Millaisia kokemuksia kanssamotoristeilla on Schuberthin C2:sta?
Alkaa tässä harmittamaan, että tuli hommattua C2. On hintaansa nähden aika huono kapistus, on tainnut Schuberthin markkinointiosasto joutunut laittamaan parastaan, että joku hullu erehtyisi ostamaan moisen potan. On ylihintainen ja ylikehuttu: "markkinoiden hiljaisin"... mihin verrattuna? Laakerivikaiseen suihkumoottoriin?
On todella meluisa kypärä (juu, ei osu pleksin reunan pyörteisiin), ilmastointiaukot ovat viimeisen päälle pöhköt. Melu hiljeni jonkin verran kokeilujen jälkeen, kun pisti visiirin alta ilmastointiräppänän teipillä peittoon. Eikä aiheuttanut huurtumista eikä happivajetta.
Viimeisimmän tempun teki päälaen ilmastointiaukko, alkoi pitemmän reissun päällä yhtäkkiä pitämään kiinniasennossa hirveätä resonanssipärinää ja sellaista varoitussummeriltä kuulostavaa sirraavaa ääntä. Hetken aikaa ihmetytti, että mikäs nyt tuli: pää alas pleksin alle, hiljeni, joten ei kuulu pyörästä moinen ääni, hetken aikaa ajohanskalla kypärää hamuillessa syylliseksi paljastui yläräppänä. Eipä hiljene enää missään asennossa.
Ei ole hirveästi kehumista avausmekanismissakaan, paksumman ajohanskan kanssa aika hankala avattava.
Jotakin hyvää potassa on, nimittäin aurinkovisiirin idea. Siis IDEA, toteutus sitten onkin vähän "Made in China".
Jos joku haaveilee C2:sta, suosittelen unohtamaan...
No niin, tämä oli mun kokemus ja mielipide ko. "kypärästä". Ei saanut rahoilleen vastinetta kun C2:n osti... menee potta vaihtoon.
Mitähän tämmöiseenkin voisi sanoa? aja autolla niin ei kuulu mitään ja et todennäköisesti ole moottoripyörällä paljoa sitte ajellukkaan jos kaikki on muka pielessä kypärässä jolle ei ole vertaista :/
Höpö höpö, jos afrikkalaisella ajat niin varmasti osuukirjoitti
Nousepa seisomaan tapeilla niin sitten voit sanoa olevasti vapaassa ilmassa ja ettei pleksin pyörteet vaikuta. Edesmenneessä afrikkalaisessa pyörteetön kohta löytyi vain suoraan pleksin takaa muutaman sentin päästä.
Avausmekanismi nyt on välillä vähän hankala, mut eipä tota tarvi koko aikaa räplätä.
Muuten aivan mainio potta.
...
Hommasin miekin moisen tän ajokauden alussa. Aluksi potta tuntui hiljaiselta, mutta kaikkeen tottuu ilmeisestiNyt tuntuu pitävän jonkinmoista suhinaa. Yhtenä aamuna menneellä viikolla ajellessani töihin oli melko sumuisia kohtia. Visiiri meni huurteeseen ja ennen pitkään sisäpintaan muodostui vesipisaroista kalvo. Ei auttanut, vaikka räpläsin ilmastointia vaikka mihin asentoon. Tuommoinen edestä avattava kypärä on minusta todella hyvä, mutta avausmekanismi on jäykentynyt pikku hiljaa koko ajan. Aurinkovisiiriin olen todella tyytyväinen. Valitettavasti en voi verrata pottaa mihinkään vastaavaan malliin. Mutta kaiken kaikkiaan suht' koht' tyytyväinen olen.
Suzuki GSF650S Bandit
Schuupertti tekee tuota jos visiiri on sisäpuolelta likainen. Kunnon puhdistus tasaisin väliajoin sisäpuolelta niin ongelma poistuu...ainakin itselläni on.kirjoitti
Avausmekanismissa on vaijerit, joten kait jollain valkoisella vaseliinilla tms. voisi tuota yrittää elvyttää.
Kiitti vinkeistä SeniliX!(SeniliX @ Syys. 03 2006,20:02) kirjoitti
Jäi mainitsematta tuosta potan hiljaisuudesta, että tuuli kyllä suhisee korvissa, mutta vihaisten naisimmeisten äänet se vaimentaa hyvin![]()
![]()
Suzuki GSF650S Bandit
Kai myös muistit että Schuberthissa on ilmastointiräppänät paitsi päälaella ja leuassa, mutta myös itse visiiri nytkähtää pari milliä irti kypärästä => ilma pääsee kiertämään visiirin sisäpinnalla(Ässä @ Syys. 03 2006,19:52) kirjoitti
Mutta tosiaan pesu auttaa - vesi tiivistyy pinnan epäpuhtauksiin => pinta höyryyntyy. Ja sama pätee toki myös aika hyvin kaikkiin muihinkin pintoihin, kuten auton tuulilasiin ja etenkin sen sisäpintaan
Ja jos sitten kaikesta huolimatta tuo C2:n klasi tuppaa huurtumaan, niin siihen on saatavissa myös lämmitettävää versiota. Tosin hinta tosi olla aika suolainen![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Ihan hyvä kypärä siitä huolimatta, että koko laitos käväisi tänä kesänä Saksassa takuukorjauksessa (3 viikkoa). Uusiksi meni koko avattava osa ja visiiri. Loppuvaiheessa tota oli vaikee saada auki ja vielä vaikeempi kiinni molemmilta puolilta. Visiiri oli lisäksi naarmuttanut kypärän kuorta, en tiedä miksi.
Nyt toimii taas kuten uutena.
Mullakin muuten toi yläräppänä piti jossain vaiheessa vinkunaa tietyllä tuulella.
Aurinkovisiiri on erinomainen keksintö, samoin huurtumattomuusominaisuudet.
Hyvin toimii oma C2. Vapaassa virtauksessa kypärä on todella äänetön verrattuna esim. HJC:n Symax kypärään. *Avausmekanismi on kyllä vähän jäykkä mutta pitänee elvyttää sitä sitten talvella. Hukkasin tossa kesän aikana sen säädettävän palan joka tulee leuan kohdalle kypärään (adjustable acoustic collar). Uusi maksaa 10 Eur Tokimotossa. Pitänee laittaa pala tilaukseen, kun siitä on vähän hyötyä kylmemmällä säällä eikä itse viitsi alkaa ompelemaan uutta.
Onko kukaan käyttänyt C2:ssä 5 sateesta tai muita vastaavia aineita. Omaan kypärään meinaa pisarat alkaa oikein kerääntymään visiiriin sateella.
Suzuki GSF 1250SA -08
S ykkosessä oon käyttänyt viissateesta ja toimii hyvin.(jammu @ Syys. 04 2006,12:03) kirjoitti
ei mitään ongelmia ole esiintynyt.
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Conceptin visiiri on tullut vahattua siinä samalla kuin koko muukin kuuppa. Nyt viimeksi Turtlen Nano-Techiä ja kylläpäs on niin loistava aine jotta! Piilottaa auton pinnasta ne ikävät harjapesukoneen pyörrejäljet ja Schuberthin visiirissäkin lakkasi veden maleksinta piiitkäksi aikaa = ei ihan heti tartte uusintakäsittelyäkään(jammu @ Syys. 04 2006,12:03) kirjoitti
![]()
Onhan tuolla C2:lla puolensa. Yhden kesän käytin ja sitten se meni rikki, samalla kun pyörä ja mieskin *
Uutena se piti purkaa ja putsata, kun alkoi tulemaan jotain öljyn tapaista visiirin sisäpintaan. Ja sitte vielä alkoi yläräppänä vislaamaan, kuten muillakin oli tapahtunut. Vislauksen syynä mekanismin väljyys, vähän teippiä siihen sulkuläppään, jotta liuku puristaa sen tiukemmin kiinni.
Muut arvostelut lyhyesti:
- hyvä visiirin "kaupunkiasento", happea piisaa eikä mekasta liikaa
- aurinkovisiiri ok, paitsi irroituksen jälkeen kiinnitys
- aikas hiljainen (vrt Shoei Syncrotec ja BMW system5)
- toplingit saisi olla mukavammat
- painava
- visiirin kiinnitys ei kestänyt korva maassa ajoa *, kiinnikkeet kun on ulkonevat toisin kuin monessa muussa
- kalliin puoleinen
No kyllä tietenkään en muistanut! Hyvä kun muistutit HiTec!(HiTec @ Syys. 04 2006,09:59) kirjoitti
Tänään oli taas vesikalvo sisäpuolella, vaikka vasta puhdistin visiirin sisältä ja ulkoa. Mutta vielä yksi keino siis kokeilematta...
Suzuki GSF650S Bandit
tilasitko potan ihan sokkona, vai kävitkö jossain ihan kokeilemassa sitä noin niinku fyysisesti? luulis noitten ongelmien ilmenevän pienimuotosella koeajolla ko. kypärä päässä![]()
ite en kyllä ostas noinkaan arvokasta pottaa ilman kunnon testausta.
elä ja anna muiden roudata
Missäs sitä pottia saa testata ihan niinku ajossa?(ande @ Syys. 05 2006,09:46) kirjoitti
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
eix tokimoto tuo tota suuberttia maahan luulis sieltä löytyvän koeajopotta.(Ulpe @ Syys. 05 2006,10:14) kirjoitti
itellä on hjc ja shoein ruukut molemmat oon ostanut all rihgtistä ja myös käynny tienpäällä testaamassa ennen ostopäätöstä ovat sen verran arvokkaita mielestäni noi ruukut ettei viitti ihan sokkona ostella toisaalta ostavathan jotkut moponsakkin ihan sokkona.
elä ja anna muiden roudata
Kertokaapa kokemukset tuosta concept-kypärästä verrattuna C2 kypärään. Onko malli vanhentunut vai vieläkö kannattaa harkita. Olisi Louissilla tarjouksessa. Väittävät vielä, että on nettikaupassa tällä hetkellä toiseksi ostettu tuote..
Pohjoista voimaa
No onhan tuo C2 selvästi edelleen kehitetty malli C1:stä. Etenkin hiljaisuuteen ollaan panostettu ja ilmeisesti myös leukalukkoja on C1:ssä jäänyt auki kun C2:een on lisätty ne indikaattorit. Mutta toki ihan toimiva kypärä tuo C1:kin onOmassa C1:ssäni havaittuja moitteita:
- visiiri city-asennossa ei voi leukatuuletusta pitää auki, viheltää => valittava joko-tai
- maali aika herkässä ja pienikin kolhasu paljastaa met.sinisen pinnan alta valkoisen pohjavärin
C2:ssa on tuo leukatuuletuksen aukko muotoiltu uudelleen ja kuulemma enää ei vihellä. Maalin pysyvyyteen tosin ei esittelijäkään osannut mitään sanoa![]()
Muutaman ajolenkin jälkeen kokemukset positiivisia.
Jopa Autocomin kuulokkeet mahtui sisälle ilman kypärän muokkausta. Hieman ehkä vielä tiukahkot mutta ei paina ainakaan alle 50 km:n lenkeillä korvia tunnottomaksi.
Oli melkein ainoa potta jossa ei leuka ota kiinni ja mikrofoni mahtuu väliin!
Se leuan alle tuleva lappu ei kyllä mulle oikein passaa; tuntuu että tukehdun jos ei ihan löysälle jätä. Ilmankin pärjää ihan hyvin; pyörä on Hondan ST1300 Pannari.
Mä vaan ajelen . . . . . ajelen . . .Transalp 700
Toden totta ei ole sähkösäätöpleksillä varustetussa Pannarissakaan vapaata ilmavirtausta muuten kuin seistessä.(SeniliX @ Syys. 03 2006,18:11) kirjoitti
Tosin pleksi ylhäällä ei juuri mitään meteliä tule mutta pleksi alhaalla jo melkoinen meteli.
