Jos öljynvaihtoväli olisi 5000km ja öljyä menisi 4l, niin sopivasti mahtuisivat nuo jäteöljyt 4l:n kanisteriin takaisin ja kiinnittäisi sen takahaarukkaan. Kuinkas ison putken se vaatisi, että tuo 4l öljyä valuisi 5000km aikana ketjuille? Enivei ei tulisi jäteöljyä, kun kaikki menee hyötykäyttöön ja maailma pelastuu. Lisäksi 4l:n äljypönttö herättäisi takuulla rispektiä.
Dixi et animam levavi
Voisi takagummi hieman lipsua tuolla annostuksella.(ek@ @ Touko. 04 2008,00:49) kirjoitti
![]()
Jassoo. No, sama käyttötarkoitus kuitenkin ja toimii kuin junan vessa ja tienaa itsensä nopeammin takaisin.(AimoPamaus @ Touko. 04 2008,00:37) kirjoitti
Miten niin et voisi verrata sitä Pro-Oileriin ja nyt käsi sydämellä..
Pro Oiler on toki hieno peli mutta mutta..
Real arguments esim tyyliin ranskalaisia viivoja tänx.![]()
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
kyllähän se niin on että miehellä pitää olla kaikenmaailman näytöt ja näppäimet!(Italowestern @ Touko. 04 2008,01:45) kirjoitti
varmaa on scottikin ihan hyvä peli mutta luulen että pro-oileri voisi olla vähän helpompi säätää sopivalle ja onhan siinä se etten ainakaan henkilökohtasesti halua tallini lattialle mitään lätäkköä
pro on pro mutta scotin saa kyllä vissiin aikas paljon edukkaammin no oli miten oli hifistelijä on aina hifistelijä lajia kattomatta
minkäs teet
niin ja tää oli siis taas ihan mutua... totisesti toivon että se pro-oileri olis niin hyvä kun miksikä sitä on ylistetty (omaani en ole vielä saanut)
GSXR-1000 Limited
Miksi ihmeessä. Tuota ScotOileria, jos mitä pitää verrata Pro-Oileriin... Pro-Oiler on varmasti HiFinpi ja hianompi. Oman, vaatimattoman tuhannen kilometrin kokemuksen perusteella ScottOilerkin toimii. Toistaiseksi ei ole tallinkaan lattialla kuin pisara, pari ja nekin tulivat järjestelmän ilmaamisesta.(AimoPamaus @ Touko. 04 2008,00:37) kirjoitti
Kyse on sitten taas kerran siitä mistä itse kukin on valmis maksamaan.
<p>2002-2014</p>
Laitteiden ominaisuuksien erot jokainen jo tietää/kiinnostuneet löytää joten niistä ei enempää.
Jos Pro maksaa sen pari sataa niin skottia pitäisi saada reilusti alta satasen kaksipäisellä annostelijalla.
Itse pitäisin sitä noin 50€ arvoisena kuten myös hawket ja loobmanit.
Suomessa myyntimiehillä on tapana hypettää rihkamaa mikäli parempaa vastaavaa ei ole viereisessä hyllyssä...
Rasvareita ostelee mukavuudenhaluiset joita ei pätkääkään kiinnosta maksaako laite itseään takaisin.
Kyseessä kuitenkin pieni investointi ja aivan naurettavan pieni hintaero skottiin.
Monenko pyörä on tienannut itsensä?
Mukavuus syistä myös käyttö ja säätö pitää olla parempia ja tarkempia.
Jos minulle riittäisi että kunhan kusee ketjuun ja roiskukoon vanteille, niin olisin jatkanut voitelua itse.
Niih. Mielipide on kuin se kuuluisa silmä. Jokaisella on sellainen. Myös Scotin tai Pron paremmuudesta, riittävyydestä, hyvyydestä, huonoudesta ja hintaeron suhteesta ominaisuuksiin. Keskustelu näillä foorumeilla olisi aika suppeaa, jos kaikesta olisi vain yksi totuus tai oikea mielipide (muualla kuin esittäjänsä mielessä).
Hifistele sinä ylihintaisella ketjurasvarillasi (joo sitä vartenhan se on). Minä luotan vekottimeen, joka tottelee painovoimaa ja toimii vielä silloin kun sinun vekottimestasi on pulssianturit sauhunneet ja pumput tiltanneet.![]()
<p>2002-2014</p>
niinkuin tässä sanottiinkin jo eihän se oileri varmaan kenenkään pyörässä oo rahallista säästöä takomassa vaan ihan just ja vain sitä mukavuutta ja helppoutta nostamassa ja se mukavuus nyt vaan (mun mielestä) nousee kun on stongassa suoraan napit mistä annostella!(AimoPamaus @ Touko. 04 2008,11:11) kirjoitti
ja kaikki laitteet hajoaa joskus myös se scotti pettää jostain mutta sillon ne korjataan ja matka jatkuu!![]()
GSXR-1000 Limited
Jospa menet lopullisesti pois täältä häsläämästä ja perustat oman ketjun tuolle rakkaalle skotillesi. *(C-A-D @ Touko. 04 2008,13:06) kirjoitti
Tottakai laitteita pitää vertailla kuten monet ovat jo tehneet, mutta tuo menee jo lapselliseksi. *
"Koirat haukkuu ja karavaani kulkee..."
Ja asiaan:
Pistetäämpä galluppi mitä öljyä käytätte?
Ei kai kaikilla ole 80-90?
Normi moottoriöljyähän niissä ohjeissa suositellaan. Eli jotain 10W30iä siellä on, mitä hyllystä sattu löytymään. Ja pelaa kuin se kuuluisa junanvessa.
Asiasta kolmanteen: Kun joka laitteesta täytyy ne huonot puoletkin löytää, niin tässä laitteessa ainoa minkä olen keksinyt (tilaamisen, maksamisen ja asennuksen jälkeen) on se että takasta poisotettaessa joutuu sen annostelijan löysäämään ja kiertämään ala-asentoon, jotta saapi ketjut riittävän löysiksi. Vastaavasti takaisinlaitettaessa täytyy asetella ja kiristää uudelleen. Ei ole iso murhe, jollei sitten aja esim käytetyillä ratakumeilla ja vaihtele niitä päivittäin.
R1 + FJR
+ lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
Mulla tällä hetkellä autosta yli jäänyttä 5w-45 täyssynteettistä. Hifi hifi. *
Aika pirun pienelle saa säätää 80-90 öljyn jälkeen.
Olen vaihtanut Pablon kartan yhden laihempaan ja senkin tiputtanut jo perussäätö ykköselle. Säätö jatkuu.
Kun johonkin saisivat vielä listattua eri pyörien hyväksi todetut arvot.
Eli käytetty öljy, ketjun tyyppi ja millaiset rattaat.
Sitten kartat ja muuta säädöt.
Jäisi monessa tapauksessa tehtäväksi vain korjauskertoimen asetus. *
Huomasin että jollakin on PRO-Oileri myynnissä.
Rakkautta tuntuu olevan ilmassa myös ProOilerin suuntaan(AimoPamaus @ Touko. 04 2008,22:18) kirjoitti
No keväthän se on. Perusta sille palvontaketju
![]()
<p>2002-2014</p>
No ei tuo oileri nyt mikään maailman paras juttu ole.
Mulla XX'ssä on joku 80W90 öljy ja kartta taitaa olla 20, eli laihin mikä löytyy, ja vielä paskaa vannetta jonkun verran. Rullat on rattaat on kyllä hyvässä öljyssä mutta ketjun ulkopinnat onkin sitte jo ruosteessa sinne kun tuo 80w90 öljy ei tunnu menevän. Moottoriöljyä on kokeiltu ja sitä oli sitte joka paikassa ei taida säädöt riittää.
Häiriöitä tulee jonkun verran isoilla kierroksilla mutta pumpun laskurin perusteella ei kuitenkaan niin paljoa että öljyä menis liikaa.
Jotta näin, tyytyväinen olen kyllä, mutta jotain rajaa nyt tähän hypetykseen, ei se pelaa ainakaan mulla niinkuin mainoksissa.
- I love the smell of napalm in the morning.
Kaikissa automaattisissa oilereissa on periaatteellinen puute. Niissä kun säätö ei saa automaattisesti tietoa voitelun tuloksesta. Hype-voitelijankin säätö on kuin ajaisi peruutuspeiliin katsomalla. Eikä optimi ole mahdollinen: ketjut pitäisi olla öljyiset ja puhtaat, tiepölyn kakkarat pitäisi roiskia pois muttei vanteita liata. Hyvä tulos nähdään vain mainoksissa. Käytännössä saavutettava ainoa etu on mukavuus. Sekin on kiva juttu.(X-ray @ Touko. 05 2008,07:26) kirjoitti
![]()
Tosiaan, jäi kirjoittamatta että ajelen päivittäin soralla, joten se hyvännäköinen ketju imaisee päivänpäätteeksi aina pölyt itseensä jotka sitten seuraavalla reissulla roiskitaan vanteeseen. Kaukana optimista..(lasse849 @ Touko. 05 2008,10:32) kirjoitti
- I love the smell of napalm in the morning.
Mulla XX jossa kartta 14 ja moottoriöljyt.(X-ray @ Touko. 05 2008,07:26) kirjoitti
Hieman heittää vieläkin vanteelle mutta jo paljon vähemmän kuin itse rasvattuna.
Optimia jos haetaan niin se on keppiveto.
Epäilen että häiriöllä on tuon kassa jotain tekemistä.
Omassa kiskaisin rajottimeen muutaman kerran ja laskuri pysyy nollassa.
Myös jos pumppu jumii auki niin se lappoaa liikaa öljyä.
Kyl niis wanhoissa on vissii ollu ykspuoleinen.(AimoPamaus @ Touko. 04 2008,00:37) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Jos pulssianturi tilttaa, niin sit voi vaihtaa käyttämään pakkosyöttöä.(C-A-D @ Touko. 04 2008,13:06) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ooks täysin varma että sulla on oikea korjauskerroin?(X-ray @ Touko. 05 2008,07:26) kirjoitti
[Tässä esimerkki eräästä tapauksesta... *
"Mä sain ny vihdoin ja viimein *aikaseks tsekata ton korjauskertoimen toho pikkuninjaan, ja ei oo yhtää ihmekkää ett sulla on tullu iha vitusti liikaa öljyy jos käytit korjauskerrointa 6,1.
Mä pyöräytin takarengasta 1x, niin pulsseja tuli 86, ja 10x niin tuli 860 pulssii (se näyttää ne silleen hassusti c8 ja 60, toi c8 tarkotti ett laskuri on menny 8 kertaa ympäri eli 8*100+60, sitä ei ainakaa nopeella vilkasulla tossa manuaalissa kerrota), eli 86 pulssii per kierros, eli korjauskerroin on 86! Eli sun 6,1 oli 14 kertaa liian pieni, eli sulla tuli 14 kertaa liikaa öljyy."]
Jos olet, niin kokeile kasvattaa korjauskerrointa vaikka 10%:lla.
Öljynä on joku ikivanha 80W vaihteistoöljy. Taulukkona on tällä hetkellä 14, koska syötti hieman liikaa öljyä taulukolla 13.(AimoPamaus @ Maalis. 30 2008,19:54) kirjoitti
Suzuki Hayabusa K9
Se on aina mielessä, ilman sitä ei kai elää vois.
Kuin tatuointi kielessä, ei edes kulumalla lähde pois.
-Leevi And The Leavings
Pro-Oilerilla on nyt myös maahantuoja. Voi tilata ihan suomenkielellä. http://www.pienkonehuolto.urli.net/
Tulipa taas näpättyä yksi oileri paikoilleen.
Eli neljäs asennus onnistuneesti takana.
Omia kokemuksia:
Oileri -05 pikkuninjassa, ja öljynä teräketjuöljy (jotta paska ei tartu ja öljy "pesee" ketjun).
Eipä ole tarvinnut juurikaan pariin vuoteen oileriin koskea. Ketjuihin ei ole tarvinnut koskea ollenkaan.
Joskus olen märällä kelillä pistänyt pari pykälää syöttöä lisää.
Kun vaihdoin eturattaan pykälää pienempään, niin pistin pyörän takapukille, ja "voitelin" ketjut käyttämällä muutaman kerran prime-ominaisuutta, jolloin ketjut ja uus eturatas sai vähän enemmän öjlyy. Ja pistin normisyötön pykälää pienemmälle.
Rataa kun ajo kaks päivää, niin sen jälkeen ketjut oli ihan "puhtaat" ja o-renkaat sopivasti voidellut.
On toi vaan niin perkeleen paras keksintö edelleen.
Minäkin kokeilin sitkostettua teräketjuöljyä, mutta totesin että normaali on helpompi pestä pois takavanteelta.
Toi on ihan sitkostamatonta, eli lähtee tuulen mukana pois vanteestakin.(AimoPamaus @ Touko. 10 2009,00:12) kirjoitti
![]()
Perjantaina laittelin proilerin pyörään.
Itse asennus simppeli, ohjelmointi tarvitsee vähän prosyyrien selaamista..
Käyttökokemuksia myöhemmin.
1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Joo, hommasin kanssa pro-oilerin ja asensin sen, mutta voihan prrkkkll... Niitä EMI-signaaleja vaan pukkaa. Ohjeitten mukaan on häiriöitten mukaan edetty, mutta ei mikään tunnu auttavan... Onko kokemuksia?
Jokuhan aiemmin tässä ketjussa valitteli samoja ongelmia. Olisiko niin, että ratkesi vasta kun jännite tuohon otettiin suoraan akulta. Plärääppä tätä ketjua taa...(timotheus @ Loka. 06 2010,22:02) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Sellaseen 1400 zzr Kawaan ne menis. Signaali ja maajohto on ryöstetty nopeusanturilta (eturattaan yläpuolella). Virtajohto oli otettu ryöstöllä rekkarikilven valolta. Nyt ostin releen ja ajattelin vetää + johdon suoraan akulta. Herätevirtana käytän sitä takarekkarin valoa. Mitenkähän onnistuu...
Jep, otin maan ensin rungosta, mut tuli häiriöitä. Jossakin jenkkipalstalla neuvottiin, että ota maa sieltä nopeusanturilta. Häiriöt väheni, mut ei poistuneet. Harmi..