Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 54:sta
  1. #1
    Kertokaapas miten noilla pyörillä mahtuu tälläinen 190 kaveri ajeleen? Ois mukava myös, kuulla kommenttia, että millaista tuo pitempi ajo noilla pyörillä on (eli millainen ajoasento raskas/kevy tai siltä väliltä), onko polvikulma mielestänne liian tiukka, täriseekö jne. Eli kokonaisvaltaista mietiskelyä/vertailua kaipailisin, että sais hieman kuvaa miten vaivattomia ajaa eri vaihtoehdot ovat noin pitemmän päälle. Mieluummin analyysiä pyöristä alkaen 2000 vm.

    Vertailua voi tehdä myös muiden pyörämerkkien vastaaviin malleihin.

    Kiitoksia jo valmiiksi..
  2. #2
    Meillä on GSX-R1000 K6 ja itse olen 193cm ja ei mulla ainakaan ole mitään ongelmaa ajoasennon kanssa.Polvikulma on ihan sopiva eikä tule sellaista kaksinkerroin fiilistä.myös käteni ovat suht pitkät niin ajoasento on aikas pysty joten ei kädetkään hirveästi puudu/väsy ja selkäkin tuntuu tuohon suzukin ajoasentoon sopia hyvin.Pitkässä matkassa ei muuta miinusta ole kuin se että persus tykkää puutua muuten on ihan kiva ajella vähän pitempiäkin lenkkejä.Täältä pisteet GSX-R:lle *

    Toivottavasti näistä höpinöistä on jotain apua omaan valintaasi..



    Triumph Daytona 675 SE-08
  3. #3
    No ainahan voi spekuloida kaikenlaista. Valitettavasti vain mielipiteitä on yhtä monta kuin pyörän omistajiakin. Kaikista parhaan kuvan saat, kun käyt ite ajaan jokaista pyörää ja muodostat oman mielipitees perustuen niihin sun omiin kokemuksiin.
    Voi veljet!
  4. #4
    Lainaa (rodney @ Elo. 26 2006,21:15) kirjoitti
    ... GSX-R1000 K6 ja itse olen 193cm...
    Tottakai koeajo on se oikea tapa, mutta kyllä pitkien (vertikaalisesti vähemmän rajoittuneiden) omistajien selostuksista on myös hyötyä näissä esikarsinnoissa...

    ... ei se ole aina niin helppoa saada joka mallia koeajoon, jos esim. asuisi Joensuussa.


    Puhumattakaan henkisestä sublimaatiosta...


    Eli kiitoksia vastanneille:
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  5. #5
    Busaa ja gixeriä olen ajanut. Mittaa mulla on 190 ja jalat on kuin kaksimetrisellä
    Jalkojen osalta ajoasennosta voin sanoa sen verran, että Busan kanssa pärjäsi joten kuten, mutta Gixeri K4 oli aivan mahdoton. Siinä tuli todellakin tunne, että on polvet korvissa ja mies kaksinkerroin. En pystynyt ajaan. Käsille tuli molemmissa pyörissä tietenkin aika lailla painoa, mutta muuten yläkropan kanssa pärjäsi ihan jees.
  6. #6
    Juu kaikkien ajoon saanti on vaikeaa täälläkin päin ja sitä paitti vielä vaikeampaa pitempään ajoon.. Ei mulla ainakaan oo mikään paikka puutunut millään pyörällä vielä 50km:n lenkillä. Kyllä sitä pitäis päästä sellanen 200km putkeen ajamaan, että voi oikeesti sanoa onko pyörä toimiva omalla kohdalla pitempäänkin ajoo, kuin vain kyläralliin.

    Mutta oikeessa ootte, kyllä niitä pitäs silti päästä testaamaan ennen ostopäätöksen tekoa. Silti kaikki kommentit on tarpeen ja kiitos jo tulleista. Saa toki kommentoida koneiden luonne erojakin ja huollettavuutta ja tyyppivikojakin tuon ajettavuuden lisäksi.
  7. #7
    Moro,190 on pituutta ja 1000r k4 alla ja ehdottomasti paras pärrä millä on tullu ajettua ja vaikka jalatkin on pitkät niin ei todellakaan tule mitään ongelmia!!
    Eli jos tollanen mopo kiinnostaa niin kannattaa kokeilla koska gixu ei ole niin kyykky miltä näyttää!
  8. #8
    Noista kolmesta SV:tä ajaneena ja kahta muuta kylmä tyypittäneenä voisin uskoa Gixxerin olevan noista vaihtoehdoista paras. SV on aivan liian kesy (oli kesympi kuin vakio -02 Bandit 1200?) ja Bussi oli pienen ja raskaan oloinen, josta en nähnyt edes mittaristoa? oma pituus on 193. Valitsinkin 12R:n
    Raider
    CBX1000 -82 & ZX12R -04
    Kotisivu
  9. #9
    SV kyllää painii ihan eri luokassa kun vaikka toi tonninen, joten niiden vertaaminenkin vähän hankalaa. Jos pelkästään miettii ajoasentoa, niin SV:ssä se ainakin kohtuu rento, varmaan myös pidemmälle kuskille. Ei kauhean kyykky, ja koivillekin ihan ok tilaa.

    Muuten se on sitten niiiin erityylinen laite, että kannattaa oikeasti käydä kokeilemassa ennen kuin menee tilaamaan. Ei sitten rupea jälkikäteen harmittamaan. Giksuun verrattuna ihan hengetön ja löysä pyörä, vaikka omassa sarjassaan aivan toimiva peli. Onhan niilla ihan kohtuullisesti hintaeroakin uutena.
  10. #10
    Toi ärrä suska se kaikista eniten kyllä kiinnostaa ja hyvänä kakkosena toi busa, mutta pitäs varmaan tehdä molemmilla pitempi lenkki, että pääsis jyvälle kumpi se on mun pyörä.

    Mites toi moottorin luonne busan ja ärrän välillä?
  11. #11
    Lainaa (Suzuki GSX-F 600 @ Elo. 29 2006,19:20) kirjoitti
    Toi ärrä suska se kaikista eniten kyllä kiinnostaa ja hyvänä kakkosena toi busa, mutta pitäs varmaan tehdä molemmilla pitempi lenkki, että pääsis jyvälle kumpi se on mun pyörä.

    Mites toi moottorin luonne busan ja ärrän välillä?
    Busassa ainakin on vääntöä paljon enemmän kuin Giksussa. Tehoa samanverran. Kokemusta ei ole, joten sen enempää en osaa sanoa.
    Suzuki GSX-R 1000 K7
  12. #12
    Lainaa (teude @ Elo. 29 2006,20:02) kirjoitti
    Lainaa (Suzuki GSX-F 600 @ Elo. 29 2006,19:20) kirjoitti
    Toi ärrä suska se kaikista eniten kyllä kiinnostaa ja hyvänä kakkosena toi busa, mutta pitäs varmaan tehdä molemmilla pitempi lenkki, että pääsis jyvälle kumpi se on mun pyörä.

    Mites toi moottorin luonne busan ja ärrän välillä?
    Busassa ainakin on vääntöä paljon enemmän kuin Giksussa. Tehoa samanverran. Kokemusta ei ole, joten sen enempää en osaa sanoa.
    Tuolla suitsa foorumilla oli kovaa vääntöä noiden kahden tehoista. Mutta mikäli ulkonäköä yhtään haluat niin ota nyt hyvä mies tonninen gixu..
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  13. #13
    Lainaa (Suzuki GSX-F 600 @ Elo. 29 2006,19:20) kirjoitti
    Toi ärrä suska se kaikista eniten kyllä kiinnostaa ja hyvänä kakkosena toi busa, mutta pitäs varmaan tehdä molemmilla pitempi lenkki, että pääsis jyvälle kumpi se on mun pyörä.

    Mites toi moottorin luonne busan ja ärrän välillä?
    Minkälaiseen käyttöön oot pyörää hommaamassa? Sehän se asiaan paljon vaikuttaa. Minun mielestä busa on parempi valinta jos matkaa ajaa ja varsinkin jos on emäntä joka kiipeä kyytiin. Se ratkaisi oman valinnan busaan kilokyykyn sijasta. Jos ajat paljon yksin/radalla/tykkäät räppäillä mutkateitä todella kovaa niin kilogikseri on parempi valinta. Moottorin luonne on busassa vääntävämpi ja huipputehoa on enemmän kuin k3/k4 malleissa. K5/k6 malleissa on huipputehoa yhtä paljon kuin busassa. Hyvin eriluontoisia pyörät luonnollisesti ovat,busa on matkasportti ja gikseri ratatykki. Sv:tä kannattaa myös kokeilla jos ei tarvii +150hv ja ratapyörän alustaominaisuuksia. Sv on parhaillaan alle 200 nopeuksissa ja on vähän rauhallisemman kaverin pyörä kuin kilokigseri tai busa. Alavääntö/teho on sv:ssä hyvä ja tehokäyrä tasainen,huipputehoa on sitten selkeästi vähemmän kuin kahdessa edellisessä mopossa.
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  14. #14
    Lainaa (teude @ Elo. 29 2006,20:02) kirjoitti
    Lainaa (Suzuki GSX-F 600 @ Elo. 29 2006,19:20) kirjoitti
    Toi ärrä suska se kaikista eniten kyllä kiinnostaa ja hyvänä kakkosena toi busa, mutta pitäs varmaan tehdä molemmilla pitempi lenkki, että pääsis jyvälle kumpi se on mun pyörä.

    Mites toi moottorin luonne busan ja ärrän välillä?
    Busassa ainakin on vääntöä paljon enemmän kuin Giksussa. Tehoa samanverran. Kokemusta ei ole, joten sen enempää en osaa sanoa.
    Vaikka jossain pyörässä paperilla onkin enemmän vääntöä niin kyllä giksussa sitä on omiksi tarpeiksi ja ylikin. Joskus se raja tulee vastaan mitä kuski ja pyörä pystyy välittämään tiehen.
  15. #15
    Busalla ajaneena, tonninen Gixxeri tuntuu käytännössä väännökkäämmältä kuin Busa. Liikkuu hätäisemmin kaikilla kierroksilla. Ei tartte vinguttaa vaan menee kyllä ihan alhaalta asti. Ne jotka muuta väittävät, eivät ole kokeilleet. Käytännössä alakierroksilta avattessa isolla vaihteella, tai millä vaihteella vaan, Busa jää. Se on fakta.

    Kilonen on 50kg kevyempi, siinäpä se syy miksi pienempi vääntö liikuttaa niitä hätäisemmin myös alakierroksilla.

    Busa on hyvä pyörä silti, pikkasen vanhentunut vaan, ja aika leppoisan tuntuinen laitos verrattuna tonnisiin. Matkasportti vs puhdas sportti, ja siltä se just tuntuukin. Jotkut ei vaan sitä hyväksy *

    SV on sitten alustaltaan, moottoriltaan yms niin paljon Gixxeriä jäljessä, ettei vertailua edes kannata juurikaan suorittaa. Näkyyhän se hinnassakin.

    Eli riippuu siitä mitä haluat. Sporttipyörän, matkasportin vai halvemman "peruspyörän". Jotkut eivät tykkää Gixxerin kisamaisesta ja todella köykäisestä tuntumasta. Ja sitäpaitsi K5/K6 -mallit ovat niin pieniä, että tuntuu kuin vetäs kohtuu tehokkaalla PV:llä * *K3:n jälkeen nauratti ajella K5:llä, se tuntui niin pieneltä kuin olis leikkimopo..



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  16. #16
    Lainaa (Suzuki GSX-F 600 @ Elo. 29 2006,19:20) kirjoitti
    Toi ärrä suska se kaikista eniten kyllä kiinnostaa ja hyvänä kakkosena toi busa, mutta pitäs varmaan tehdä molemmilla pitempi lenkki, että pääsis jyvälle kumpi se on mun pyörä.

