Kannattaa säätää se visiiri tiiviiksi... Varsinkin jos käyttää niitä tummennettuja visiirejä. Köpin viestiin vastatakseni, kyllä se AGV kestää sen mitä se tarvitseekin ihmisen päätä suojatakseen.(opazi @ Syys. 05 2006,21:18) kirjoitti
Mulla on kokemuksia Araista ja Shoeista. AGV:n kypärääkin ehdin jo hypistellä mutta tosiaan se viimeistelyn taso (ainakin gp-pro) oli aika onneton mutta tokihan se hintakin on hivenen toinen kuin A:lla ja S:lla. Suosittelisin myös kokeilemaan X-liten tuotteita kun tuntuvat pärjäävän testeissä ja hinta/laatukin on kohdallaan. Itse kävin suurimman väännön keväällä juuri X-liten ja Shoein välillä ja päädyin Shoei Raid II:een. Tyytyväinen olen ollut, vaikka äänekäs kypärä onkin ensitseen verrattuna (Arai Maverick) mutta onneksi on myös ne tulpat keksitty...
Merkkejä ei kuitenkaan ihan kauhiasti kannata tuijotella. Osta se mikä päähän sopii, niin kuin jo niiiiin moni on todennut!
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Jep, niinpä on ne rilliurat, helpottaa huomattavasti elämää jos laseja käyttää.(Jassu @ Syys. 01 2006,22:07) kirjoitti
Ja tosiaan, älä tuijota merkkiä vaan osta sellainen mikä päähän sopii ilman kikkailuja, eli ei paina mistään mihinkään.
Mulla oli Shoein Z-one (on vieläkin, muorin päässä) kesällä sitten päätin vaihtaa kypärää ja kolusin eri merkkejä ja malleja läpi. Kuinka ollakkaan, loppupeleissä käteen jäi toi Shoien Raid II, vain ja ainostaan sen takia, että se istuu päähän täydellisesti. Z-oneen verrattuna ilmastointi ym. on alkeellisempaa, mutta niin hintakin on matalampi, toisaalta näkyvyys taas huomattavasti parempi, koska leukaosa on matalampi.
Eli anna pääs valita se kypärä![]()
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Niin ja käy koeajamassa niin tiedät miten se heiluu päässä ajossa.
Kokemuksesta voin sanoa että AGV antaa fyllien puolesta enemmän periksi kuin Shoei, ainakin gp-pro teki näin.
Viikon jälkeen XS kokoinen AGV alkoi pyörimään päässä vaikka aluksi oli todella tiukka. Shoein z-onessa taas aluksi tiukka kuuppa muotoutui juuri passeliksi.
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Joka potan kanssa tarvitsee tulpat! Jopa Suupertin!!!!(Kawa600 @ Syys. 01 2006,16:56) kirjoitti
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Kylläpä auttoi säätäminen! Olikin muutaman millin(JP_445 @ Syys. 06 2006,15:09) kirjoitti
rako yläosasa. Ei tullut mieleenkään kaupassa tsekata
että vois tommosta olla. No, nyt hiljeni ja viimakin väheni.
Ja alkoi niitten venttiilienkin asennoilla olla jotain merkitystä.
Kiitti vinkistä.
Hornet 600 -99
VTR 1000 -99
ZRX1200R -06
SpeedTriple -08
Busa -09
FXDCI -06
FXS -11
Mulla Arain condor, oli paras omassa kuupassa, tuli sovitettua myös chaseria ja astroa. Miehellä muutaman vuoden vanha Arai NR3 johon on ollut todella tyytyväinen, siksipä minäkin suunistin Araita sovittelemaan.
Condor oli edullinen (330€) ja vaikuttaa & tuntuu hyvälle vaikkei kilsoja sen kanssa ole takan kuin muutama sata, alkuun oli pää kipeäni/huono olo uudesta kypärästä, mutta kun muototui mun päähän niin olokin parani. Edellinen "merkitön/en muista merkkiä" kypärä oli kauhea, suhisi ja pyöritti päätä pahasti, oli aina pakko olla pää vinossa, kun vauhtia +100km/h.
Näköjään kukaan ei ole juurikaan maininnut Schuberthista, niin mainitsenpa sitten minä:
Ihan samaan hintaluokkaan ei Schuberthin S-1 mahdu, mutta yksivärisenä kuitenkin alkaen 419,- ja siinä sekä aerodynamiikka, että hiljaisuus on kohdallaan. Lisäbonuksena tulee vielä kätevä legendaarinen aurinkovisiiri.
Kannattaa testata ja todeta onko tuo omaan päähän hyvä. Jos hiukan suurempi paino eli 1525g versus esim. Shoei XR-1000:n 1300g ei haittaa, niin mukavuus on taattu. Oikean muotoisessa päässä ei S-1:n kanssa tarvitse korvatulppia lainkaan. Melu on niin vähäistä. Mutta tuo riippuu siitä kuinka hyvin korvien pehmusteet sopivat itse kunkin päähän. Joillakin sekin tarvitsee tulpat vaikka markkinoiden ylivoimaisesti hiljaisin kypärä onkin.
