onko 600:a matka-ajoon? *
ym. kurvailuun,sopivissa hinnoissa
tuntuvat olevan.
blue busa -> black äffä
sopii kyllä! Ite ajellu reissuja niin yksin kuin kakspäälläkin. Lisäksi äärettömän näppärä ja kevyt esim. kaupungissa. Kulkee ja kiihtyy 600 hyvin. Rata-ajokin luonnistuu ja sillä pysyy hyvin muiden kyydissä (jos vastassa ei ole vaikkapa Rossi, tosin jos Valentino vetelis Fasulla niin varmaan hakkais monet kyykkymiehetkin). Perustekniikka kestää varmaan maailman tappiin.
Itellä vaihdettu crossi-stonga ja tykkään paljon... Osta pois!![]()
Life sucks and then you die...
Kuolema kuittaa univelat...
Hyvä pyörähän se onheitin just viikon reissun sillä Suomessa, Norjassa ja Ruotsissa. kilometrejä kerty 4600. Eikä oo mitää ongelmia ollu vielä. Mittarissaki on tähän mennessä 14tkm. Pisin yhen päivän ajo on ollu 1028km
![]()
Yksin matka-ajo ok, kakspäällä tympeetä ku ei jaksa vääntää. Kokonaisuudessaan hyvä mopo![]()
Tässä mallia allekirjotuksiin.
Koitas nyt päättää että onko se busa x2 vaiko 600cc. mistäs toi 12R oikeen tulee? polkupyörästä jossa 12" renkaat vai? onks tää joku uus Lauri vai?(12R @ Elo. 15 2006,20:29) kirjoitti
![]()
![]()
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Tuohon vuosimallihaarukkaan mahtuu kahta erilaista mallia, joilla ei ole paljoakaan tekemistä keskenään. Vähän vaikeaa antaa kommenttia, jos ei tiedä mistä mallista edes puhutaan.
Eiköhän nuo uusi ja vanha malli ole aika lailla samantyyppisiä. Tekniikkahan on modernisoitunut, mutta kokonaisuudessa ole suuria eroja. Vanhan (<-03) mallimerkintä FZS600 ja uudemman (04->) FZ6(S).
Vanhempi on ainakin loistava all-round pyörä. (Ja samalla tavalla varmasti uudempikin) Toimii mukavasti kaupungissa ja maantiellä. Radallekin sillä uskaltaa mennä.
Ainakin vanhempi malli on hyvä matkapyörä jo toimintasäteenkin vuoksi, tankkausväli 400...500 km. 22 litran tankki ja kulutus 4...4,5 l/100km. Emännän kanssa käyty nyt kahtena kesänä mopolla kesälomareissuilla ja hyvin on pärjännyt mopon suhteen.
Kuusisatanenhan on aina kuusisatanen, fysiikan lakeja ei voi kumota, jos ei rusettia laita pakoputkeen. Eli pienempää saa joskus laittaa ohituksissa, kuten kaikilla kusiaisilla. Siitä pääsee vain kuutioiden tuomalla alaväännöllä.
Radallakin sillä saa työnnettyä vähintäänkin riittävää vauhtia. Jalkatapit tulee ensimmäisenä vastaan kallistettaessa. Alustan ja jarrujen puolesta vauhdinnälkää kyllä tyydyttää.
Eli täältä yksi suositus lisää.![]()
![]()
Huono tie, parempi mieli
Vanha on ehdottomasti paras all-round kuussatanen mitä on toistaiseksi tehty. Omallani ehdin työntää yli 60 000 huoletonta kilometriä ja nautin jokaisesta. Tekniikka kestää hyvin, matkakäyttöön matkustajan kanssa kannattaa kyllä vaihtaa takaiskari kunnolliseen Ö:llä alkavaan tarvikepumppuun ja samalla tarkastaa takasvingin helojen kunto. Niitä ei joka ukko jaksa voidella joka toinen vuosi kuten pitäisi. (Kawa Z 750:ssä näytti muuten olevan takajousituksessa rasvanipat. Olisikohan tämä järkevä ja halpa varuste olevan tekemässä paluuta?)(R@gdoll @ Elo. 18 2006,21:27) kirjoitti
Uudesta ei ole ajokokemusta, mutta muutamat asiat sammuttivat mielenkiinnon siihen:
- R1/R6 etujarrupuristimien tilalle tuli jostain varaosalaatikosta kaapatut puolivillaiset satulat
- selkeä ja luettava mittaristo muuttui kolmen jenin LCD-leluksi
- Pakoputket nostettiin satulan alle monimutkaistamaan rakennetta, lämmittämään takapuolta ja vaikeuttamaan laukkujen ym. asennnusta
- Uusi hävisi vanhalle Performance Bikesin testissä...
![]()
Kyllä soppii matka-ajoon ite oon vetänyt suomeee eestaas ja ainoa vika on penkki jonka vois vaihtaa corbiniin tai vastaavaan...tietty jos ei ole kiire voi pitää pausseja...mutta fasulla on nii mukava ajaa ettei oike malta olla paikallaan pitkään. Kaksipäällä riippuu jousituksen säädöistä/kokonaispainosta itellä ainaki onnaa seki.
<p>Yamaha 4ever!</p>