Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    No nyt on tuommoinen pyörä hankittu... oli vähän heräteostos mutta ainakaan vielä ei harmita.

Pari kysymystä tässä on herännyt eli millaisi arenkaita olette käyttäneet ja mikä on venttiilien säätöväli?
    Huonompiakin heräteostoksia oot taatusti
    tehnyt.

12.000:n välein öljyt.
    24.000:n välein venat.

Miseliiniä alla.

Hornet 600 -99
    VTR 1000 -99
    ZRX1200R -06
    SpeedTriple -08
    Busa -09
    FXDCI -06
    FXS -11
    Itse olen Veturilla päristellyt nyt 30tkm eikä ihmeempää valittamista ole ilmennyt. Heräteostos jota ei ole tarvinnut katua. Lappia, Norjaa ja Saksaa ollaan kierretty kotikulmien lisäksi.

Venttiilien säätöväli on 24tkm. Itselläni rengastuksena on ollut Dunlopin Sportmaxit.
    Ducati Hypermotard 950 & Honda CBR 600RR
    BMW S1000 XR
    Ducati Monster 1200 S
    Ducati 848 Dark
    Kawasaki ZZR 1400
    Honda CBR 1000rr
    Honda CBR 1100 XX
    Honda VTR 1000 F

Suzuki PV
    Tunturi Supersport
    Meillä kauniimmalla osapuolella VTR:n alla pyörii Pirellin Diablo.
    Onnea heräteostosta! Meillä on avovaimo ainakin tykännyt ajella kovasti tuolla, kun näyttää olevan jo 13tkm tälle kesälle mittariin kertyneen.
    Mikä kalustossa hävitään - otetaan asenteessa takaisin
    Onnea uudelle heräteostokselle. Et tule katumaan. Pari kesää ajelin moisella. Osta AVK:lta mun vanha varaosiksi!! Siin on vielä uudet BT014 alla...
    <p>Suzuki SV650S &gt; Honda VTR 996F &gt; Honda VTR1000 SP-2 2002 &gt; Yamaha FZ1-n &gt; Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
    Kiitos kiitos....

Nyt on jo vähän kilometrejä takana ja ainoa huomio on että tankillisella pääsee vain parisataa km.... olisko ajotyylillä jotain tekemistä asian kanssa... No, eiköhän se siitä matka jatku kun väännöstä nauttiminen rauhoittuu

Haynesin manuaalin saapumisen myötä monet muut kysymykset saavat vastauksen... ja pyörä huomenna uuden BT020:n eteen... Toivottavatsti kelit jatkuvat hyvänä niin saa lisää kokemuksia
    Minä ajelin tasan 4 vuotta ja 85.000 km uutena 2002 ostamallani keltaisella Firestormilla, joten "hieman" on kokemuksia.

Renkaina käytin useimmiten BT010/012 ja Dunlop 207:aa. BT:t toimivat dunloppeja paremmin ja ilmoitti pidon rajoista "nätimmin" mutta ei ne 207:t huonot olleet. Kokeilin myös pari settiä Pirelli Dragon GTS:ää jotka nopeammissa vaudeissa olivat mainiot mutta "vahva" kuviointi sai VTR:n hieman elämään kaupunkivauhdeissa, varsinkin jos ajoi jyrsityllä asvaltilla. Kaikilla yllämainituilla pääsi noin 7-10000km ennen kun takanakki oli loppu.

Orggisrenkaina oli macadami 90X:t jotka sanalla sanoen hirvittivät. Viimeksi alla oli BT020:set kun pyörä meni keväällä vaihtoon (ajoin vain jonkun tonnin niillä). Samat toimivat XX:ssä hienosti joten kai ne VTR:äänkin sopii kunhan ei odota esim. pidon osalta liikoja.

Öljyt vaihdoin 6000km välein ja venasäätöväli on 24.000km. Öljynä aina joko Castrolia tai Hondan omaa. Mitään ongelmia ei ollut paitsi että nokkaketjun kiristin alkoi olla finaalissa noin 80.000 kilsan jälkeen. Ketjun ja rattaiden vaihtoväli oli noin 30.000km.
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
    No nyt on jo ekat viat löydetty...

Etuiskarien esijännitys oli säädetty "tappiin" molemmissa. Säätöruuvit oli kierretty niin syvälle että ne piti pyörittää takaisin nokkapihdeillä. Toisen iskarin takaisinjouston (?) säätö on tunnoton eli kara varmaan poikki, säätöruuvi pyörii ilman mitään rajoitusta.

Millainen on tuo damperin säätö kun sitä ei Haynesin manuaalissa kuvat riittävän tarkasti?

Ja kaasuttimetkin tuli avattua, pääsuuttimena oli 190:set molemmissa. Aika kiva kun Keihinin suuttimet päättyvät kaikissa näkemissäni luetteloissa 160:een... Nuo suuttimet osaltaan selittävät sitä polttoaineen kulutusta...
    Mittarissa nyt reilu 30 000 km, mopottimella siis. Venttiilit taidettiin kattoa viime huollossa (24 tkm). Alla rahisee Metzelerin roadtecit. Öljyt vaihdettu n.5000 km välein, kerran kesässä meidän ajoilla.
    hyvin on rakkine pelittänyt.
    CBR 600 --> VTR 1000F --> GSX R 1000
    "Antaa kaikkien kukkien kukkia, myös kuukusten"
    "Rakasta, kärsi ja kaadu"
    "Minähän sanoin että mitä minä sanoin"
    Mulla oli -98 vuoden veturi pari vuotta. Eturenkaana kannattaa käyttää pehmeämpää rengasta kuin esim. 020. Keula kun ei VTR:ssä ole mikään unelma niin jarrutuksissa kova eturengas lähtee aika helposi alta. (vaikka olisi matalat rengaspaineet)

Toinen huomioitava asia twineissä yleisesti on öljy. Castrolin öljyistä ei ole mitään hyvää sanottavaa. NeverEverCastrol
    Veturissa tuli kokeiltua muutamia eri öljymerkkejä ja parhaaksi tuli koettua Shellin Advance Ultra ja Hondan oma öljy.
    Onnea uuden mopon hankinnasta Itellä ollut renkaana BT014:t ja olen ollut tyytyväinen.

Toi kulutus kuulostaa aika huimalta, kun 02 mallissa on jo isompi tankki, ite pääsen tankillisella lähes 300 kilsaa ja välillä yli. Ainoastaan radalla ja saksan baanoilla on kulutus noussut yli 8 litran sadalla, jolloin tankilla käytännössä tulee ajettua juuri tuon verran
    K1600GTL
  12.  
    Maantiellä reippaassakin ajossa 6-7 l.satasella.
    Kulmapyöritys ja leikkiminen vie vähän enemmän.
    Hornet 600 -99
    VTR 1000 -99
    ZRX1200R -06
    SpeedTriple -08
    Busa -09
    FXDCI -06
    FXS -11