ei löytyny haulla ei.. miten leveän takanakin ko. pyörään sopii laittaa? Nykyinen 160, sopiiko esimerkiksi 180-55-17 ?
pistä vain se orkkis 160/60-17.. itsellä on ollu 170 mutta kyllä se 160 tuntu jokseenkin paremmalta... onhan noita 180 joku laittanu mutta miten käy ajo-ominaisuuksien kanssa on sitte asia erikseen..
Mites tuon PC31:sen takavanne, sehän on leveämpi kuin PC25:ssa, vaikka orkkis rengaskoko on molemmissa sama. Mahtaiskohan tuollainen esim. 180 levee istua siinä paremmin?
Mutta siis ilmeisesti sopisi tolle orkkis vanteelle tuo 180:kin???
Miten tuo käytännössä sitten oikein heikentää ajo-ominaisuuksia? Tai kysymys toisinpäin.. mitkä ominaisuudet toisessa pyörässä, jossa siis jo vakiona leveämpi nakki, kompensoivat leveän renkaan huonoja puolia?
Juu.. kysymykset tasoa, vasta aloittanut mopedisti.. mutta kun tuo leveä rengas niin autossa kuin pyörässäkin saa vehkeeseen ilmettä, niin jos ajo-ominaisuudet heikkenevät vain hiukan, niin olen sen uhrauksen valmis tekemään![]()
Mulla oli 180 takarengas Pc 25 Cebarissa ja ei se kyllä mitenkään huonommaksi muuttunut ajoltaan.Ehkä ei aivan yhtä herkkä kääntymään,mutta tälläiselle tavalliselle tallaajalle muutos aivan olematon.Ja oli se kyllä paremman näköinenkin leveämmällä gummilla.Aivan hyvin voit laittaa sellaisen,jos haluat.(Lukander @ Elo. 26 2006,19:48) kirjoitti
Noissa(uudemmissa) joissa on 180 nakki, on myös vanne leveämpi(5,5"?) joten rengas istuu siihen oikein.
Kun taas pc25 cebarissa vanne on kapeampi, joten vaikka laittaa 180 kumin, vanne kuristaa sen liki yhtä kapeaksi kuin 160:sen. Ja se ei istu niinkuin on tarkoitus, kumi on ns. makkaralla. Lisäksi tuossa ainakin huggeri ja ketjulinja hieman rajoittaa kovin leveän renkaan käyttöä.
En ainakaa ite laittais kuin ehkä max 170.
Aisasta kolmanteen, tuossahan on orkkis etukumi 120/60 zr17. Mahtuuko lokariin kohtuudella yleisempi ja korkeampi 70 sarjalainen?
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Itteeni kiinnostais kyllä tämä aihe kovasti sillä kumin vaihto olis eessä. Mites tuo 180 mahtuu ku lokari taipuu jo nyt niin lähelle kumin reunoja? onkos toi pc-25 takavanne 5.25? ...ja onko sitte parempi sellaselle vanteelle laittaa 170 taka nakki??
Leveätä takagummia enemmän respectiä saa snagarilla kun pitää siellä sen originaalin levyisen. Jos joku ihmettelee niin voi todeta: "Testasin joo isompaa, mutta radalla huomasin että ajokäytös muuttui kankeammaksi. Kapeampaa kokeilin myös, mutta siinä ei ollut pitoa mutkan ulostulossa. Tää on aika hyvä..."
Ei kun oikeesti. Laittakaa ihan kapeampi vain. Ketään ei oikeesti kiinnosta onko siellä se 180 vai 170 vai jopa 160 millinen.... paitsi omistajaa tietysti. "Kukas se kissan hännän nostaisi ellei kissa itse."
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Mulla on Bridgestone 170/60 takana ja hyvin ajelee. Aikasempi kumi oli kans 170..
-Sone
Honda CB1000R vm.09