elikkäs tuollaista 98 bleidiä suunnitellut hankkivani, 28tkm ajettu. mitäs huoltoja pitäis olla tehtynä takanapäin ja tulossa lähitulevaisuudessa. ja muutenkin mielipiteitä kyseisestä moposta, meikällä vaan kokemusta kawoista, toivottavasti vaihdan oikeaan talliin..![]()
Itse ostin -97 bleidin keväällä ensi pyöräksi. Jännitteen säädin kosahti melke samantien(100€ Stormilta).
En nyt muista nokkaketjunkiristimen vaihto väliä, mutta ei ole iso/kallis homma.
Tuolta löydät manuskan siihen --> RRzone
-Niko
Itse ostin vm98 bleidin 05 keväänä ja toiminu 15tkm ajan ilman mitään vikoja, nyt 46tkm ajettu, kuhan muistaa *huoltaa vaan 6tkm välein. Venojen tarkastus/säätö on kai se isoin homma 24tkm välein, joten sulla kilometrien perusteella se vasta tehty. Nokkaketju hieman ääntää satunnaisesti lämpimällä koneella(ääntäny samalla lailla jo 10tkm), mutten kiristintä vaihda ennenkuin kylmällä koneellakin ääntää. Sekään nyt iso homma ole. Itse olen laittanut tuplakuplan ku isona ihmisenä tuuli käy vakiopleksillä aika kivasti niinkun kyykyissä yleensäkin. Yks pykälä pienempi eturatas ja lähtee hätäsemmin ja keuliikin vielä paremmin kaasusta *
Raakaa ajoa, ei noissa mitään suurempia vikoja ole.
- Jännitteensäädin saattaa hajota. Etenkin jos ajetaan ilman
valoja, jolloin lähes koko laturin tuottama teho täytyy hukata
jännitteensäätimeen.
- Venttiilit joutuu tarkastamaan 24 tkm kohdalla, ensimmäinen
säätö tehdään vasta kolmannessa tai neljännessä tarkastuksessa
- Kaasarien luistimet kuluvat ajan myötä, jolloin moottorista alkaa
kulua siristävä ääni kiihdyttäessä noin 3-5 tuhannen kierroksen paikkeilla.
-Suurin ongelma taitaa olla 2-vaihde, vähänkin kovempaa kättä saaneiden pyörien kohdalla, vaihde ei oikein tahdo mennä päälle rusahtelematta.
Hyvä ja kestävä ostos, ainakin noilla kilometreillä sillä pitäisi olla vielä elinaikaa ilman suurempia remontteja noin 20 vuotta (noin 3 tkm vuodessa ), on meinaan sen verran vähän ajettu pyörä![]()
Näin on,itselläni oli vielä viikko sitten -95 blade joka toimi kun kello ja toimii edelleen, ainoa vika oli jänniiteensäädin. hondat ovat sen verran kestäviä konstruktioita ettei niitä oikeen ajamalla rikki saa, jos pyörä on siisti niin ei muutakun ostoksille(jannehoo @ Elo. 31 2006,01:55) kirjoitti
edit: mun vanha pyörä on myytävänä nykyään Tampereen R.M Heinolla, siitä saa joku hyvän firebladen
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)