Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 49:sta
    Jos talvella ostaisi uuden kypärän, mutta arai ja shoei on aika tyyriitä, niin onko agv hintansa väärtti, joku alle 400€ kypärä?
    itselläni on http://www.arai.brandt.fi/mallisto.p...1&id=31&vari=2 ja voin suositella kyllä vaikka on pikkasen kalliimpi.
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Mikko -84 @ Syys. 01 2006,15:16) kirjoitti
    Jos talvella ostaisi uuden kypärän, mutta arai ja shoei on aika tyyriitä, niin onko agv hintansa väärtti, joku alle 400€ kypärä?
    Osta se mikä päähäsi sopii parhaiten. Kyllä jokaisella noista merkeistä löytynee myös pienemmästä hintaluokasta jotain...
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Se mikä parhaimmalta omaan päähään sopii.

AGV:sta mulla meni maku, kaksi viimeisintä testiä todisti, että niissä on huonoin iskunvaimennus/kuoren kesto, kyseessä oli kuitenkin niiden mallit GP-Pro ja Ti-Tech (eli kalliimmasta päästä).

Shoeita saa ainakin sopivasti maailmalta. Mut muista sit tulpat niiden kanssa.
    Halpuus houkutteli.
    AGV gp-pro pikkusen reilu 300.
    Ei vielä isommin kokemuksia.
    Hornet 600 -99
    VTR 1000 -99
    ZRX1200R -06
    SpeedTriple -08
    Busa -09
    FXDCI -06
    FXS -11
    Nolan, Marushin... Onhan noita hyviä merkkejä paljonkin. Kannattaa ottaa se mikä parhaiten siihen pähkinän päälle passaa.
    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
    Lainaa (Köpi @ Syys. 01 2006,15:25) kirjoitti
    Shoeita saa ainakin sopivasti maailmalta. Mut muista sit tulpat niiden kanssa.
    tarvii ne tulpat Arainkin kanssa..
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    Mulla oli shoei ja ainainen ongelma kun silmälasit ei sopinu kunnolla siihen. Ja sitäpaitsi se painoi otsaa ikävästi.
    Sovittelin kaikki mahdolliset edulliset mallit ja merkit ja kaikissa sama ongelma, silmälasit.
    Sitten sattui käteen Arai ja silmälasit sopi siihen kuin nyrkki silmään ja muutenkin tuntui heti omalle.
    Enää en vaihtaisi pois on se niin hyvä. Ja itseasiassa hiljaisempi kuin Shoein kypärä. Kirpaisi vähän hankintahinta, mutta eipä se tässä konkurssissa enää tunnu.
    -Honda VFR 800X Crossrunner-
    -Kawasaki Z 750 S-
    -Suzuki GSF 600 S Bandit-

"Elämä on ihmisen parasta aikaa" -Matti Nykänen
    Mulla OLI X-Spirit Shoei ja nyt on XR-1000
    ja henk.koht erittäin tyytyväinen...

edelliseen viestiin, että XR-1000 on ns. suunniteltu "kakkulapäille"...

oli..CBR 600 RR...
    oli..KTM 620SC...
    oli..RM-Z 250...
    M1800
    Lainaa (tuosar @ Syys. 01 2006,17:07) kirjoitti
    Kiitos tiedosta. Pistän korvantaakse, kun näistä kakkuloista ei kuitenkaan eroon pääse.
    -Honda VFR 800X Crossrunner-
    -Kawasaki Z 750 S-
    -Suzuki GSF 600 S Bandit-

"Elämä on ihmisen parasta aikaa" -Matti Nykänen
    Osta se mikä parhaiten päähän sopii...itse pudottaisin kyllä AGV:n pois listalta, noihin kahteen muuhun verrattuna tuntuu aivan paskalta ja paljon huonommin viimeistellyltä. Itsellä Arai kun sopii päähäni Shoeita paremmin.
    Juu tottakai se mikä istuu parhaiten. Jonninverranhan noissa on eroja esmes ilmankierron, pleksin lukituksen/pikasäädön jne suhteen ja testejä niiden osalta varmaan löytyy pilvin pimein. Hankala pleksinvaihto kuitenkin on pieni paha sen rinnalla jos kypärä tuntuu epämukavalta. Suojaa varmasti löytyy noista kaikista vaihtoehdoistä yhtä paljon tuossa hintaluokassa.