    Mites toi moottorin luonne busan ja ärrän välillä?
    Käy kokeilee niin selviää. Gixxerissä on hätäisempi motti, väännöstä ei ole pulaa.

    K5/K6 mallissa on keskimäärin muutama heppa (n. 5hp) vakiona enemmän kuin Busassa. Vanhemmissa muutama vähemmän tai aika tasoissa.

    Mutta kuten sanottu, painoa 50kg vähemmän, joten tuo teho liikuttelee sitä tonnista sen verran hätäisemmin, että sen kyllä huomaa. Myös vääntö alakierroksilla suhteutettuna painoon ja välityksiin johtaa siihen, että lähtee kyllä kaikilla vaihteilla ja kiekoilla vähintään yhtä hyvin ellei paremmin.

    Joku laittaa tän taas sen piikkiin, että mun pitää vaan kehua Gixxeriä. Ihan turhaan laitatte.. Nää on vaan kylmää faktaa! Pyörien kanssa puoliammatikseni pelatessa en kyllä "rakastu" yhteenkään pyörään. Ominaisuudet ratkaisee, siinäpä se.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  17. #17
    Lainaa (Pahkasika @ Elo. 29 2006,20:25) kirjoitti
    Minkälaiseen käyttöön oot pyörää hommaamassa? Sehän se asiaan paljon vaikuttaa. Minun mielestä busa on parempi valinta jos matkaa ajaa ja varsinkin jos on emäntä joka kiipeä kyytiin.
    No eihän tota busaa voi miehenmittaselle millään suositella, pieni ja ruma josta ei tosiaan nää edes mittaristoa, naisille ok... *
    Power is nothing without mojo!
  18. #18
    Laitetaampa tähän tylyttäjälle vähän mittaustuloksia k5 kilokigseri vs. 2005 bussi. Bussin ajat suluissa.

    60-100 3.6s (3.4s)
    60-140 7.0s (7.0s)
    60-160 8.7s (8.9s)

    0-150 5.3s (5.1s)
    0-200 8.4s (8.0s)

    Minulle jää vähän epäselväksi että missä vaiheessa se kilonen oikein kunnolla karkaa? Roll-on:ssa ainoa kilonen millä on jakoa on gsx-r ja sekin on vain hitusen nopeampi välillä 60-160. Minusta ajat on niin samanlaisia että ei täällä voi isoon torveen puhaltaa kummankaan paremmuutta kiihtyvyyden suhteen. Pyörissä on jo sen verran yksilö eroja että kumpi tahansa saattaa olla nopeampi. Tämä on FAKTAA eikä vain tylyttäjä-special persedynon antama tulos!!
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  19. #19
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 30 2006,08:08) kirjoitti
    Busalla ajaneena, tonninen Gixxeri tuntuu käytännössä väännökkäämmältä kuin Busa. Liikkuu hätäisemmin kaikilla kierroksilla. Ei tartte vinguttaa vaan menee kyllä ihan alhaalta asti. Ne jotka muuta väittävät, eivät ole kokeilleet. Käytännössä alakierroksilta avattessa isolla vaihteella, tai millä vaihteella vaan, Busa jää. Se on fakta.

    Kilonen on 50kg kevyempi, siinäpä se syy miksi pienempi vääntö liikuttaa niitä hätäisemmin myös alakierroksilla.
    Pakko vähän vielä kommentoida vaikka alkaakin tätä KiloPV vs. Busa juttua täällä olemaankin foorumi täynnä.

    Cycle Worldin varttimailitestissä kilopv jäi busalle. Molempiin tehtiin samat viritykset. Pidennetty swingi + kokoränni komentajalla. Lopussa kun anaysoivat asiaa niin totesivat että peeveen pienempi paino ei riitä kompensoimaan busan laajempaa tehoaluetta ja suurempaa vääntöä.

    Mulla ei ole mitkään busalasit silmillä, mutta faktoja on monenlaisia.

    Ja mitä noiden kolmen pyörän väliseen vertailuun tulee niin kaikki varmasti ovat kivoja pelejä. Jos meinaat ajaa paljon rataa tai tykkäät hapettaa kunnolla mutkapätkällä ja ajat lähes kaikki ajot yksin niin ota kilopv. Jos taas mamma on silloin tällöin mukana ja ajat jonkun verran matkaakin niin ehkä bussi olisi parempi vaihtoehto. Bussi kyllä taipuu ihan hyvin radallakin mutta eihän sillä nyt gikserin perässä siellä pysy. SV taas painii eriluokassa tehoiltansa joten ehkäpä vertailu tässä kohtaa ei ole kauhean järkevää.

    Jos taas luonne kestää ostamaan kawasakin niin ehkäpä sun kannattaisi ottaa tuohon vertailuun mukaan vielä 12R. Siinä on tilavampi ja pystympi ajoasento varustettuna hyvällä pannulla.

    Ei muuta kuin vaan koeajoille niin kyllä se johonkin mopoon se päähänpinttymä syntyy
    ZX-10R
  20. #20
    Lainaa (Pahkasika @ Elo. 30 2006,09:59) kirjoitti
    Laitetaampa tähän tylyttäjälle vähän mittaustuloksia k5 kilokigseri vs. 2005 bussi. Bussin ajat suluissa.

    60-100 3.6s (3.4s)
    60-140 7.0s (7.0s)
    60-160 8.7s (8.9s)

    0-150 5.3s (5.1s)
    0-200 8.4s (8.0s)

    Minulle jää vähän epäselväksi että missä vaiheessa se kilonen oikein kunnolla karkaa? Roll-on:ssa ainoa kilonen millä on jakoa on gsx-r ja sekin on vain hitusen nopeampi välillä 60-160. Minusta ajat on niin samanlaisia että ei täällä voi isoon torveen puhaltaa kummankaan paremmuutta kiihtyvyyden suhteen. Pyörissä on jo sen verran yksilö eroja että kumpi tahansa saattaa olla nopeampi. Tämä on FAKTAA eikä vain tylyttäjä-special persedynon antama tulos!!
    No nyt sopii paremmin ymmärrykseen. Sillä K6 kiksunkin omistaneena, en havainnut tehoissa MITÄÄN käänteen tekevää. Toki alavääntö on kohtuullinen jopa hyvä tonniseks.
    Hmm.. eihän ero tosiaankaan 60-160 alueellakaan juuri mitään. Ja lopuksi jos haluaa hiukan ohjelmaa busan ajoon niin välitys vaihtoon, 16 piikkinen eteen. Ja hauskuus kerroin kasvaa oleellisesti.

    Hmm.. ja lopuksi leikkimielinen vertailu, todettu käytännössä.

    Hayabusa: Jututtajaa, hämmästelijää, utelijaa riittää pysähdyt mihin vain.
    Kiksu: edelliset harvinaista herkkua, saat´pysähdellä/ajella ihan rauhassa. Hukkuu massaan, valitettavasti. *
    Nopeus on valttia!

    +200 MPH CLUB FINLAND

    Kawasaki Ninja H2



    * * * * * * * *
  21. #21
    Ei voi kuin ihmetellä, hassu pyörä, missä vaan sattuu mainitsemaan "Hayabusa" ni juupaseipäsompas väittelyä ynnä muuta vastaavaa piisaa. Glad to own it!
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  22. #22
    GSX-R 1000 K4 vs. SV 1000 S

    172 cm hoikka kuski. K4:n on minulle aika raskas ajaa. tiukkapolvikulma ja ranteet väsyy. Toki mulla on vähän jaloissa vammaa että senkin takia alkaa pakottaa. SV on rennompi, mutta siinä ei ole GSX-R:n konetta. SV:llä on mukavampi gruisailla

    Jos saan omani myytyä niin ostan 1000 SV:n
  23. #23
    Lainaa (KnightOfNi @ Elo. 30 2006,10:04) kirjoitti
    Cycle Worldin varttimailitestissä kilopv jäi busalle.
    Eihän kukaan täysjärkinen ihminen osta prätkää suoraan ajamista varten (sitä voi harrastaa autolla motarilla), vaan mutkateille ja siellä kilo-PV on kuningas, vaikka se kuinka kirvelisikin vannoutuneita Bussi-kuskeja. Itse en ole hankkinut koskaan kilokyykkyjä mihinkään Mutteri- tai vastaavaan nakkikioskiposeeraukseen, joten on hyvä, että kukaan turakainen ei tule kyselemään mitään prätkästäni, jollainen näyttää olevan huomattava Bussi-kuskeja vaivaava ongelma.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  24. #24
    Lainaa (Pahkasika @ Elo. 30 2006,09:59) kirjoitti
    Laitetaampa tähän tylyttäjälle vähän mittaustuloksia k5 kilokigseri vs. 2005 bussi. Bussin ajat suluissa.

    60-100 3.6s (3.4s)
    60-140 7.0s (7.0s)
    60-160 8.7s (8.9s)

    0-150 5.3s (5.1s)
    0-200 8.4s (8.0s)

    Minulle jää vähän epäselväksi että missä vaiheessa se kilonen oikein kunnolla karkaa? Roll-on:ssa ainoa kilonen millä on jakoa on gsx-r ja sekin on vain hitusen nopeampi välillä 60-160. Minusta ajat on niin samanlaisia että ei täällä voi isoon torveen puhaltaa kummankaan paremmuutta kiihtyvyyden suhteen. Pyörissä on jo sen verran yksilö eroja että kumpi tahansa saattaa olla nopeampi. Tämä on FAKTAA eikä vain tylyttäjä-special persedynon antama tulos!!
    Mittauksia on monenlaisia.

    Suzuki ilmoittaa muuten 0-200km/h 7.2s jo K4:lle. Käytännössä meneekin siihen vakionakin jos kuski osaa hommansa. Omalla olen päässyt n. 6.4s, potentiaalia olis hyvällä pidolla ja kunnon kuskilla alittaa 6s helposti.

    Niillä kilosilla on keulimisen takia vaikeempi lähteä paikaltaan tai pienistä vauhdeista, sen takia joissain mittauksissa menee noinkin päin. Busa ei kauheesti keuli; pidempänä, painavampana ja matalampana se on pirusti helpompi lähettää.

    Tuossa Sportriderin mittaukset:
    Varttimaili, 60-80mph (roll-on), 80-100mph (roll-on):
    Tonninen K5: 9.79s@148.4mph, 2.46s, 2.48s
    Busa K5: 10.02s@143.7mph, 3.13s, *3.31s

    Lähde: http://www.sportrider.com/bikes/146_...rs/index8.html

    Käytännössä tuon eron jo huomaa. Mennään kokeilemaan jos et usko. Minä kyllä tiedän tuloksen mutta sinä nähtävästi et * Karkaa sen verran selkeästi ettei selittämistä jää.

    Ja ihan tiedoksi, minä mittaan asiat dynossa ja käytännön testeillä. Ei perustu mutuun, toisin kuin sulla.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  25. #25
    Lainaa (KnightOfNi @ Elo. 30 2006,10:04) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 30 2006,08:08) kirjoitti
    Busalla ajaneena, tonninen Gixxeri tuntuu käytännössä väännökkäämmältä kuin Busa. Liikkuu hätäisemmin kaikilla kierroksilla. Ei tartte vinguttaa vaan menee kyllä ihan alhaalta asti. Ne jotka muuta väittävät, eivät ole kokeilleet. Käytännössä alakierroksilta avattessa isolla vaihteella, tai millä vaihteella vaan, Busa jää. Se on fakta.

    Kilonen on 50kg kevyempi, siinäpä se syy miksi pienempi vääntö liikuttaa niitä hätäisemmin myös alakierroksilla.
    Pakko vähän vielä kommentoida vaikka alkaakin tätä KiloPV vs. Busa juttua täällä olemaankin foorumi täynnä.

    Cycle Worldin varttimailitestissä kilopv jäi busalle. Molempiin tehtiin samat viritykset. Pidennetty swingi + kokoränni komentajalla. Lopussa kun anaysoivat asiaa niin totesivat että peeveen pienempi paino ei riitä kompensoimaan busan laajempaa tehoaluetta ja suurempaa vääntöä.

    Mulla ei ole mitkään busalasit silmillä, mutta faktoja on monenlaisia.

    Ja mitä noiden kolmen pyörän väliseen vertailuun tulee niin kaikki varmasti ovat kivoja pelejä. Jos meinaat ajaa paljon rataa tai tykkäät hapettaa kunnolla mutkapätkällä ja ajat lähes kaikki ajot yksin niin ota kilopv. Jos taas mamma on silloin tällöin mukana ja ajat jonkun verran matkaakin niin ehkä bussi olisi parempi vaihtoehto. Bussi kyllä taipuu ihan hyvin radallakin mutta eihän sillä nyt gikserin perässä siellä pysy. SV taas painii eriluokassa tehoiltansa joten ehkäpä vertailu tässä kohtaa ei ole kauhean järkevää.

    Jos taas luonne kestää ostamaan kawasakin niin ehkäpä sun kannattaisi ottaa tuohon vertailuun mukaan vielä 12R. Siinä on tilavampi ja pystympi ajoasento varustettuna hyvällä pannulla.

    Ei muuta kuin vaan koeajoille niin kyllä se johonkin mopoon se päähänpinttymä syntyy *
    Tuokin vertailu oli K4 vs Busa.

    Kuten sanottu, Busan geometria sopi pirusti paremmin lähettelyyn kuin radalle tehtyjen kilosten. Tavan nenänkaivaja irtoaa yleensä huomattavasti hätäisemmin Busalla viivalta. Ei keuli liian helposti.

    Alaväännöllä ei kauheesti tee varttimaililla, koska viivaltakin lähdetään jo kierroksilla. Sen jälkeen viisari koitetaan pitää koko matkan huipputehon alueella. Siis jos kunnolla kiihdytellään.

    Tällä hetkellä tonnisella K5:llä on vedetty nopein aika vakiopyörille varttimailille Suomessa, siltikin vaikka se vakiona on varsin huonosti siihen sopiva (pitkä ykkönen ja keulii ihan liikaa).
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  26. #26
    Lainaa (jarim @ Elo. 30 2006,10:58) kirjoitti
    Ei voi kuin ihmetellä, hassu pyörä, missä vaan sattuu mainitsemaan "Hayabusa" ni juupaseipäsompas väittelyä ynnä muuta vastaavaa piisaa. Glad to own it!
    Bussi ja tehokas. Tukaati ja vääntävä.

    Nuo kun mainitsee niin eipsä juupas alkaa heti. Positiivinen puoli mielestäni. Jaappanissa on oikeastaan tässä lähiaikoina tehty vain kaksi mielenkiintoista pyörää. Bussi ja veturi. Muut hukkuu massaan ja loistavat vain paperilla kierrosaikoina tai tehoina ja sekös niitä kyykkykuskeja vituttaa.. Sitten pitää tulla itkemään bussikuskeille tai tukaatisteille, että ostitte lussun ja paskan pyörän.

    Bussi voisi olla hyvä ja varmasti riittävän ripeä tourinki pyörä. Eihän sitä millään homosohvalla kuitenkaan viitsisi ajella matkaa.

    Niin ja mitä noihin tuloksiin yllä tulee. Vaikka niitä ei pidettäisi täysin luotettavina ja tulkittaisiin virhemarginaalit gsxr:n hyväksi niin silti ei voida väittää, että se jättää bussi kuin tikun paskaan. Jos taas tutkitaan tuloksia objektiivisesti voidaan sanoa, että bussi yhtä hyvä tai voittaa gixerin lähes kaikessa. Näin maalikkona sanoisin, että aika lailla hyvin lähtee molemmat, kuski ja olosuhteet rajoittaa liikenteessä ratkaisevasti enemmän kuin pyörien erot.
  27. #27
    Lainaa (Harri @ Elo. 30 2006,11:33) kirjoitti
    Lainaa (jarim @ Elo. 30 2006,10:58) kirjoitti
    Ei voi kuin ihmetellä, hassu pyörä, missä vaan sattuu mainitsemaan "Hayabusa" ni juupaseipäsompas väittelyä ynnä muuta vastaavaa piisaa. Glad to own it! *
    Bussi ja tehokas. Tukaati ja vääntävä.

    Nuo kun mainitsee niin eipsä juupas alkaa heti. Positiivinen puoli mielestäni. Jaappanissa on oikeastaan tässä lähiaikoina tehty vain kaksi mielenkiintoista pyörää. Bussi ja veturi. Muut hukkuu massaan ja loistavat vain paperilla kierrosaikoina tai tehoina ja sekös niitä kyykkykuskeja vituttaa.. * Sitten pitää tulla itkemään bussikuskeille tai tukaatisteille, että ostitte lussun ja paskan pyörän.

    Bussi voisi olla hyvä ja varmasti riittävän ripeä tourinki pyörä. Eihän sitä millään homosohvalla kuitenkaan viitsisi ajella matkaa.

    Niin ja mitä noihin tuloksiin yllä tulee. Vaikka niitä ei pidettäisi täysin luotettavina ja tulkittaisiin virhemarginaalit gsxr:n hyväksi niin silti ei voida väittää, että se jättää bussi kuin tikun paskaan. *Jos taas tutkitaan tuloksia objektiivisesti voidaan sanoa, että bussi yhtä hyvä tai voittaa gixerin lähes kaikessa. Näin maalikkona sanoisin, että aika lailla hyvin lähtee molemmat, kuski ja olosuhteet rajoittaa liikenteessä ratkaisevasti enemmän kuin pyörien erot.
    Ei vituta aikaan minua, kiinnostaa vaan pyörän ominaisuudet. Imago, kiinnostavuus yms ei kiinnosta sitten yhtään. Elvistelijät on erikseen..

    Hyvin lähtee molemmat, tai sanotaan nyt että ok. Siltikin jos kerran aletaan väittämään jotain (tässä tapauksessa joku kertoi kuinka Busa lähtee alhaalta paremmin), niin sen olisi syytä perustua muuhun kuin siihen kuuluisaan mutuun.

    Asia kun on itseasiassa toisinpäin, tonninen lähtee roll-onissa alakierroksillakin Bussia paremmin.

    On se kumma kun joillain on vaikeuksia hahmottaa, että miksi tähän topikkiin vastasin. Korjasin vain vääriä väittämiä, onko se niin väärin?
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  28. #28
    Pakko hieman itselläkin sekaantua "soppaan" Mistähän se sitten johtuu että nuo kiloset menevät varttimaililla järkiään aika paljon hätäisemmin? Kyllä minun järkeen hyvin käy, että samantehoinen, mutta n. 50kg kevyempi jo pesee näitä raskaampia (12R, Busa)... Se, että suurin osa pyöristä on tietysti viritettyjä (kannet, nokat yms.) tekee vertailusta sitten taas vaikeampaa

    Vastauksia ehti näköjään tuossa kirjoittelun välillä jo tullakin, hidas prkl



    -- ZX-13 Rn --
    "When the flag drops, the bullshit stops"
    (9.130/250,4kmh)

    http://jarkonblogi.wordpress.com/
  29. #29
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 30 2006,11:38) kirjoitti
    Korjasin vain vääriä väittämiä, onko se niin väärin?
    Busa-kuskien Busa-lasit vain rajoittavat vahvasti näkökenttää; ei sen kummempaa. Miten se Paasikivi totesikaan: "Tosiasioiden tunnustaminen..." jne.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Bomber @ Elo. 30 2006,11:43) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 30 2006,11:38) kirjoitti
    Korjasin vain vääriä väittämiä, onko se niin väärin?
    Busa-kuskien Busa-lasit vain rajoittavat vahvasti näkökenttää; ei sen kummempaa. Miten se Paasikivi totesikaan: "Tosiasioiden tunnustaminen..." jne.
    Mutu-ukkoja on kiva "kiusata" vain toistemalla samaa, kylmää, karua ja mitattua faktaa
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen