Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 92:sta
    Takuun kanssa on vähän niin ja näin, kun tilasin kypärän ebaysta ja en jaksaisi saksaan asti alkaa lähettämään visiiriä. Kysyin muuten Tokimotosta pinlock-visiirin hintaa ja niitä kuulemma saa hintaan 120 euroa (huh huh). Ei oikeastaan kyllä kiinnostaisi edes hankkia tuollaista alkuperäisvisiiriä, kun ei ne vissiin koskaan toimi kunnolla ainakaan pitkään. Kai se on tilattava louisilta seitsemälläkympillä tuo pinlock-visiiri, kunhan rahatilanne sallii. Pesin alkuperäisestä visiiristä sen "huurteenestokalvon" pois painepesurilla ja laitoin sisäpinnalle fairya. Se toimii ainakin paremmin kuin alkuperäinen kalvo.
    Nyt olen parina yönä jo liotellut tuota kalvoa mutta ei ole kuin puolet irronnut. *
    Millään muulla kuin kynsillä tuota ei voi raapia ja tuostakin tulee naarmua.

Tuo oli niin perhanan sumea että pimeällä ei tehnyt mitään.
    Nyt näkökenttä on kalvoton ja näkee paremmin.

Joutuuko tuon nykyisen lähettämään jonnekkin jos takuisiin meinaa?

Oletteko tilailleet Pinlock mallia Saksasta?

Pitipäs nyt heittää positiivinenkin kommentti. Nyt on ollut käytössä S1 pari ajokautta ja kilometrejä on kertynyt ~10 000km. Tähän mennessä ei ole ollut mitään ongelmia kalvon kanssa. "Kop kop". Kypärä toimii niin pimeällä kuin sateellakin ja voisin sanoa, että olen kypäräni löytänyt.

Aimopamaus:
    Oletko liottanut visiiriä fairy-vedessä?
    [ZZR-1100 D3][KTM 690 Enduro R][Ratapärrä Suzuki GSX-R 750]
    Tosiaan painepesurilla lähtee äkkiä tuo kalvo ilman että visiiri vaurioituu pahemmin.
    Mulla ollu kans vaan pelkästään positiivisia kokemuksia tosta kypärästä. Alkuperäinen visiiri meni takuuseen, ja uus toimii todella hyvin. Ei minkäänlaista huurtumista / halo ilmiötä.
    En tosin kyllä istu katteen suojassa, ja ilmavirta pääsee tulemaan suoraan kypärään.
    Kawa Z650F vm82 -> suska gsx 1100 f vm88 -> Suska Bandit 1250 S vm 07"RIP"-> Yamaha FJR 1300 vm07 -> Hayabusa 09/10 -> BMW K1300S vm 2012
    Viime vuonna ostin S1:n ja pian huomasin, että aurinkovisiiri taittaa ikävästi yhdestä kohtaa, mutta kuitenkin niin vähän että sitä voi käyttää. KX-Center suositti ajamaan kesän tuolla visiirillä, koska korjaukseen olisi helposti mennyt kolmekin viikkoa (koko kypärä lähetettävä hollantiin). Loppukesästä myös tuo kirkas visiiri alkoi hilseillä. Alkutalvesta vein kypärän takuukorjaukseen, ja nyt on molemmat visiirit uudet.
    Onneksi ostin kypärän tällä kertaa Suomesta, ja hyvään hintaan.
    Minulta kävi myös huurteenestokalvo hilseilemään 1kk ajelun jälkeen, vaihto uuteen onnistui vaivatta reliatecilla.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Lainaa (Juicci @ Touko. 27 2007,01:06) kirjoitti
    Aimopamaus:
    Oletko liottanut visiiriä fairy-vedessä?
    En vaan ihan niin kuumassa vedessä kun hanasta tulee. *
    Nyt se ui Fairyllä terästetyssä vedessä.
    Sama oli vaikutus Fairyllä.
    Kalvo on reunolta kiinni ja nyt täytyy etsiä painepesuri.
    Lainaa (Italowestern @ Touko. 20 2007,23:44) kirjoitti
    Silmälasien käyttäjänä pidän niiden huurtumista isoimpana ongelmana. Visiiri pysyy kirkkaana mutta rillit menee sumuun.. Niitäkin voi käsitellä, mutta se aine tuntuu aina katoavan putsatessa pois.
    Tarkoittaako tämä sitä, että tsuupertin kanssa rillit menevät huuruun tavallista kiihkeämmin? Ajattelin vain, että itse en ole tuota kokenut ongelmaksi koskaan muita kypärämerkkejä käyttämällä.

Entä osaako joku kertoa, että koskeeko tämän ketjun risut myös C2:sta?
    Iso kiitos Tokimotolle (maahantuoja) visiirin takuuseen vaihtamisesta; s-postilla tiedustelin asiaa, vastaus tuli parin tunnin päästä. Kun kerroin, että jopa kuitti sattu olemhan tallessa, niin viestissä toivotettiin tervetulleeksi vaihtamaan kun sattu vielä itellä Hgissä olemhan käyntiä. Ystävällinen nainen vain totesi, että valitettavasti he eivät korvaa visiirin yläosaan teipattua busanistit.org tarraa...

Asiallista ja nopeaa, näin sen pitää toimiakki. Kiitos.

Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
    Ei lähtenyt painepesurillakaan (160bar) sen paremmin eli vaatii mekaanisen raapimisen jollakin.

Vastatkaa nyt että joutuuko tuon raavitun visiirin antamaan pois jos pyytää uutta takuisiin. Tuohon tuumaavat että väärinkäytöstä johtuu vaikka alkoi kuplia ihan itse ja minä vaan avitin. Kuittikin on jo hukkunut.

Kotipaikallani ei ole enää edes myyjää kun viimeinen meni konkurssiin tai jotain... En tosiaankaan aja 400km Helsinkiin tuon takia. *

Lainaa (AimoPamaus @ Kesä. 09 2007,18:39) kirjoitti
    Ei lähtenyt painepesurillakaan (160bar) sen paremmin eli vaatii mekaanisen raapimisen jollakin.

Vastatkaa nyt että joutuuko tuon raavitun visiirin antamaan pois jos pyytää uutta takuisiin. Tuohon tuumaavat että väärinkäytöstä johtuu vaikka alkoi kuplia ihan itse ja minä vaan avitin. Kuittikin on jo hukkunut.

Kotipaikallani ei ole enää edes myyjää kun viimeinen meni konkurssiin tai jotain... En tosiaankaan aja 400km Helsinkiin tuon takia.
    Tuota noin... Jos raavit visiirisi naarmuille ja samaan hengenvetoon pyydät uutta vedoten takuuseen, niin eppäilen että saat uutta (ainakaan ilimaseksi) visiiriaä.

Eiköhän se pidä olla kajoamaton jos takuuseen? Uskoisin?

Mulla QM1 kypärän sisäpinta "naarmunen" kun on tullut pyyhittyä kuivalla liinalla tai jotain... Hyvin sieltä näkee ja istuu päässä kuin härkä. Eikä ollut pahan hintainenkaan 150 eur (ovh 510 eur) mp-liikkeen kuittikin löytyy -ostin uutena-

edit: Lähetin tokimotolle postia tuosta halo-ilmiöstä, todella raivostuttavaa. Katotaan mitä vastaavat.

Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

"Si vis pacem, para bellum"
    Lainaa (Kawa LTD @ Kesä. 09 2007,19:43) kirjoitti
    Tuota noin... Jos raavit visiirisi naarmuille ja samaan hengenvetoon pyydät uutta vedoten takuuseen, niin eppäilen että saat uutta (ainakaan ilimaseksi) visiiriaä.

Eiköhän se pidä olla kajoamaton jos takuuseen? Uskoisin?
    Aivan totta.
    Tuo alkoi hilseillä irti ja meni niin sameaksi että oli pakko tehdä jotakin että voi ajaa. Tietoisesti tein tuon kun vaihtaminen on vaikeaa postittelujen takia. Kaikilla ei ole jälleenmyyjä kotinurkilla.

Mistä uusi visiiri kannattaa tilata ja onku tuo oikea pinlock hyvä? Heijasteleeko aurinkoisella säällä?

Nykysellä ajaa hyvin toistaiseksi mutta tuo kalvo olisi hyvä saada kokonaan pois ihan kosmeettisista syistä.
    Ei oo kokemusta, mutta veikkaisin että schuberthin kanssa menee rillit äkimmin huuruun, kun kypärä on sen verran tiivis leuan alta, ettei ilma oikein kierrä hiljaa ajaessa.
    Vuosia Banditin kanssa S1:ta käyttäneenä pidin sitä nakupyöräilijän (siis pyörä on se naku, ei kuski) parhaana ruukkuna, jos vain mitoitus sopii. Tätä mieltä olen edelleenkin. Hiljainen, mukava ja tehokas huurteenpoisto sekä myös tuuletus päälaella niskaa myöden ja lisäbonuksena aurinkovisiiri. Suurin miinus tulee suuresta koosta ja painosta, joka hieman rasittaa niskaa.

Sitten vakuutusyhtiö halusi ostaa sekä Banditin että S1:n ja uuden mopon hankittuani menin koeajamatta ostamaan mielestäni parhaan, eli samankokoisen S1:n.

Pieleen meni, eihän tuo toiminut BMW RT:ssa lainkaan.

Kuten FJR kuski jo totesikin, ei S1:n tuuletus toimi noissa invavessoissa ja lisäksi tiiviin kauluksen antama etu katoaa siihen, että ison matkalahnan kuskista näkyy edestä päin se ainoa osa, joka S1:ssa ääntää, eli päälaen tuuletusventtiilit. S1 jäi takapenkillä käytettäväksi ja palasin vanhaan Shoei Raidiin.

S1:n visiireissä on ollut selvästi viallisia kappaleita, joissa huurtumisenestokalvo hilseilee irti ja itsekin olen yhden sellaisen saanut takuuseen uusituksi. Toimiva visiiri toimii sitten hyvin.

Oikein toimiessaan kalvo kondensoi visiiriin kertyvän kosteuden suuriksi pisaroiksi, jotka eivät estä näkyvyyttä kuten tasainen harmaa sumu tekisi. Tuosta selviää pyyhkimällä visiirin aika ajoin koleissa olosuhteissa ajettaessa. Huhtikuusta lokakuulle Oulun yläpuolella ajaessani en tarvinnut tuota ennen BMW:n hankintaa ja vastatuulen loppumista.

Kuten aina, kypärä, kuljettaja ja pyörä ovat kokonaisuus, joista jokainen komponentti on sovitettava toisiinsa eikä kaverin suosittelema malli ole välttämättä minulle sopiva.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
    Hommasin kaksi S1-pottaa (itselle ja vaimolle) viime kesänä FC-Motolta. Syksyllä jokunen päivä kierrettiin kaverin kanssa Lappia koleassa vesisateessa muutama päivä ja S1 antautui.

Sen ajan, kun pystyi ajamaan visiiri kiinni, jostain kypärän "ikkunaaukon" yläosasta tuli vesi sisään (en erottanut mistä). Yläkerran tuuletusaukko oli kiinni. Visiiri huurtui jatkuvasti ja oli pakko ajaa jotakuinkin koko ajan visiiri raollaan. Oli nenä vähän kylmä...

Reissun jälkeen sekä itse visiiri, että aurinkovisiiri (vaikka en sitä edes käyttänyt) olivat yhtä sumua. Päivälläkään ei liikennemerkkejä erottanut kuin läheltä!

Ajattelin silloin, että testaan toisenkin tilaamani S1-potan samaisenä syksynä ja homma oli täsmälleen sama. Eli molemmista kypäristä vuoti vettä kajuuttaan samasta kohtaa ja kaikki visiirit meni sumuisiksi.

FC-Motolta en saanut hjelppiä asiaan (eivät vaivautuneet vastaamaan), joten MP-messuilla menin Tokimoton (siis maahantuoja Suomessa) osastolle kyselemään asiasta. He väistyivät heti kaikesta vastuusta lähes piruilun kera, koska kypärät ei oltu ostettu Suomesta. Sillä, mistä kypärän EU-alueella ostaa, ei ole vastuun suhteen tosin mitään merkitystä. He eivät vaan ilmeisesti ole hoksanneet asiaa. No, onneksi paikalla oli tehtaan edustaja ja hän osasi ottaa homman haltuun. Hänellä oli aivan toisenlainen tilannetaju ja ote asiaan. Sain hänen avullaan uudet visiirit (kaikki) molempiin kypäriin takuuna - toivotaan, että ne kestävät. Tokimoton kaverista jäi tosin paha maku suuhun...

Tehtaan edustaja sanoi, että heillä on jossain visiirisarjassa ollut ongelmia tuon pinnoitteen kanssa ja ongelmalliset yksilöt on vaihdettu takuuna. Eli heidän taholtaan homma tuntui toimivan.

Mutta edelleen vesi tulee molemmissa kajuuttaan ja visiireitä en vaihda, ennen kuin vuodon syy löytyy. Toivottavasti sen voi edes korjata vai onko se kypärän tyyppivika (ominaisuus ) vai onko mulla susikappaleet vai vaihdanko kokonaan johonkin parempaan...

