Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 42:sta
    Taas tuli reissu heitettyä! Ma 29.5. ajelut sujuivat menestyksekkäästi "ryhmänjohtajan" sekoiluista huolimatta....Hamina osottautui yllättävän vaikeaksi kaupungiksi suunnistaa kohti Lappeenrantaa. Allekirjoittaneen erheopastuksesta johtuen 7 motoristia seikkaili pitkin poikin asuntoalueita kunnes piti kysyä lenkkeilijältä neuvoa. Huomasitteko muuten miten se lenkkeilijä pelästy kun yhtäkkiä motoristi pysähty viereen ja alko huutaa että "missä on Lappeenranta"...sori vaan, ei ollut tarkotus säikäyttää.

Päätettiin lähteä ma 5.6. klo 18:30 Pallon Teboililta kohti Ruokolahtea. Karttaa en tähän nyt laita, kun olen reitistä hieman epäselvä. Toivotaan, että mukaan pääsee joku Imatralainen joka tuntee reitin (tai jopa ehdotti sitä...Canu78?)

Tarkoituksena on pysähtyä Imatran uudelle Nesteellä ja ottaa siitä völjyyn Imatran ja Joutsenon mukaanlähtijät. Suunnitellaan sumpittelupaikka sitten siellä Nesteellä.

HUOM! Joutsenon ja Imatran motoristit!!!!!!!!!!!!!!

MUKAAN PÄÄSEE SIIS IMATRAN UUDELTA NESTEELTÄ NOIN KLO 19!

CBR 1000 F vm 1990
    KTM EXC 250 Racing 2005 (myytävänä)
    KTM EXC 530 vm 2008
    Vähän sä olet nopea, vasta kotiin päässy..

Enkä mäkään ajanu pöheikköön, mutta hidas mä noilla mutkapätkillä silti olen. Vaan hyvin piti sankarit huolen etten päässy eksymään, siitä iso kiitos!!

Ja eihän me mitään eksytty.. eiks se ollu joku sun tuttu jota sä kävit morjestamassa..
    Jep, mukavaa oli taas Vaikkakin pirun viilee ilma ku tuli liian vähän päälle. Ens maanantaina uusiks museotielle
    elämä on yllätyksiä täynnä, aamulla on krapula!
    Jep kivaa oli ja hyvin sai tuntumaa uuteen pyörään mutkapätkillä ja sitä tärkeintä luottamusta.

Tein tossa muutaman reittivaihtoehdon lisäksi ensi viikolle,jos toi museopätkä käy liian lyhyeksi.
    Vaihtoehto 1
    Imatra-ruokolahti-puumala-sulkava-ruokolahti-imatra

Lenkille pituutta 197Km

Vaihtoehto 2
    Imatra-museotie-parikkala-savonlinna-sulkava-ruokolahti-imatra

Lenkille pituutta 261Km

Vaihtoehto 3
    Imatra-ruokolahti-puumala-mikkeli-savitaipale-lpr-imatra

Lenkille pituutta 273Km

Jos näistä saataisiin jonkinlainen kompromissi aikaan, kaikissa reiteissä on hyviä pätkiä ja eiku

Luulin kerran olevani väärässä, mutta erehdyin.
    Mun täytyy kyllä tunnustaa, että iltapäiväajelulle alkaa olla 200 km jo kipuraja, omalla kohdallani. Homma on lähinnä aikakysymys.

Vähintään yhtä suuri painoarvo näissä ajeluissa on omalla kohdallani porukkaan tutustuminen ja se kahvittelu. En viitsisi kahville paljon yli sataa kilsaa ajaa.

Miten muilla? Pannaanko sopivasta matkasta "poll" -pystyyn, nähdään mitä jengi haluaa?
    CBR 1000 F vm 1990
    KTM EXC 530 vm 2008
    Sori sotkeutumiseni mut en millään malta...

Jam Master Jeremyn reittivaihtoehdot näyttävät kartasta katsoen aivan upeilta reiteiltä. Pienehköjä teitä vesistöjen varrella ja pitkin rantoja... aivan upeita

Tuollapäin täytyy joskus käydä ajan kanssa kruisailemassa ilman kiirettä ja maisemista nautiskellen. Nammm....
    Lainaa (Jam Master Jeremy @ Touko. 31 2006,15:56) kirjoitti
    Vaihtoehto 3

Lenkille pituutta 273Km
    Parannusehdotus: Lpr - Savitaipale Taipalsaaren kautta. On mukava pätkä.
    Ja tuolta Kesälahteen Kiteelle.. Oli mukavaa mutkaa ku käytiin "Ponutaival" ajoissa viime suvena Taitaa tosin reitti karata jo matkan tarkoituksesta Mut hyvältä näytti sielläpäin, Savonllinnan ohi mentiin, eikä vaan menty vaan tsekattiin paikkakuntaa myös
    Höhöö letkut on kotona, sano entinen palomies!

Siis mää vai

Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Magnamanin tavoin totean minäkin noista reiteistä. Näyttävät houkuttelevilta. Kiitos kartoista, olin ajatellutkin lähteä ajelulle joko yksin tai juniorin kanssa tänä kesänä joku viikonloppu Itä-Suomeen. Siellä on kauniit maisemat ja esim. huoltoasemakuppiloissa kunnon meininki ja iloisia itäsuomalaisia. Kerran kesässä pitää päästä lenkille sinnepäin!

Ps. anteeksi sekaantumiseni Idän topiciinne, mutta on kiva lukea näitä muun kuin pk-seudun topiceja välillä. Hyvää kesän jatkoa sinnekinpäin .
    Olen samaa mieltä HonsuHeikin kanssa: 200km alkaa olla jo liikaa ilta-ajelulle. Koko homma saisi pysyä n. 3 tunnissa ja kiva olisi istuskella&jutella porukalla ihan rauhassa eikä vain vetää pikasumpit... Siinä tulee kiire ajaa 200km tai enemmän.
    Täten siis paljon yli Ruokolahden ei kannata ajella, koska Lappeenrannasta tulee jo 80km edestakaisin Imatralle...

Ehdotan:
    Lappeeranta-Joutseno Neste-(Jänhiälä-Ahola)-Imatra, Neste?-(museotie)-Miettilä-Laikko, ja siitä vaikka ihan 6-tietä takaisin Imatralle jne.. Kahvit vaikka jossain Rautjärven tienoilla?

Tästäkin tulisi jo Lappeenrantalaisille n, 165km. Imatralaiset voisivat tulla vaikka Joutsenoon vastaan jos haluavat pidempään ajaa mukana?
    Lainaa (kava10 @ Touko. 31 2006,21:35) kirjoitti
    Kiitos kartoista, olin ajatellutkin lähteä ajelulle joko yksin tai juniorin kanssa tänä kesänä joku viikonloppu Itä-Suomeen.
    Ei muutako Ponutaival-ajoihin elokuun alussa
    Höhöö letkut on kotona, sano entinen palomies!

Siis mää vai
    Lainaa (zpete @ Touko. 31 2006,21:55) kirjoitti
    Olen samaa mieltä HonsuHeikin kanssa: 200km alkaa olla jo liikaa ilta-ajelulle. Koko homma saisi pysyä n. 3 tunnissa ja kiva olisi istuskella&jutella porukalla ihan rauhassa eikä vain vetää pikasumpit... Siinä tulee kiire ajaa 200km tai enemmän.
    Täten siis paljon yli Ruokolahden ei kannata ajella, koska Lappeenrannasta tulee jo 80km edestakaisin Imatralle...

Ehdotan:
    Lappeeranta-Joutseno Neste-(Jänhiälä-Ahola)-Imatra, Neste?-(museotie)-Miettilä-Laikko, ja siitä vaikka ihan 6-tietä takaisin Imatralle jne.. Kahvit vaikka jossain Rautjärven tienoilla?

Tästäkin tulisi jo Lappeenrantalaisille n, 165km. Imatralaiset voisivat tulla vaikka Joutsenoon vastaan jos haluavat pidempään ajaa mukana?
    Kannatan!

