Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
    Terveppä terve!

On tullut tässä vasta aloitettua itsekkin moottoripyörä harrastus. Ekaksi pyöräksi ostin Kawan ZZR600:n, vuosimallia -94.

No sittenpä tuleekin kysymys. Miten tuossa saisi etupäätä vähän jäykemmäksi? Vai onko se tuossa mallissa hieman löysä? Jousi kuoleentunut tai jotain?
    Vaihtamalla jäykemmät jouset, itsellä oli ennen samanmoinen mopo ja siinä oli jäykmmät mutta ei tarpeeksi jäykät, pohjaavat kovissa jarrutuksissa. Jäykempi öljy voisi tietysti auttaa myös, siitä ei tullu kokeiltua.
    ZX6-R ´06
    Lainaa (amk @ Syys. 05 2006,21:02) kirjoitti
    Vaihtamalla jäykemmät jouset, itsellä oli ennen samanmoinen mopo ja siinä oli jäykmmät mutta ei tarpeeksi jäykät, pohjaavat kovissa jarrutuksissa. Jäykempi öljy voisi tietysti auttaa myös, siitä ei tullu kokeiltua.
    Ok, kiitoksia. Pitää talven aikana tuon asian kanssa vähä puuhastella.
    Mitä oot ZZR:stä muuten tykänny? Vähän miettinyt jos seuraavaks vaihtas tuollaseen. GPZ alkaa tuntua pieneltä jo 4,5tkm jälkeen.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    mä kyl ekaks vaihtaisin vaa uudet paksummat öljyt ja koittaisin nii. omas ainaki jäykkeni jo liikaakin pelkäl öljyn vaihdol
    zzr600-vm90
    Lainaa (SamiN @ Syys. 08 2006,19:04) kirjoitti
    Mitä oot ZZR:stä muuten tykänny? Vähän miettinyt jos seuraavaks vaihtas tuollaseen. GPZ alkaa tuntua pieneltä jo 4,5tkm jälkeen.
    Täältä löytys -94 ihan ok kampe. Voisin myydä....
    Lainaa (Meisseli_007 @ Syys. 06 2006,10:30) kirjoitti
    Lainaa (amk @ Syys. 05 2006,21:02) kirjoitti
    Ok, kiitoksia. Pitää talven aikana tuon asian kanssa vähä puuhastella.
    Enpä tunne noita Kawasakeja enkä tiedä millasia jousia löytyy hyllystä, mutta saat teetettyä itsellesi sopivat jouset räätälintyönä täällä: Jousivesa. Kannattaa samalla tarkistaa myös sen takapään jousen soveltuvuus itsellesi.
    Hinta tosin saattaa olla yllätys (positiivinen).
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
    Ite vaihelin GPZ500S:n zetoriin tuossa kuukausi takaperin ja kokemukset on ainostaan positiivisia. Tokkiinsa kun tuollakin pari kesää ajelee niin alkaa varmaan jo tuntumaan pieneltä. Mutta EI SE MITÄÄN, niin saa tuntuakin, se oli itteasiassa tarkotuskin, kasvatella pikkuhiljaa tehoja ja kuutioita, niin jää sitten mahdollisuus aina upgradeen
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    Mulla oli tommonen 94- zetori. 6kk sillä jakso ajella. Mitään muuta ei
    ollu "vikaa" kun väännön puute

huomasin kans että toi keula on todella löysä. Jäykemmät etujouset stormilta, paksummat öljyt ja avot.
    1300cc Suzuki
    Tein tuossa noin kuukausi sitten oman Zetorin (600D-malli) etupään stefa rempan. Öljyiksi laitoin ELF:in 10w:t. Muuttu pyörä kertaheitolla paremmaksi.

Sama tapahtui muuten edellisessä mopottimessa (GPZ500S)
    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

Gas Gas EC 300
    Kawa z750
    Lainaa (TeeVee @ Syys. 09 2006,21:19) kirjoitti
    Ite vaihelin GPZ500S:n zetoriin tuossa kuukausi takaperin ja kokemukset on ainostaan positiivisia. Tokkiinsa kun tuollakin pari kesää ajelee niin alkaa varmaan jo tuntumaan pieneltä. Mutta EI SE MITÄÄN, niin saa tuntuakin, se oli itteasiassa tarkotuskin, kasvatella pikkuhiljaa tehoja ja kuutioita, niin jää sitten mahdollisuus aina upgradeen
    Ite en niinkään kaipaa tehoja lisää, vääntöä kylläkin, mutta ZZR ei taida sitä vääntöä paljoa tarjota lisää?
    Lähinnä miellyttää tuon zetorin ulkokuori ja että se mahdollisesti voisi olla sen verran painavempi ettei moottoritienopeuksissa heittelisi niin paljoa.

Sorry OT, modet osaa splitata, jos tahtoo
    * Tuubi
    Lainaa (SamiN @ Syys. 10 2006,03:22) kirjoitti
    Ite en niinkään kaipaa tehoja lisää, vääntöä kylläkin, mutta ZZR ei taida sitä vääntöä paljoa tarjota lisää?
    Lähinnä miellyttää tuon zetorin ulkokuori ja että se mahdollisesti voisi olla sen verran painavempi ettei moottoritienopeuksissa heittelisi niin paljoa.

Sorry OT, modet osaa splitata, jos tahtoo
    OT jatkuu vaan, sori!

Joo, vääntöpuoli ei juuri muutu, mutta tehopuoli auttaa sitten tuolla yläpäässä mm. ohituksiin lähdössä jumalattomasti. Toisaalta omapaino 600zetorin ja 500S:n välillä ei oo kun muutama kilo, mutta toki nuo katteet muuttaa aerodynaamiset ominaisuudet täysin ja mopo kulkee mm. >120km/h nopeuksissa kuin luoti (ainakin siis verrattuna GPZ500S )

Jos palataan hetkeksi aiheeseen, niin käytin zetorin määräaikaishuollossa (24tkm.. IHANAN KALLISTA), jossa vaihdettiin etupään öljyt ja pelkästään se muutti etupään käyttäytymistä aika paljon. Eli jos öljyt on toudella vanhat, niin ne alkaa oleen jo vettä notkeemmat
    Tempore Nihil Sanat
    Oon tykännyt ajella
    Tosin, eipä mulla oikein ole muista pyöristä kokemusta, koska tämä on eka pyöräni, joten en voi pahemmin vertailla. No kaverin 1100 Zephyrillä ja 600 CBR:llä oon ajanut, molemmilla reilu sata kilsaa ennenkuin sain oman pyörän.

Kiitoksia kaikille vastanneille. Nyt olenkin saanut hyviä neuvoja. Talven aikana arvelin kokeilla ekaks jotain paksumpaa öljyä.

OT on niin mukavasti liittynyt zetoriin, niin minun puolestani se saa jatkua

No mä kävit sitten vaihtaa GPZ:n 1100 Zetoriin kun niin sitä kehuitte

Ero on kyllä kuin yöllä ja päivällä
    * Tuubi
    Lainaa (SamiN @ Syys. 11 2006,20:56) kirjoitti
    No mä kävit sitten vaihtaa GPZ:n 1100 Zetoriin kun niin sitä kehuitte *

Ero on kyllä kuin yöllä ja päivällä *
    Tullut huomatuksi, tänään...
  16.  
    Lainaa (SamiN @ Syys. 11 2006,20:56) kirjoitti
    No mä kävit sitten vaihtaa GPZ:n 1100 Zetoriin kun niin sitä kehuitte

Ero on kyllä kuin yöllä ja päivällä
    Voin just kuvitella, itelläni muutos oli huomattavasti pienempi, mutta SILTI ero oli kuin yöllä ja päivällä. Sun tapauksessa vois kuvitella eron olleen lähempänä talven ja kesän väliä Onnee uudelle zetorikuskille
    Tempore Nihil Sanat