Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
    Mene ja tiedä tuliko oikealle osastolle, mutta jos ei, niin siirrelkää oikeaan paikkaan.

Kirjoittelu kumpuaa pienestä 5v tyttärestäni, joka haluais tulla isin kanssa ajelulle, mutta isi ei uskalla lähteä kuin pikku lenkille ja ajamaan ~30km/h, ettei tyttö vaan tipu. Ongelmia siis:
    - lapsi istuu edessä, en pysty ajamaan
    - lapsi istuu takana, en pysty kontrolloimaan sitä, että se lapsi on turvallisesti matkassa

Lapsellakun tuo huomiokyky on niin jumalattoman tehokas että silmänräpäyksessä hän jo keskittyy sataan muuhun asiaan kuin siinä mopottimen kyydissä pysymiseen.

Eli kysymys kuuluu... Onko olemassa jotain "valjaita" joilla lapsen saa turvallisesti pidettyä kyydissä vai miten ihmeessä porukka niitä nökeröitään roudaa moottoripyörällä?
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    Kävin 6v tyttären kanssa norjassa kääntymässä.
    Olen suunnitellut omat valjaat joissa lapsi on hyvin pysyny.
    Poliisitkin ratsas ne keväällä ja totesivat järkeviksi.
    Vetäsin kaiken kukuraksi mopon nurin soralla 15 kmh:n vauhdista.
    Tyttö pysyi pyörässä kiinni eikä saanut naarmuakaan.
    Mulla meni konttailun puolelle.
    Totesi kaadon perään: Mopot kaatuu helpommin kuin autot.

Valjaat rakensin polkupyörän istuimen vöistä, oikein kolmepiste vyöt.

Nukahtaminen on tämän ikäisen ongelma, tyttö nukkuu lähes kaikki ajomatkat. Huomasin myös hyväksi ajoajaksi 2 tuntia putkeen ja sitten tunnin breikki. Lapsi saa jaloitella ja nauttii matkan teosta. Kyllä se tauon paikka itsellekin hyvää tekee.
    Pisin päivämatka 550 km meni mukavasti kahdella tunnin breikillä.

Meinaa mutkaisten teiden olevan mukavimpia.

Ai niin kilometrejä kertyi 5011 kappaletta aikaa meni 14 päivää joista 13 ajo päiviä

Kerran kun pohdittiin majoitusta mökin ja teltan välillä
    tyttö tokaisi: Hänen mielestään hotelli on paras vaihtoehto.
    Että silleen.

Meille tämä oli jo toinen retki, viime kesänä käytiin hurauttamassa 7 päivän ja 3000 km lenkki.

Rauhallisuus on valttia silloin kun muksu on matkassa, siitä se lähtee eikun reissuun vaan.
    Ensikesän suunnitelmiin kuuluu keskieuroopan turnee. Toivottavasti toteutuu.

