Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    ...kuljetuksen ajaksi.
    Vaikkakin ilma on ku se paljon parjattu morsian, niin ajokausi taitaa sittenkin kääntyä pikkuhiljaa lopuilleen.
    Mietin tuossa pienessä pyöreässä päässäni sitä että mitenkäs se kannattaa pyörä sitoa esim. kärryyn tai pakun kyytiin kuljetuksen ajaksi.
    Laitetaankos se keskiseisontatuelle vaiko ihan sivutuelle?Vai pitääkös sille värkätä jokin teline?vaihdetta päälle (varmaankin) ja etujarrua nippusiteellä kiinni (varmaan tämäkin)??
    Monellakos liinalla sen (pyörän siis) saabi varmasti pysymään pystössä jne jne.???
    Hölömö mutta Innokas
  2. #2
    Liinoja 4kpl, yksi kustakin kulmasta. Elikkäs fillari lavalle, eturengas suoraan etulaitaa vasten ja vaikka sivujalalle seisoksimaan. Sitten liinat paikoilleen esim. stongan juuresta ja tarakasta tms. paikoista jotka ovat suht. korkealla & kestävät vetoa. Jätä kuitenkin sivujalan puoleiset liinat hyvinkin löysälle ja aloita räikkääminen vastakkaisesta etukulmasta. Siitä pyörää pikkuhiljaa pystyyn ja sen jälkeen molemmin puolin, tasaisesti etuiskaria nippuun. Nyt pyörän pitäisikin pysyä jo aika hyvin issesseen, etuliinojen varassa pystyssä. Lopuksi perästä vastaavasti tasaisesti molemmin puolin räikäten jousia nippuun. Nyt pitäisi fillarin olla paikoillaan jo aika tukevasti

    Tietty jos sitten oikein varmistelemaan haluaa ruveta, niin pari lankkua kärryyn poikittain (lankun pituus = kärryn leveys) ja niiden päälle toiset pitkittäin (lankun pituus = kärryn pituus). Sitten vain naulaten lankut toisiinsa s.e. renkaat kiilautuu pitkittäisten lankkujen väliin. Nyt tuolla kiinnityksellä menee jo vaikka pitempääkin röykytystä vailla pelkoa että renkaat liukuisivat kärryn pohjalla sivuttain = mopo kaatuisi

    Edit: Tuosta jalasta piti vielä sanoa jotta jos jätät mopon esim. keskijalalleen ja sidot kiinni, kohdistuu jalan alle kärryn pohjaan aika suuret voimat = kovinkaan monen kärrin vaneripohja ei välttämättä kestä Siksi mopo seisoksii ihan renkaillaan => paino jakautuu suuremmalle alalle - vaikka ne liinat hiukka tiukemmassakin olisi



    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  3. #3
    Mielestäni riittää, että

    - Pyörä sivutuelle
    - Eturengas "linkkuun" ja etuseinää vasten
    - Vaihde päälle
    - Liina penkin yli etuviistoon kiinni (seisontajalan puolelle)

    Näin kuljetellut pakulla mopoja ja hyvin ovat pysyneet kyydissä.

    Jos pelottaa, että mahdollisessa kolarissa pyörä lentää
    eteenpäin niin sitten voi vaikka takahaarukasta vetää liinan.

    Jos pyörä on keskiseisonta tuella tai takapukilla niin sitten ehdotan käyttämään ainakin kolmea liinaa (1 eteen, 2 taakse)
    Suzuki GSXR 600 L1
  4. #4
    Ite teen niin, että eturengas vaunun nurkkaan, pyörä sivuseisontatuelle. 2 liinaa, molemmille puolille siis yksi. Pyörään takajalkatappien "telineeseen kiinni ja toinen vaunun etuosaan, niin että "vetää" pyörää eteenpäin. Samalla mallilla toinen puoli. Toistaiseksi on mopot ehjänä kotiin tulleet!
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  5. #5
    ite olen tuon ensimmäisen kaavan kannalla. pysyy paikoillaan vaikka ei olisi etulaitaa vasten ku laittaa varulta vaihteen päälle ja etujarrun sitoo kiinni. Monttupyöriä ei sidottu ku sarvista molemmin puolin ku sai eturenkaan laitaa vasten ja narut oli mitattu valmiiks niin että painoi kaulaa alas niin narut sai sarviin heti kiinni. oli helppo ja nopea tapa.
  6. #6
    Kaikkein helpoin tapa on kiinnittää mopo kahdella liinalla mieluiten ala-t-kappaleesta. Liinat kiinni siten, että veto tulee edestä alhaalta. Eli liinat siis vetävät eturenkaan kärryn etulaitaa/pakun väliseinää vasten. Pysyy aivan varmasti ilman minkäänlaisia virityksiä, kunhan mopo on suorassa.
    1835
  7. #7
    Lainaa (Ghostrider @ Syys. 14 2006,18:38) kirjoitti
    Kaikkein helpoin tapa on kiinnittää mopo kahdella liinalla mieluiten ala-t-kappaleesta. Liinat kiinni siten, että veto tulee edestä alhaalta. Eli liinat siis vetävät eturenkaan kärryn etulaitaa/pakun väliseinää vasten. Pysyy aivan varmasti ilman minkäänlaisia virityksiä, kunhan mopo on suorassa.
    No niinhän mä JUST sanoin
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  8. #8
    Kiitoksia vinkeistä.Enköhän nyt saa mopon siirrettyä ehjänä..
    nimim. saapa nähä saa..na miten käy..
    Hölömö mutta Innokas
  9.  
  10. #9
    Lainaa (TeeVee @ Syys. 14 2006,23:27) kirjoitti
    Lainaa (Ghostrider @ Syys. 14 2006,18:38) kirjoitti
    Kaikkein helpoin tapa on kiinnittää mopo kahdella liinalla mieluiten ala-t-kappaleesta. Liinat kiinni siten, että veto tulee edestä alhaalta. Eli liinat siis vetävät eturenkaan kärryn etulaitaa/pakun väliseinää vasten. Pysyy aivan varmasti ilman minkäänlaisia virityksiä, kunhan mopo on suorassa.
    No niinhän mä JUST sanoin
    Öh, et tainnut sanoa?
    1835