Nousepa seisomaan niin on "toinen ääni (hiljainen) kellossa" *
Tuli juuri tänään ihan kokeilumielessä testattua ja seistessä oli todella hiljainen (voi olla joku muukin tosin!?). Toinen potta on Shoei J-Gear avopotta eikä sitä tosiaan voi verrata C2:n äänettömyyteen seistessäkään.
Nyt alkoi sitten kaikki pienetkin äänet kuulua kypärän sisällä joita ei ennen noteerattu lainkaan; ei kai edes kuullut meteliltä!? Leukatuuletusluukun avauskin lisäsi jo selvästi kohinaa.
Mä vaan ajelen . . . . . ajelen . . .Transalp 700
Itsellä ollut consepti ja C2. Ei ollut kummankaan kanssa mitään ongelmia. Ainut mikä pisti Conseptin kanssa mietityttämään kun leukasuoja on leussa kiinni ajettaessa motarilla. Tosin pyöräkin oli katteeton.
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
![]()
Kävin tänään ostamassa Schubertin S-1, ja ei voi kun hymyillä kun ajaa.
Vanhan Arain sais heittää ... sanonko minne....
Istuu päähän, on hiljainen, hyvännäköinen...aaah.
Paras kypärä mihin olen törmännyt, ja koko *kesän olen etsinyt. Testannut jos jonkin moista pottaa, kaikista hintaluokista.
![]()
![]()
***ZRX 1200***
***HD XL Sportster 1200 Roadster***
C2:nen on ainakin paljon hiljaisemi kuin Consept ja käsittämättömän paljon hiljaisempi kuin muutaman vuoden takainen bmw-kypärä - joka tietääkseni oli schuberthin valmistanma sekin. Ja tietääkseni muutenkin hiljaisimmasta päästä muihin avattaviin verrattuna.
Eikä visiirin reunalla oleva ilmastointiräppänä mulla aiheuta minkäänlaista melun lisäystä. Räppänä auki ajelen oikeastaan aina..
Ei myöskään päälaella oleva aukko metelöi, vaikkakin sen toiminta on mennyt hieman jäykäksi. Olisko sulla mennyt sinne joku roska, joka aiheuttaa ääntä?
Avausmekanismiakaan en koe mitenkään hankalaksi, vaan saataahan se tosiaan paksut hanskat kädessä sitä ollakin.. En tosin mielellään käytä edes kalvohaskoja, sillä ne hiostaa ja mielestäni ohuemmilla ja kalvottomilla hanskoilla on mukavampi ajella muutenkin. Jotenkin parempi tuntuma.. Niin, onhan tuossa mun mopossa kahvalämppärit, eli ohuemmillakin pärjää aika pitkälle.
Aurinkovisiirin toteutus..? Ei mitään ongelmaa - ei conseptin, eikä C2:sen kanssa. Ongelma syntyy tietääkseni silloin, kun sulkee aurinkovisiirin sormin työntämällä. Kun käyttää sitä nappulaa, niin ei tule ongelmia, ei ainakaan mulle ole tullut. Tosin 5 vasta kesää suupertteja on ollut.
Mulla ei ollu C2:sen kanssa mitään muuta ongelmaa, kuin sen istuvuus päähän ensi alkuun. Otsassa oli pari pientä kohtaa, jotka painoi päätä niin maan vietävästi ja leukajuttu oli alkuun ahdas ja outo. Vaan otsankohdalta kun hieman peukalolla painoin niitä paria paikkaa, niin antoihan se styroksi periksi ja ongelma loppui. Leukasuoja muotoutui sitte käytössä, eikä ole alun jälkeen vaivannut.
Enempi huono ostos se consepti oli aikoinaan. Ei siinäkään muuten mitään, mutta suhinat oli liikaa ja tulppia sai käyttää aina maantiellä. Nykyisen kanssa tulpat on unohtuneet.
Niin joo, ihan kokemuksestatiedän, että ne huurteenestoominaisuudet heikkenee, jos visiirin sisäpintaa pesee pesuaineella. Ja jos haluaa hävittää moiset ominaisuudet kokonaan, niin silloin kannataa voidella sisäpintaan jotain huurtumisen estoainetta. Sisäpintaa saa pestä vain ja ainoastaan vedellä, kertoi Tokimoton myyjä.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Paras kaikista tähänastisista.![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Oon kanssa tykänny S1:stä. Piti ostaa heti kaksin kappalein. Saa sit väriä vaihdella mielen mukaan.(eppu @ Syys. 16 2006,18:35) kirjoitti
Aluksi hippasen tiukka vetästä päähän. Korvakoruista joutu luopumaan vähäksi aikaa, mutta sattumalta yhdellä shoppailuturneella löyty tillalle paremmat. *
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Yli 20kkm ajeltu ja hyvä on potta!
Aiemmin oli BMW:n System 4 ja Suupertti on merkittävästi parempi.
Tyyppivikana C2:ssa on automaatti-irtoava päälaen sisäpehmuste.
Pistin piruuttani takuu korjaukseen Saksaan.
Korjaus kesti 1kk ja sen jälkeen on pysynyt kalotti paikoillaan.
-Vinguin tietysti korjauksen ajaksi C2:n käyttööni.
Ja FogCity:n kalvo visiirin sisäpinnalle niin ei tarvitse huurtumisen kanssa tuskastella.
Äänitason kanssa ei valittamista, sopii mun mopon visiirin ja pituuteni kanssa hyvin.
Kaikkea kannattaa kokeilla paitsi omaa siskoa ja kansantansseja
Itsellä oli ensin concept johon olin tyytyväinen, kolarin jälkeen C2, joka on kyllä vähän painavempi kuin concept mutta muuten sopivampi päähän. Melu ei kummassakaan häirinnyt, mutta tuossa huomasin ovelan asian. Kun laitan musiikkia soimaan Autocomin kautta niin tuntuu kuin kypärämelu katoaisi, ei tarvitse edes kovaa soittaa. Toimiiko tuo vähän kuin ne 'aktiiviset kuulosuojaimet'? Visiirin ulkopintaan olen laittanut 5sateesta litkua, voi ajaa jopa sumulla kun vesi pisaroituu ja vierii pois visiirin pinnasta. Kolarin jälkeen olin tyytyväinen kun oli avattava kypärä, eipä tarvinnut niskaa venyttää kun ottivat kypärän päästä onnettomuus paikalla.![]()
Itellä on keikkunu concept pari kesää päässä, ja pari viritystä oon tehny että on hiljentyny. Ensin otin pois sen joutavan kotelon johon muka pitäis puhelinnumeroita laittaa, ja toisena pyörästä pleksi veke. Tulppia on silti pakko pitää kun putket mökää sen verranHuurtuminen on kyllä ollu legendaarista alusta alkaen...
...and music? Well, it's just entertainment folks.
S1:n ostin minäkin. Verrattuna aiempaan edestä avattavaan pottaan (ei Schubert) ero on huima. *Kun en käytä silmälaseja, niin ajattelin että S1:n olisi mukavampi ajossa kuin Ceet. Ja on kyllä tosi hyvä kypärä... enpä parempaa ole vielä kokeillut. * *
edit: *tää voi olla poliittinen itsemurha sanoa täällä, mutta ensimmäinen asia minkä S1:n kanssa tein oli jynssätä kuuman veden kanssa ohut "muovimainen" kalvo visiirin _sisäpuolelta_ pois. Visiiri kun huurtui minusta liikaa, ja tutkittuani pintaa totesin siinä Einsteinin ottein olevan em. viritelmän, jota en aluksi huomannut. Voi olla että oli huurteenestoon tarkoitettu kalvo, suojaava kalvo tms. - en tosiaan tiedä. Nyt kypärä toimii kuitenkin kuin unelma, mukaan lukien huurtumattomuus...
edit 2: ja skeidaa kanssa, huurtuu vieläkin... ja paljon
CBR 1100 XX