Vertailu kannattaa, sen voin luvata.
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Kyl se aika pääkohtainen on tuo kypäräjuttu. Shoei z-one oli ja olin erittäin tyytyväinen nyt sitten jouduin hommaamaan Arain RX-7 sanotaan että iski kerralla paremmaksi. Istuvuus ainakin minulle oli arain kypärissä paljon parempi kuin shoein. Joten ei tulevaisuudessa ole ongelmaa valita kypärää jos pehmusteet pysyvät samoina.![]()
busanistit +200mph club finland
Shoei Raid II:n uriin rillit istuvat suhteellisen hyvin. Ja ainahan toki buffi kypärän ja rillien välissä.
Täysin pääkohtainen asia tuo kypärä, mutta tähän kalloon RII sopii kuin räkä sieraimeen.
Kun oli alle 400 €:n kypäristä kyse, niin RII on ilman teippejä siinä 350 €. Teipeistä satku lisää, joten ulkonäkö maksaa.
Oivallinen visiirimekaniikka RII:ssa lisäksi. Pinlockin kanssa saa sitten henkihuurut pois, joskin aika hyvä etupään ventilointi ko. kypärässä. Takana sivuilla voisi kyllä olla jotkin lisäläpät.
-hh-
edit:typo poistettu
Kypärähän on pääkohtainen juttu ja aina kannattaa kokeilla mahdollisimman montaa eri mallia ja valmistajaa.
Itselläni pää muistuttaa muodoiltaan lähinnä alienia, eli pitkä ja kapea ja mikään muu potta ei istunut päähän hyvin kuin AGV:n kalleimmat mallit.
Olen kokeillut kaikki yleisimmät ja isoimmat merkit. Meinasin tällä kerralla ostaa AGV-Pron vaikka värit ei sopinu kunnes kokeilin X-lite 801R:ää. Istu todella hyvin. Sitä sai mattamustana ja otin semmosen.
Laadussa ei ole mitään eroa AGV:hen, mutta X-lite XL koko on huomattavasti fyysisesti isompi (leveämpi) kun vanha Quasar kokoa XL. No onneksi musta pienentää![]()
Osta X-Liten X801R. Aivan huippukypärä loistavalla istuvuudella. En vaihtais mistään hinnasta pois.
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Ja näyttäis olevan tullut tarjouksiin kliks
ollaan emännän kanssa hommattu arait ja valittamista ei ole ollut.
Itselläni szf ja emännällä astro j.Kypärät hinnakkaita mutta mitäpä sitä ei tekisi päänsä ja turvallisuutensa vuoksi.astroon hommattiin vähän paksummat sisäpalat ja istu päähän tosi napakasti.
Kyllä tuolla S1:lläkin tulpat tarvii vaikka se istuisi kuin hanska päähän. Tosin sen verran hiljainen se on, että alle tunnin matkat heitän ilman tulppia. Visiiri ei ole kyllä ainakaan omassani kovin huurtumaton, mutta saahan siine 70 euron lisähintaan pinlock-visiirin, jota jotkut väittävät huurtumattomaksi. Muuten on kyllä jämäkämmän oloinen kypärä verrattuna moniin muihin merkkeihin. Toinen korva meinaa irrota kypärää pois ottaessa, mutta vika lienee korvassa eikä kypärässä(Italowestern @ Syys. 07 2006,19:57) kirjoitti
Vasen korvaparka. Niinhän se on, ettei inehmo ole symmetrinen, mutta insinööri on.(pajazo @ Syys. 13 2006,21:48) kirjoitti
-hh-
Kysy BikeWorldilta Arain "viimevuoden mallia" itse sain 25% alennusta kun ostin semmoisen.Arai paras kypärä![]()
Suzuki GSX 1400-05
Tulipa X-Lite 801 R haettua ('kun halavalla sai', S.Wilen) ja ensi tuntuman perusteella (tai siis toisen, ensi tuntuma tuli kaupan koepotalla):
- istuu (mun) päähän hyvin
- kevyt
- visiiri toimii jämäkästi (Pinlock tuli myös, + 25 €)
- ei erityisen hiljainen, edellinen halpis-Vemar on melkein hiljaisempi
- päähän laitto ja poisotto vaarantavat ohimoiden ja korvien terveyden
Nenätötsä tuli otettua pois jo melkein heti, kun se hieroi kolvin päätä ja vaikeutti ratkaisevasti kutiavan nenän raapimista.
"Älä koskaan siirrä huomiseksi sitä, minkä voit tehdä ylihuomenna." (Mark Twain)