Sateinen ajopäivä takana, vesi kypärässä ja mieli massa. Joku sanoi että Schuberth S1 on kypärien huippu...
    Itse kävin .org shopissa vaihtamassa uuden visiirin ja tuntuu toimivan täysin.

Sateella en oo vielä ajanut uudella visiirillä, vanhalla tiputteli lopulta vettä sisälle...
    Kolmenkympin kriisi tuli vähän etumerkissä...
    Oletko muuten hoksannut että visiirin kiinnikkeet voi säätää
    Ainakin kun mä vaihdoin uuteen visiiriin mun S1:een niin piti pikkasen ruuvata kiinnikkeet eri asentoon muuten tuli vettä sisälle
    Eipä ole koskaan tullut pisaraakaan vettä sisäpuolelle kun visiiri on ollut kiinni.
    Lainaa (Kawa LTD @ Kesä. 09 2007,19:43) kirjoitti
    edit: Lähetin tokimotolle postia tuosta halo-ilmiöstä, todella raivostuttavaa. Katotaan mitä vastaavat.
    Eipä ole vastanneet... No vähän arvelinkin jotain tällasta.

Kypärä (QM1) on tiivis ja hyvä jos sieltä näkisi ulos... Vois lähte halavalla.

En viittii ostaa uutta visiiriä. On avokki ja uus umpipotta josta näkee uloskin.
    Grumpy Old Fart

Nonnii, markka vetoo että tokimoto haluaa visiirisä takas ja antaa 2 tilalle... Poistin nimittäin sen hönkäkalvon sieltä sisältä ja ny näkee taas eteensä.

Ei olekkaan schumi poistettavien listalla. Annan vaimon käyttöön.
    Grumpy Old Fart

raikuli:n avatar
    Liittyi Jul 2006
    Missä millonkin huvittaa olla .
    Consept mallissa samaa vaiva visiirin kanssa, ei huurru, mutta sisälle muodostuu kostealla ilmalla pisaroita, joista taas valo heijastelee ilkeesti. Täytynee koklata tota takuuhommaa. Oon koittanut välttää sisäpuolen voimakasta pyyhkimistä, mutta pakko mikä pakko kun kastuu ??

Muuten huippu lämmin ja hyvä kypärä alkukevääseen ja syksyyn kylmille keleille.
    Viimoset 7 tauon jälkeen.

1200 GSF *Bandit *-02

Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )

Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )

Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )

HD *V - ROD * -06 *( Street )

HD *Electra Glide 1600*-09

HD XL 1200 Low Sportster -10
    Olen huomannut, että visiirin puhtaudella on olennainen merkitys tuossa sisäpinnan pisaroitumisessa. Kun putsaa visiirin huolella mikrokuituliinalla ja vedellä niin sen jälkeen sitä tapahtuu huomattavasti vähemmän taas hetken aikaa.
    Takuuseen jo kerran vaihdettu visiiri meni taas vaihtoon, nyt otin sitten pinlock'in, loppuu varmaan kalvon hilseily.

Kiitoksia Reliatec.
    Lainaa (Köpi @ Heinä. 13 2007,16:01) kirjoitti
    Takuuseen jo kerran vaihdettu visiiri meni taas vaihtoon, nyt otin sitten pinlock'in, loppuu varmaan kalvon hilseily.

Kiitoksia Reliatec.
    Otitko ihan Schuberthin oman pinlock visiirin vai laitoitko ite normi kalvon tuon vakiovisiiriin?
    Lainaa (jarru @ Heinä. 13 2007,16:19) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Heinä. 13 2007,16:01) kirjoitti

Kiitoksia Reliatec.
    Otitko ihan Schuberthin oman pinlock visiirin vai laitoitko ite normi kalvon tuon vakiovisiiriin?
    Ihan Schuberthin oma pinlock, kalvo seuraa nätisti itse visiirin ja silmäaukon muotoja.
    Kallishan se oli, mutta...
    Mieli tekisi tilata tuo pinlock pilaantuneen orkkiksen tilalle kun se huurtuu helposti. Näkyy Saksanmaalla olevan 59e

Miten helposti se naarmuuntuu?
    Heijasteleeko oudosti?
    Lainaa (AimoPamaus @ Heinä. 13 2007,22:08) kirjoitti
    Heijasteleeko oudosti?
    Nyt kun kysyit, niin ehkä hieman...auringon paistaessa...
  30.  
    Eli hyvällä säällä pitäisi käyttää orkista ja huonolla pinlockkia.
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen