Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Kyseessä gsx-r 600 k4 takaiskari (showa). Pitäis ottaa tuo jousi irti itse iskarista, jotta ... pitkä juttu..

    Esijännitys löysätty ja jousta puristettu sen verran kasaan jotta alapäästä näkyy kierre ja 23mm mutteri.

    Eli jos tuosta alhaalta sen 23mm nyt aukaisee niin leviääkö homma käsiin?
    Jos jollekin on säädettävän iskarin sisällys tuttu, niin nyt voi avautua ihan luvan kans..
    Kuva
    Zet (Z), (lue Zeta), (lukutaidottomille se Zorron merkki), Zetori, pikkuzeta eli Z750 => ZX-6R 2006 + BMW F800GS 2009
  2. #2
    en tiedä kyseisen iskarin rakenteesta, mutta näin yleisesti voisin sanoa, että kaasuiskarit on prässätty kasaan. Eli jos jousen puristat kasaan ja varmistat vaikka rautalangalla, ruuvaat esijännityksen mutterin auki tms., niin jousi tulee nätisti pois. Mitään muuta ei tapahdu. Ja jos tapahtuu, niin kerrothan

    Ethän sinä sitä kaasuiskaria itsessään halua purkaa Sieltähän karkaa pierut pihalle..
    Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"

    Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
  3. #3
    Eli jousta oli vain tarkoitus irroittaa, ymmärsit oikein.

    Soittelin kunnon iskarihuoltajalle tästä propleemasta:

    Riskinä olis siis, että paluuvaimennuksen säätötikku ulostautuu vauhdilla..
    Todennäköisesti sen jousen olis voinu ottaa pois, mutta.. -todennäköisesti- niin en sitte avannu sitä ollenkaan.
    Homma on varmasti turvallista jos päästää typet pois, mutta sitte olis pitäny käyttää se huoltajalla; uudet typet ja tietty siinä samas huoltaa kunnolla ja se olis vieny 70 euroa.

    ja se mutteri oli muuten 22mm.
    Zet (Z), (lue Zeta), (lukutaidottomille se Zorron merkki), Zetori, pikkuzeta eli Z750 => ZX-6R 2006 + BMW F800GS 2009
  4. #4
    Suhteellisen halpa verrattuna uuteen kuitenkin tuo huolto.

    Ja saanko kysyä että miksi tuo ois pitäny purkaa? Ihan vain mielenkiinnon vuoksi.
  5. #5
    Lainaa (jta @ Syys. 25 2006,00:53) kirjoitti
    Ja saanko kysyä että miksi tuo ois pitäny purkaa? Ihan vain mielenkiinnon vuoksi.
    Z750:iin sitä sovittelin. Jousen kaasusäiliö näytti tulevan parin millin päähän rungosta. Oli vaikea arvioida iskarin liikettä noin silmämääräisesti, niin olisin ruuvannu iskarin ilman jousta kiinni ja olisin nostanu takahaarukan ylös asti, että näkee koskeeko se säiliö runkoon ns. maksimijoustolla. Ehkä vähä raskasta painaa tommoinen jousi pohjaan asti...

    No, varmuuden vuoksi pikku modaus runkoon, niin eipähän ainakaan siihen kolahtele..
    Zet (Z), (lue Zeta), (lukutaidottomille se Zorron merkki), Zetori, pikkuzeta eli Z750 => ZX-6R 2006 + BMW F800GS 2009
  6. #6
    Joo ei sitä kyllä ihan tuosta vaan painella jousen kans pohjaan. Ellei sitten jousi ihan loppu ole.
  7. #7
    Räikkäliinalla olis ehkä voinut vetää sen perän nippuun, Zetan takarunko varmaankin kestää sen... Kunhan ottaa muovit pois edestä.
    Pitäis itsekin kokeilla tuo ja heittää sen jälkeen pyörä kyljelleen... Nimittäin kiinnostaa paljonko tuota pyörää uskaltaa vasemalle kantata ja mikä kohta ottaa ensin kenttään kiinni (pl. jalkatapit). Kun en oikein tiedä uskaltaako kantata enää lisää kun on jalkatappi maassa kiinni.
  8.  
  9. #8
    Niimpä, ei paha idea jos vähän purkaa..

    Mulla ku on vähä madallettu tuo mopo, niin jalkatapit on ongelma, oikealta ainaski takajarrupoljin on tiessä käyny ja jalkatappi on kulunu jo siihen kummiin asti, tuolla kannttauksella rengaskin on käytetty loppuun asti, nyt vain sais tuon roikkumisen kuntoon, niin hyvä tuloo.. ja parani sekin tuossa viime kerralla paljon.
    Zet (Z), (lue Zeta), (lukutaidottomille se Zorron merkki), Zetori, pikkuzeta eli Z750 => ZX-6R 2006 + BMW F800GS 2009