Ja voihan tietysti osa porukkaa jatkaa Laikosta eteen päin, jos kovasti ajelututtaa! Toki, sitävartenhan fillarit on että niillä ajellaan.

Mulla kyllä tuo 165 km on ihan riittävästi!
    CBR 1000 F vm 1990
    KTM EXC 530 vm 2008
    Samaa mieltä; kyllä 200km alkaa olla liikaa, varsinkin istua "vanerinpalan" päällä
    Ahaa, siis tällaisesta meiningistä oli kyse kun yhtenä maanantaina ajoin Pallon Teboilin ohi tuolla jaamahallani. Täytyy jatkaa lukemista ja pyrkiä mahdollisesti mukaan, ehkäpä jo 12.6. kun ensi maanantaina en pääse. Meininki vaikuttaa hyvältä, jatkakaa
    Lainaa (kaasunalle @ Touko. 31 2006,20:17) kirjoitti
    Lainaa (Jam Master Jeremy @ Touko. 31 2006,15:56) kirjoitti
    Vaihtoehto 3

Lenkille pituutta 273Km
    Parannusehdotus: Lpr - Savitaipale Taipalsaaren kautta. On mukava pätkä.
    joo toi lenkki käytiinkin jo ajelee, mukava pätkä oli

Ehdotan:

Joo mäkin oon samaa mieltä yli 200 km on turhan pitkä pätkä iltapäiväajelulle. Eikös sitä vois koittaa miettiä et sopis tommosen pitemmän lenkin vaikka parin viikon välein viikonlopuks? Oisko ideaa?
    Tollanen viikonloppumatka vois olla mukavakin. Etenkin jos sais muksun hoitoon niin päästäis ukon kanssa molemmat..

Ja täysin offtopiccina.. mä starttailen huomenna iltapäivällä/illalla mopon kohti Mikkeliä/Anttolaa eli jos haluaa messiin ajelemaan sinne päin niin ottakee yhteyttä. Takasin joutuu sitten kylä ajamaan yksin, mutta olispa ainakin puoli matkaa seuraa..
    Lainaa (canu78 @ Touko. 31 2006,23:21) kirjoitti

Ehdotan:

Joo mäkin oon samaa mieltä yli 200 km on turhan pitkä pätkä iltapäiväajelulle. Eikös sitä vois koittaa miettiä et sopis tommosen pitemmän lenkin vaikka parin viikon välein viikonlopuks? Oisko ideaa?
    Hyvä että saatiin keskustelua aikaan, ei ole oikein kerennyt keskusteluun mukaan ku on mennyt kaikki aika talokauppojen merkeissä Noi mun mun kartat oli vaan suuntaa antivia ehdotuksia ja olihan se meidän 29.5 ajettu lenkki kans jotai 200 km, mut pakkko kans tunnustaa et kipuraja on kans tos 200 km puitteis.

Toi Lappeeranta-Joutseno Neste-(Jänhiälä-Ahola)-Imatra, Neste?-(museotie)-Miettilä-Laikko kuuullostaa aika sopivalta, kerkeis kunnolla kahvitella eikä olisi niin kiire
    No eikös tuo voitais pitää sitten sovittuna?

