Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Mikähän mahtais olla syynä?
    Moottori värähtelee voimakkaasti moottorijarrutuksen jälkeen tyhjäkäynnillä tultaessa risteykseen tai pysähdyttäessä siinä vaiheessa kun painetaan kytkin pohjaan. Annettaessa muutaman kerran kaasua tyhjäkäynti rauhoittuu. Ehkä tyhjäkäynti jää huojumaan jonkin verran.
    Tämä värähtely tuntuu nimenomaan lämpimällä koneella ja vaikutelma ajotuntumassa juuri ennen pysähtymistä on vähän samankaltainen kun ajaisi nappularenkailla tai asfaltti oli tiheästi uritettu.
  2. #2
    Imukurkkujen synkronointi voi olla pielessä.

    Tai sitten toinen kaasuvaijeri on noussut sen nipan päälle siinä kurkussa, ja sotkee synkronoinnin.

    Pekka
    Pekka
  3. #3
    Lainaa (Pekkavee @ Syys. 25 2006,22:06) kirjoitti
    Imukurkkujen synkronointi voi olla pielessä.

    Tai sitten toinen kaasuvaijeri on noussut sen nipan päälle siinä kurkussa, ja sotkee synkronoinnin.

    Pekka
    Tais olla kyse K-sarjalaisesta...? Viittasit vissiin Ärrän "ominaisuuksiin".

    Vaikea tietty tietää mitä tarkoitat "täristämisellä" - epätasaista tyhjäkäyntiäkö? Joku K:n omistaja olisi varmaan paras kommentoija.

    Onkos sulla tuossa se servo-tehostin jarruissa? Omassa tuo ainakin nielee selvästi sen verran sähköä, että laturi kuormittuessaan painaa tyhjäkäyntiä aavistuksen alas ja saattaa (ainakin omien korvien välissä) aiheuttaa joskus pysähtyessä hieman ravistavaa tyhjäkäyntiä, joka tasoittuu, kun jarrukahvasta heittää irti.
    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    Juuri niin K-sarjalainen
    Jos tarkoitat ns. jarruassistettia, niin ei pitäisi olla. Vm.2000.
    Moottori värähtelee tyhjäkäynnillä hyvin terävästi ja nopeataajuisesti vielä jonkin aikaa pyörän pysähtymisen jälkeen aiheuttaen kuvaamani tuntuman..
  5.  
  6. #5
    No jos triviaaleista aloittaa:

    Onhan pyörä huollettu, säädöissään, oletko kokeillut vaihtaa bensa-asemaa?
    <p>2002-2014</p>