Mulla olis juuri edessä asennus busaan. Kertoisitko tarkemmin niistä häiriöistä ja miten sait asian hallintaan? Onnistuiko yksinkertaisesti maadoituspaikkaa vaihtamalla?(TJJ @ Maalis. 30 2008,09:34) kirjoitti
Pitäiskö ton pumpun kans ottaa huomioon jotain erityistä ettei sattuis tuollasta läpän jumittamista? Mikä sulla oli vikana?
edit: Hätäilin näköjään... Olihan tuohon pumppuasiaan jo vastaus tullut
- Pessimismi on turhaa. Ei se auta kuitenkaan! -
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa -01
Ex. Yamaha FZ6-S Fazer -04
Mulla on ollut jo pari ajokautta voiteluautomaatti (http://www.cls200.de/), jossa käytetään sahanteräöljyä. Aikaa myöten se kovettaa systeemin putkiston. Sitten joustamattomaksi muuttunut muovi alkaa vuotaa ilmakuplia liitoskohdista eikä yhtenäiseen nestepatsaaseen perustuva tiputus toimi. Ei kait ole muuta keinoa kun vaihtaa letkut 2-3-vuoden välein. Muutoin luulisi itsetoimisen voitelun kuuluvan pyörän alkuperäisvarusteluun, niin monia etuja siinä on.
Puhdasta öljyä vaan. En tiedä mistä ja mitä paskaa sinne oli päässyt, mutta pumppu oli jumittanut auki. Oli mitä oli, ei ole enää. Liekö menny asennusvaiheessa joku röhnä sinne.(AimoPamaus @ Maalis. 30 2008,20:40) kirjoitti
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Joo, maadotuspaikkaa piti hakea monesta paikasta. Vanha ohje (nyt näytti netissä oleva ohje olevan päivitetty) suositteli ehdottomasti runko maadoitusta. Mutta käytännössä mulla ainakin ainoa häiriötön johdotus oli sekä virran että maadoituksen ottaminen takavalolta.(Macoshark @ Maalis. 31 2008,09:14) kirjoitti
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Eiksyimpä tonne proilerin sivulle pitkästä aikaa, ja nyt sattu silmään ensimmäistä kertaa se seikka että proileri säästää bensaakin!! *
Ts mitä paremmin rasvattu ketju, niin sitä pienempi kitka ja tehohäviö, eli bensankulutus pienenee.
Sen kun laskee mukaan tohon yhtälöön, niin proilerihan maksaa ittensä takasin alta aikayksikön. *![]()
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Penkittääkin warmasti tarvii, kun tehohäviöt on minimoitu... saa kunnon käppyrää(scuuba @ Maalis. 31 2008,18:40) kirjoitti
![]()
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Tunnetuimmista malleista, eli pro-oilerista ja Scott-oilerista löytyy juttua runsaasti. Kaupallisista malleista halvin rasvari on kuitenkin hakujen perusteella Kettenöler. Onko kellään kokemusta??? Alla linkki.
http://www.kettenoeler.com/
Ehtoota,
Täällä ilmoittautuis yksi Pro:ta himoitseva kimppatilaukseen,
josko sellainen olisi just-nyt-heti ajankohtainen.
Onko Tuppervaari tai joku muu jo laittanut tilausta menemään?
Uusi mopo alle huomenna ja ihan mielläni tulevana ajokautena
voisin vältellä ketjujen rasvausta, kun sen aina tahtoo muistaa vasta pari tuntia ajon jälkeen tai sitten illalla just
ennen nukkumatin tuloa.
Eli motoksi Pohjolan tyyliin "Keskity ajamaan"...![]()
OrMu 331 kmh (gen2 1340cc)
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
&
100 m/s CLUB FINLAND (lainamopolla)
H1tto kun pitää saitin olla sikakoiraksi. Ei ihan toi korkkarisaksa taivu...(makke71 @ Huhti. 01 2008,20:09) kirjoitti
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
Samma här - eli kimppatilaus Pro-Oilerista kiinnostaa. Jos edes vähän saisi alennusta....(Simbulli @ Huhti. 09 2008,17:35) kirjoitti
Kuka ottaa liidin?
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
Noista ei juuri alennuksia tipu, mutta hinta on jo valmiiksi kohdallaan.
Tilatkaa nyt hyvät ihmiset suoraan omaan kotiin.![]()
PERKELE!
just tulin tallista... on mopoa taas tuupittu ympäri tallia ja ketjuja ruikittu sit takavannetta pesty 45min ja kädet on myös sen näköset + kirvelee niin maan v**usti ku on ketjut/jarrut repiny nahat paskaks! onneks on taas sama edessä 300km jälkeen ku on uus rasvaus!!!NYT RIITTI! PRO-OILER lähtee tilaukseen heti kun palkka tulee tiistaina tilille!!!