Huru Ukko Huristaa, Fazerin sinisellä
    Mulla ainakin istuivat takana jo vielä nuorempina tosin vähintään takalaukku oli aina paikoillaan.Monet ulkomaan reissutkin tehtiin eikä mitään ongelmia koskaan ollut.Pitkillä reissuilla oli sivulaukutkin ja niiden päälle sidottuina makuupussit,olo lapsella kuin nojatuolissa.Välillä nukkuivat hanskat levällään ja siihen sen verran lisää että paljon enemmän v:ttaa kun muijan rötkö nukkuu ja nojaa koko matkan ja hakkaa kypärällä.Tuleekohan keskustelua?
    Kiinnisitominen on varsin kaksipiippuinen juttu ja turvallisuus siinä tapauksessa myös.Jos jotakin tapahtuisi en ainakaan itse haluaisi ruhjoutua pyörän kanssa enkä keneenkään muuhunkaan sidottuna.Tietysti ei koskaan onnettomuuteen joutuvat ja joka tilanteen hallitsevat kuskit saattavat lapsensa itseensä sitoa,minä en.
    Muodosta lapselle esim takalaukulla taakse tuki,muistaen että lapsella pitäisi myös pään saada tukea.Ajele alkuun lyhyehköjä matkoja että lapsi tottuu tasapainoon pyöränpäällä.Vältä kovia kiihdytyksiä,lapsella on heikot niskalihakset ja kypärä painaa.Vältä äkkinäisiä jarrutuksi ettei sukella kainalon alta.Siinä minun puolesta,kaikista muksuistani on tullut motoristeja ja muijalle olen ostanut ihan oman moton.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
    Mulla 5v tyttö istuu takana. Takalaukku on aina paikallaan ja tytöllä mp-asun puku, josta selästä lähtee remmi mun ympäri. Lisäks tyttö pitää mun takin remmeistä kiinni. Hyvin on menny jo kolmatta kautta - pientä matkaa kerralla, alhaiset vauhdit ja katsoo ettei lapsi ole liian väsynyt Meillä ainakin tohon keskittymiskykyyn on vaikuttanut aina pienet kertaukset ennen ajoa siitä että miten kyydissä tulee istua.
    ** Not quite an angel or the one that fell **
    Meillä on jätkän kanssa (6v) sellainen järjestely,että jätkä istuu samalla penkillä mun kanssa ja on sellaisella matkalaukun ympäri laitettavalla remelillä minussa kiinni.Ainakin RR:n kuskin penkki on niin tilava,että siihen lapsi mahtuu myös.Takapenkille ei ole vielä jätkällä mooooneeeeen vuoteen asiaa.Nukahtaa nimittäin tuollainen pikkumies tarvittaessa n:3 sekunnissa
    Kumpi lie pahempi?
    Sinkoutua pitkin mäkiä vai luistella pyörän kanssa?
    Sivulaukut suojas ainakin mun lipoissa muksun jalat.
    pahimmassa tapauksessa muksu olis jääny mun alle ja siinä ei hyvin ois käyny.

Poliisien mielestä oli fiksua sitoa muksu kiinni.
    Äkkinäiset jarrutus tilanteet johti just muksun sitomiseen.
    Muksu ei mun seläntakaa nää mitä edessä tapahtuu eikä siitä johtuen osaa reagoida tilanteeseen.

Huru Ukko Huristaa, Fazerin sinisellä
    Lainaa (pc25 @ Syys. 05 2006,21:18) kirjoitti
    Meillä on jätkän kanssa (6v) sellainen järjestely,että jätkä istuu samalla penkillä mun kanssa ja on sellaisella matkalaukun ympäri laitettavalla remelillä minussa kiinni.Ainakin RR:n kuskin penkki on niin tilava,että siihen lapsi mahtuu myös.Takapenkille ei ole vielä jätkällä mooooneeeeen vuoteen asiaa.Nukahtaa nimittäin tuollainen pikkumies tarvittaessa n:3 sekunnissa
    Kyllähän zetorissakin tilaa penkillä olisi, mutta perhana kun on itellä tollanen etureppu mallia riittävän iso, niin jos jonkun otan vielä eteeni istumaan, niin loppuu kädet kesken, eli siis ainoa vaihtoehto on pistää muksu taakse istumaan ja koittaa löytää joku sopivan turvallinen tapa edetä...