HonsuHeikki vois vaikka editoida tota ekaa viestiään ja laittaa, että mukaan pääsee myös Joutsenon Nesteeltä (n. klo 18:50-19:00). Itse saatan lähteä jo Lpr:stä, tai sitten Joutsenosta...
    Jaahas, jos vaikka joskus sais mopoon kasaa niin vois vaikka lähtee mukaan. Minkäslaista vauhtia ootte pitäneet noilla lenkeillä?
    Lainaa (Janne82 @ Kesä. 03 2006,16:29) kirjoitti
    Jaahas, jos vaikka joskus sais mopoon kasaa niin vois vaikka lähtee mukaan. Minkäslaista vauhtia ootte pitäneet noilla lenkeillä?
    Keulassa on ajeltu mittarin mukaan n. 15 km/h yli rajoituksen, ja jos letka on rakoillut, niin risteyksissä on hidastettu tai pysähdetty odottelemaan hitaampia.
    CBR 1000 F vm 1990
    KTM EXC 530 vm 2008
    Mukavan näkösiä reittejä oli Jam Master Jeremy piirrelly karttoihin. Yhden kerran tuola päin kotilolla ajelleena maisematkin olivat kohdallaan tälle Helsinkiläistyneelle pohjanmaan pojalle
    Toivottavasti pääsen joskus mopoilemaankin teille päin
    Tunnelin päässä näkyvä valo on juna!
    Lainaa (Miqa @ Kesä. 04 2006,14:24) kirjoitti
    Mukavan näkösiä reittejä oli Jam Master Jeremy piirrelly karttoihin. Yhden kerran tuola päin kotilolla ajelleena maisematkin olivat kohdallaan tälle Helsinkiläistyneelle pohjanmaan pojalle
    Toivottavasti pääsen joskus mopoilemaankin teille päin
    Ei muuta ku tere tulemast ja lapanen pystyy jos kohdalle sattuu
    Jos ei ihmeitä satu niin olen mukana, mulle tuo reitti on tuttu.
    Ja lähden ehkä suoraan töistä, jolloin olen mukana jo Lpr:stä asti...
    Lainaa (Honsuheikki @ Kesä. 04 2006,14:06) kirjoitti
    Keulassa on ajeltu mittarin mukaan n. 15 km/h yli rajoituksen, ja jos letka on rakoillut, niin risteyksissä on hidastettu tai pysähdetty odottelemaan hitaampia.
    Eli siis ollaan jääty odottelemaan mua.. *

Ei kun ihan tosissaan hyvin on pidetty huolta että kaikki on pysyny matkassa.

Meiltä varmaan Erkki pääsee taas reissuun mutta miehen ohjastamana, kun meillä vietetään muksun 5-v. synttäreitä. Kaksin tullaan jos mummo suostuu jäämään lapsenvahdiksi yön yli..
    Olikohan tänään innokkaita org porukoita lähössä ilta-ajelulle, kelit ainakin olis kohillaan...
    Kyllä se aurinko vielä joskus paistaa risukasaankin...
    Lainaa (caterpillari @ Kesä. 12 2006,13:27) kirjoitti
    Olikohan tänään innokkaita org porukoita lähössä ilta-ajelulle, kelit ainakin olis kohillaan...
    eiköhän tuota porukkaa löytyne. Ilmat on todellakin mitä mainioimmat
    Lainaa (MagnaMan @ Touko. 31 2006,20:09) kirjoitti
    Sori sotkeutumiseni mut en millään malta...

Jam Master Jeremyn reittivaihtoehdot näyttävät kartasta katsoen aivan upeilta reiteiltä. Pienehköjä teitä vesistöjen varrella ja pitkin rantoja... aivan upeita

Tuollapäin täytyy joskus käydä ajan kanssa kruisailemassa ilman kiirettä ja maisemista nautiskellen. Nammm....
    Seudut ja maisemat ovat upeita. Niistä hyvällä ilmalla nauttii kovasti. Vaikka en siellä asukaan suosittelen ja erityisesti jos et siellä ole ajellut. Sama muillekin.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
    Lainaa (Honsuheikki @ Kesä. 04 2006,14:06) kirjoitti
    Noista letkanopeuksista.
    Kummallista kyllä, mutta letkan takapää joutuu kiristämään vauhtia uskomattoman paljon ja se voi tuntua jopa epämiellyttävältä.

Vaikutelma on sama kuin pitkässä marsissa armeijan aikana jäläkipäässä. Siis jos jotkut lukijoista ovat siellä jo piipahtaneet. Marssin aikana peräpää käytännössä juoksee.

Siis huomioikaa tuo keulapään vauhti peräpään mukaan tai osa porukasta alkaa vältellä mukaan tulemista.

"If a..holes could fly, this place would be an airport"
  30.  

Hienoa että täälläkin on porukka lähtenyt liikenteeseen!! Koitin viime kesänä itse saada porukkaa yhteisille ajoreissuille, mutta innostus oli aika laihaa...

Pitää liittyä letkaan jahka pääsee täältä pohjoisesta työmatkoilta ja saa pyörän verstaalta pois!
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen