Toinen testattavissa oleva palvelu jota suunnitellaan SMOTOn käyttöön.
Jos kiinnostusta riittää tässä olisi toinen testattavissa oleva palvelu.
Taustaa tälle:
Thyme on kalenteripalvelu joka mahdollistaa monipuoliset julkaisu ominaisuudet webissä.
Tällä kalenterilla voiviat kerhot ilmoittaa itse omat kokoontumisajonsa ja sellaiset tapahtumat joihin he haluavat muita kuin oman kerhonsa jäseniä osanottajiksi.
Olemme kääntäneet käyttöliittymän suomeksi itse joten siellä voi olla ”melkeen mitä vaan”
Kommentit erityisesti käännöksestä ovat tärkeitä.
Muutamalle Kansalaisluottamusta nauttivalle käyttäjälle voin antaa myös adminoikeukisa.
Kehitysversio on osoitteessa :
http://www.finnbike.info
Siellä on muutkin asiat paljolti kesken saitti toimiikin testipaikkana ennekuin jokin asia otetaan smotolla käyttöön. Osin sekin on tarkoitus kohta saada valmiiksi… minähän kesänä…
Edelleen kommenteista kiitollisena jo etukäteeeen.
Hanski
- ride free -
Aoccdrnig to a rscheearch at an Elingsh uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht frist and lsat ltteer is at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it wouthit porbelm. Tihs is bcuseae we do not raed ervey lteter by itslef but the wrod as a wlohe.
Eräs seikka joka pisti silmään on ehkä liian laaja aihepiiri näin aluksi. Kantsisko alkuun avata vain perustoiminnot ja pikkuhiljaa tarpeen mukaan jotain linkkien "äänestyspalveluja" sun muita. Mielestäni aika tarpeeton ominaisuus.
1280x1024 näyttöresoluutiolla vasemman sivun pystyviiva on väärässä kohdassa. Teksti ylittää sen.
Juu tää on tätä linkistä puuttui loppu.(TTA @ Elo. 24 2006,18:07) kirjoitti
Finnbike on vähän niinkun koelabra www.smoto.infon n kehitystä varten.
Pystyviiva on taiteellisita syistä siinä nyt...
Se mitä itse asiassa piti pyytää katsomaan luuraa täällä :
http://www.finnbike.info/thyme/
Hanski
edit:
juu siitä linkkilistasta voisi ottaa ne äänestykset pois, ei oikein toimi ainakaan mustalla taustalla...
- ride free -
Aoccdrnig to a rscheearch at an Elingsh uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht frist and lsat ltteer is at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it wouthit porbelm. Tihs is bcuseae we do not raed ervey lteter by itslef but the wrod as a wlohe.
Oon kehitelly kevään ja kesän eräälle seuralle sivustoa ja samalla huomannut että sivuston käyttöliittymä / selkeys on kaiken a ja o. Mahdollisimman vähän painikkeita/linkkejä eli vain välttämätön. Kyllä tarve osoittaa sitten kuukausien/vuosien varrella mitä ominaisuuksia oikeasti kaivataan lisää. Käytännössä monessakin tapauksessa lisäominaisuuksia ei kauheasti tarvita.
Kolmen klikkauksen sääntö eli jos asia ei löydy kolmen klikkauksen päästä poistuu satunnainen käyttäjä jonnekin googleen etsimään helpommin löydettävää tietoa.
Yksi asia mitä nykyäänkään ei tarpeeksi huomioida on toimivuus puhelinselaimella tms. Itse viimeeksi eilen etsin netistä pyörän venttiilien välyksiä kun mopon kone oli auki, autoa ei ollut eikä tallilla oleva nettiyhteys toiminut joten kännykällä googlesta etsimään välykset. Ja löytyi.
Kalenteri näyttäis toimivan Opera Mini selaimellakin S60 puhelimessa.
Kaikki tuo totta eli nyt varsinkin kun Smoton sivuja kehitellään uusiksi&muita toimintoja ympätään sinne niin kannattaa miettiä käytettävyyttä kännykällä. Ainakin itsellä N70:sellä netti pelaa 3G alueilla riittävän hyvin, vielä kun ne sivustot tehtäisiin helposti kännykällä käytettäväksi.(TTA @ Elo. 24 2006,18:51) kirjoitti
Voisi ajatella että Smoton sivustoja jos niissä olisi jotain paikallisia kokoontumisia/kerhotietoja/majoituspaikkainfoja/huoltamoja ym käytettäisiin nimenomaan reissun päältäkin kännykällä joten siltä kannalta katsoen testausta myös kännyköillä.
Tuo kalenteri-idea oli hyvä, menin itsekin ekaksi tuohon ensimmäiseen linkkiin joka hieman vaikutti sekavalta alkuisilmäyksellä. Luulen että syy johtui tuosta linkki-osion jakamisesta useampaan alaryhmään päänavigaatiovalikossa suoraan näkyviksi. Hieman poikkeava ratkaisu minusta.
Itse kalenteri-osuus näyttäisi ihan mukavalta. Oliko tarkoitus laittaa tämä kalenteri Smoton sivustojen alle? Minusta olisi vaan jos mahdollista järkevin toteutustapa.
<br />
Vastausta kumpaankin yllä olevaan:
Yksi tärkeimmistä syistä miksi www.smoto.info ssa on Joomla on juuri mahdollisuus tehdä pda/kännykkä -nahka ja siten mahdolistaa kevytselainten käyttö.
Kalenteria suunnitellaankin juuri SMOTOlle, se on tuolla finnbikessä vain käännettävänä ja testattavana koska en halua asentaa smoton puolelle mitään tarpeetonta tai sellaista mitä ei tarvita.
Erityisesti toivoisin kommentteja kalenterin (Thymen) käännöksestä joka on vanhemman poikani tekemä. Eli onko termit ja sanat kohdallaan kuhunkin käyttötilanteeseen. Typojakin varmaan vielä löytyisi..
- ride free -