Sen verran jo oma pääkin sanoo, että kun on lapsi kyydissä, niin turhat kikkailut jätetään sikseen. Itseasiassa koittanut ajatella asian näin jopa yksin ajaessa, voi olla että nökeröt saattaisivat kattella mielellään isäänsä "mahd. pitkään" (=murkkuikään?), vai olenko optimisti?
    Tempore Nihil Sanat
    Lainaa (TeeVee @ Syys. 05 2006,21:37) kirjoitti
    Lainaa (pc25 @ Syys. 05 2006,21:18) kirjoitti
    Meillä on jätkän kanssa (6v) sellainen järjestely,että jätkä istuu samalla penkillä mun kanssa ja on sellaisella matkalaukun ympäri laitettavalla remelillä minussa kiinni.Ainakin RR:n kuskin penkki on niin tilava,että siihen lapsi mahtuu myös.Takapenkille ei ole vielä jätkällä mooooneeeeen vuoteen asiaa.Nukahtaa nimittäin tuollainen pikkumies tarvittaessa n:3 sekunnissa *
    Kyllähän zetorissakin tilaa penkillä olisi, mutta perhana kun on itellä tollanen etureppu mallia riittävän iso, niin jos jonkun otan vielä eteeni istumaan, niin loppuu kädet kesken, eli siis ainoa vaihtoehto on pistää muksu taakse istumaan ja koittaa löytää joku sopivan turvallinen tapa edetä...

Sen verran jo oma pääkin sanoo, että kun on lapsi kyydissä, niin turhat kikkailut jätetään sikseen. Itseasiassa koittanut ajatella asian näin jopa yksin ajaessa, voi olla että nökeröt saattaisivat kattella mielellään isäänsä "mahd. pitkään" (=murkkuikään?), vai olenko optimisti? *
    Taisin selittää taas kerran hieman epäselvästi Tarkoitin sitä,että poitsu istuu samalla penkillä,mutta takana.Tuo RR:n varsinainen takapenkki on niin korkealla ja irti kuskista,että sinne ei tommosella nappulalla ole vielä mitään asiaa.Niin ja kiihdyttelyt ja yms kikkailut ei todellakaan kuulu asiaan,kun kyydissä on maailman arvokkain kuorma
    Lainaa (pc25 @ Syys. 05 2006,21:48) kirjoitti
    Taisin selittää taas kerran hieman epäselvästi Tarkoitin sitä,että poitsu istuu samalla penkillä,mutta takana.Tuo RR:n varsinainen takapenkki on niin korkealla ja irti kuskista,että sinne ei tommosella nappulalla ole vielä mitään asiaa.Niin ja kiihdyttelyt ja yms kikkailut ei todellakaan kuulu asiaan,kun kyydissä on maailman arvokkain kuorma
    Olen saanut ennenkin kommenttia, etten ymmärrä luettua , joten en tiedä kuka oli epäselvä, mut tarvii kokeilla toi matkalaukkuremmi... Vaikka olishan tuossa "3-piste vyössäkin puolensa" Ei näistä päättää osaa, en tiedä kumpi on pienempi paha, pyöriä mun kanssa kilpaa vai mopon kanssa

Edit: typ0t pois

Tempore Nihil Sanat
    Lainaa (TeeVee @ Syys. 05 2006,21:52) kirjoitti
    Lainaa (pc25 @ Syys. 05 2006,21:48) kirjoitti
    Taisin selittää taas kerran hieman epäselvästi * Tarkoitin sitä,että poitsu istuu samalla penkillä,mutta takana.Tuo RR:n varsinainen takapenkki on niin korkealla ja irti kuskista,että sinne ei tommosella nappulalla ole vielä mitään asiaa.Niin ja kiihdyttelyt ja yms kikkailut ei todellakaan kuulu asiaan,kun kyydissä on maailman arvokkain kuorma *
    Olen saanut ennenkin kommenttia, etten ymmärrä luettua , joten en tiedä kuka oli epäselvä, mut tarvii kokeilla toi matkalaukkuremmi... Vaikka olishan tuossa "3-piste vyössäkin puolensa" Ei näistä päättää osaa, en tiedä kumpi on pienempi paha, pyöriä mun kanssa kilpaa vai mopon kanssa *

Edit: typ0t pois
    No tuo matkalaukkuremmi on mulla ainakin sellainen,että tiukasti nykäisemällä se lähtee lukosta irti.Luultavasti se on kuitenkin parempi ettei lapsi toimi kuskille pehmusteena,jos sattuu jotain.Jota ei tietenkään tapahdu,kun kahdestaan ajellaan! Sillai sopivan löysälle jättää sen,että molemmat pystyy liikkumaan,mutta tietää koko ajan mikä takana on tilanne,niin ei muutakuin
    Hmm, eipä tullut tuossa illalla muistot mieleen kun TeeVeen kanssa asiasta oli puhetta, mutta otanpa nyt minäkin asiaan kantaa.

Itse olen matkannut mopon kyydissä (tosin pappa tunturin) jo hyvin pienestä pitäen. Isäukko oli askarrellut polkupyörän lastenistuimesta mopon taakse minulle istuimen.

Koska en vielä omaa jälkikasvua ja omasta lapsuudestani on jo tovi kulunut, niin en tiedä millaisia nykyaikaiset lastenistuimet ovat, mutta tuollaisesta voisi saada sopivan istuin/selkäosan, jonka saisi sitten kiinni esim. takalaukkuun ja lapsella olisi edes jotain tukea siellä takana.
    BMW F650GS / Honda CRF450R

Kawasaki GPZ500s
    Yamaha TZR 125
    ja liuta mopon raatoja ennen korttia
    Lainaa (Gepezzi @ Syys. 05 2006,22:11) kirjoitti
    Itse olen matkannut mopon kyydissä (tosin pappa tunturin) jo hyvin pienestä pitäen. Isäukko oli askarrellut polkupyörän lastenistuimesta mopon taakse minulle istuimen.

Täytyy irrottaa perälaukku ja pultata siihen telineeseen polkupyörän istuin... olis näköalat ja täydellinen "vapauden tunne" siellä puolmetrii isin pään yläpuolella.... VITSI VITSI...

Mutta tietty tollasesta sais aika helposti kehiteltyä ainakin sen "pyörään pultattavan" vaihtoehdon... Mut tarvii sanoa, että ihan ensteks kokeilen ton remmin (=helpoin vaihtoehto) ja katon miten se vörkkii ja sitten aletaan miettiä muita vaihtoehtoja jos tuo ei tuo itelleni "turvallisuuden tunnetta"
    Tempore Nihil Sanat
    Mä en kyllä yksinkertaisesti vain ottaisi lasta kyytiin vaikka haluaisi. Ei ole mielestäni lapsen paikka missään muodossa.
    ~SV1000N~
    Lainaa (baritoni @ Syys. 06 2006,18:21) kirjoitti
    Mä en kyllä yksinkertaisesti vain ottaisi lasta kyytiin vaikka haluaisi. Ei ole mielestäni lapsen paikka missään muodossa.
    Ymmärrän kyllä täysin kantasi luettuani nickin alla olevan tekstin.
    Lainaa (pc25 @ Syys. 06 2006,21:11) kirjoitti
    HAHAHA

Ei mutta oikeasti. Lapsi pakataan autoonkin tarkasti turvaistuimeen ottaen selvää kaikista yksityiskohdista että miten päin ja minkä kokoisia voi laittaa, MUTTA sitten otetaan moottoripyörän kyytiin missä pienikin sivullisen törttöily saattaa aiheuttaa sen että lapselta irtoaa pää.

Karusti sanottu, mutta se on minusta juuri noin.
    ~SV1000N~
    Minulla kulkee poika (5½v) toista kesää kyydissä.
    Sivulaukut ja takalaukku antavat pientä suojaa kaupunkinopeuksien kaatumisen varalta.
    Poika on minusa kiinni kumisandumilla. Sen kireys ja vahvuus on sellainen, että minulla on tuntuma kyytiläiseen, mutta pojasta ei tule minun turvatyynyä, jos irtoamme moposta.
    Sovitut käsimerkit (taputus jalkaan - oletko hereillä, poika muksauttaa minua selkään - olenhan minä, jne), joilla pidämme kontaktia yllä.
    Nopeuksien on oltava alhaisia, joten emme ajele sellaisilla teillä, joissa jää jalkoihin alle 60:n vauhdilla.
    Kaikki muu varovaisuus ja huolellisuus ainakin tuplana.
    Kopukka

Apu tulee ylhäältä, mutta onko siitä enää apua ...
    Niin, 7-vuotias boy kulkee ihan hyvin mukana, mutta tää n-u-k-a-h-t-a-m-i-s propleemi ei oo vielä ratkaistu (5-vuotiasta vielä tarkkaillaan). Takalaukku & mp-asun remmit kuskin ympäri on todettu aika hyväksi. NO, Pojat harrastaa Trialia...
    Erittäin hyvä aihe.

Tekis mieli ottaa poika lenkille, mutta perkele jos sille sattuu jotain niin...Argggggh!

Edessä haluaisin pitää, voisi näin jutellakin. Jos hiljaa ajelisi hyvällä kelillä niin onnistunee. Miten nimenomaan eteen saisi hyvin kiinnitettyä?

Minkä ikäisiä olette alkaneet kuskaamaan?
    http://www.childridingbelt.com/engprod.htm
    <p></p>
    sama linkkinä

Ittellä ei kyytissä ole ollu kuin tuo keskimmäinen ja eka kertaa 10v...tosin pyörää ei aikasemmin ollu jolla kyytitellä. Ei mittään ongelmaa kun asenne hälläki kohilhan. Pitempiä reissuja emmä ole tehenhet.

5 vuotiasti en uskalla ottaa kyythin kun raajojen pituus vielä sellanen, ettei saa tukevaa otetta milhän ja noita kaikenmaailman remeleitä en ala kokkeilemhan. Mulla on kyllä se vyö, jossa kahvat sivulla, mutta kuulemma (11v kommentti) helepompi ja mukavampi pittää takkaa pyörän kauhukahvoista kiini.

12 v taas ei "uskalla" tulla kyythin, eli minusta siinäki asenne kohilhan, eli jos tuntuu ettei ehkä olis nautinnollista niin mikäpä siinä. Tullee kuitenki joskus ja sen jälkhen saa kyytitellä satavarmasti meleko usiasti, kunnes ovat itte kortti-iässä ja jos haluja moottoripyöräillä niin tuki on satarosenttinen *

Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
    Lainaa (Vapari @ Syys. 09 2006,02:05) kirjoitti
    Aika jännä härpätin, saa kyyditettäväki tarttua kahvoihin

Onko kellään hajua hinnasta? Norjasta näyttäs löytyvän edustaja, mutta ainakaan nopeesti katsottuna en nähny hintaa.
    Tempore Nihil Sanat
    Olipas terapeuttista luettavaa!
    Luulin näet, että olin *niin kuolettavan tylsää seuraa, että kyydissä olevat nukahtivat sen vuoksi.
    Tämä ilmiö on tapahtunut lukemattomat kerrat. *oli sitten kyydissä lapsi tai lapsen äitee, tai joku muu takapenkkiläinen, ja matka on jatkunut vähintään tunnin. Kuorsaaminen oli väistämätöntä. *Ensin seuraa hetken hiljaisuus intercomissa. Sitten kokeillaan varovainen jarrutus: ja kops. kypärät kopsahtavat toisiinsa. Sitten herätellään takapenkkiläiset taas tähän maailmaan ja matkan tekoon.
    Onneksi (tai sitten ei ) aika on lasten osalta ongelman hoitanut. *Murkkuikä päällänsä, eikä voisi mikään vähempää kiinnostaa, kuin lähteä iskän *p...kan mopon kyytiin.

Nuoruus on humala ilman viiniä. (Goethe)
    Itse en ole uskaltanut sitoa lasta pyörään tai itseeni kiinni, joten me ajellaan "irrallaan". Tyttö (5v) pitää ajotakkini vyötäröllä olevista kiristystarroista kiinni ja ja koputtaa selkään jos on joku hätä. On sen verran aktiivinen tuo esikoinen mopon kyydissä ettei tarvii miettiä nukkuuko se vai ei, silloin kun ei nukuta, kurkitaan äipän olkapään yli tietä.. sitten kun kurkkiminen loppuu, tietää että on aika pitää jaloittelutauko *
    Kuopus (nyt jo 4v) kulkee useimmiten isännän takana, siellä on takalaukku selkätukena ja sivuilla sivulaukut jotka hiukan ehkäisee tuota sivulle putoamisen vaaraa, kahvavyöstä pitää kiinni ja mukavasti pysyy mukana kyydissä.
    Vaaratilanteiltä ja äkkijarrutuksilta on säästytty tähän asti, tosin jo oma ajotapa on selkeästi ennakoivampi silloin kun muksu on kyydissä... mutkat hitaammin, kaikkiin risteyksiin tullaan sillä mentaliteetillä että sieltä joku voi tulla eteen ja motaria ja muita isoja banoja vältellään viimeiseen asti *
    moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä
    Meilläkin jälkikasvu alkoi jo tosi aikaisin haluta kyytiin, kun näkivät isoveljensä olevan kyydissä. Kyselin sitten MP-messuilla iäkkäämmältä MP-poliisilta hänen mielipidettään, koska lapsen voisi ottaa kyytiin.

Oli mielestäni aika fiksusti sitä mieltä, että riippuu ihan lapsesta ja pyörästä. Jonkun Gold Wingin takasohvalla on kuulemma tosi menestyksellisesti kuskattu 4-vuotiastakin. Ehkä kuitenkin, jos joutuu remmeillä sitomaan, ei aika ole vielä ihan kypsä. Ja sitten, kun kyytiin ottaa, pitää lapsella tietenkin olla yhtä hyvät vermeet kuin kuskillakin.

Meillä 5- ja 6-vuotiaiden kyytiinpääsyhinku saatiin tyydytettyä sillä, että ajeltiin oman korttelin ympäri 10 km/h pari kertaa - tosin sen kesän aikana varmaan ainakin parinakymmenenä päivänä.
    Black Super Blackbird
    Huh-huh.. Vaikea kertoa sanoin millaisia tunteita osa kirjoituksista taas kerran herättää..

Onko teillä itseensä sitojilla ja pyörään köyttäjillä oikeasti "ketään kotona"?
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa (baritoni @ Syys. 07 2006,22:07) kirjoitti
    Lainaa (pc25 @ Syys. 06 2006,21:11) kirjoitti
    HAHAHA *

Ei mutta oikeasti. Lapsi pakataan autoonkin tarkasti turvaistuimeen ottaen selvää kaikista yksityiskohdista että miten päin ja minkä kokoisia voi laittaa, MUTTA sitten otetaan moottoripyörän kyytiin missä pienikin sivullisen törttöily saattaa aiheuttaa sen että lapselta irtoaa pää.

Karusti sanottu, mutta se on minusta juuri noin.
    Aivan samaa mieltä. Itse en antaisi ainakaan alle kouluikäistä lasta kumppanin kyytiin, vaikka lupaisi ajella kuinka varovasti. Katsotaan sitten jos se aika joskus tulee...

Lainaa (J@ck @ Syys. 15 2006,13:36) kirjoitti
    Huh-huh.. Vaikea kertoa sanoin millaisia tunteita osa kirjoituksista taas kerran herättää..

Onko teillä itseensä sitojilla ja pyörään köyttäjillä oikeasti "ketään kotona"?
    Eipä taida olla, kun ollaan kaikki ajelemassa.

Ps. Kansalaisopisto järjestää kyllä kaikenlaisia iltakursseja, jossa opastetaan tunteiden kertomisesta yms....
    Lainaa (TeeVee @ Syys. 09 2006,19:12) kirjoitti
    Aika jännä härpätin, saa kyyditettäväki tarttua kahvoihin

Onko kellään hajua hinnasta? Norjasta näyttäs löytyvän edustaja, mutta ainakaan nopeesti katsottuna en nähny hintaa.
    Meillä on tollainen. Maksoi jotain alle $200 kotiin tuotuna. Tilattiin jenkeistä.

Olen ajanut yhden Banditin lunastukseen lapsi kyydissä; tod. näk. 8 v. poika olisi edelleen siellä kallion seinässä, jollei olisi tuota vyötä ollut. Nyt ei käynyt mitään lapselle.

Kannattaa kokeilla jossain satasen vauhdissa TÄYSIÄ jarrutusta alle 10 v lapsen kanssa (mieti ensin mihin lapsi lähtee, jos ei ole missään kiinni), kestääkö kantti, lapsi lähtee kuin NATON ohjus kuljettajan yli. Oli pitävinään kiinni tai ei.

EDIT:Menepä sivulle...
    www.mascycles.com
    valitse sieltä ONLINE CATALOGUES --> sitten ACCESSORIES & CLOTHING --> sitten lukeekin jo CHILD`S RIDING BELT $159.95
    Ja saa tilattua Suomeen luottokortilla ainakin

Lainaa (tak @ Syys. 15 2006,23:20) kirjoitti
    Lainaa (TeeVee @ Syys. 09 2006,19:12) kirjoitti
    Aika jännä härpätin, saa kyyditettäväki tarttua kahvoihin *

Meillä on tollainen. Maksoi jotain alle $200 kotiin tuotuna. Tilattiin jenkeistä.

Olen ajanut yhden Banditin lunastukseen lapsi kyydissä; tod. näk. 8 v. poika olisi edelleen siellä kallion seinässä, jollei olisi tuota vyötä ollut. Nyt ei käynyt mitään lapselle.

Kannattaa kokeilla jossain satasen vauhdissa TÄYSIÄ jarrutusta alle 10 v lapsen kanssa (mieti ensin mihin lapsi lähtee, jos ei ole missään kiinni), kestääkö kantti, lapsi lähtee kuin NATON ohjus kuljettajan yli. Oli pitävinään kiinni tai ei.

EDIT:Menepä sivulle...
    www.mascycles.com
    valitse sieltä ONLINE CATALOGUES --> sitten ACCESSORIES & CLOTHING --> sitten lukeekin jo CHILD`S RIDING BELT *$159.95
    Ja saa tilattua Suomeen luottokortilla ainakin
    Miten näissä vöissä on otettu huomioon ettei lapsi murskaannu kuskin alle, jos lähtevät yhdessä pyörimään tielle? Toi vyöhän pitäis tehdä sellaiseksi, että se irtoaisi kuskista kolarin sattuessa, mut eihän se sitten vissiin pysyisi kiinni esim. äkkijarrutuksissa?
  30.  
    Kyllä alkaa hiukan siltä tuntumaan tässä kun näitä kaikkien näkökulmia lueskelee, että voi olla että jos tässä vielä ensikesän ajelen myös tuota "korttelirinkiä" pariakymppiä ympäri, ollaan taas vuosi vanhempia. Se tuntui ainakin tänä vuonna riittävän mainiosti, niin toivotaan että mennään vielä ensvuosi sillee. Sitten alkaakin tyttö oleen jo sen verran iso, että voi ajatella että itse pitelisi kiinni. Toisaalta enpä usko että sitä kotikaupunkia kauemmas tulis lähdettyäkään, joten tavallaan voin sulkea tuon nukahtamisen pois laskuista -> meno muuttuu niin turvalliseksi kuin se nyt moottoripyörällä voi ollakaan... Tosiasia kuitenkin on, että sitä pientä aarretta tarvis kuitenkin suojella mahd huolella
    Tempore Nihil Sanat
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen