Joopa, nyt se sitten kävi, voi p***le. Tulin yövuorosta töistä, lunta oli sadellut aamuyön tunteita muutaman sentin ja ajelin toodella varovasti kohti kotia. Oli nimittäin pikkuisen liukkaan tuntuista
Tai siis eihän eteenpäin meneminen vaikeaa ollut, ennemminkin pysähtyminen, mutta siitäkin selvittiin kunnialla tarvittaessa.
Kunnes sitten tuli se kotiportilla tapahtunut kaato! En ajanut tarpeeksi kohtisuoraan kohti viistottua kiveystä sitä ylittäessäni ja etupyörä karkasi alta
Vahingot: vasen kuljettajan jalkatapin runko poikki ja vasen etuvilkku roikkumassa johdon varassa. Lisäksi pari naarmua vasemmalla katteen alaosassa, ei mitään merkittävää siinä suhteessa.
Tuo jalkatappi v*tuttaa kaikkein eniten. Ajamaan kun ei pääse ennenkuin uusi on paikallaan. Riku Motorilta on jo kysytty, siellä tällä hetkellä ei oota, Heinolta soittavat toivottavasti takaisin vielä tänään. Taitaa käydä niin ettei tässä viikonlopuksi pääse ajelemaan![]()
Lieneekö kellään nurkissa ylimääräistä jalkatappia josta olisi halukas korvausta vastaan luopumaan?![]()
Tarina jatkuu...
Kun ei nukkumisesta kuitenkaan mitään tullut niin soittelin kaikki Suomen puimurijälleenmyyjät läpi ja kyselin, kiroilin, anelin ja uhkailin..
Lopputulos on se, että osa tulee Ruotsista alkuviikosta ja postitse minulle.
Se siitä tulevan viikonlopun ajelusta
Viimeisin tieto hevosmiesten tietotoimistosta kertoo että hätäaputöinä on tarkoitus tehdä hätävaraosa itse...Putkea ja hitsausta ja poraamista... Ennenkuin tilalle tulee "oikea" varaosa... Rupeaa jo helpottamaan
Luulin jo että lauantaina ja sunnuntaina pitää ajamisen sijaan
No hyvä ettet sentään itseäsi loukannut. Ja kuka tietää, jos vaikka siitä putkivirityksestä tulee niin hyvä, että kaupitteletkin sen orkkistapin eteenpäin seuraavalle tohelolle..
Meitähän kotiportille kaatajia nimittäin riittää.. Mulla on talossa semmoiset moottorikäyttöiset kauko-ohjattavat portit ja mopossa niiden kauko-ohjain. Kerran taas kotiin tullessa ensin yhdestä napista portit auki ja toisesta napista piti avata tallin ovi. No hanskat kädessä painoin väärää nappia ja portit alkoi sulkeutua ja minä LT:n kanssa siinä välissä...
Ja mopo kumoon siihen porttien väliin eikä edes ollut lunta tai muuta hyvää selitystä
Siinä taisi sitten tulla LT:n pystyyn kampeamisen maailmanennätys ja sen jälkeen äkkiä vilkuilu, että eihän vaan kukaan nähnyt
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Hah hah olipa harmi kun ei ollut sitä nauhoittavaa kameravalvontaa,olis ollu kiva vanhana-pappana katella sitä vikkelyyttä(pozo izquierdo @ Huhti. 11 2007,18:25) kirjoitti
Mulla pahin törttöily sattui vuonna 2001 Lofooteilla k100rt:n kanssa,satamassa pyöriskelin ja luin kylttejä,että mihin laivaan kolmesta vaihtoehdosta mentäs,no muija hyppäs pois kyydistä ja otin kypärän pois ja laitoin oikeanpuoleiseen peiliin,tilanteen selvittyä aloin tekemään u-käännöstä vasemalle sillä seurauksella,että etujarrukahva otti kiinni kypärään ja etupyörä jumiin,oltiin kontallaan nauravien kotilokuskien seassa,sitte nopeus ennätys pyörän nostossa.
Seuraukset,vasen peili palasiksi ja sivulaukkuun naarmuja,no roudarinteipillä peili kasaan ja menoksi. Huvittavinta siin oli se kun oman kylän porukkaa sattui olemaan siinä linja-autolastillinen naureskelemassa.
<p>R 1200 RT</p>
Yllättävän kevyesti RS nousi liukkaalla pystyyn kun (ilmeisesti) osasin nostaa oikein..
Sarviin tarttuessani mietin kyllä hetken että kuinkahan hyvin tämä onnistuu kun kaikenlaisia kauhutarinoita nostamisen vaikeudesta olin kuullut ja lukenut. Vaan ei ollut paha rasti![]()
Kate meni muuten sittenkin halki vasemmalta puolelta "tuulilasin" takaa vasemmalta puolelta n. 10 sentin matkalta...
Onko kokemuksia, kannattaako yrittää/voiko materiaalia hitsata ja millainen on jälki?
Vai suosiolla kärsiä vakuutuksen bonusten lasku ja laittaa uusi kate?
Laita uutta vaan,ei vakuutusten nousua kannata pelätä ne muuttuilee kumminkin ajan kans.
Eipähän harmita ajella haljenneella pyörällä.![]()
<p>R 1200 RT</p>
Uskoisin (olematta mikään muovinkorjausspesialisti), että tuommoisen halkeaman voisi korjata ainakin siten, että laminoit nurjalle puolelle kerroksen / pari lasikuitua. Halkeaman voi varmaan julkisivupuolelta peitota monellakin tapaa ja lopuksi sitten maalaus.
Voi olla, että jonkin sortin muovinhitsauskin onnistuisi...
Alan miehet ja naiset varmaan kommentoivat.
Muutenhan tuommoisen korjauksen kannattavuustarkastelu on aika simppeli: Paljonko uusi kate maksaa? Paljonko merkitsee bonusmenetys? Paljonko korjaus maksaa? Paljonko voit korjauksesta tehdä itse? Siinähän nuo elementit lienee...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Pozon ansiokkaaseen listaan korjaustavasta päättämiseen vaikuttavista seikoista lisäisin kuitenkin sen kuinka paljon olet valmis sietämään "oman työn käden jälkeä". Kuinka virheetön haluat pyörän olevan?
<p>2002-2014</p>
Noh, eilen kävi vahinkotarkastaja katsomassa mopoa. Totesi että ilman muuta haljennut kate vaihtoon, samoin kaikki vaurioituneet osat, siis jalkatapin runko (se katkennut) sekä hieman naarmuuntunut osa jalkatapista joka kiinnittyy pyörän runkoon.
Kyselin sitten hinnat R.M. Heinolta Espoosta - hyvää palvelua sain, kiitos vaanKaikkien tarvittavien kilkkeiden korvaaminen uusilla osilla olisi tullut kustantamaan 238 €. Kaskon omavastuu on 150 € ja bonusmenetyksen hinta vakuutuksessa tänä vuonna n. 90 € + ensi vuonna n. 45 €... Siis yhteensä 285 €....
Niin että laskutoimituksesta tuli aika yksinkertainen, niinkuin Pozo totesiPäätös oli helppo, nyt tulee pelkkä 53 € maksava jalkatapin runko-osa, paikalleen laitto vie kaksi minuuttia. En siis käytä vakuutusta....
Sokerina pohjalla: vein eilen katkenneen jalkatapin 200 m:n päässä olevalle Helinin konepajalle, liitettävien pintojen siistiminen ja yhteen hitsaaminen maksoi yhteensä 20 €...Ja työn jälki on todella siistiä! Niin että kunhan uusi osa postissa tulee ensi viikolla, tämä hitsattu osa siirtyy varaosien joukkoon (niitä ei vielä olekaan...)
Nyt tankille, ajelemaan vähän ja huomenna keula kohti Etelä-Suomea, pitää käydä keräämässä vähän kilometrejä viikonloppuna![]()