Mites ootte ratkasseet ton "rasvaripään" kiinnityksen takaswingiin? reikiä en kyllä rupea poraamaan ja laitteen alkup rauta näyttää muutenkin kuvista päätellen siltä että sitä ei kyllä mun pyörään huolita! osaisko joku laittaa jotain kuvia / ideoita tänne?
niin ja mites toi toimitus onko joku lähiaikoina tilannu kestääkö kauan että on kotona? haluis sen kesällä reissuun mukaan!
niin ja onko noita kittejä erilaisia eri mopoihin vai onko se aina se sama?
kiitos vastauksistanne jo etukäteen!![]()
GSXR-1000 Limited
Miks tuo rasvaus on noin vaikeeks saatu
Tosta vaan mopo keskijalalle, pari kierrosta takarenkaan pyöräytystä, samalla kun 1€ öjlykannulla vaihteistoöljyt ketjuun. 1 litran purkki kestää 2-3 vuotta, ja maksaa 3-4€.![]()
Ja hyvin tehdyn "työn" jäkeen maistuu bisse.![]()
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
muttakun muttakun
meikäläisen muoviluodissa ei sitä keskijalkaa luonnollisesti ole ja vannekkin on kullan värinen eli tippakin öljyä näkyy heti!
no eihän sitä tuu tiskejäkään käsin tiskattua kun on sitävarten kehitetty tiskikone joten miksi ketjuja pitäis jaksaa rassata sormet verillä ja kädet öljyssä??![]()
GSXR-1000 Limited
Kyllähän mie ton hokasin, mutku sie sait sen jotenkin vaikuttamaan isoilta brojektilta, niin mie vetäsin sen toiseenlaitaan...
Ps. sattaa ehkä joskus Trumpassakin
olla Poro-Öljyäjä
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Mää pohdin tuota pitkään ja pyörittelin vaihtoehtoja mielessä, kun en halunnut poraushommiin. Aikani pohdin ja sitten tartuin poraan. Onpahan kiinni ja pysyy. Ja se rauta tai koko ruutta ei juurikaan näy, pitää nöyrtyä konttaamaan että pystyy tarkistamaan onko kaikki tallessa.(Tohtori R @ Huhti. 10 2008,20:28) kirjoitti
Niin ja öljyistä vannetta Pro-oiler ei ratkaise, kyllä nekin öljyt sinne vanteelle päätyy loppujen lopuksi. Tasaisempana virtana tosin..![]()
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Setti tulee customoituna juuri sinun pyörääsi.(Tohtori R @ Huhti. 10 2008,20:28) kirjoitti
Asetuksetkin on korjauskerrointa vaille valmiina.
Riippuen pyörästä tuo nokka tulee erilaisilla palikoilla kiinni.
Edelliseen VFR:ään tuli ketjusuojan allen rauta jossa pää oli kiinni.
Huomaa että nykyiset nokat ovat erinäköisiä ja parempia kuin esimerkkikuvissa.
Nykyiseen uuteen bläkkäriini en halunnut reikiä joten pyysin pari erilaista nokkaa ja läjän rautoja mukaan. Aikani noita pyöriteltyäni porasin ja kierteutin swingin ja heitin siihen tarkoitetun nokan paikoilleen. Ehdottomasti paras ratkaisu juuri tässä tapauksessa.
Suosittelen poraamista tarvittaessa. Se on luotettava asennustapa.
Asennusta helpottaa kun laittaa telineeseen kaksipuoleisen teipin ja mallailee sen paikoilleen. Pora käteen vasta kun kaikki näyttää hyvälle.
Itse tein reijät poralla joka tekee kierteet samalla. *
Tänään sain ostettua Scottoilerin ihan suomesta aika edullisesti. Saa nähdä kuinka pelaa mutta toivotaan et on hintansa väärti. Mukana tulee dual pää joten senki puolesta pitäs olla ihan hyvä rasvari.
Mulla on musta takasvingi, ja pistin sen nokan sillä mukana tulleella kakspuoleisella tarrateipillä kiinni, ja kaks mustaa nippusidettä svingin ympäri.(Tohtori R @ Huhti. 10 2008,20:28) kirjoitti
Porailen sit ehkä joskus kun jaksan.
Ei siin toimituksessa mene kuin muutama päivä.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Porasin alikoon reiän, haarukkahan on suht paksua alumiinia. Siihen kun kiertää Oilerin mukana tulleen teräspultin tai vastaavan, se tekee jengat samalla ja tulee todella tiukka liitos.(Tohtori R @ Huhti. 10 2008,20:28) kirjoitti
Porakone ei vaan auta olla kovin iso, ainakaan R1sen tapauksessa, että mahtuu työstämään. Dremelillä + lyhennetyllä poranterällä just mahtui.
Kun alumiini ja rauta on pinnat vastakkain, niin ensin mainittuhan siinä vähemmän jalona metallina yleensä antautuu.
Nähtäväksi jää että kuinka pian.
R1 + FJR
+ lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
Pro-Oiler laitettu Bablolta tilaukseen. Saa nähdä miten kauan kestää toimitus. Ainakin sähköpostiin kaveri vastaili asiallisesti.
mitenkäs muuten kiinnitys takahaarukkaan?(AimoPamaus @ Touko. 02 2008,19:29) kirjoitti
tuleeko siihen jotku "universaalit helyt" mukana joilla saa suuttimen kiinni pyörään kuin pyörään vai?
lähetin muutenkin tiedustelua sinne tänään s-postilla mutta kysellään nyt täältäkin että tuleeko ns. kitti pyöräkohtasena vai onko siinä aina sama sisältö ja samat asetukset???
ajattelin sen tilata oli miten oli kuhan ekaks vähä tenttaan! teen sitte kiinnikkeet ite jos ei miellytä!
ootko ite porannu haarukkaan???
miten oot "peittäny jälkes" eli näkyykö viritys pahasti? ite kelasin vetää ainaki putken haarukan sisäpuolelle jollain kiinni että olis ees vähä piilossa! noi esimerkkikuvat on pro-oilerin sivuilla kyllä aika karuja...
GSXR-1000 Limited
Poralla reiät swingiin ja kiinni vain. Käsittääkseni melko pitkälti helyt on universaaleja, mutta joihinkin pyöriin on jotain omia osia ja öljysäiliön koko saattaa vaihdella.(Tohtori R @ Touko. 03 2008,00:26) kirjoitti
Eipä tuo sieltä swingin alta pahemmin näy, jos kontilleen ei käy sitä etsimään. Tuosta kuvasta sitä voi etsiä.
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Kahteen olen porannut ja kolmas (VFR) kävi suoraan ketjusuojan pulttiin. Setti oli ns mallikohtainen.
Yhtään en ole laittanut mallikuvien mukaan vaan paremmin ja ajankanssa. Nuo on tosiaan paikolleen heitetyn näköisiä.
no eipä tosta kyllä silmä kärsi!(TJJ @ Touko. 03 2008,08:18) kirjoitti
täytyy härpäke tilailla kuhan saavat vastailtua...
jotenkin vaan se poraaminen mietityttää mutta ei kai se haarukka siitä oo moksiskaan pienistä reijistä...
saa sitte lopettaa ketjujen kanssa lotraamisen ja keskittyä olennaiseen![]()
![]()
![]()
GSXR-1000 Limited
Porauksia ei tarvita. Kuvassa voitelupään ohjuriputki on ruuveilla asemoitu muoviseen kiinnityskappaleeseen, joka puolestaan on liimattu svingiin. Nippuside oli tarpeen vain passauksen ja liiman kuivumisen ajan. Hyvin on pysynyt liimalla jo kolmatta ajokautta.
![]()
No niin, nyt on Scottoilerit hyllyssä ja muanantaina shopissa tilattavissa. Miksei sitten Pro-Oilerkin hiukan myöhemmin, jos tuo Scotti tekee edes jotenkin kauppansa. Scotissa maan vetovoima hoitaa voitelun eli hyvä ja simppeli systeemi. Pro on hiukan proompi, mutta katotaan ny.(KariFi @ Maalis. 28 2008,22:43) kirjoitti
t. Nolo Spagu, kun taas kesti hiukka pitkään tää tuotteistus..
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Juu tuohon maan vetovoimaan ei oo luottamista saattaa toi rasvari tiputella miten sattuu, pro oileri vain silloin kun pyörä pyörii(Italowestern @ Touko. 04 2008,00:03) kirjoitti
![]()
Lopetetaanko koko keskustelu Scotista tässä ketjussa. Se ei ole edes verrattavissa otsikon laitteeseen. *
Ylempi kuva ei taida olla Pro-Oilerista kun on niin karun näköinen yksipuoleinen nokka. *
Voin myös sanoa kokemuksesta että nokan ei tarvitse olla noin alhaalla. Omassani "viiksi" on samassa linjassa haarukan kanssa. Näin se on paremmin piilossa niin että se näkyy vasta poski maassa. Ei mitään merkitystä voitelun suhteen.
Tällainen tulee nykyään ainakin XX:n setissä. Pari M4 tai M5 reikää ei heikennä haarukkaa mihinkään. Joissakin pyörissä on ketjusuojalle jopa 8mm reijät alapinnassa.