Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Eli tällästä lähtisin kyseleen että mitä eroja on noiden pc mallien välillä? (pc19,pc23,pc25 jne..) Heräs mielenkiinto noihin eroihin kun vakuutusyhtiö noita kattelee ja mun pyörän (pc19) mallia ei löydy tuosta listasta. Että onkos noissa nyt mitään niin radikaaleja eroja että kannattaa miettiä tälläsiä.
  2. #2
    hmmm.. käsittääkseni 19 ja 23 on ihan samoja mut 25 on sitte jo uusittu täysin. eli katteet runko ja kone on 25:ssa erilainen ku 19 ja 23:ssa. korjatkaa jos olen väärässä
  3. #3
    CBR600:n eka malli PC-19 ( 87-88 ) on monelta listalta poissa, koska ko. mallia ei tuotu koskaan Suomeen. Tyttären vm.87 tuotiin 2002 Saksasta ja katsastuksen yhteydessä tämä seikka tuli esille, AKE:n malliluettelo ei tunnistanut. Nämä ensimmäiset malliversiot muuttuivat suhteellisen vähän ja osat sopivat pääosin ristiin; PC25 taisi sitten todellakin olla jo oikeastaan eri pyörä... Ainakin korjauskirjassa on näille eri versioille omat ohjeensa, esim. jousituskomponentit, jarrut yms. muuttuivat, samoin katteet.
    Vakuutusten kannalta mallimerkinnällä ei suuremmalti pitäisi olla merkitystä, vakuutusmaksu määräytyy pääosin moottoritilavuuden/tehon perusteella. Osia tilatessa taas kannattaa ilmoittaa aina valmistusnumero, että saa oikeat osat. Ja ainakin Alfamerin korjauskirja sisältää kaikki nämä vanhimmat versiot.
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  4. #4
    Harmi kun en enää löytänyt linkkiä lehtiartikkeliin jossa oli tarkka historia eri versioista. PC-19/F0 oli muistaakseni kuitenkin 83 hv kone kun PC-23/F1 (89-90) löytyi jo 94 hv.

    Nimim. Joskus F1 omistanut
    --
    Kende
    GSX-R 1K7
  5. #5
    Pysytään melkein aiheessa. Lukiessani rupesin miettimään, että onkos sitten pc25 ja pc31 välillä muita (huomattavia) eroja, kuin etukatteet ja mittaristo? Jos vaikka joku viisaampi tietää...

    Viisas pääsee vähemmällä!
  6. #6
    Lainaa (nöpö @ Elo. 23 2006,11:57) kirjoitti
    Pysytään melkein aiheessa. Lukiessani rupesin miettimään, että onkos sitten pc25 ja pc31 välillä muita (huomattavia) eroja, kuin etukatteet ja mittaristo? Jos vaikka joku viisaampi tietää...

    Loppupään PC31:ssä (-97-98) on uudemman mallinen takakatekin. Ja olikohan tuossa 31:ssä joku ram-airin tapainen ja kelluvat etulevyt?
  7. #7
    Lainaa (kap57 @ Elo. 23 2006,09:54) kirjoitti
    CBR600:n eka malli PC-19 ( 87-88 ) on monelta listalta poissa, koska ko. mallia ei tuotu koskaan Suomeen. Tyttären vm.87 tuotiin 2002 Saksasta ja katsastuksen yhteydessä tämä seikka tuli esille, AKE:n malliluettelo ei tunnistanut. Nämä ensimmäiset malliversiot muuttuivat suhteellisen vähän ja osat sopivat pääosin ristiin; PC25 taisi sitten todellakin olla jo oikeastaan eri pyörä... Ainakin korjauskirjassa on näille eri versioille omat ohjeensa, esim. jousituskomponentit, jarrut yms. muuttuivat, samoin katteet.
    Vakuutusten kannalta mallimerkinnällä ei suuremmalti pitäisi olla merkitystä, vakuutusmaksu määräytyy pääosin moottoritilavuuden/tehon perusteella. Osia tilatessa taas kannattaa ilmoittaa aina valmistusnumero, että saa oikeat osat. Ja ainakin Alfamerin korjauskirja sisältää kaikki nämä vanhimmat versiot.
    Jaa ettei oo koskaan tuotu suomeen? Tuo onkin mielenkiintonen tieto. Mistäköhän lienee sitten muutettu tuo pyörä. Ja tuleeko muuten tuonti pyörästä merkintä rekisteri otteeseen että se on tuotu jostain?

    Edit: Jaa näkyyhän tuossa edellinen rekkari olevan. Onko kellään hajua että minkä maan rekkari tällänen voisi olla.. AIC-V291

    Edit2: Rekkarin mukaan paikallistettu müncehin liepeille eli saksan tuontia tuntuu tuokin olevan.



  8. #8
    Monet Hondan mallit ovat olleet ulkopuolella Brandtin tuontiohjelman, esim. oma Sevenfifty on vm.92 ja ekat Suomi -pyörät ovat -94. Samoin CB500S -malli tuli markkinoille -98 ja Suomeen vasta 2001 jne. Nämä aikaisemmat vuosimallit ovat lähes poikkeuksetta tuotu Saksasta niin kuin omat pyörämmekin.
    CBR600 ensimmäisen version moottoriteho oli 63 kW eli 87 hv ( siis PC19 vm.87 manuaalin mukaan ). Jo seuraavana vuonna ilmoitettu teho oli nostettu 89 hv ja siitä sitten ylöspäin uudemmissa versioissa.
    Tuolta ruotsalaiselta sivustolta linkki löytää japanilaispyörien eri vuosimalleja, osa kuvan kera.
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  9. #9
    Lainaa (jsavilaa @ Elo. 23 2006,20:01) kirjoitti
    Lainaa (nöpö @ Elo. 23 2006,11:57) kirjoitti
    Pysytään melkein aiheessa. Lukiessani rupesin miettimään, että onkos sitten pc25 ja pc31 välillä muita (huomattavia) eroja, kuin etukatteet ja mittaristo? Jos vaikka joku viisaampi tietää...

    Loppupään PC31:ssä (-97-98) on uudemman mallinen takakatekin. Ja olikohan tuossa 31:ssä joku ram-airin tapainen ja kelluvat etulevyt?
    pc25 oli 91-92 sama, sitten mm. iskarit muuttui 93-94.
    Sitten pc31 oli mm. jakoketjun kiristin jousella, pc25 öljynpaineella. Myös pc31 on bensapumppu ja pc25 hana/sammutinkalvo. Tosiaan myös etulevyt muuttui kelluviksi ja satulat vähemmän kelluviksi.
    97-98 tuli 36mm kaasarit 34mm tilalle ja tehot nousi 100hv->105hv, varmaan koneessa muuttui jokin muukin. Ketjut on 97-98 525 ja vanhemmissa 530.
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  10. #10
    Lainaa (J.V. @ Elo. 23 2006,22:53) kirjoitti
    97-98 tuli 36mm kaasarit 34mm tilalle ja tehot nousi 100hv->105hv, varmaan koneessa muuttui jokin muukin. Ketjut on 97-98 525 ja vanhemmissa 530.
    Miksiköhän kaverin '98 PC31:sen rekisteriotteessa ilmoitettu teho on 72 kW (~98 hv)? Kyseessä on suomipyörä. Oma fillari on saksantuonti, joten siinä tuon 72 kW vielä ymmärtääkin. Onko jollain muulla PC31:sen rekisteriotteeseen kirjattu tehon kohdalle muuta kuin tuo 72 kW?



  11.  
  12. #11
    Lainaa (Tommys @ Elo. 24 2006,14:02) kirjoitti
    Lainaa (J.V. @ Elo. 23 2006,22:53) kirjoitti
    97-98 tuli 36mm kaasarit 34mm tilalle ja tehot nousi 100hv->105hv, varmaan koneessa muuttui jokin muukin. Ketjut on 97-98 525 ja vanhemmissa 530.
    Miksiköhän kaverin '98 PC31:sen rekisteriotteessa ilmoitettu teho on 72 kW (~98 hv)? Kyseessä on suomipyörä. Oma fillari on saksantuonti, joten siinä tuon 72 kW vielä ymmärtääkin. Onko jollain muulla PC31:sen rekisteriotteeseen kirjattu tehon kohdalle muuta kuin tuo 72 kW?
    itellä ollut 95:ssa 74kw rekisteriotteessa
    Viisas pääsee vähemmällä!