Katso äänestykset tulokset: mikä vaikuttaa renkaan ostossa eniten -

Äänestäjät
212. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • kulutuskestävyys

40 18,87%
  • kuivapito

54 25,47%
  • märkäpito

18 8,49%
  • hinta

21 9,91%
  • itse hyväksi koettu

51 24,06%
  • kaverillakin on

7 3,30%
  • kuvio

8 3,77%
  • teräsvyörengas

0 0%
  • tekstiilivyörengas

0 0%
  • mainoksen uhri

13 6,13%
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
    Kausi alkaa kohta ja viime syksyn lopulla loppuunpoltetut kummit pitäisi uusia mutta millä kriteerillä
    t. ya-ma-ha
    papan vetreyttä lisää hevosvoimat persiin alla
    Laitoin että mainoksen uhri, mutta todellisuudessa siihen vaikuttaa monet seikat. Toisten vastaavien pyörien käyttäjien kertomat, hinta , pito-ominaisuudet , saatavuuden helppous, omat kokemukset, ym...
    itse hyväksi koettu...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
    Kun ei oo niin paljoo kokemusta eri merkeistä, ni joutuu aina lukemaan kaikenmaailman foorumeita läpi ja kyselee vinkkejä... Eli siis sama merkki, joka on kaverillakin
    Kawasaki ER-5 '99 --> Kawasaki Z 750 '05 --> Yamaha YZF R1 '05 --> polkupyörä (Mitä kivaa ensi kesälle radalle?)
    Vastasin kulutuskestävyys, mutta se ei ole yksinään se vaan kulutuskestävyyden ja ajo-ominaisuuksien suhde (omaan tarpeeseen). Josku takavuosina oli joka korealainen Fong, jota ei ajamalla saanut millään loppuun. Mutta ei se sitten sateella paljon enempää pitänyt kuin kesärenkaat jäisellä tiellä.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Itse ainakin valitsen turvallisen...

Muotijutut yms subjektiiviset mielipiteet kyllä kuuntelen (nuoren motoristin usein kannattaakin... ) , mutta muodostelen sitten oman mielipiteeni ja valkkaan mahdollisimman turvallisen oletettuihin olosuhteisiin... Suomen kesässä arvostaisin märkäpidon korkealle...

Toivoen ajatusmalli kannattaa pitkässä juoksussa...
    Kun kyvytön käskee halutonta tekemään tarpeetonta, on epäonnistumisen vaara erityisen suuri...

Ei vain voi olla vähän raskaana tai puolineitsyt... Sitä vaan joko on tai ei ole...
    Kylläpähän se pito ratkasee millä renkaalla minä ajan. Ajan pääsääntöisesti lyhyttä työmatkaa ja siirrryn paikasta toiseen. Renkaat eivät ehdi juurikaan lämmitä lyhyillä matkoilla jotenka käytän seokseltaan pehmeämpiä ratarenkaita. Noita renkaita jää sopivasti kesän rata-ajoista niin ajan niistä kohtuu kuntoisilla vielä kadullakin.
    Yamaha R6R -07
    Mainoksen uhri.
    Jos joku saa jossain täydet pisteet ja viisi tähteä sen on pakko olla hyvä...

Z6 on ensi suven kumi ;p
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
    Ne renkaat, jotka kuuluu mun valintaryhmään, on kaikki erittäin hyviä. Joten otan sen, minkä halvimmalla saan.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
    Lainaa (janne-ki @ Maalis. 07 2007,21:07) kirjoitti
    Renkaat eivät ehdi juurikaan lämmitä lyhyillä matkoilla jotenka käytän seokseltaan pehmeämpiä ratarenkaita.
    Eikös ratarenkaat nimenomaan tarvitse olla lämpimiä toimiakseen?
    Ja siten ei sovellu tuohon tarkoitukseen lainkaan.
    Pistin "mainoksen uhri". Itelläni vaikuttaa tietysti tuon vertailujen lisäksi mm. hinta, kuvio, märkäpito ja kulutuskestävyys(semmonen vois olla jees, missä reunoilla pehmeämpi seos ku keskellä).
    Renkaan vaihto?
    Eikö olekaan pakko vaihtaa pyörää, kun kumit käy sileäksi? *
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
    Minulla ainakin vaikuttaa ajotyyli. Mutta tottakai sitä tulee kuunneltua kaveria, luettua testejä ja mentyä mainosten uhriksi. Kai se sitten on jonkinlainen yhteensattumien summa.
    Honda VTR 1000 f

All for one

Tom *& Jerry team
    Ilman mainosta en kyseisistä rinkuloista varmaankaan tietäisi, kun eivät tunnu kovin yleiset olevan..
    Jotenka mainoksen uhri, joskin sitä kautta itse hyväksi todettu ja samoilla misukan pilot power 2ct satsilla jatketaan vastedeskin.
    <span style='color:#650D10'>R6Raato </span>
    Pitäs olla rasti ruutuun vaihtoehtoja...niin moni asia vaikuttaa kun etsii uutta ehdokasta vakirenkaaksi. Mutta kun on hyvän kerran löytänyt ei sitä hevin toiseen vaihda ellei joku toinen ole kokeillut vaihtoa samananlaisella mopolla ja todennut hyväksi.
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
    Ei pysty valitseen näistä yhtä ja oikeaa, moni seikka vaikuttaa.
    Pito, profiili ja hinta. Lähinnä.
    On helvetin vaikeaa selvitä elämästä hengissä
    Lainaa (Xtreem @ Maalis. 07 2007,22:08) kirjoitti
    Renkaan vaihto?
    Eikö olekaan pakko vaihtaa pyörää, kun kumit käy sileäksi? *
    Joskus duunikaveri kysyi kuinka usein olen vaihtanut renkaat pyöriini?

