Onko kukaan korjannut CBR 1000 F:n nopeus/matkamittaria? Omassani alkoi viisari ensin väristä, sitten näyttämä pieneni ja lopulta ei kumpikaan mittari näytä mitään. Mistä on helpoin alkaa mittailemaan ja millaisia arvoja pitäisi piuhoihin tulla? Jossain eturattaan tienoilla kai lähetin on mutta aika iso työ on purkaa taas kaikki muovikäikäleet katteesta että näkee edes moottoria vähän. Voiko joku neuvoa helpon tavan jolla todeta onko vika mittarissa vai anturissa? Harmittaa kun Motoparkin bussipysäkin ulostulossa oli 8000 kierrosta kuutosella eikä tiedä mitä vauhti oli.
Ei siinä mitään sähkömittaria ole, ei muuta kuin vaijerikauppaan vaan..
B-King K8, The Black One.
Kyllä tuo nopeuden näyttö vaijerilla toimii...sc24 mallissa nopeus otetaan eturattaan kiinnityspultin päästä ja tod.näk juuri tuo muovihärpäke joka pultin kannan päälle tulee on rikki... http://www.jussiupn.com/harrast....ari.htm
juurikin tuota samaa muovimutteria olisin tarjonnut viaksi. ainakin vuosimalleissa -91 ja -01 on tuo muovinen osa ja itse olen sen kumpaankin vaihtanut. linkki mun sivuille tulikin jo :-)
jussi
(www-serverillä tuntui olevan jotain häikkää, toivottavasti pian toimii)
Moro Jussi(jussiupn @ Elo. 30 2006,14:56) kirjoitti
Toivottavasti et pahastunut kun linkitin sivusi vastaukseeni ilman lupaa, mutta kun tuo sattui niin sopivasti kohdalleen![]()
![]()
Vanhassa SC 21-mallissa on vaijerivetoinen mittari. Minulla on SC 24 ja ei vaijeria. Pyörä on 1990 valmistettu. Onko muita joilla on tällainen harvinaisuus johon on laitettu erilainen mittaristo kuin muihin samanvuotisiin?
Ysinelosessa ainakin vieterivetoinen. Empä ole kyllä mokomasta kuullut että ihan sähköinen 24.ssa(TuuttiK1 @ Elo. 30 2006,21:13) kirjoitti
Paitsi jos ei ole joku tuuninkimalli.![]()
TRE 1130K
Hontikka,
en tokikaan pahastu. Mukava huomata, että jollekin muullekin kelpaa mun muistiinpanot.
jussi
Kävin tallilla katsomassa: Ei ole vaijeria. Outoa kun on uudempaan malliin mekaanisen mittarin vaihtaneet.
Täälläkin -92:nen SC24 ja vaijerisysteemi tulee vaihdelaatikkoon, EI siis etupyörään ! Tarkastapa tämä moottorin vasemmalta puolen
Honda CBR1100 XX
VW Passat 3C Variant TDI DSG6
VW Golf IV
Tuolla osat numeroittain http://www.ronayers.com/fiche/200_0293/meter/meter.cfm
Honda CBR1100 XX
VW Golf IV
No niinhän siellä lukee speedometer cable. Eipäs tullut mieleen että vaijerin voi laittaa muuallekin kuin etupyörään. Nyt ei tarvitse kuin kolme päivää purkaa niin saa moottorin näkyviin. Kirottuja nämä muoviporsaat.
ihmettelin itekki ku penkitin pyörää et mites mittari näyttää 285km/h.. sitte hokasin et vaijeri menee vaihrelaatikkoon.![]()
(TuuttiK1 @ Syys. 12 2006,21:53) kirjoitti
Ei se vie kuin vartin 8-)
Honda CBR1100 XX
VW Golf IV