, vaatii pitkävartisen meisselin rc-36:ssa.
    S:n suuntaan vasemmalle nopeampi paluuliike ja H:n suuntaan oikealle kuristaa tiehyttä ja hidastaa paluuliikettä.

    Perussäätö on seuraava: Ensin täysin kiinni (oikealle) kunnes pysähtyy. Tämän jälkeen noin kierros auki (vasemmalle) ja ruuvin osoitinpiste vastamerkin kohdalle.

    Itselläni tällä hetkellä tästä 1/4 kierros kireämmällä. Aiemmin oli 1/4 kierros löysemmällä.

    Onnistuinko sekoittamaan?



    * Joka kaasua säästää, se moottoriaan vihaa
  9.  
  10. #9
    KIITOS

    Olo kuin voittaneella! Nyt pääsen sitten säätään takasenkin!
    Se vielä kohdilleen niin mutkat taittuu sitten oikeen kunnolla
    Kerran vielä... Tänä kesänä Vifferi saapui suizan tilalle ja hieman hakuses nuo hommelit!
    Nyt voin sanoo et mennään voiton puolelle
    Vielä tämäkin, et ollaan saman painosia niin et onnistunut edes sekoittamaan



    Yamaha YZF 750 R -93
    Honda CB 750 -82
    Suzuki Intruder 1400 *-02
    Yamaha R1 -04
    Honda VFR 750 - 96
    Suzuki GSX-R 750 -90