En ikinä olen vaihtanut renkaita, vaan kokonaan uuden menopelin

Tosin nykyisillä ajoilla on joutunu vaihtamaan useampaankin kertaan kesässä...

Moni seikka ja minkälaista ajoa on tiedossa vaikuttaa myöskin. Takanakkia saatetaan vaihtaa kesken kaikenkin...
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    Ite customiin hyväksi kokemaani Misukkaa etsin, ja ostan sieltä, mistä halvimmalla saa. Niin se menee.
    Jalkapohjat edellä, sillä pää on tärkeä.
    "Itse hyväksi koettu",

koska se kattaa nuo kaikki muutkin puolet (tai siis ainakin on itse kokenut jokaisen ominaisuuden riittäväksi hinta-laatu-suhdetta myöten).
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
    kyllä tuo itse hyväksi koettu :P
    600rr
    Kuvion pitää näyttää hyvältä
    Juu, en ole ottanut aamulääkettä...
    Lainaa (Temex @ Maalis. 08 2007,09:12) kirjoitti
    Kuvion pitää näyttää hyvältä *
    Osaatko määritellä millainen kuvio näyttää hyvältä? Slicks:it vissiin täysin "off" kun ei oo kuviota ollenkaan?

Edit: Itse jotenkin pidän ulkonäöllisesti semmoisista joissa ei mene mitään poikittais-uria siitä keskeltä kulutuspintaa, eli se keskus sais olla ihan kuvioton.. Makuasia kai..

Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
    Asioita joita arvostan renkaassa
    - Ajomukavuus (ajotuntuma)
    - Märkäpito
    Nämä varmaan tärkeimpinä, joskin viime kesä kokeilu Busan takarenkaana pirelli super corsa pro ei onnistunut kulutuskestävyyden osalta. Rengas oli mukava ajaa ja piti hyvin myös syksyn (alku talven) keleillä, mutta kulutus oli kovaa.Renkaalla on ajettu nyt n. 3 000 km ja epäilen sen kokonais ajokilometreiksi korkeintaan 4 000 km.Renkaasta oli itsellä hyviä kokemuksia edellisen pyörän kanssa, radalla ajettuja renkaita olin ostanut kaverilta ja 1100 zzr alla käytetty rengas kesti kuitenkin 7-8 000 km hyvin. Elikkä tälle kesälle täytynee kokeilla jotain muuta, olisko vaikka misukkaa ...
    off topickina enää 50m tietä tallin edestä sulaks niin ajokausi alkaa.
    Minun vaihtoehtoni olisi ollut "testimenestys", toki hintakin vaikuttaa aina.
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
    Lainaa (LaMasquerade @ Maalis. 08 2007,09:15) kirjoitti
    Lainaa (Temex @ Maalis. 08 2007,09:12) kirjoitti
    Kuvion pitää näyttää hyvältä *
    Osaatko määritellä millainen kuvio näyttää hyvältä? Slicks:it vissiin täysin "off" kun ei oo kuviota ollenkaan? *

Edit: Itse jotenkin pidän ulkonäöllisesti semmoisista joissa ei mene mitään poikittais-uria siitä keskeltä kulutuspintaa, eli se keskus sais olla ihan kuvioton.. Makuasia kai..
    Bridgestonen sadekelinrenkaissa on hyvän näköinen kuvio.
    Kuvioitu slicki on kans kaunis

En voi sietää esim. Metzelerin katurenkaiden kuviointia.

testit maksettuja mikä rengas pärjää testissä parhaiten yleensä huonoin kulutus kesto. ensin oli br oli entine sit laitoin z6 niin olin uuteen tyytyväisempi kaarre käyttäytymisen vuoksi mutta uusi kuluu nopeammin kun br ja sitten vaihdoin uuden pyörän niin siinä alla br niin taas huomasin että z6 takana mukavempi kaarteessa espanjasta tilataan renkaat saa takarenkaan hinnalla kummankin renkaan jos suomen hintaan vertaa ja kun tilataan porukalla 10kpl kerralla niin tulee rahtivapaasti kotia asti. ja kun tilattu jo parin vuoden ajan niin maksetaan vasta kun renkaat tulleet! jos tarvitset renkaita edullisesti otahan yht.
    honda cbr 1100xx -97 honda cbr 1000rr -06
    Pitäisi olla pitoa niin kuivalla kuin sateella ja kestääkin olisi jonkun kilsan hyvä, tämä siis kadulla.

Radalla pitäisi kuivalla olla mahd paljon pitoa, kulutuksella ei ole niin suurta väliä ja sateella en varmaan radalle viitsi mennä. (vannomatta kuitenkin paras)

Kadulle oma setti ja radalle oma setti.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Vastasin kuivapito. Aikuisten oikeesti vaikuttaa myös märkäpito, kulutuskestävyys, ja vähän hintakin.
    Ninja forever, man!
    Jos yx vaan valitaan, niin kai se on oltava toi kuivapito. Pidän kai itsestäni niin paljon, että ajattelen turvallisuutta. Sateella en pahemmin ajele, mutta kyllä märkäpitoakin pitää olla. Hinnalla ei sinänsä ole niinkään suurta merkitystä.
    RF 900 R -97
    ZZR 1100 -99
    GSX 1300 R k6
    GSX 1300 R k9
  30.  
    Pito ja kuvio
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen