Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    Moottorijarrutukselta vedolta siirryttäessä kusiainen nykäisee ilkeästi, lienee ominaisuus mitä olen lukenut. Mutta samalla kuuluu selvästi ihme kolahdus. Ihan kuin olisi välystä jossain.

Ketjun kireyden ja kunnon tarkistin enkä huomauttamista löytänyt. Onko rattaan kiinnityksessä jotkin puslat välissä vai mikä mahtaa kolista? Kuuluuko peräti asiaan?

Saako muuten tuota nykivää käytöstä hillittyä millään muulla kuin PC:llä tai vastaavalla? Tehoja en kaipaisi lisää, en edes putkien vertaa. Riittää toistaiseksi tämäkin...
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Takarenkaan laakerit voisi tarkistaa ainakin.
    Lainaa (Spede1 @ Elo. 04 2006,10:06) kirjoitti
    Takarenkaan laakerit voisi tarkistaa ainakin.
    Oletan laakerin olevan kunnossa, mitään muuta siihen viittaavaa oiretta ei ole eikä käsin pyöritellessä tai repiessä sivusuuntaan tunnu mitään omituista. Kiitos kuitenkin hyvästä ehdotuksesta.

Löysin fillarin huoltomanuaalin, räjäytyskuvassa on kuin onkin kumipuslat "Driven Flangen" alla. Jotenkin tuntuu että on löysää tuolla ja ehkä tarkoituksellakin.

Tässä on taustalla ainaski puolet psykologiaa, fillari kun on vielä uusi ja outo minulle...kolahdus ehkä vain tuntuu kovemmalta kuin se onkaan kun ei ole tottunut moiseen. Muiden samanlaisella ajavien kommentit olisivat hyödyksi.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Tuttu homma ton nykäsyn osalta. Se lienee ominaisuus. Mopossa on varmaan liikaa tehoa.. Joskus mullaki, äffä-mallissa, tuntuu kuuluvan joku ylimääränen ääni, kun moottorijarrutukselta vääntää tupin nurin. Etenki ku sen tekee isolla vaihteella ja voimakkaasti. En sit tiiä mistä johtuu. Ite oon päätelly, että ketjut ne hakkaa. Vähän löysät ku olivat..
    <p>Suzuki GSX-R 1000 K5</p>
    Lainaa (Coppe @ Elo. 07 2006,00:14) kirjoitti
    nurin. Etenki ku sen tekee isolla vaihteella ja voimakkaasti. En sit tiiä mistä johtuu. Ite oon päätelly, että ketjut ne hakkaa. Vähän löysät ku olivat..
    Sama ilmiö, kolmosesta ylöspäin tuntuu voimakkaimpana. Kokeilenpa tuota ketjun säätöä vaikka kireys onkin toleranssin sisällä. Löysän puolella kuitenkin.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    -05 rr tekee samaa. Olen jo tottunut, mutta aluksi ihmetytti. Perus nykimistä esiintyy ja syitä olen kuullut mm. ruiskun.
    Tuo kaikki tapahtuu mulla ainakin taajamanopeuksilla. Niihin vauhteihinhan tota pyörää ei varsinaisesti oo suunniteltu.

Hyvä pyörä se kuitenkin on ja ominaisuudeksi sanoisin tuon.
    Lainaa (Jeppe Jääkarhu @ Elo. 07 2006,08:20) kirjoitti
    -05 rr tekee samaa. Olen jo tottunut, mutta aluksi ihmetytti. Perus nykimistä esiintyy ja syitä olen kuullut mm. ruiskun.
    Tuo kaikki tapahtuu mulla ainakin taajamanopeuksilla. Niihin vauhteihinhan tota pyörää ei varsinaisesti oo suunniteltu.

Hyvä pyörä se kuitenkin on ja ominaisuudeksi sanoisin tuon.
    Jep, ei valittamista RR:stä vaikka "pakko-ostos" olikin. Jotkut väittää että on persoonaton. Mulle riittää että on täysi luottamus mopottimeen ja ajoradassa persoonallisuutta. Olis vaan kaikki tiet mutkaisia...

Kiristin ketjut toleranssin minimiin ja heitin Bodomin lenkin aamupuhteeksi. Nykäisy on ennallaan mutta siihen liittyvä kolahdus laimeni. Taitaa nykäisy olla RR-ominaisuus yleisemminkin kun tutkailin foorumia tarkemmin. Sitä voi mutkapätkällä hillitä käyttämällä apuna takajarrua, ennen mutkaa etusen lisäksi vähän takajarrua just ennen kuin vaihtaa moottorijarrutukselta lievälle vedolle. Nyt kun ei enää kolahtanut pahasti niin ei tuntunut tällekään tarvetta.

Huollossa tälle ei kai voi mitään tehdä eli onko kellään kokemuksia Power Commanderista 600RR:ssä? Saako sillä muokattua tuon alarekisterin käytöksen vähemmän nykiväksi? Ajattelin sellaiseen investoida ensi kesäksi.

Entäpä mistä sellainen kannattaa PK-seudulla hankkia? Ihanne olisi paikka missä voidaan tehdä samalla asennus & mittaukset tai ainakin mittaukset.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Jep, ominaisuushan tuo on. Ketjujen kiristys auttoi vähän, muttei todellakaan poistanut ongelmaa. 16tkm tullut ajettua RR:llä ja kyllä tuo vieläkin välillä ärsyttää. PC:n vaikutus tuohon kiinnostaisi meikäläistäkin.
    Mulla kans kolahtaa jonkin verran, paha sanoa kun ei ole mihin verrata. Juuri vaihdoin uudet ketjut ja rattaat eikä se vaikuttanut juuri ollenkaan.
    suurenna tyhjäkäyntiä .
    Vetopakan kumipuslat on väljät?
    Ei taida kulua kyllä kovinkaan äkkiä.
    Kuuluu olla niin piukka sovitus että
    vanne nousee kun rattaasta nostaa.
    Lainaa (zupe @ Elo. 18 2006,20:44) kirjoitti
    Vetopakan kumipuslat on väljät?
    Ei taida kulua kyllä kovinkaan äkkiä.
    Tuota minäkin olen epäillyt hiljaa mielessäni...täytyy tutkia kun mopotin on seuraavan kerran pukilla.

Ihme juttu jos alle 17 000 km on mennyt.

Tyhjäkäyntiä ei viitsisi nostaa kun enimmäkseen ajelee tiellä eikä radalla.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Ominaisuus tupi lienee.Itse laitoin pc ja sain mielestäni ainakin vähemmälle sitä,tosin laitoin ne oxygen sokeuttaja sensorit kans.
  14.  
    Itsellä XX 06 mallia ja ihan samalla tavalla kolahtaa eli luultavasti "kuuluu kauppaan"
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR