Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 138:sta
  1. #31
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 26 2008,18:29) kirjoitti
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Maalis. 25 2008,23:43) kirjoitti
    Jo tarvii taas tuo mopoilukin tehä helpoks...
    Mitä sitä sitten enää...lopetetaan koko homma...kun ei enää jaksa ees ketjuja rasvata...
    Kumpi ketju kestää paremmin:
    Sellainen jota öljytään koko ajan (öljyn määrä säätyy ajonopeuden mukaan ja kuski voi lisäksi pistää plussaa tai miinusta kelin mukaan siinä ajellessaan)
    vai
    sellainen jota öljytään muutaman sadan kilometrin välein?

    Mietippä sitä...


    Niijoo ja tuosta helppoudesta viel: Kumpi on helpompaa:

    Tilata proileri, ihmetellä mitä laatikosta löytyy, purkaa moposta katteita yms sen verran pois että sais palikat mahtumaan speksien mukaisesti kätevästi jonnekkin, ihmetellä, ihmetellä lisää, purkaa lisää, löytää sopiva paikka, asentaa proileri, kasata mopo, mitata korjauskerroin, säätää, ajella ja tsiigailla miltä ketju näyttää, säätää vähä lisää, ja lopuksi palkita itsensä hyvin suoritetusta koko päivän työstä saunalla ja kaljalla.

    vai

    Ihan vaan manuaalisesti öljytä ketjut öljyllä.
    Ja onko sulla tietoa tuosta kuinka paljon se ketju kestää paremmin tuolla pro-oilerilla? Se saa sitten aika paljon paremmin kestääkkin jotta kannattaa tuommoinen härpäke ostaa ja asentaa, itse vaihdan ketjun mielummin tiheämpään tahtiin ja käytän perinteistä rasvausta. Eipä tarvitse ihmetellä plussien ja miinuksien ja erilaisten säätöjen kanssa edes sateella!

    Miten nopeasti uskot pro-oilerin tuovan takaisin sen hyödyn ettei tarvitse ketjuja vaihtaa niin usein? 5v? 10v?
    Mietippä sitä



    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  2. #32
    No minäpä mietin.... otsa kurtussa mietin ja etelleen olen samaa mieltä, jotta pah....
    Mutta jos tykkää kaikkee tollasta hienoo härvelii mopoonsa laittaa, ni anti palaa...
    Minä jaksan leikkiä kympin rasvapullon kans ja mikä mainiointa, separis on keskituki, kyllä on nyt helppova (jahka ensin saa sen härvelin siihen tuelle jumpattua- tekniikkalaji..juuh)
    Ei tarvii työnnellä mopoo pitkin pihaa etes taas ja ain välil käydä spreijaamas, mut meneehän se niinkii...
    Ja sitte kun ei jaksa enää leikkii sen rasvaamisen kans, ni ainahan voi ostaa kartaanivetosen vempeleen (mutta jos nyt en kuiteskaan )
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  3. #33
    Lainaa (AimoPamaus @ Maalis. 26 2008,21:46) kirjoitti
    Pyörä johon värkkään tuota on ihan uusi ja ketjuissa on jotakin valkeaa tosi sitkeää vaseliinia joka olisi kai suotavaa poistaa. Miten?
    Puhtaalla räsyllä hinkaat vaan sen irti mitä lähtee ja sit jotain ohutta öljyy rättiin ja sillä sen verran mitä irti lähtee. Älä turhaan mitään enempiä pese sitä, kyl se siit sit ajossa öljyn mukana "laimenee". Varsinki jos jollain liuottimella peset, nii sit sul on liuottimet ketjussa sisällä ja öljy vaan pinnalla.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  4. #34
    Lainaa (FixxaH @ Maalis. 26 2008,22:18) kirjoitti
    Ja onko sulla tietoa tuosta kuinka paljon se ketju kestää paremmin tuolla pro-oilerilla? Se saa sitten aika paljon paremmin kestääkkin jotta kannattaa tuommoinen härpäke ostaa ja asentaa, itse vaihdan ketjun mielummin tiheämpään tahtiin ja käytän perinteistä rasvausta. Eipä tarvitse ihmetellä plussien ja miinuksien ja erilaisten säätöjen kanssa edes sateella!

    Miten nopeasti uskot pro-oilerin tuovan takaisin sen hyödyn ettei tarvitse ketjuja vaihtaa niin usein? 5v? 10v?
    Mietippä sitä *
    Noo, jos rupee sataan, niin kyl mä jaksan sen pari kertaa nappia painaa siit palikasta. Muutoin proileri saa hoitaa homman ihan itekseen. Ja eikä toikaan ole edes pakollista, kyl se ketju silti on koko ajan paremmassa rasvassa kuin niillä jotka rasvaa sitä kuhan ehtii ja jaksaa ja muistaa, vaikka ei satella sitä lisäsyöttöö pistäiskään.


    Toi hyöty riippuu ihan siitä kuinka usein jaksais rasvata ketjuja. Jos on yhtä laiska kuin mun kaveri, niin 1v tai 2v.

    Ja sit jos viel lasketaan mukaan se ketju&rataspaketin vaatima tilaus/osto/vaihtotyö, niin.... *
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  5. #35
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Maalis. 26 2008,23:09) kirjoitti
    Minä jaksan leikkiä kympin rasvapullon kans ja mikä mainiointa, separis on keskituki, kyllä on nyt helppova (jahka ensin saa sen härvelin siihen tuelle jumpattua- tekniikkalaji..juuh)
    Ei tarvii työnnellä mopoo pitkin pihaa etes taas ja ain välil käydä spreijaamas, mut meneehän se niinkii...
    Jeh. Ninjassa ei oo. Ja meni hermo heti ensimmäisellä kerralla tossa mopon etes-takas työntelyssä, joten proilerin ostopäätös oli hyvin nopee.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #36
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 27 2008,00:22) kirjoitti
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Maalis. 26 2008,23:09) kirjoitti
    Minä jaksan leikkiä kympin rasvapullon kans ja mikä mainiointa, separis on keskituki, kyllä on nyt helppova (jahka ensin saa sen härvelin siihen tuelle jumpattua- tekniikkalaji..juuh)
    Ei tarvii työnnellä mopoo pitkin pihaa etes taas ja ain välil käydä spreijaamas, mut meneehän se niinkii...
    Jeh. Ninjassa ei oo. Ja meni hermo heti ensimmäisellä kerralla tossa mopon etes-takas työntelyssä, joten proilerin ostopäätös oli hyvin nopee. *
    Jepu jee...hermo se menee mones muuskin asias..mut että ketjujen rasvaamises... Sehän on taidetta...tunnetta..tykästymistä omaan mopoon..hoivaamista (ai niin sitä viettiä ei kai miehil oo )
    Nooooh, tehään tästäkii mahtollisimman helppoo...

    Kohta ei jaksa laittaa kypärää päähän, ei kaivaa mopoa hupun alta (ei oo tallia), ei irrotella vaijerilukkoa, ei pukee niitä vähiäkään kamoja (etelleen en aja sen "haarniskan" kanssa), käynnistellä sitä äänekästä mopoo aamu 7:ltä (mummelit alkaa viskoo mätiä kananmunia partsilta), odotella et se on lämmin- jottei sammu ekaan risteykseen jne jne...

    Miksi siis yleensä nähdä koko vaiva??? Jos kaiken pitäis aina olla niin pirun helppoa--huoh...
    Kotilokin on keksitty....Kyl on helppoo... mutta TYLSÄÄ... sillä liikutaan paikasta a paikkaa b ja thats it..
    Kaikki "oheistoiminta" ton mopon kans on sitä "amerikkaa"...ja kun sen potan vetää palloonsa, ni johan on kun toinen ihminen...
    Ehkä ymmärsin mopoilun tarkotuksen ehkä en...



    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  7. #37
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Maalis. 27 2008,00:46) kirjoitti
    ja kun sen potan vetää palloonsa, ni johan on kun toinen ihminen...
    Ehkä ymmärsin mopoilun tarkotuksen ehkä en...
    Jeps, harvemmin sitä kai potta päässä rasvaa sitä ketjuu...?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  8. #38
    Ei minuakaan ketjujen rasvaus häirinnyt kun edellisessä mopossa (Fazer) oli keskituki, mutta busassapa ei keskitukea ole enkä aio tämän takia laittaa. Ketjujen rasvaus alkoi kyllästyttää kun piti rasvata pätkä, taluttaa, rasvata pätkä, taluttaa....

    Mä arvostan kaikkea tällaista pientä mukavuutta joka vähentää mun rutiineja. Nyt ei enää tarvi joka toisen tankkauksen jälkeen muistaa rasvata ketjut. Ei muutaku hanaa
    - Pessimismi on turhaa. Ei se auta kuitenkaan! -

    Suzuki GSX 1300 R Hayabusa -01
    Ex. Yamaha FZ6-S Fazer -04
  9. #39
    Keskitukea ei tarvitse jotta vois paikallaan ketjun rasvata, kotioloissa sopivan mittainen palikka kun löytyy niin laittaa pyörän nojaamaan sivuseisontatuen ja takahaarukan oikealle puolelle laittaa tämän palikan niin avot, siitä vain öljyä suihkuttelemaan. Reisunpäällä kaverinkanssa niin toinen ottaa pyörän syleilyyn tuohon sivuseisontatuen varaan ja toinen pystyy sitten näppärästi ketjun rasvata.
  10. #40
    Lainaa (mvps @ Maalis. 27 2008,10:04) kirjoitti
    Keskitukea ei tarvitse jotta vois paikallaan ketjun rasvata, kotioloissa sopivan mittainen palikka kun löytyy niin laittaa pyörän nojaamaan sivuseisontatuen ja takahaarukan oikealle puolelle laittaa tämän palikan niin avot, siitä vain öljyä suihkuttelemaan. Reisunpäällä kaverinkanssa niin toinen ottaa pyörän syleilyyn tuohon sivuseisontatuen varaan ja toinen pystyy sitten näppärästi ketjun rasvata.
    Kyllähän tuon ketjunvoitelijan ideana on vain se että sen ketjun rasvauksen ajan voi vain ajaa päivästä toiseen ja jättää ketjun voitelu laitteelle. Siinä kun syöttää pyörällä Saksan läpi niin eipä tarvitse kuin tehdä 5 minuutin tankkaus 38 asteen helteessä ja jatkaa matkaa... Bonuksena automaattisella ketjunvoitelijalla saa ketjuille lisää elinikää sekä puhtaat ketjut ja vanteet.
  11. #41
    Lainaa (compact_d @ Maalis. 27 2008,18:38) kirjoitti
    Lainaa (mvps @ Maalis. 27 2008,10:04) kirjoitti
    Keskitukea ei tarvitse jotta vois paikallaan ketjun rasvata, kotioloissa sopivan mittainen palikka kun löytyy niin laittaa pyörän nojaamaan sivuseisontatuen ja takahaarukan oikealle puolelle laittaa tämän palikan niin avot, siitä vain öljyä suihkuttelemaan. Reisunpäällä kaverinkanssa niin toinen ottaa pyörän syleilyyn tuohon sivuseisontatuen varaan ja toinen pystyy sitten näppärästi ketjun rasvata.
    Kyllähän tuon ketjunvoitelijan ideana on vain se että sen ketjun rasvauksen ajan voi vain ajaa päivästä toiseen ja jättää ketjun voitelu laitteelle. Siinä kun syöttää pyörällä Saksan läpi niin eipä tarvitse kuin tehdä 5 minuutin tankkaus 38 asteen helteessä ja jatkaa matkaa... Bonuksena automaattisella ketjunvoitelijalla saa ketjuille lisää elinikää sekä puhtaat ketjut ja vanteet.
    Ja siksipä noita härpättimiä saa kohta myös shopista.

    t. Spagetti Scott Oileriini
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  12. #42
    Lainaa (Italowestern @ Maalis. 27 2008,19:36) kirjoitti
    Ja siksipä noita härpättimiä saa kohta myös shopista.

    t. Spagetti Scott Oileriini
    Kumpaa, Scottia vai Proota? Vai molempia?
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  13. #43
    Toivottavasti Pro:ta

    Nyt olisi oileri vähää vaille valmis.
  14. #44
    Noniin eli se perimmäinen asia oilerin asennuksessa on ehdottomasti se helppous että ei tarvitse rasvata. Se on ihan se ja sama kestääkö se ketju normaalisti 35000km ja oilerilla 10000km pidempään niin oileri ei tule ikinä maksamaan takaisin itseään pyörän elinajalla.

    Helppous on sitten eriasia ja ymmärrän hyvin että jotkut haluaa asentaa moisen mutta älä nyt scuuba jaksa väittää että vuodessa tai kahdessa on tienattu rahat takaisin kerjurataspaketin vaihtokulu kustannuksissa. Toki saa puolustaa omia valintojaan ja hankintojaan mutta tuo nyt oli jo naurettavaa...

    Ja tosiaan pyörä jossa ei ole keskijalkaa on omastakin mielestä vittumaista rasvata kun saa työnnellä edes takaisin. Ensi kesänä onkin itsellä ensimmäinen keskijalallinen fillari niin toivottavasti on helpompaa
    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  15. #45
    Lainaa (FixxaH @ Maalis. 27 2008,22:22) kirjoitti
    Noniin eli se perimmäinen asia oilerin asennuksessa on ehdottomasti se helppous että ei tarvitse rasvata. Se on ihan se ja sama kestääkö se ketju normaalisti 35000km ja oilerilla 10000km pidempään niin oileri ei tule ikinä maksamaan takaisin itseään pyörän elinajalla.

    Helppous on sitten eriasia ja ymmärrän hyvin että jotkut haluaa asentaa moisen mutta älä nyt scuuba jaksa väittää että vuodessa tai kahdessa on tienattu rahat takaisin kerjurataspaketin vaihtokulu kustannuksissa. Toki saa puolustaa omia valintojaan ja hankintojaan mutta tuo nyt oli jo naurettavaa...
    Zop zop poeka, sä olet ihan hakoteillä. Virallinen totuus löytyy orgista! http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=ketjut
    Eli tommonen 20-25000km näyttäis olevan parempi Normaali-verrokki.

    Ja kun sä et ekalla kerralla tajunnut, niin tässä uusinta:"Toi hyöty riippuu ihan siitä kuinka usein jaksais rasvata ketjuja. Jos on yhtä laiska kuin mun kaveri, niin 1v tai 2v."
    Ja lisävihjeeks; se kuuluu tohon 10-15000km-clubiin. *
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  16. #46
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 27 2008,23:46) kirjoitti
    Lainaa (FixxaH @ Maalis. 27 2008,22:22) kirjoitti
    Noniin eli se perimmäinen asia oilerin asennuksessa on ehdottomasti se helppous että ei tarvitse rasvata. Se on ihan se ja sama kestääkö se ketju normaalisti 35000km ja oilerilla 10000km pidempään niin oileri ei tule ikinä maksamaan takaisin itseään pyörän elinajalla.

    Helppous on sitten eriasia ja ymmärrän hyvin että jotkut haluaa asentaa moisen mutta älä nyt scuuba jaksa väittää että vuodessa tai kahdessa on tienattu rahat takaisin kerjurataspaketin vaihtokulu kustannuksissa. Toki saa puolustaa omia valintojaan ja hankintojaan mutta tuo nyt oli jo naurettavaa...
    Zop zop poeka, sä olet ihan hakoteillä. Virallinen totuus löytyy orgista! http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=ketjut
    Eli tommonen 20-25000km näyttäis olevan parempi Normaali-verrokki.

    Ja kun sä et ekalla kerralla tajunnut, niin tässä uusinta:"Toi hyöty riippuu ihan siitä kuinka usein jaksais rasvata ketjuja. Jos on yhtä laiska kuin mun kaveri, niin 1v tai 2v."
    Ja lisävihjeeks; se kuuluu tohon 10-15000km-clubiin.
    Ok, lasketaan vaikka 25tkm mukaan ja oletetaan että se oileri olisi niin perkaleen hyvä että 10tkm saisi lisäajoa sillä. Ketjurataspaketti maksaa asennettuna mitä? 300e?

    Ilman oileria ehdit vaihtaa 2 uudet ketjut niin mittarissa on 75tkm.
    Oilerilla taas pääset yhdellä vaihdolla 70tkm.

    Näiden kilometrien jälkeen ja olettamuksella että se oileri todella tekee sen 10tkm per ketjut lisää ja että ketjuilla et pääse pidemmälle kuin 25tkm niin alkaa kannattaa. Aika monet taitaa vaihtaa pyörää jo ennen. Se että kaverisi ajaa 10-15tkm ketjuilla ei ole varmaan kaverisi suurin ongelma koska jos ei jaksa edes ketjuihin suhauttaa rasvaa ei kaverisi varmasti huolehdi pyörässä paljon muustakaan.



    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  17. #47
    Lainaa (FixxaH @ Maalis. 27 2008,22:22) kirjoitti
    Noniin eli se perimmäinen asia oilerin asennuksessa on ehdottomasti se helppous että ei tarvitse rasvata. Se on ihan se ja sama kestääkö se ketju normaalisti 35000km ja oilerilla 10000km pidempään niin oileri ei tule ikinä maksamaan takaisin itseään pyörän elinajalla.

    Helppous on sitten eriasia ja ymmärrän hyvin että jotkut haluaa asentaa moisen mutta älä nyt scuuba jaksa väittää että vuodessa tai kahdessa on tienattu rahat takaisin kerjurataspaketin vaihtokulu kustannuksissa. Toki saa puolustaa omia valintojaan ja hankintojaan mutta tuo nyt oli jo naurettavaa...

    Ja tosiaan pyörä jossa ei ole keskijalkaa on omastakin mielestä vittumaista rasvata kun saa työnnellä edes takaisin. Ensi kesänä onkin itsellä ensimmäinen keskijalallinen fillari niin toivottavasti on helpompaa
    Mikäs härpäke sitte maksaa ittesä takas?

    Eihän ton oilerin tarkotusena oo et vuoden pääst ois taskut pullollaan rahaa?

    Mielestäni 200 on pikku hinta siitä, et ketjut on aina hyvässä rasvassa. Ja tarviikos vehkeitä rhdointahdoin ajaa päreix vain sillä verukkeella et vaihdan kuiteski pyörää?

    Ja jos rahasta puhutaan, maksaahan nuo ketjuspraytkin jotain...
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  18. #48
    Lainaa (Tuppervaari @ Maalis. 28 2008,21:53) kirjoitti
    Lainaa (FixxaH @ Maalis. 27 2008,22:22) kirjoitti
    Noniin eli se perimmäinen asia oilerin asennuksessa on ehdottomasti se helppous että ei tarvitse rasvata. Se on ihan se ja sama kestääkö se ketju normaalisti 35000km ja oilerilla 10000km pidempään niin oileri ei tule ikinä maksamaan takaisin itseään pyörän elinajalla.

    Helppous on sitten eriasia ja ymmärrän hyvin että jotkut haluaa asentaa moisen mutta älä nyt scuuba jaksa väittää että vuodessa tai kahdessa on tienattu rahat takaisin kerjurataspaketin vaihtokulu kustannuksissa. Toki saa puolustaa omia valintojaan ja hankintojaan mutta tuo nyt oli jo naurettavaa...

    Ja tosiaan pyörä jossa ei ole keskijalkaa on omastakin mielestä vittumaista rasvata kun saa työnnellä edes takaisin. Ensi kesänä onkin itsellä ensimmäinen keskijalallinen fillari niin toivottavasti on helpompaa
    Mikäs härpäke sitte maksaa ittesä takas?

    Eihän ton oilerin tarkotusena oo et vuoden pääst ois taskut pullollaan rahaa?

    Mielestäni 200 on pikku hinta siitä, et ketjut on aina hyvässä rasvassa. Ja tarviikos vehkeitä rhdointahdoin ajaa päreix vain sillä verukkeella et vaihdan kuiteski pyörää?

    Ja jos rahasta puhutaan, maksaahan nuo ketjuspraytkin jotain...
    Ok, väitän että ketjut pysyy hyvässä rasvassa ilman sitä 200e panostustakin. Kuka on puhunut päreiksi ajamisesta? Olen normaali kulutuksesta puhunut. Mielestäni pyörääni eikä edellisiäkään pyöriäni ole ajettu päreiksi vaikkei missään ole ollut oileria.

    Et tainnut ymmärtää että kirjoitinkin aikaisemmin että oileri on hyvä hankinta jossei jaksa ketjuja rasvata mutta mitään suuria säästöjä on turha sillä perustella.

    Olet oikeassa että ketjurasvakin maksaa enkä sitä osaa tarkkaan laskea paljonko siihen menee rahaa koska on monenlaisia rasvoja. Oilerinkin rasvaan toki menee rahaa ja oileriin saattaa myös tulla jokin vika jolloin tulee lisäkustannuksia. Erittäin vaikea laskea noista kustannuksia joten pysyttelen niistä laskuista erossa.
    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  19. #49
    Lainaa (FixxaH @ Maalis. 28 2008,21:43) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 27 2008,23:46) kirjoitti
    Lainaa (FixxaH @ Maalis. 27 2008,22:22) kirjoitti
    Noniin eli se perimmäinen asia oilerin asennuksessa on ehdottomasti se helppous että ei tarvitse rasvata. Se on ihan se ja sama kestääkö se ketju normaalisti 35000km ja oilerilla 10000km pidempään niin oileri ei tule ikinä maksamaan takaisin itseään pyörän elinajalla.

    Helppous on sitten eriasia ja ymmärrän hyvin että jotkut haluaa asentaa moisen mutta älä nyt scuuba jaksa väittää että vuodessa tai kahdessa on tienattu rahat takaisin kerjurataspaketin vaihtokulu kustannuksissa. Toki saa puolustaa omia valintojaan ja hankintojaan mutta tuo nyt oli jo naurettavaa...
    Zop zop poeka, sä olet ihan hakoteillä. Virallinen totuus löytyy orgista! http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=ketjut
    Eli tommonen 20-25000km näyttäis olevan parempi Normaali-verrokki.

    Ja kun sä et ekalla kerralla tajunnut, niin tässä uusinta:"Toi hyöty riippuu ihan siitä kuinka usein jaksais rasvata ketjuja. Jos on yhtä laiska kuin mun kaveri, niin 1v tai 2v."
    Ja lisävihjeeks; se kuuluu tohon 10-15000km-clubiin.
    Ok, lasketaan vaikka 25tkm mukaan ja oletetaan että se oileri olisi niin perkaleen hyvä että 10tkm saisi lisäajoa sillä. Ketjurataspaketti maksaa asennettuna mitä? 300e?

    Ilman oileria ehdit vaihtaa 2 uudet ketjut niin mittarissa on 75tkm.
    Oilerilla taas pääset yhdellä vaihdolla 70tkm.

    Näiden kilometrien jälkeen ja olettamuksella että se oileri todella tekee sen 10tkm per ketjut lisää ja että ketjuilla et pääse pidemmälle kuin 25tkm niin alkaa kannattaa. Aika monet taitaa vaihtaa pyörää jo ennen. Se että kaverisi ajaa 10-15tkm ketjuilla ei ole varmaan kaverisi suurin ongelma koska jos ei jaksa edes ketjuihin suhauttaa rasvaa ei kaverisi varmasti huolehdi pyörässä paljon muustakaan.
    Äh joudunkin korjaamaan itseäni, liian vaikeaa matematiikkaa...

    Eli 75tkm kohdalla olisi 3 ketjunvaihto ilman oileria ja 70tkm kohdalla 2 vaihto oilerin kanssa. Kustannukset vaihdossa pysyy samana joten ilman oileria ketjut olisi loppu 100tkm kohdalla kun oilerin kanssa varustetulla laitteella pääsee 105tkm kohdalle.

    Eli sijoitus oileriin alkaa tuottaa "hedelmää" vasta 100tkm kohdalla. Korjatkaa jos olen väärässä ja saa muuttaa ketjun kestävyysarvoja yms. ihan mihin haluaa, ei tässä ole se absoluuttinen totuus
    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  20. #50
    Etköhän sä ole tehnyt kantas tähän vekottimeen jo selväksi. Kukaan ei varmasti pakota sua sitä hankkimaan.

    Sen sijaan olisi mukava kuulla hankinta-, asennus- ja käyttökokemuksia.

    Italo ei ole posteihin vastannut, joten Shopin hankinta-aikataulu on toistaiseksi auki, samoin se että onko Pro ohjelmassa ollenkaan. Täytynee laittaa tilausta vetämään Pablolle.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  21. #51
    Lopettakaa jahkailu ja pysytään tässä laitteessa.

    Pablolla pääsi minun laitteen toimitus venymään. Kolme viikkoa maksusta meni ennen kuin paketti lähti. Suosittelen silti.

    Omani asennus on valmis.
    Ihmetyttää vain tuo nopeusanturin korjauskerroin.

    Elellisessä pyörässä oli vain muutama pulssi/renkaan kierros, Bläkkärissä taisi olla 73/kierros.

    Millaisia kertoimia on muut saaneet ja missä pyörässä?
    Se kerroin ja taulukon numero vilahtaa näytössä kun laite buuttaa.



  22. #52
    Lainaa (FixxaH @ Maalis. 28 2008,22:20) kirjoitti
    Lainaa (FixxaH @ Maalis. 28 2008,21:43) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 27 2008,23:46) kirjoitti
    Lainaa (FixxaH @ Maalis. 27 2008,22:22) kirjoitti
    Noniin eli se perimmäinen asia oilerin asennuksessa on ehdottomasti se helppous että ei tarvitse rasvata. Se on ihan se ja sama kestääkö se ketju normaalisti 35000km ja oilerilla 10000km pidempään niin oileri ei tule ikinä maksamaan takaisin itseään pyörän elinajalla.

    Helppous on sitten eriasia ja ymmärrän hyvin että jotkut haluaa asentaa moisen mutta älä nyt scuuba jaksa väittää että vuodessa tai kahdessa on tienattu rahat takaisin kerjurataspaketin vaihtokulu kustannuksissa. Toki saa puolustaa omia valintojaan ja hankintojaan mutta tuo nyt oli jo naurettavaa...
    Zop zop poeka, sä olet ihan hakoteillä. Virallinen totuus löytyy orgista! http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=ketjut
    Eli tommonen 20-25000km näyttäis olevan parempi Normaali-verrokki.

    Ja kun sä et ekalla kerralla tajunnut, niin tässä uusinta:"Toi hyöty riippuu ihan siitä kuinka usein jaksais rasvata ketjuja. Jos on yhtä laiska kuin mun kaveri, niin 1v tai 2v."
    Ja lisävihjeeks; se kuuluu tohon 10-15000km-clubiin.
    Ok, lasketaan vaikka 25tkm mukaan ja oletetaan että se oileri olisi niin perkaleen hyvä että 10tkm saisi lisäajoa sillä. Ketjurataspaketti maksaa asennettuna mitä? 300e?

    Ilman oileria ehdit vaihtaa 2 uudet ketjut niin mittarissa on 75tkm.
    Oilerilla taas pääset yhdellä vaihdolla 70tkm.

    Näiden kilometrien jälkeen ja olettamuksella että se oileri todella tekee sen 10tkm per ketjut lisää ja että ketjuilla et pääse pidemmälle kuin 25tkm niin alkaa kannattaa. Aika monet taitaa vaihtaa pyörää jo ennen. Se että kaverisi ajaa 10-15tkm ketjuilla ei ole varmaan kaverisi suurin ongelma koska jos ei jaksa edes ketjuihin suhauttaa rasvaa ei kaverisi varmasti huolehdi pyörässä paljon muustakaan.
    Äh joudunkin korjaamaan itseäni, liian vaikeaa matematiikkaa...

    Eli 75tkm kohdalla olisi 3 ketjunvaihto ilman oileria ja 70tkm kohdalla 2 vaihto oilerin kanssa. Kustannukset vaihdossa pysyy samana joten ilman oileria ketjut olisi loppu 100tkm kohdalla kun oilerin kanssa varustetulla laitteella pääsee 105tkm kohdalle.

    Eli sijoitus oileriin alkaa tuottaa "hedelmää" vasta 100tkm kohdalla. Korjatkaa jos olen väärässä ja saa muuttaa ketjun kestävyysarvoja yms. ihan mihin haluaa, ei tässä ole se absoluuttinen totuus
    Niin, miten sen nyt ottaa. Scottoiler on keskimäärin neljällä viidellä nippusiteellä kiinni rungossa, joten sen siirto uuteen pyörään kestää sen 25 minuuttia kun kerran aikaisemmin sen on jo tehnyt. Messuilla tuli useita asiakkaita hakemaan liittimiä ja nippeleitä yli 10 vuotta vanhaan Scottoileriin kun olivat siirtämässä ties kuinka monenteen pyöräänsä. Eli ei se automaattinen voitelija mikään kertakäyttöpeli ole ja hyödyn saa vuosien varrelta moneenkin otteeseen - ellei myy sitä pyörän mukana. Mutta tuskin kovinkaan moni heistä automaattista ketjunvoitelijaa ole säästön takia ostanut, vaan pikemmin kyseessä on vaivattomuus ja homman siisteys.
  23. #53
    Ok, homma selvä.
    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  24. #54
    Lainaa (KariFi @ Maalis. 28 2008,22:43) kirjoitti
    Sen sijaan olisi mukava kuulla hankinta-, asennus- ja käyttökokemuksia.
    Vuosi sitten tilasin Pro-oilerin, asentelu Busaan meni kutakuinkin heittämällä, sähköpuolella oli hieman pähkäilemistä häiriöiden kanssa, mutta Pablon avulla nekin ratkaistiin.

    Törkeän hyvä vehje, ei tarvi pahemmin päätään vaivata. Vaikka vielä on riittävän laihat asetukset hakusessa.

    Kerran pumpun läppä oli jumittanut auki ja öljyt oli autohallin lattialla, eikä säiliössään. Pablo antoi ohjeet ja ongelmaan löytyi ratkaisu.

    Mutta vuoden ollut käytössä, pois en anna. Laiskan ketjun rasvaajan paras ystävä.
    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
  25. #55
    Kaksi noita olen tilannut ja asentanut.
    Turha on vähätellä asennusta mikäli sen haluaa tehdä huolella ja niin ettei vehje näytä jälkiasennusräpellykseltä.

    Eli hätäiseen heitetty näyttää juuri siltä.
    Kannattaa käyttää aikaa konponenttien sijoitteluun.

    Kokonaisuudessan asennus on helppoa ja säädön jälkeen laitteen voi vaikka unohtaa.
  26. #56
    Lainaa (AimoPamaus @ Maalis. 28 2008,23:08) kirjoitti
    Elellisessä pyörässä oli vain muutama pulssi/renkaan kierros, Bläkkärissä taisi olla 73/kierros.
    Tuollaisen lukeman meikäläinenkin sai, joten lukema lienee ihan kohdillaan... Ja ihan hyvin on toiminut jo kaksi kesää...
    Suzuki Hayabusa K9

    Se on aina mielessä, ilman sitä ei kai elää vois.
    Kuin tatuointi kielessä, ei edes kulumalla lähde pois.
    -Leevi And The Leavings
  27. #57
    Lainaa (api @ Maalis. 30 2008,19:26) kirjoitti
    Tuollaisen lukeman meikäläinenkin sai, joten lukema lienee ihan kohdillaan... Ja ihan hyvin on toiminut jo kaksi kesää...
    Hienoa kiitos.

    Pablo oli laittanut laitteeseen asetuksia valmiiksi ja siinä luki "XX table 13" *
    Voitko kertoa vielä että mitä öljyä käytät ja millä taulukolla?



  28. #58
    Lainaa (TJJ @ Maalis. 30 2008,09:34) kirjoitti
    Kerran pumpun läppä oli jumittanut auki ja öljyt oli autohallin lattialla, eikä säiliössään. Pablo antoi ohjeet ja ongelmaan löytyi ratkaisu.
    Voitko jakaa tuon meidänkin kanssa?
  29. #59
    Lainaa (AimoPamaus @ Maalis. 30 2008,19:56) kirjoitti
    Lainaa (TJJ @ Maalis. 30 2008,09:34) kirjoitti
    Kerran pumpun läppä oli jumittanut auki ja öljyt oli autohallin lattialla, eikä säiliössään. Pablo antoi ohjeet ja ongelmaan löytyi ratkaisu.
    Voitko jakaa tuon meidänkin kanssa?
    Voin toki. Suoraan sähköpostiohjeista suomennettuna.

    - Pumppu irti letkuista
    - CRC pitkän nokan kassa imupuolelta sisään, suihkutellaan aktiivisesti ja reippaasti, kunnes roiskii toiselta puolelta läpi
    - Letkut irtonaisena prime-toimintoa x 20, kilkattaa ja kalkattaa ja lämpenee jonkin verran. Kuuluu asiaan.
    - Letkut kiinni ja letkujen täyttö

    Lähti tuolla pelaamaan.
    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
  30.  
  31. #60
    Lainaa (TJJ @ Maalis. 30 2008,20:21) kirjoitti
    Voin toki. Suoraan sähköpostiohjeista suomennettuna.

    - Pumppu irti letkuista
    - CRC pitkän nokan kassa imupuolelta sisään, suihkutellaan aktiivisesti ja reippaasti, kunnes roiskii toiselta puolelta läpi
    - Letkut irtonaisena prime-toimintoa x 20, kilkattaa ja kalkattaa ja lämpenee jonkin verran. Kuuluu asiaan.
    - Letkut kiinni ja letkujen täyttö

    Lähti tuolla pelaamaan.
    Eli solenoidimäntä oli jumissa. Tuota ei voi aiheuttaa kuin ruostuminen ja töhkä pumpun sisällä.
    Jälkimmäinen ei liene mahdollista kun sisällä on aina öljyä.

    Jäteöljyäkö pumppasit?



Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen