Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Minulla olisi kysyttävää oudosta viasta NSR:ssäni (pyörä on 2-tahti) ja toivon että joku voisi kertoa mikä voisi olla vikana.
    Eli, vika alkoi kun olin vaan normaalisti ajamassa, yhtä-äkkiä kierrokset vain rupesivat laskemaan eikä kaasun pumppaaminen auttanut mitään, lopulta pyörä sammui tien viereen. No, sitten siinä koitin käynnistellä sitä eikä mitään tapahtunut muuta kun sähköstartti ulisi. Sitten kun sain pyörän tallille ja yritin käynnistää, niin kappas pyörä käynnistyi. Se pysyi käynnissä ehkä 20sec ja sammui eikä taas lähtenyt käyntiin. Sitten näin kävi vielä muutaman kerran ja kerran pääsin jopa ajamaan muutaman kymmenen metriä ennenkuin se taas sammui eikä lähtenyt taas heti käyntiin, joten mikä voi olla vikana?
    Olen vaihtanut itse testannut 2 eri tulppaa pyörään, katsonut että bensatankin letkusta tulee bensaa, katsonut että antaa kipinää ja purkanut ja putsannut jotenkin kaasarin eikä siellä mielestäni ole mitään vikaa, sähköjohdot on kiinni. Vika on varmaan bensan syötössä?
    vai voiko lämpöleikata aina ja siksi ei käynnisty heti?
    Kiitos vastauksista jos ne auttavat minua.
    "Sähköstartti ulisi..." onko koneessa puristukset vielä tallessa, millon on mäntä vaihdettu viimeksi?
    Ostin pyörän vasta kesän alkupuolella eikä ole oikein tietoa milloin viimeksti mäntä vaihdettu. Kyllä pyörän toiminnassa jotain outoa oli silloin kun sain sen käyntiin ja ajoin vähän aikaa. no, siis sanoin vaan "sähköstartti ulisi" kun en saanut käyntiin eikä kuulunut muuta kun se sähköstartin ääni.
    Paha mennä sanomaan kuuluuko koneesta käynnissä yli-määräisiä ääniä kun en ole kuullut vastaavan pyörän ääniä.
    Tuo mäntä asia oli vain veikkaus, voin kertoa oman tarinan reilun kymmenen vuoden takaa:

"Vika tuli kun olin vaan normaalisti ajamassa, yht'äkkiä kierrokset vain rupesivat laskemaan eikä kaasun pumppaaminen auttanut mitään, pyörä sammui tien viereen. No, sitten siinä koitin käynnistellä sitä, eikä mitään tapahtunut muuta kuin kiksijalka kipeytyi. Sain pyörän kotiin ja pyörä ei edelleenkään käynnistynyt. Vaihdoin tulpan ja katsoin että antaa kipinää, bensaa on tankissa, sähköjohdot oli kiinni yms. Moottoripyöräkorjaamolle oli siis pyörän matka. Korjaamolla ensimmäisiä kysymyksiä oli, että milloin mäntä vaihdettu viimeksi. Mekaanikko otti tulpan pois, laittoin sormen tulpanreiän päälle, ja totesi ettei täällä ole mitään puristuksia."

Aika samalainen tarina, tästä syystä kyselin tuota mäntää. Tuossa omassa oli männänrengas ottanut pakoaukonreunaan kiinni, ja rengas oli kiilautunut männän ja sylinterin väliin. Uudella männällä ja sylinterillä tuo korjaantui, samalla tuli korjattua jumiutunut ATAC:kin. Mitään mekaanista ääntä ei kuulunut missään vaiheessa, tästä syystä aluksi epäilin sähkövikaa. Pyörä oli NS125F.

Eli jos sitä vikaa ei mistään löydy ja alkaa olemaan ideat vähissä, niin mittaa puristuspaineet tuosta pyörästä.
    Kokeiles tankinkorkki auki. Vois olla korkin huohotin tukossa.
    Kiitos neuvosta, mutta luulen että vika on bensapuolella, nimittäin tälläinen: Vaikka purin kaasarin saattaa siellä silti olla jotain esimerkiksi silleen että neulaventtiili ei liiku kunnolla, ja näin-ollen ei pidä kohokammiossa bensan pintaa tasaisena, sen takia pyörä pysyy aina vähän aikaa käynnissä koska sinne ajan kuluessa valuu bensaa yksin mutta sittenkun bensan kulutus lisääntyy niin se loppuu koho kammiosta nopeammin kun se ehtii täyttyä joten pyörä sammuu eikä lähde heti käyntiin.
    Pakko se on kai kohta sitä konetta ruveta enemmän purkamaan eikä vain kysellä niin vikakin voisi selvitä. En vain olisi halunnut koko konetta avata, vaan ajattelin että jos viasta selviäisi pinnallisemmalla korjauksella.
    Jos ei ole puristuksia niin hommahan on harvinaisen selvä
    1198+RG500
  8.  
    eihän sylinterin irrotus ole koko koneen purkaminen, vaan lähinnä normaali huoltotoimepide 2T koneissa

yksi vaihtoehto on, että imukurkun läppäventtiilista tippuu yksi läppä koneeseen, tällöin hengitys ei enää toimi, tämä pätee koneisiin, joissa mäntä ei säätele kampikammion hengitystä.

mutta vaikka vika ei olisi männässä, niin leikkaa se kuitenkin joskus, jos et vaihda kunnon mäntää, mäntään tulee hiusmurtumia ja lopulta se voi hajota. 2T koneessa kannattaa vaihtaa mäntä 'varmuuden' vuoksi. uudessa männässä on myös tiukka ja toimivat männänrengasurat, jotka vähentävät mahdollisuutta leikkaantumiseen, koska mäntä luovuttaa paremmin lämpöä sylinteriin.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050