Ite jouduin kiertään useamman liikeen ja sovittamaan varmaan kymmeniä pottia enneku tyydyttävä löytyi. Nyt, vajaan parin kuukauden istuttamisen jälkeen, alkaa tyydyttävä Shoei Raid II tuntumaan kohtuulliselta. Silmälasit ei tahdo siltikään istua kypärään ja silkkihuppua on pakko käyttää, muuten lähtee nahat korvanlehdistä kun kypärää vetää pois (kaulatoppaukset on melko paksut). Toivottavasti toppaukset muototuvat vielä hieman lisää ajan kanssa.
    Värivalintaankin kannattaa kiinnittää huomiota. Värikkäämpi=näkyvämpi. Ittee harmittaa kun tuli musta ostettua, mutta olin niin tuskastunut sovittamiseen että oli pakko ottaa sopivasta mallista se mukaan mitä hyllystä löytyi.

Edit: näköjään oli muitakin joille ei kakkulat istu Shoeihin. Kiinnostaisi saada kommentteja silmälasien käyttäjiltä lisää. Mikä on hyvä malli?

* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Toki kierrät ja koitat mikä sopii. Mulla on Arai ja Agv koska shoei ei tuntunu isuvan ollenkaan ja nyt tuntus että mulle sopivampi on noista Agv.
    Lainaa (tuosar @ Syys. 01 2006,17:07) kirjoitti
    Taitaa kuitenkin mennä tapauskohtaisesti.
    Minulla nimenomaan XR-1000 istuisi muuten upeasti mutta
    painaa korvan takaa kakkulan sankoja niin että lasit valuu nenälle.
    Agv sitävastoin toimii.
    Lainaa (SamiN @ Syys. 01 2006,20:29) kirjoitti
    Edit: näköjään oli muitakin joille ei kakkulat istu Shoeihin. Kiinnostaisi saada kommentteja silmälasien käyttäjiltä lisää. Mikä on hyvä malli?
    Jaa-a. Minulla on Shoein Raid II ja prillit. Istuu aivan loistavasti, varsinkin lasien päähän laitto operaatioon olen ollut erittäin tyytyväinen. Minkään sortin tunkemista ei ole tarvinnut suorittaa. Arain ja AGV:n kanssa oli se ongelma, ettei kypärä tukenut tarpeeksi sivulta, otsaan vain painoivat. Kyllä se on niin tapauskohtaista, että muiden tekemät kommentit taitaa pitää jättää ihan heidän omikseen. Tosin ainahan kysellä saa .
    - Vain hitailla on kiire -
    Lainaa (Ertzi5 @ Syys. 01 2006,16:57) kirjoitti
    Mulla oli shoei ja ainainen ongelma kun silmälasit ei sopinu kunnolla siihen. Ja sitäpaitsi se painoi otsaa ikävästi.
    Tuli tuosta otsaa painamisesta mieleen että mulla painoi alkuun myös ikävästi, mutta ainakin mulla auttoi se, että laittoi potan ns. "oikein" päähän = ei takaraivolle, vaan silmikon yläreuna kulmakarvojen tasalle. Sen jälkeen potta on kokonaisuudessaan tuntunut istuvan paremmin.

* Tuubi
    AGV sopii parhaiten meikäläisen kaaliin.
    CBR 600 F ->
    ZX-6R
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Minzi @ Syys. 01 2006,21:56) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Syys. 01 2006,20:29) kirjoitti
    Jaa-a. Minulla on Shoein Raid II ja prillit. Istuu aivan loistavasti, varsinkin lasien päähän laitto operaatioon olen ollut erittäin tyytyväinen. Minkään sortin tunkemista ei ole tarvinnut suorittaa.
    Toi on ihan mallista kiinni, Raideissa on sangoille urat mitä taas esim z-onessa ei ole.
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Mulla vaan nuo "urat" ohjaa kakkulat ihan väärään kohtaan naamaa vaikka kuinka koittaa potan asentoa hieroa .. Hupun kanssa saan aseteltua ihan ok.
    * Tuubi
    Minkäs sitä päälleen mahtaa?
    Hornet 600 -99
    VTR 1000 -99
    ZRX1200R -06
    SpeedTriple -08
    Busa -09
    FXDCI -06
    FXS -11
    Lainaa (Kälähän @ Syys. 01 2006,22:37) kirjoitti
    Minkäs sitä päälleen mahtaa?
    nosepäse..

silläpä oikeastaan kiinnostaakin nuo muut vaihtoehdot.

nimim. kiristääkö pipo? No ei mutta xs ahistaa vähän
    * Tuubi
    Moi

Huutelenpa tähän omatkin kokemukseni *

Keväällä ostin kypärän ja aluksi katselin vain SHOEIn malleja, jostain syystä...ne vaan makselivat aika hyvin suomessa, eli olisin tuollaisen melkoisella varmuudella tilannut nahkahousuilta. Z-one mallina miellytti ja Radius TC1 / TC2 / TC5 värityksellä oli silloin aivan sairaan siisti ( vieläkin v'tuttaa kun tuollaisen näkee jonkun päässä, kun se on vaan nii hlvetin hyvän näköinen potta *)
    http://www.mlol.de/html/shoei1.html
    No, tuon Z-onen valmistus on loppunut, enkä suomesta (allrightin vantaan myymälästä * )löytänyt sopivaa kokoa, joten istuvuudesta ei saanut täyttä varmuutta.

No, menin sitten huvin vuoksi käymään Frank Nymanilla ja siellä oli jotain SHOEIja, mutta sitten koin ahaa-elämyksen Arain kanssa ja Condor malli sopi päähän kuin se olisi siihen tarkoitettu, kaiken kukkuraksi Retro-värityksinen http://www.mlol.de/html/condor.html oli alennuksessa, eli 330e. Käsittääkseni myyjä sanoi vielä väärän hinnan, se oikea tarjoushinta olisi ollut kuulemma 350e
    Noh, vaimoke sanoi värityksestä että se on niinkuin minulle tehty kun on ruutulippuja ja kaikkea.
    Yhden kauden ajettua olen kypärään hyvin tyytyväinen ja lasit sopivat hyvin pottaan. Vika/ominaisuus on se, että välillä lasit huurtuvat, pitäisikö niihinkin asentaa pinlockit *
    Visiirin avaus/sulku on oikein hyvä.

Eli kannattaa suomessakin shoppailla ja kokeilla kaikkia malleja, joita käteen vaan sattuu. Sopivia tarjouksia voi tulla vastaan yllättävissä paikoissa...

Condorin ominaisuuksiin kuuluu tulppien pito >100km/h vauhdeissa. Käsittääkseni ominaisuus koskee suurinta osaa kypäristä. Parilla kaverilla on suupertin S1 ja se on kuulemma hiljainen potta, toinen plussa siinä on integroidut aurinkolasit * , mutta muotoilultansa ja väreiltänsä se ei ainakaan minua miellytä.

Jos nyt hankkisin kypärää, niin harkitsisin vakavasti suuperttia, ensin olisi tietenkin otettava kaverilta potta lainaan ja itse todettava se hiljaisuus omassa prätkässä ( molemmilla jätkillä on nakupyörät, itse ajelen tuplakuplan pyörteissä).

-Pasi-
    <p>1290 Superduke GT</p>
    Ostin keväällä Raid II ku istu omaan päähän parhaiten. Eikä ole ongelmia edes aurinkolasien kans ku on ne ohjurit mitkä vie sangat oikeisiin paikkoihin ku kypärä oikeessa asennossa.

Kypärä myös hiljeni huomattavasti ku ostin WhisperKit:n siihen joka pienentää pääreiän kokoa
    Nyt kun nousee plexin yläpuolelle nii lähes täydellinen hiljaisuus koittaa joka naku kuskeilla on aina....
    Kaikki on siistiä minkä itte tekee!!

Honda CBR600F -98
    ex-Honda CBR1000F -98
    ex- Honda CBR600F -93
    Arain potta sopi omaan päähäni loistavasti ja on sopivat kolot silmälaseille aivan eritavalla kuin entisessä shoeissa. Pyöränkin kaadoin juuri melkoisen rajusti ja löin pääni oikein reilusti maahan mutta ei edes silmälasit taittuneet. Kypärä tosiaan pelasti hengen enkä enää tulevaisuudessakaan tinkaa turvavarusteissa jos uuden pyörän joskus hankin. Kohta kun polvi vielä taittuu normaalisti voi lähteä kävelemään, sitä odotellessa.

Taitaa tuo auto kuljettaa tosin muutaman kesän eteenpäin taas, on se vaan senverran turvallinen ja tylsä peli =)
    98% of all statistics are made up

Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
    Ainakin ilma vaihtuu tässä AGV:n GP-PRO:ssa
    X-peediin verrattuna. Perkele kun tulee vesi
    silmistä vaikka pitäis olla kaikki venttiilit tukossa.
    Vauhtia tosin oli enemmän kuin lääkäri määrää...
    Hornet 600 -99
    VTR 1000 -99
    ZRX1200R -06
    SpeedTriple -08
    Busa -09
    FXDCI -06
    FXS -11
    Jotain kokemuksia omista potista:
    Aiemmin, vuosien varrella, käytössä ollut Shoei Raid ja Z-one, X-liten 901 ja nykyinen Arai Condor. Eipä noista edellisitäkään moittetta, suurin osa mennyt vaihtoon ratalipoissa. Aikanaan X-liten 901:stä katkesi hihna, ja Stormi antoi huollon ajaksi 801:sen ja olipa todella hiljainen kuuppa, kaikkiin tähän mennessä käyttämiini verrattuna. En ole vastaavaa kokenut senjälkeen. Tietty nämä on aina käyttäjä- ja pyöräkohtaisia juttuja.
    Nykyiseen Condoriin olen kovin tyytyväinen. Ei ole tuuliherkkä ja istuu päähän hyvin; kohtalaisesti pitää melua, mutta korvatulpat auttaa. Pyöränä mulla katettu Rosvo, madalsin orkkispleksiä n 5 cm, ja melu väheni radikaalisti.
    Vaimokkeella Schubertin Concept, ja kun ollaan tossa vuosien varrella reissua tehty niin aina se kiukuttelee kun niska tulee kipeeksi. Nyt tän vuoden kesälomareissulla ymmärsin ehdottaa kypärän vaihtoa kun Arai kerran kevyempi, ja kyllä Suubertti oli outo, suorastaan paskamainen moottoritienopeuksissa: aivan kuin jostain olisi tullut iso käsi, tarrannut kypärään ja alkanut pyörittää nuppia ympäri. Niskat tuli kipeeksi kun turhaan yritti sinnitellä turbelenssiä vastaan. Vaimon niskasäryt taas loppui kun sain Arain kuuppaansa. Kertoi ihmetellensä kun äijän pää pyörii tasaista rataa kuin mikä.
    Tulin, näin, koitin
    Lainaa (Kälähän @ Syys. 02 2006,23:56) kirjoitti
    Ainakin ilma vaihtuu tässä AGV:n GP-PRO:ssa
    X-peediin verrattuna. Perkele kun tulee vesi
    silmistä vaikka pitäis olla kaikki venttiilit tukossa.
    Vauhtia tosin oli enemmän kuin lääkäri määrää...
    Kyllä tuossa GP-PRO:ssa tosiaan ilma vaihttuu. Noin 120km/h vauhdissa ilma vaihtuu jo häiritsevän paljon. En ole todellakaan tyytyväinen edelliseen kypärääni (arai) verrattuna. Taitaa olla kypärän vaihto taas edessä
    Itselleni ainakin XR-1000 istuu silmälasien kanssa todella hyvin johtuen sankaurista (jotka on Raid2:ssakin).
    Melutaso onkin sitten toinen juttu, tulppia kun ei joka käänteessä ole intoa viritellä kuulimiin.
    R1
    Lainaa (slaideri @ Syys. 06 2006,13:16) kirjoitti
    Itselleni ainakin XR-1000 istuu silmälasien kanssa todella hyvin johtuen sankaurista (jotka on Raid2:ssakin).
    Melutaso onkin sitten toinen juttu, tulppia kun ei joka käänteessä ole intoa viritellä kuulimiin.
    Laitoin XR-1000:iin Whisper Stripin ja suhinat väheni huomattavasti. Silti laitan pitemmälle matkalle tulpat kun sellainen 'pöminä' kuuluu edelleen.

Ainut vaan, että vähän hankalampi laittaa päähän kun tuo reikä pienenee jonniin verran tuossa operaatiossa.
    gsxr600
    ---------
  30.  
    Mulla on kans XR-1000 ja toimii paksusankaistenkin rillien kanssa hyvin. Hieno ja hyvä potta.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen