Juu
Ei
Holhoukseltahan tuo vähän kuullostaa josko tulisivat ajovarusteet pakollisiksi mutta niinkuin joku tuolla edella jo asian ottikin esille niin vakuutusyhtiöt huomaavat helposti sauman ja ajavat asian läpi notta vahinkotapauksessa korvauksia pienennetään mikäli ajovarusteet eivät täytä tiettyjä kriteereitä. Tämähän on jo nähty tapauksissa jolloin onnettomuustilanteessa ei ole ollut kypärää tai se on ollut päässä niin että remmi ei ole ollut kiinni. Tietyn normin mukaiset ajovarusteet olisivat paikallaan, ainakin taajaman ulkopuolella. Kypärän lisäksi tietenkin.
Juu, pakollisiksi vaan... ja kerran vuodessa katsastus jonka suorittaa ihka aito stylisti. Meikäläiseltä lähtisi varmaan "kilvet" saman tien eli jätesäkki päähän ja pois.
Asiahan on ihan hyvä mutta tämä holhous on nyt jo saavuttanut melkoiset mittasuhteet. Kohta kielletään varmaan kahvin juonti kahviloissa ja ruokailu auto-grilleillä, jne...
Ja autoilijoille kanssa kypäräpakko ja sellainen niskatuki niinkuin F1-kuskeilla!
Chuck Norris tilasi Hesessä Big Macin, ja sai sen.
+1(harmaahukka @ Elo. 17 2006,22:21) kirjoitti
Before Yamaha R6, Now Husse TE 450cc
tälle kans +1(Lateksi @ Kesä. 16 2007,18:22) kirjoitti
Before Yamaha R6, Now Husse TE 450cc
Tässä ideaa.(Holtsu @ Elo. 17 2006,14:58) kirjoitti
On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
-prof. Mark Griffiths
Ei edes taajaman ulkopuolella... En hitossa rupee pukemaa kaikkia romppeita niskaan jos on lämmin keli. Ja on se kumma jos kaikki asiat pitää laissa määrätä ja ihmiseltä viedään oma ajattelukyky kokonaan pois. Tervetuloa taajaman ulkopuolelle heittämään pikku lenkki täysissä vermeissä kesä helteellä. Kamojen pukemiseenkin menee enemmän aikaa kuin pikku lenkkiin. Ja sitten vielä että sakon uhka olisi... johan tässä maassa sakotetaan herkästi kaikesta muustakin epäolennaisesta.(Jassu @ Elo. 17 2006,14:26) kirjoitti
Kawa ZX-7R vm.02
Jokainen elää elämänsä miten lystää mutta jos selkäsuoja olisi pakollinen niin se varmaankin tulisi yhteiskunnalle halvemmaksi. Kuolleethan ovat "halpoja" mutta vakavasti vammautuneet maksaa ja paljon!
Ylipäätään olen kaikenlaista holhousta ehdottomasti vastaan. Omaa lompakkoani vain ajattelin...
<p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-> ?</p>
Jos nyt ei kuitenkaan ulotettasi tuota holhoomista pukeutumiseenkin.
Elämä on kuin golfpallo....saa lujan iskun toisensa perään ja lopuksi päätyy kuoppaan !
" Tanan IT-miehet ! "
Väitellessäsi idiootin kanssa pidä huoli, ettei hän tee samoin !
Minen kannata ihmisten holhoamista missään suhteessa.
En edes siinä, että pakottaisin jonkun toisen ihmisen pukeutumaan, niinkuin itse ajattelen.
Tästä on käyty vinkunaa muuallakin, vakuutusmaksuja joutuu muut maksaan toisten puolesta... plaa, plaa.
No mikä ettei, maksetaanhan me terveydenhuollon maksuina sekin, et joku polttaa tupakkaa.
Eikös se keuhkosyöpä ole aivan yhtä itse hankittua.
Tää on vaan nyt esimerki, en halua rajoittaa edes kenenkään tupakointia...
Toisekseen...onko joku todella sitä mieltä, että vakuutusyhtiöt laskis maksuja, jos joka iikka vetää vermeet niskaan?
Jos on...niin.. lapsellista ajattelua.
Maksujen takana on osingot firmojen omistajille...voittoo pitää tulla ja sitä tulee.
Kukaan ei ole vielä edes kuullut vakuutusyhtiöistä, jotka alentas maksuja, vaik olis käyty ennakoivanajon kurssit???
Sitä maksuvirtaa takaisin päin saa kyllä odottaa.
Minä jätän ihmisten omaan harkintaan, miten ne haluaa omaa kroppaansa kohdella.
Ja tuskin sellainen kuski takaisin vakuutuksesta paljon saa, jolla ei ole kotivakuutusta ja pyörässäkin pelkkä liikennevakuutus..
Ihmiset lankee propagandaan...
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Tottakai ja tulenkestävät kalsarit kans... ja paskat...Mikään ei ketuta niin paljoa kun tämä holhousyhteiskunta. ...tana ...tu ...kele
dazuissi.kuvat.fi
GSX-R750, GSX-R 1000, Ducati ST2
Ei periaatteessa. Kypäräpakko on ihan must, mutta muutoin jokainen ottakoon vastuun ittestään.
Itse ajelen muutoin aina vermeet päällä, mutta jos pitää jossain oleskella pidempään niin vedän kyllä farkut jalkaan. Jos sit lippaan, niinja ite siitä sit kärsin.
![]()
Saahan noista alennusta vakuutuksista aika reilusti. Joten itse ajan "kunnon" varusteissa.
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Yleensä "kaikki" varusteet päälle kun lähden ajaan. Tossa Heinolla katselin kaulasuojaa jota vasten kypäränreuna laskeutuu. Ostaisin mutta kun hinta oli yli viissataa!hirveen arvokas.
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Eiköhän se kypäräpakko riitä?
Mulla ku ei muita ajovarusteita ole..
<p>www.riversidekustomday.com</p><p>riversidehobos.blospot.com</p>
...ja maahan saapuville kastraatio. Hienoja suunnitelmia,mutta käytännössä rikotaan vitusti eu:n säädöksiä.(Ressu @ Kesä. 28 2007,11:23) kirjoitti
Jo nyt Suomen katsastus-säädöksistä tapellaan eu:ssa,pitääkö vielä puku-pakostakin mennä hakemaan oikeutta? Eikö kukaan enään tajua,että me veronmaksajat maksetaan näiden typerien holhouslakien purkamisesta vi*usti ylimääräistä etelään? Eikö rahalle olisi käyttöä meilläkin?
+1(Jassu @ Elo. 17 2006,14:26) kirjoitti
KTM 1290 Adv.S -23,KTM 690,Duke-12,Suzuki VL 1500-02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20,Suzuki M1800R-10,Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400.KTM690SMR.Yamaha FZ1-S.Kawasaki Z1000.KTM950Supermoto, KTM690E.
Periaatteessa olen kaikkia "pakkoja" vastaan, mutta täytyy myöntää että on tämä paljon fiksumpi idea kun se Korhosen esitys pakollisista huomioliiveistä.
-08 Kawasaki ZX-6R
-07 Honda Hornet 600 (ex)
-99 Suzuki GS 500 (ex)
Vastasin, että juu...
Itse olen ajanut viiden vuoden aikana vain yhden kerran farkut jalassa. En tykännyt.
Tietysti shortsitkin ovat housut ja niihin saa nopeasti EU hyväksynnän. Toki on niin, että vain kunnon ajovarusteet toimivat suojaavana kuorena, kaatumishetkellä.
Itse osaan tietysti välttää kaikki kaatumiset ja kolarit, mutta kun ne muut tielläliikkujat eivät välttämättä tajua, että motoristikin on pehmeä kuorinen hajova olento.
![]()
* * * * * * * * * * *
Tää on allekirjoitus!
* * * * * * * * * * *
Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
Ei tiedä vielä
Mielestäni ehdoton ei.
Mutta tuo kyllä prosentti hieman kummastuttaa
Toki jokainen varmaan peilaa omiin ja kavereiden ajotapoihin.
Itsellä yli 90% kilometreista tulee 50km/h alueella. Tykkään kruisailla rauhallisesti.
Erillisen selkäpanssarin pukeminen kesäkuumalla jäätelökioskilla pyörähdystä varten. Matkaa pari kilsaa, useat liikennevalot ja koko matka 50km/h aluetta. Tuntuisi kyllä hullulta.
Taitaisin lähteä mieluummin kotilolla.
Olisi kiva tietää miten noi prosentit jakaantuu vaikka kustomi / kyykky kuskeilla![]()
Ei pakolliseksi. Jätetään harkinnan varaa kuskille.
Nurkka-ajossa mulla on ainakin takki yleensä päällä, kypärä tietty, hanskat myös. Housuja ja raskaita ajokenkiä en käytä kaupungilla käydessä. *
Sattui muuten pari kesää sitten, että ajoin tosi huonoilla varusteilla -pakko myöntää.
Olin viemässä poikaa kylään ja sandaaleilla (juu, tunnustan...) sitten perillä paikalla ollessa tukea ottaessani maasta jalka luisti ja oikea pohje painoi kuumaan yoshimuraan.... *
(Nuoruudessa tuli pidettyä kaupungilla käydessä puukenkiä ajolapikkaina, kunnes huomasin Räyskälässä käydessäni jotta muuan mr Nyqvist harrasti samoja jalkineita. Sen jälkeen nurkka-ajon jalkineet vaihtui toiseen kuosiin..)
Sattui, siihen pohkeeseen, juu. *Ja ihan v-mäinen jälki jäi pitkäksi aikaa.
Oma moka. Nopeus tapahtuessa oli 0km/h... *
Nolotti, mutta ihan täysin oma vika!
Ja oli eka ja ainoa kerta, kun niin heikoilla varusteilla liikuin. Ja silloin se sattui. Eniten kyllä egoon.... *![]()
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Toisaalta kannatan sitä, että pidetään kunnolliset varusteet päällä, mutta toisaalta, kun alkaa aattelee et kävis vaikka kesällä illemmal viemäs lottokupongin oman kylän ärrälle nii![]()
Elä omaa elämääsi, sillä olet kuoleva oman kuolemasi.
Mun puolesta saisi tulla ajovarusteet pakollisiksi tai edes osittain(kypärän lisäksi ajotakki,ajohousut), tulisi onnettomuus tai vahinko tilanteissa edes vähemmän rumaa jälkeä verrattuna vain kypärä päällä ajamisesta. T-paidalla, sortseilla, sandaaleilla ajamisesta pitäisi kyllä antaa vähintään 60e sakko.
Vähintään edes jonkinlaiset suojat pitäisi olla täysin pakollisia, joko ajovarusteissa tai sitten samanlaiset kuin urheilukisoissa.
Kevarilla pikkukolarin(pakun kanssa kyljekkäin) jälkeen päätin että käytän ajovarusteita, satoi tai paistoi. Myös 30c-+ lämpötiloissa.