ovat xx:n orkkis putket ottanu väriä itteensä ja mietinkin tässä että mitenkä ne se saisi taas kiiltäviksi? joku kikkahan täytyy olla että tommonen rosteriputki saadaan kiiltämään taas..? vai onko?
Kokeilisin ensimmäiseksi kiillotustahna/huopalaikka yhdistelmällä. Ilmeisesti kyseessä pönttöjen edessä olevat putket ?
Just "nyt" ei bikeä...
:vihainen:Itse kokeilin Autosolin valmistamalla "Metal polish"-tahnalla ja puhtaalla kankaalla.Putket kiiltää pirusti mutta ne tummenneet kohdat vaatii pirusti töitä, ennenkaikkea paaaljon puhdasta pehmeää kangasta,varmaan jollain koneella onnistuis vähemmällä hienerityksellä.Jopa alumiiniosatkin näyttää paremmalta.
Kaveri tosin kertoi että XX:n putket muuttuu samantien tummaksi ku seuraavan kerran lämpeävät.
Onkohan ne katalysaattorit just siinä "tummassa" kohdassa?
Hölömö mutta Innokas
Vaihda Yoshimuran 4-1 SS, on ruostumatonta.Eikä muutenkaan vaihda väriään...
![]()
Myytinmurtajat putsasivat aikoinaan kromipuskureita cociksella, ja toimi.
Kokista rättiin jo hankaamaan, vai?(Köpi @ Elo. 31 2006,08:49) kirjoitti
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Autoglymin Metal Polish (tai jotain) toimii, testasin tossa joku aika sitten. Pikkunaarmut lähtee samalla aika kivasti kun jaksaa hinkata.
1000
Autosol Chrom Glans- niminen tahna toimii tuossa hommassa. Tosin se ei estä putken kellastumista uudestaan, mutta vanhan kellastuman se poistaa. Sinisiin alkukäyriin sillä ei tosin ollut tehoa, tai sitten en vaan jaksanut hinkata. Teboililta ostin.
Kun kuukausi sitten kun selasin netistä yötä päivää sopivaa yksilöä oli yksi kriteeri putkien tummuus (palaminen)(xxhondaxx @ Elo. 31 2006,08:27) kirjoitti
Osassa oli ne alkuputket ja jopa pöntön etureuna aivan kirjava ja tunmmanharmaa.
Osassa lähes kirkas. Päättelin siitä että jotkut on saanu baanalla vähän enemmän kenkää kun toiset.
Tiedä sitten oliko huuhaata, mutta siinä mistä kaupat tein ne ovat lähes virheettömät.![]()
Just "nyt" ei bikeä...
ostit sitten tukkoisen(lue karstaisen) yksilön(JanMac @ Elo. 31 2006,11:20) kirjoitti
![]()
-98 xx KTM 300 exc
TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
Ehkä, mutta toisaalta jos tuo vielä enemmän hyökkäis 6000 tonnin jälkeen, tippuisin kyydistä(mika69 @ Elo. 31 2006,20:44) kirjoitti
![]()
Just "nyt" ei bikeä...
Entäs se sokeri? Jossain siivousohjelmassa putsasivat äänenvaimentimia kostutetulla sokeripalalla. Taisivat vaan olla kromia...mutta kokeile ja kerro miten kävi, ei siinä varmaan montaa päivää mene![]()
Taidampa kokeilla tota sokeria nyt ekaks.. sitä kun sattuu olemaan kaapissa!Juu, ne on ne pätkät ennen varsinaista pönttöä mitkä on tummuneet.. Eikös nämä änkkärit ole rosteria? Joskus olen kuullut että teräsvillalla saisi hyvää jälkeä!? Kumma ettei tuota ole ehdottanut täällä! Oletan että oli joku katellinen kun tuommosia ehdottelee!
![]()
Tääl on hyvä kun porukka tosiaan vastaa kysymyksiin..![]()
Teräsvilla on varmasti tehokas, mielestäni liiankin.Tekee pinnasta mattamaisen. Aloittaisin varovaisemmin ja jos ei toimi niin ainahan sitä voi ottaa kovempia menetelmiä käyttöön.(Herra XX @ Elo. 31 2006,23:50) kirjoitti
Tuota sokeri juttua en ole koskaan käyttänyt.
Just "nyt" ei bikeä...
sokeria (palana) käytettäneen kaikkeen kiinnipalaneeseen likaan, housunlahkeet ja kengänpohjat välillä jättävät kuumaan putkeen merkkinsä...
<p>Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla.</p>
Kiinni palanut "irtoroska" lähtee aika hyvin tuolla sokeripalakonstilla, mutta tummumia kannattaa kokeilla poistaa ihan hammastahnalla. Hammastahnaa pintaan ja hieman kostealla rätillä hankausta päälle. Lähtee pienet liat, tummumat jne. aika hyvin eikä vahingoita pintaa.
Halpa ja toimiva "kiillotusaine".![]()
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
sokerinpalat ja hammastahna (vaikka tahna oli pepsodentin white systemiä) ei auttanu mitään.Seuraavaksi aion kokeilla Auto Sol merkkistä tahnaa kun kaveri kehu.. joopajoo.. Ja sitä saa kuulema Värisilmältä! n.5€ tuubi. Täytyy käydä kattomassa.
No kuinkas kävi, löytyikö toimiva tökötti? Syyskeleillä pyörän nysväys on sujuvaa ajantappoa ja seuraavaksi olisi käyrästön vuoro. Alkupään sinistymistä ei taida saada veks millään, mutta tuota kellastumista/tummumista voisi yrittää. Tämäkin honda.(Herra XX @ Syys. 03 2006,18:33) kirjoitti
no se homma jäi vähän vaiheeseen.. vetäsin kunnolla vahalla vaan vaikka tiesinkin ettei se auta tummuneisuuteen.. nythän vois vaikka koetella taas jotain kikkoja kun ei pääse ajamaankaan..
kiilotustahna ja huopalaikka lääke siihen!! tänään todistettu kun kaveri veti gixerin rungon tosi kiiltäväksi!!(Herra XX @ Marras. 18 2006,23:58) kirjoitti
Yamaha YZF 750 R -93
Honda CB 750 -82
Suzuki Intruder 1400 *-02
Yamaha R1 -04
Honda VFR 750 - 96
Suzuki GSX-R 750 -90
Autosol ja KOVAA hinkkausta. Sillä lähtee ja tekee kiiltävän jäljen. Yleensäkkin nuo metallin kiillotusaineet toimii, tuskin merkillä väliä on. Joskus testasin jotain keittiön teräsvilloja/karhuvillaa tms. ja naarmut niistä saa vaan aikaseksi. Ja hammastahna on sit tarkotettu HAMPAIDEN puhdistukseen, motskareihin niillä ei ole osaa eikä arpaa.
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Eikös jossain orgin foorumissa ollut just juttua ja kuvia Autoglymin Metal Polish tahnasta. Ainakin kuvien mukaan tuli hyvää jälkeä.
Erilainen "nuori".
Käyttivät alumiinifoliota ja kokista, sillä saivat puskurin kiiltämään.(kst @ Elo. 31 2006,10:38) kirjoitti
Kawasaki GPX 750R -89
Kawasaki ZZR 1100 -95
Niin ja sitten kun Autosol:n hinkkaaminen alkaa kyllästyttää ja kengänpohjat on kantapään kohdalta palanu, niin tollaset vaan kiinni putkiin. Ostin ja täytyy sanoa että tekee tehtävänsä ja ovat vielä ihan OK näköisetkin
XX:n putkensuoja