Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 115:een 115:sta

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (pitkäkoipi @ Elo. 30 2007,11:30) kirjoitti
    Jos ajokiellon aikana kärähtää kortitta ajosta, niin se osoittaa niin selvää piittaamattomuutta/tahallisuutta ja suoranaista tyhmyyttä, että siitä pitääkin rankaista ja kunnolla. Mitä virkaa ajokielloilla on jos niiden rikkomisesta ei rangaista, kun niitä ei muutenkaan tahdota noudattaa.
    Jos ajokorttia ei pidä mukana ajon aikana ja kärähtää ajosta, niin se osoittaa niin selvää piittaamattomuutta/tahallisuutta ja suoranaista tyhmyyttä, että siitä pitääkin rankaista ja kunnolla. Mitä virkaa ajokortin mukanapitämisvelvoitteesta on jos sen rikkomisesta ei rangaista, kun sitä ei muutenkaan tahdota noudattaa.

Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
    Lainaa (JKu @ Elo. 29 2007,21:55) kirjoitti
    Ei se uus kortti maksa kuin 40€ + passikuvat. Ja syyksi riittää että on kadoksissa. Kaveri kuukausi sitten kävi tilaamassa uuden kun oli oikeasti hukannut sen ja tietenkään ei ollut mitään passia tahi muutakaan henkilökorttia. Sieltä vaan kuukaudessa tuli uus lämiskä.
    Meikäläiseltä hukkui lompakko ja sen mukana ajokortti muutama vuosi sitten.

Kun menin tilaamaan uutta korttia poliisilaitokselta, niin siellä piti allekirjoittaa sellainen paperi, missä vannottiin kortin hävinneen ja siinä muistaakseni oli myös maininta, että jos vanha kortti löytyy niin se pitää palauttaa poliisilaitokselle.

Jos tuollaisen paperin on allekirjoittanut mennessään hakemaan "uutta" korttia ja vanha on kuitenkin tallessa, niin eiköhän se jonkin asteen petos ole.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
    Lainaa (TeroT @ Elo. 30 2007,11:48) kirjoitti
    Jos ajokorttia ei pidä mukana ajon aikana ja kärähtää ajosta, niin se osoittaa niin selvää piittaamattomuutta/tahallisuutta ja suoranaista tyhmyyttä, että siitä pitääkin rankaista ja kunnolla. Mitä virkaa ajokortin mukanapitämisvelvoitteesta on jos sen rikkomisesta ei rangaista, kun sitä ei muutenkaan tahdota noudattaa.
    Aika säälittävää viisastelun yritystä. Kenellekään ajokortin omistavalle tuskin tarvitsee selventää mitä eroa on ajamisella kortin ollessa kotona ja ajamisella ajokiellon aikana.

Minä en ole väittänyt olevani mikään maanteiden malliesimerkki numero yksi, joka ajaa aina pilkulleen rajoitusten mukaan. Jos minä saan ylinopeussakot (tai sakot ajokortin jäämisestä kotiin), niin en minä sentään ORGin palstalla valita miten minua on kohdeltu väärin tms. Minä osaan ottaa vastuun teoistani ja ymmärrän, että esim. ylinopeudesta voi saada sakot (tai jopa ajokieltoa), eikä siinä ole syytä haukkua muuta kuin omaa itseä.

Naiivin uhoamisen, liikenteenvalvonnan aiheellisuuden kyseenalaistamisen ja yleisen sakoista valittamisen luulisi olevan yläasteikäisten mopopoikien hommia. Jokaisen aikuisen luulisi ymmärtävän, että ilman sääntöjä liikenteestä ei tulisi mitään.

Viisas ei tietenkään kommentois mitään mut...tätä threadia lukiessa kasvaa väkisinkin kukkia hattuun, eikä edes hävetä. Kortitta-ajoa, palaneella kortilla ajoa, varakortteja, joillakin asetelma päällä vuosikausia. Kyllä harmittais ja nolottais jos kyse olis omista lapsista *.
    Plootu
    Burgman 07 400
    Bandit (GSF) 1250 SA

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (pitkäkoipi @ Elo. 30 2007,14:13) kirjoitti
    Naiivin uhoamisen, liikenteenvalvonnan aiheellisuuden kyseenalaistamisen ja yleisen sakoista valittamisen luulisi olevan yläasteikäisten mopopoikien hommia. Jokaisen aikuisen luulisi ymmärtävän, että ilman sääntöjä liikenteestä ei tulisi mitään.
    Tietty kyseenalaistaminen kuuluu demokratiaan ja siihen meillä kaikilla on onneksi täällä oikeus. Sääntöjä tulee ehdottomasti olla mutta niiden järkevyyttä voi aina kyseenalaistaa. Ei virkamieskään sentään ihan aina ole absoluuttisen oikeassa.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
    Lainaa (pitkäkoipi @ Elo. 30 2007,14:13) kirjoitti
    [
    Tässä on asiaa. Kummallista kun viitsitään leuhkia sillä että rikotaan sitä ja sitä lakipykälää, ja haukutaan poliiseja jatkuvasti omista hölmöilyistä. Eduskunta säätää lait, poliisi vain valvoo niiden noudattamista parhaan kykynsä ja määrärahojensa mukaan. Näin on! Haukkukaa minkälaiseksi kukkahatuksi tahansa. *
    Lainaa (TeroT @ Elo. 30 2007,14:35) kirjoitti
    Tietty kyseenalaistaminen kuuluu demokratiaan ja siihen meillä kaikilla on onneksi täällä oikeus. Sääntöjä tulee ehdottomasti olla mutta niiden järkevyyttä voi aina kyseenalaistaa. Ei virkamieskään sentään ihan aina ole absoluuttisen oikeassa.
    Jep, demokratia löytyy. Me olemme valinneet eduskuntaan 200 edustajaa, jotka suuressa viisaudessaan laittavat asiat ja lait oikealle mallille Lakien järkevyyttäkin voi pohdiskella, mutta lakia rikottuaan on turha kiukutella kuin pikkulapsi. Sitä saa mitä tilaa.

Lakien kyseenalaistamiseen pitää liittyä kunnollisia perusteluja, eikä näitä tältä palstalta tuttuja "perusteluita":
    - Kyllä minä pysyn tiellä kovemmassakin vauhdissa
    - Ajonopeuden kasvaessa olen valppaampi
    - Kotilokuskit ovat vaaraksi liikenteessä
    - Nopeusrajoitustoleransseja ei saa pienentää, koska en pysty pitämään tasaista nopeutta tai minun pitää tuijottaa mittaria koko ajan
    - 80 km/h vauhti on tylsää
    - Kiihdytykset 0-200km/h ovat moottoripyöräilyn suola
    - Ei kyykkypyörällä voi ajaa aina rajoitusten mukaan
    - Nopeusrajoitus ylittyy vahingossa, koska pyöräni kiihtyy nollasta kahteensataan x sekunnissa
    - Kaikki muutkin kiihdyttelevät joskus rajusti
    - Mitä kenellekään kuuluu jos ajan kallioleikkaukseen ja kuolen
    - Ei se ole tieliikenteen vaarantamista jos ajaa tyhjällä tiellä 260km/h
    - Eihän [siitä ja siitä rikkeestäkään] saa kuin [niin ja niin pienen rangaistuksen]
    - Liikenteenvalvontaan käytetyn ajan voisi käyttää [laita tähän jokin rikos] selvittelyyn

Nuo tulivat ensimmäisenä mieleen Olisi tosiaan mukavaa jos keskusteluissa yritettäisiin oikeasti perustella asioita ja ajatella asioiden vaikutuksia laajemmin.

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (pitkäkoipi @ Elo. 30 2007,15:10) kirjoitti
    Jep, demokratia löytyy. Me olemme valinneet eduskuntaan 200 edustajaa, jotka suuressa viisaudessaan laittavat asiat ja lait oikealle mallille Lakien järkevyyttäkin voi pohdiskella, mutta lakia rikottuaan on turha kiukutella kuin pikkulapsi. Sitä saa mitä tilaa.

Lakien kyseenalaistamiseen pitää liittyä kunnollisia perusteluja, eikä näitä tältä palstalta tuttuja "perusteluita":
    - Nopeusrajoitustoleransseja ei saa pienentää, koska en pysty pitämään tasaista nopeutta tai minun pitää tuijottaa mittaria koko ajan
    - Nopeusrajoitus ylittyy vahingossa, koska pyöräni kiihtyy nollasta kahteensataan x sekunnissa
    - Eihän [siitä ja siitä rikkeestäkään] saa kuin [niin ja niin pienen rangaistuksen]
    - Liikenteenvalvontaan käytetyn ajan voisi käyttää [laita tähän jokin rikos] selvittelyyn

Nuo tulivat ensimmäisenä mieleen Olisi tosiaan mukavaa jos keskusteluissa yritettäisiin oikeasti perustella asioita ja ajatella asioiden vaikutuksia laajemmin.
    Jep. Kiukuttelu on turhaa mutta vastaapa nyt ihan rehellisesti: Kuittaisitko hymyssä rangaistuksesi jos tuosta ajokortin kotiin jättämisestä olisi sinulle läpsäisty 3kk ajokieltoa ja 50 päiväsakkoa?
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
    Lainaa (TeroT @ Elo. 30 2007,07:12) kirjoitti
    Kannattaa liittyä paikalliseen marttakerhoon. Siellä saa je***stella ja moralisoidan muiden taputtaessa selkään ja nyökytellessä mukana.
    Aiemmin esitetty raamattupiirin pitäminen oli minusta hauskempi ehdotus. Toki marttakerhossakin riittää mukavaa tekemistä.
    Lainaa (TeroT @ Elo. 30 2007,15:22) kirjoitti

Jep. Kiukuttelu on turhaa mutta vastaapa nyt ihan rehellisesti: Kuittaisitko hymyssä rangaistuksesi jos tuosta ajokortin kotiin jättämisestä olisi sinulle läpsäisty 3kk ajokieltoa ja 50 päiväsakkoa?
    Esitettyyn listaan voisi vielä lisätä edellisen johdosta yhden:
    Vastaapa nyt itse rehellisesti ... [ etkö koskaan ole ajanut yhtään ylinopeutta ect]
    Pitkäkoipi puhui asiaa, Kiitos.
    Olipa kaukaa haettua...hohhoijaa...
    Paitsi että siitä ei läpsäistä 3kk ajokieltoa ja/tai 50 päiväsakkoa.
    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant
    never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
    Kuka rangaistuksia hymyssä suin kuittaa? En minä ainakaan, mutta en minä siitä poliisia syyttäisi jos sellainen laki olisi voimassa. Olisihan se ikävää saada tuollaiset sanktiot asiasta, josta ei tiennyt edes sakotettavan, mutta olisipa vähän viisaampi. Tuo kysymys oli joka tapauksessa typerä.

Tutkin hiukan tuota ajorttiasiaa ja törmäsin tällaiseen:
    http://www.eduskunta.fi/faktatmp/uta...9_2006_p.shtml

"Käytäntö rikesakon määräämisessä vaihtelee maan eri osissa. Toisin paikoin kortin unohtamisesta sakotetaan, toisin paikoin tyydytään siihen, että ajolupa on todistettavasti olemassa. "

Ilmeisesti ainakaan Etelä-Pohjanmaalla ei tavata sakottaa, koska minulle oli tuollainen käsitys syntynyt.
    Pitkäkoivelta aika hyvin yhteen koottuna nuo 'Perustelut'. Tutun kuuloisia kyllä.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
    Lainaa (Jassu @ Elo. 16 2006,08:32) kirjoitti
    Lainaa (suurii @ Elo. 16 2006,08:29) kirjoitti
    Itsellä varuilla toinen ajokortti, jos joskus lähtee niin noista selviää.
    Näppärää
    Ei taida toimia enään tarkistavat auton sekä kortin tiedot häkestä ja sieltä kun kuuluu Esko Esimerkki 030595-xxxx Ei ajo oikeutta. Niin tulee poliisille hymy ja esimerkki esko maijaan
    Juupajuu jarru on vaudin surma http://jariklemetti.tarinoi.fi/
    Lainaa (pitkäkoipi @ Elo. 30 2007,15:53) kirjoitti
    Kuka rangaistuksia hymyssä suin kuittaa? En minä ainakaan, mutta en minä siitä poliisia syyttäisi jos sellainen laki olisi voimassa. Olisihan se ikävää saada tuollaiset sanktiot asiasta, josta ei tiennyt edes sakotettavan, mutta olisipa vähän viisaampi. Tuo kysymys oli joka tapauksessa typerä.

Tutkin hiukan tuota ajorttiasiaa ja törmäsin tällaiseen:
    http://www.eduskunta.fi/faktatmp/uta...9_2006_p.shtml

"Käytäntö rikesakon määräämisessä vaihtelee maan eri osissa. Toisin paikoin kortin unohtamisesta sakotetaan, toisin paikoin tyydytään siihen, että ajolupa on todistettavasti olemassa. "

Ilmeisesti ainakaan Etelä-Pohjanmaalla ei tavata sakottaa, koska minulle oli tuollainen käsitys syntynyt.
    En ole kuunapäivänä saanut sakkoja jos kortti eli lompsa on ollut kotona tai jossain muualla. Jotain 5kertaa varmaan pitäny näyttää mutta ollut kotona.... Ja kysytty on savossa, helsingissä ja lapissa.....
    Juupajuu jarru on vaudin surma http://jariklemetti.tarinoi.fi/
    kaikki

Min en oo äänestäny,enkä äänestä!
    Joten
    -voin purnata mistä haluan,koska en ole tilannut sitä mitä minulle väkipakolla tuputetaan
    -kaikki kotilokuskit eivät ole vaaraksi,ajan myös autolla kovaa silmät auki.
    -80 vauhti on tylsää jos kotilo jaksaa 250kmh tai mopo 300kmh
    -kiihdytys 0-200 on suolaa ja myös sokeria,pinkkiä makeaa hunajaa.
    -turvavyöratsiat voisi todellakin hyödyntää paremmin,pelatkoot asemalla venttiä ja mätkikööt toisiansa,mitä tonne liikenteeseen tulee kiusaamaan veronmaksajia.
    -kielletty on aina hauskaa,miksi pitää tehdä kieltoja ja antaa ihmisten pitää hauskaa?

Päätän narinani tuttuun loppulauluun näin kevennykseksi: Demokratia on yhteiskuntien ja vapaan kasvun pahin jarru ja este.
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
    Lainaa (adrenaliini @ Elo. 30 2007,16:08) kirjoitti
    Päätän narinani tuttuun loppulauluun näin kevennykseksi: Demokratia on yhteiskuntien ja vapaan kasvun pahin jarru ja este.
    Ja sosialidemokratia on yhteiskuntien tappava syöpä. Vanhaa mainoslausetta mukaillen: Sosialidemokraatti syö sinun pöydässäsi.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
    Lainaa (Bomber @ Elo. 30 2007,19:33) kirjoitti
    Ja sosialidemokratia on yhteiskuntien tappava syöpä. Vanhaa mainoslausetta mukaillen: Sosialidemokraatti syö sinun pöydässäsi.
    No niin, tulihan se sieltä..
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

CFMOTO 800MT-X -25
    Lainaa (mopedman @ Elo. 30 2007,19:47) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Elo. 30 2007,19:33) kirjoitti
    No niin, tulihan se sieltä.. *
    pitäähän jonkun pitää maan asioista meteliä tästähän saa taas aiheen ja syyn poltella sikaria, juoda vodkaa ja kirmailla poreammeessa kauniiden pimujen kaaria katsellen
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
    Lainaa (adrenaliini @ Elo. 30 2007,16:08) kirjoitti
    -80 vauhti on tylsää jos kotilo jaksaa 250kmh tai mopo 300kmh
    -kiihdytys 0-200 on suolaa ja myös sokeria,pinkkiä makeaa hunajaa.
    -turvavyöratsiat voisi todellakin hyödyntää paremmin,pelatkoot asemalla venttiä ja mätkikööt toisiansa,mitä tonne liikenteeseen tulee kiusaamaan veronmaksajia.
    -kielletty on aina hauskaa,miksi pitää tehdä kieltoja ja antaa ihmisten pitää hauskaa?
    Adrenaliini eduskuntaan !
    Tukijoukot pystyyn ja asiat oikeaan asentoon.

Vai olisiko niin, että *vastaavanlaisilla lupauksilla olisi jo kokeiltu ? *Päästykin, ja *sitten tultu sitten nenä ruvella maitojunassa takaisin. *Nimeä ja puoluetta en kyllä jaksa muistaaa.
    Eläköön *populismi !
    ps. Rötösherrat taisivat unohtua ?

Lainaa (LeXa @ Elo. 29 2007,19:38) kirjoitti
    Enpä nähnyt kenenkään vastaavan tuohon että paljonko ajokielto pitenee jos jää kortitta-ajosta kiinni. Siis kun se kortti on otettu pois. Kokemuksesta tiedän että se on se 2kk, tosin sain itse puhuttua jopa 2viikkoa siitä pois *
    Joo eli ko. ajelusta piteni ajokielto yhden kuukauden.
    Chuck Norris tilasi Hesessä Big Macin, ja sai sen.
    Lainaa (virus @ Elo. 30 2007,01:00) kirjoitti
    "Ajelin ilman korttia..." tuntuu varmaan tosi voittajalta nyt kun sait vielä pikavoitonkin ?
    Minkäs pikavoiton mä nyt sain?
    Chuck Norris tilasi Hesessä Big Macin, ja sai sen.
  25.  
    Lainaa (Lateksi @ Elo. 30 2007,20:42) kirjoitti
    Lainaa (virus @ Elo. 30 2007,01:00) kirjoitti
    "Ajelin ilman korttia..." tuntuu varmaan tosi voittajalta nyt kun sait vielä pikavoitonkin ?
    Minkäs pikavoiton mä nyt sain?
    DING!DING! Onneksi olkoon voititte 30 päiväsakkoa .
    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant
    never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234