Jep eli Hornet 600 pyöräl ajeltu semmoset 27tkm, eikä ole vielä venttiileit säädetty. entist omistajaa ei kauhesti napannu semmosta hoitaa :P . kysymys kuitenki olis se et kannattaako ees tarkastaa/säädättää ja laittaa siihe pirusti rahaa? kone ei pidä mitää sinne kuulumatonta ääntä ja muutenki toimii kuin kello. semmostakin kuullu et toi 24tkm venttiilisäätö olis hiukan "rahastusta" et mikäli ääniä ei kuulu siinä tienoilla nii voi surutta ajella 50tkm ja sitte säädättää. Itse en venttiilisäädöst oikein ymmärrä muuta kun että aika kallista puuhaa on. sitä vaan miettii et aiheuttaako jotai vahinkoa koneelle jos ajelee vaan sin viiteekymppii asti..jos jollai tietämystä asiasta niin kiitos jos auttaa
636 -06
Jos ei kuulu mitään ääntä venttiileistä, niin juuri silloin säätö voi olla hyvinkin tarpeen, koska äänettömyys voi tarkoittaa sitä etät venttiilivälykset ovat menneet jo olemattoman pieniksi. Riskinä venttilien kantaminen, palaminen ja kallis kansiremontti, ennakkovaroituksena ainakin kawoissa kuumakäynnistyksen vaikeutuminen.(Zip @ Elo. 24 2006,17:34) kirjoitti
Sekään että kuuluisi venttilien naputusta ajossa, ei takaa että kaikki olisi hyvin, koska on aika mahdotonta kuulla ettei osa venttileisestä ole liian pienellä välyksellä, siellä isommalla välyksellä olevien joukossa.
Koska edellisestä säätökerrastakaan ei ole tietoa, niin itse säädättäisin.
Esim JV-Motorsport veloittaa venttiilien säädöstä 0,5t per nokka-akseli + välysten tarkistukseen kuluva aika. Tuntihinta 56 Eur/t. Tämä tietysti vain yksi esimerkki monien korjaamojen joukosta, enkä tiedä että onko edes samalla puolen Suomea kuin sinä..
Hornetti taitaa olla "palakone" joten jos itse säätää niin *ravaaminen siitäkin tulee kun ostaa niitä paloja (ellei nyt satu lottopotti ja säädön voi tehdä vaihtamalla olemassa olevia paloja paikasta toiseen).
Nämä nyt on tietty arvailuja, jotta saataisiin varma vastaus siihen kannattaako venoja säätää, pitäisi oikeasti tempaista venakoppa auki ja mitata välykset *![]()
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Hmm no joo.. tuota kuumakäynnistys ongelmaa ei ainakaan ole.. pitää nyt katsella mitä tekee. Olishan se fiksua tarkistaa ainaki
636 -06
niin toi 24 tonaa on varmaankin venttiilien välysten tarkastus väli ja säädetään tarvittaessa, jos ei oo ikuna tarkastettu niin noilla kilsoilla kyllä kannatta tarkastuttaa/tarkastaa.
elä ja anna muiden roudata
Juuri ysisatasesta tarkastettiin 24 tonnissa, ei ainakaan siinä mitään säädettävää. Helvetisti vaan meni rahaa.![]()
Try again. Fail again. Fail better.
sepä se.. olis pirusti kaikkee muutaki ostettavaa nii sit ottaa päähä jos menee rahat "turhaa" :P vaikka voipa sit ainaki hyvin mielin ajella..
636 -06