Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Tulipas testattua RT:tä baanalla "joitain tuhansia" kilometrejä sekä laminar lipin kanssa että ilman. Lipin vaikutus ajomukavuuteen ja ajo-ominaisuuksiin!!! oli käsittämättömän positiivinen. Oma RT tuntui olevan "vilkas" yksilö, 240 km/h tuli mittariin helposti ja lipin kanssa pyörä kulki täydessä matkavarustuksessa kuin kiskoilla tässäkin vauhdissa. Ajelu oli rentoa tyyliin selkä suorana kypärän visiiri auki. Kun otin lipin pois, alkoi tulla ohjelmaa: pyörä muuttui selvästi epävakaaksi huippunopeuden tietämissä ja oli pakko kumartua pleksin taakse tuulelta piiloon... nöyryyttävää . Lähestulkoon kuin olisi jaappanialaisella ajellut - no ei sentään niin paha .
    Jos olet lähdössä ajamaan pitkää siivua sivistyneen liikennekulttuurin maihin, niin hanki ehdottomasti ko. härpäke. On hintansa väärtti!
    BMW K1600GT, KTM 450 EXC,Ski-Doo freeride 800
    Born to be wild! Later captured...
    Olisi kiva tietää missä asennossa pidit itse pyörän katetta ? Oliko se aivan yläasennossa vai ... Mulla on itsellä ongelmana se että olen pitkänhuiskea 189 cm ja yläasennossa pleksi tulee pahasti näkökenttään. Mikä on ämän hinta ja mistä ostit Lipin ?
    Ostin tuolta http://baehr.fi/B1286.html

Kieltämättä tulee jonkinverran näkökenttään. Olen vaihdellut asentoa tilanteen mukaan. Itse olen 183 pitkä ja lip nostaa viiman jo ala-asennossa kypärään!. Eli tosi kuumalla kelillä antaa liiankin hyvän suojan.

Suurin plussa lipillä on kuitenkin sen vaikutus ajo-ominaisuuksiin suurissa nopeuksissa (+150km/h). Kotimaassa kysymys on siis pelkästään tuulensuojaksesta, jossa luulisin leveämmän ja korkeamman pleksin antavan vielä parempaa suojaa. Itsellä on tarkoitus hankkia ensivuodeksi sekä vakiota matalampi että korkeampi pleksi, joita voi vaihdella kelin ja pääasiallisten ajojen mukaan.
    BMW K1600GT, KTM 450 EXC,Ski-Doo freeride 800
    Born to be wild! Later captured...
    Ajattelin herättää tällaisen threadin talviunilta ja kysäistä vielä kokemuksia tuosta Laminar Lipista.

LT:n pleksi (iso) suojaa kyllä hyvin, mutta meikäläisellä (183cm) vaatii nostamisen melkein yläasentoon maantiellä. Tuo taas aiheuttaa jonniinmoista jytinää ja pyörteilyä.

Jonkinlainen kompromissi löytyy kun pleksin säätää yläreuna silmien korkeudelle. Silloin tuo kuitenkin häiritsee näkökenttää...

Alempana pleksi taas ohjaa pahimmilleen viiman suoraan kypärään - ei edes sen alle, jolloin jytinää ryydittää kypärän vemputus.

Kysymys: Onko siis joku about samoissa mitoissa (tai miksei muissakin) oleva saanut avun tuon Laminar Lipin keinoin kuvaamiini oireisiin? Ilmeisesti ainakin RT:llä ja isolla plexillä?
    <p>2002-2014</p>
    Kysymykseesi minulla ei ole vastausta mutta jäin miettiin tuota näkökentän häiriintymistä.Pystytkö muistamaan kuinka paljon säädit pleksiä ala-asennosta ylöspäin,että juuri näit yli.

T jappi
    <p>R 1200 RT</p>
  6.  
    En mutta seuraavan kerran pyörän päälle istuessani voin tarkastaa Viikonloppuna on pakko keretä pyörän päälle...
    <p>2002-2014</p>